Marla Singer zei:
Angramar Temenos zei:
Heel veel sterkte..
Waarvoor is die precies opgenomen?
Hij had een "probleempje" met de amfetaminen en begon steeds meer paranoia/psychotische trekken te vertonen. Ik vermoed dus dat zijn opname daar mee te maken heeft (nutsss was de laatste tijden al niet meer zo actief op DF).
Klopt helemaal. Helaas zijn de paranoia/psychotische trekken omgezet in een 24/7 durende psychose waarin hij zich niet meer kon ontvluchten. Overal zag en horde hij "bekenen" vermomd als andere personen en hij was ervan overtuigd dat hij overal afgeluiseterd werd.
Hij zag overal boodschappen in, zoals de hoes van een boek als je die zo'n 40 graden schuin hield! Ook wij hebben er soms hard om moeten lachen.
Hij was inmiddels afgesloten van gas en electra en leefde een bestaan grotendeels op straat. In zijn woonplaats werd hij de "dorpsgek" en bijna dagelijks werd hij door de politie opgepakt. Hulp werd NIET door hem geaccepteerd want er was niets met hem, hij wist ook niet welke rol hij speelde in dit enorme spionage-netwerk!
Pas na ruim 1,5 jaar is er iemand geweest bij verslavingszorg die dit probleem serieus genoeg nam om verdere aktie te ondernemen.
Hij is op dit forum in het begin ontvangen als welkome gast met een zeer creatieve manier van schrijven. Hij werd hierom gerespecteerd en geliefd. Naarmate zijn psychoses andere wendingen namen en hij, mede hierdoor, verkeerde keuzes had gemaakt verloor hij ook hier het respect van medeleden.
ik weet niet exact wat er allemaal is gebeurd en wil het ook niet weten. Ik weet alleen dat hij van nature een zeer rustige en verlegen jongen is die middels zijn teksten zichzelf helemaal kon openbaren. Ik noem als voorbeeld zijn "pindakaas-verhaal" ook hier ergens op het forum te lezen!
Mijn wens is alleen dat hij ooit nog terug kan keren in de maatschappij, evt in een begeleid wonen traject. Die kans is nu daadwerkelijk aanwezig, terwijl wij een half jaar geleden dachten dat het laatste wat wij van hem zouden horen zou zijn dat hij er niet meer is... Zo slecht ging het de laatste tijd...
En vast bedankt voor het medeleven, we hebben het nodig de komende periode...