Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"oxioenergie zei: hoi interessant. ik gebruik nu ongeveer 5 maanden 70 mg oxycodon tegen pijn. Ik wil deze week ct stoppen. ik merk wel dat ik sochtends al heftige nachtmerries heb en gelijk oxycodon moet pakken.Ik ben doodsbang gezien ik heftige onverwerkte traumas heb en veel verdriet.ook suicidaal. Helpt lyrica bij de afbouw? dit moet ik slikken maar het recept ligt al tijden in mijn kast. Ik wil niet 2 verslavingen hebben. al is het tegen pijn.als ik toch overstap, wat kan ik dan verwachten van de cold turky oxycodon? Maakt het het makkelijker? ik moet wel iets hebben tegen pijn, gezien ik anders niet kan functioneren. Klik om te vergroten... Dat klinkt heel rot! Ik heb oxycodon gebruikt tegelijk met lyrica (tegen zenuwpijn) en de oxycodon afgebouwd terwijl ik lyrica gebruikte. Ik had liever gewild dat ik alleen aan de ocycodon had gezeten en deze alleen kon afbouwen. Ik denk niet dat lyrica helpt met het afbouwen van oxycodon. Het afkicken van lyrica valt me zwaarder dan de oxycodon, onderschat dit middel niet! Ook moet je het gebruik van lyrica opbouwen, wat ook veel vervelnde bijwerkingen kan geven. Het afbouwen is echter een hel, meer dan de oxy dus ik raad je echt aan om gewoon heel rustig af te bouwen met de oxycodon, vraag desnoods taperingsstrips aan. Heel veel succes en sterkte"
"Wat vreselijk zeg. Ik wil je allereerst ontzettend veel sterkte toewensen. Oxycodon afbouwen is nooit een pretje. Gebruik je langwerkend of kortwerkend of beide? Ik heb een tijdje gezeten op 2x daags 40 mg langwerkend en 4x daags 10 mg kortwerkend. Dit heb ik adgebouwd door eerst de langwerkende omlaag te schroeven in stapjes van 10mg omlaag per dosis en daarna de kortwerkende op dezelfde manier. Het was niet fijn, maar het is gelukt. Ik kan me voorstellen dat het echt heel lastig is om te stoppen als je nog zo veel pijn hebt. Heeft je arts een alternatieve pijnstiller voorgesteld? Waar uit je rug komt de pijn vandaan, is het pijn in de botten/spieren of komt het uit beshadigde zenuwen?"
"Creature zei: Hallo, Ik heb 500 mg Oxycodon liggen. Is dat een gevaarlijke dosis? Ik ben wel benieuwd waar de grenzen een beetje liggen. Zijn er mensen die ooit wel eens zo'n hoge dosis hebben gehad? Groetjes, Creature Klik om te vergroten... Dat is echt een gevaarlijke dosis. Grote kans dat je overlijdt omdat je lichaam stopt met ademen. Hier ben je dan bewust bij, maar je kan niks doen. Schijnt een hele nare manier te zijn om dood te gaan. Als je een enorme tolerantie hebt dan kan het goed gaan, maar dan moet je in een periode opbouwen naar 500mg. Moet je niet willen natuurlijk"
"Veel psychiaters schrijven inderdaad te snel medicatie voor. Als je dit niet wilt kan je beter naar een therapeut of psycholoog gaan, deze is meer gericht op het zelf oplossen van problemen. Psychiaters hun werk is medicatie voorschrijven. Ik ben van mening dat het structureel gebruik van medicatie soms meer schade aanricht dan dat het goed doet. Hoewel het in situaties wel kan helpen om dmv medicatie even met beide voeten op de grond te komen. Ik gebruik af en toe wel dexamfetamine als ik veel voor elkaar moet krijgen. Af en toe een slaaptabletje als ik al dagenlang last heb van m’n slapeloosheid. Soms wat morfine als m’n pijn de pan uit rijst. Ik heb met mezelf afgesproken om niet twee dagen achter elkaar hetzelfde medicijn te gebruiken en geen combi’s. Ik kan me ook wel goed voorstellen dat deze manier niet voor iedereen zal helpen. Als je trauma’s hebt, zware depressies of angstaanvallen kan het wellicht wel verlichten om wat kalmerends te gebruiken maar ik denk dat je op de lange termijn veel meer zult hebben aan een goede therapeut."