Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPscychedelica

Pscychedelica

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
Ook beide een eerste trip ooit?
M
MindlessLid
LoveSexDreams zei:
Zelf vind ik trippen het leukst als iedereen mee doet. Als er een nuchter persoon bij is haalt dat de magie weg imo. En als enige trippen samen met een nuchter persoon lijkt me niks, als je samen bent kan je je ervaringen delen maar voor een nuchter persoon lijkt het alleen maar alsof je raar aan het doen bent en dan kan je gaan nadenken over hoe je overkomt en in je in jezelf keren wat de trip niet ten goede komt. Als je vriend ook geïnteresseerd is in trippen en het samen met jou wilt doen dan raadt ik dat heel erg aan, je kan dan ook echt dieper connecten met een ander. In mijn ervaring kan je nog prima op elkaar letten en elkaar helpen als je tript op zo'n dosering, ook wel de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. 1 iemand die tript en de ander niet zorgt voor een disconnect in mijn ogen.

lampenkapje zei:
Ook beide een eerste trip ooit?
Klik om te vergroten...
Imo wel, al hangt het er vanaf hoe jullie persoonlijkheden zijn. Kun je je makkelijk overgeven aan zoiets of niet. Maar wat LoveSexDreams ook al zegt, je kunt elkaar ook helpen terwijl je (licht) tript. Zorg ervoor dat jullie een lage dosering nemen en het zo voorzichtig aftasten.

Ik ga er nu even vanuit dat je vriend überhaupt ook wil trippen hè. :wink:
l
lampenkapjeLid
Ja hij wilt ook trippen, niet zo graag als mij maar wilt het wel proberen.
We zijn allebei easy going en nuchter van karakter.
Ik denk wel dat het goed zou komen.
Maar dan beide 10gr, of de een wat minder dan de ander?

Ik snap wel wat jullie bedoelen, zeker omdat we beide geen ervaring hebben.
M
MindlessLid
Als jullie easy going zijn, dan moet het geen probleem zijn denk ik. Als iemand niet de instelling heeft van 'ik laat het gewoon op me af komen, wat er ook gebeurt' en het idee heeft dat er echt iemand bij moet zijn die nuchter is (om aan vast te houden), dan heb ik eerlijk gezegd al een beetje het gevoel van 'moet zo iemand überhaupt beginnen met trippen?' Niet dat een tripsitter nou per se een slecht iets is...

Ik raad aan beginners meestal 7-10 gram aan. Een pakje truffels is doorgaans 15 gram, dit zouden jullie door de helft kunnen delen. Of de 1 iets meer dan de ander. Zie zo'n eerste trip als een kennismaking met het gevoel van trippen. Is het nog geen volwaardige trip, geen probleem want je kunt nog zo vaak trippen als je wilt.
l
lampenkapjeLid
Nja, een tripsitter is natuurlijk wel een geruststelling omdat ik, als onervaren persoon, niet weet wat er gaat komen. Maar aan de andere kant; als je goed voorbereid kan er weinig mis gaan lijkt mij.
M
MindlessLid
Dat is waar dat een tripsitter een geruststelling kan zijn.

Ik heb er dan ook wat gemengde gevoelens bij.
l
lampenkapjeLid
Ik denk dat we gewoon een avondje samen gaan trippen op de bank. Over een tijdje, want zitten beide niet zo lekker in ons vel.
l
lampenkapjeLid
Hoi!

Al een tijdje wil ik dit topic openen. Ik lees al ruime tijd mee (al ver voor ik dit account had) en geniet van de tripreports.

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een psychedelica te proberen alleen weet ik niet goed waar te beginnen. DMT spreekt mij aan wegens de korte trip maar is volgens mij erg heftig als je geen ervaring met dit soort drugs hebt. LSD of XTC lijkt mij ook wat maar de duur is lang. Ik wil geen bad trip. Truffels of paddo’s is wellicht een goed begin? Of 2C-B? Ik weet het echt niet zoals je leest. Ik wil mijzelf ontdekken wie ik nu echt ben en wat ik wil in dit leven. Ik lees dit zo vaak terug in trip reports en het lijkt mij een waar wonder om dit te mogen meemaken. Ook de visuals wil ik graag een keer gezien hebben.

Ook heb ik geen idee van de praktische dingen zoals hoe kom je aan een goede tripsitter (ik ken niemand, de enige die drugs (wiet) met mij gebruikt is mijn vriend maar die heeft verder ook geen ervaring met andere drugs) en wat je juist wel en niet moet doen en welke dingen een must have zijn.

Kan iemand mij helpen? Een soort kick-start van hoe jullie hiermee begonnen zijn? En enkele do’s and dont’s.

Edit; misschien handig voor hierbij, vrouw, 180 lang en nu 79 kilo (maar aan het afvallen).

Thank u!

Lampenkapje
M
MindlessLid
Leuk dat je interesse hebt in een keer te gaan trippen. :)

Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.

Zelf ben ik begonnen met samen te trippen met een paar vrienden die beide al een beetje ervaring hadden met psilocybine. Dat was op zich wel een beetje een geruststelling, al is het imo ook best mogelijk om allemaal nog geen ervaring te hebben. Zelf heb ik de voorkeur om dan ook beide/allemaal het middel te nemen en er geen nuchter iemand (als tripsitter bijvoorbeeld) bij te hebben. Dit omdat je dan allemaal in dezelfde vibe zit. Anderen zullen hier weer een andere mening over hebben, maar ik denk dat als je laag gedoseerd begint en allemaal goed in je vel zit, dat het prima kan.

Verdere do's en dont's:

- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld.
- Probeer technologie wat te vermijden (tv, computer, smartphones, etc.) Dit houdt je trip vaak nogal tegen.
- Muziek is wel aan te raden.
- Als je graag wat diepgang wilt - zoals je ook aangeeft - hou dan die intentie wat in je achterhoofd en zonder je gerust even wat af als je dat nodig vindt.

Er is nog veel meer te zeggen, maar ik hou het hier eerst maar even bij. :)
M
MindlessLid
Trouwens, van wat je opnoemt is XTC geen psychedelica en duurt ook niet lang. Misschien in de war met iets anders?
A
AnderemaanLid
Mindless zei:
- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?

Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen:). Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!
M
MindlessLid
Stonologie zei:
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?
Klik om te vergroten...
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.

Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen. :wink: Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen. :)
M
MezelfLid
Stonologie zei:

Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen:). Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!
Klik om te vergroten...
Ik kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.
Je zou eens een mindfold moeten proberen. Dat is een gezichtsmasker die er voor zorgt dat het pikdonker wordt maar dat je toch je ogen open kan houden. Dit zal echt voor de meest bizarre en mooie visuals zorgen.
A
AnderemaanLid
Mindless zei:
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.

Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen. :wink: Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen. :)
Klik om te vergroten...
Hahaha dat snap ik wel ja, maar ook ik heb de weggeschoten-in-een-alien-wereld psilo trip gehad, met miljoenen duidelijke ogen en kabouter plop ronde sprookjes bomen. Het was mijn eerste keer trippen en ik heb uren gezegd: Ik wou als kind altijd in een sprookje lopen en had niet verwacht dat ik dat ooit nog zou meemaken.. kan ik hier een screenshot van maken? Ik was heel blij dat ik buiten in het bos was. Het was het mooiste wat ik ooit heb gezien en het meest euforische gevoel dat ik ooit heb ervaren. Heb LSD binnen gedaan en vond het verschrikkelijk saai. Sws vind ik de visuals op LSD niet echt boeiend.

Als je een keer zin hebt om op de Psilo manier te trippen met heftige visuals, maar wel lekker actief buiten op avontuur wilt: 4-HO-MET. Ik herken me heel erg in het loom en down worden van truffels, en vind dit ook het grote nadeel persoonlijk. Ik zal truffels of 4-HO-MET nog eens binnen proberen dan, om het te proberen te begrijpen:).
A
AnderemaanLid
Mezelf zei:
Ik kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.
Je zou eens een mindfold moeten proberen. Dat is een gezichtsmasker die er voor zorgt dat het pikdonker wordt maar dat je toch je ogen open kan houden. Dit zal echt voor de meest bizarre en mooie visuals zorgen.
Klik om te vergroten...
Klinkt interessant, ga ik eens proberen :). Ben nogsteeds wel een tijdje gestopt met psychedelica wegen die paniek van een tijdje terug. Dit is bijna helemaal weg, maar wel is mijn tolerantie voor alle drugs weer omlaag gedaan. Van 1 kop koffie moet ik 5 uur malen met mijn kaken, heel irritant op werk. Wiet heb ik wel weer geprobeerd een paar dagen geleden, dat ging gelukkig prima, maar ook die trips zijn nu zo intens.

Dat prikkels het kunnen beïnvloeden weet ik wel, ook qua heftigheid. Heb een tijdje terug 20mg 2C-B gedaan, wat niet heel veel is, maar omdat ik in het vondelpark zat was het zo intens..
M
MindlessLid
@Stonologie
Dat komt mooi uit. Ik heb net 4-HO-MET binnen. :) Ben zeker geïnteresseerd om dat eens buiten te proberen.
K
KropSlaLid
Mindless zei:
Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.
Klik om te vergroten...

Ik sluit me eigenlijk helemaal bij Mindless aan wat dit betreft. Ik zou alleen wel eventueel een tripsitter erbij hebben, tenminste, als dat jezelf geruststelt. Iemand die gewoon lekker ergens een boekje leest en zich verder niet met de zaken bemoeit, maar wel een aanspreekpunt kan zijn als je je niet lekker voelt.

Thuis beginnen is natuurlijk 'chill' maar tegelijk is binnen (bij mij) soms weer veel visueler dan buiten, hoewel op een rustige dosering truffels het niet echt onverweldigend zal zijn neem ik aan. Maar als je een huis met tuintje met bijv wat gras / natuur kan regelen... dan zit je helemaal lekker :)
R
Roze OlifantLid
Mindless zei:
@Stonologie
Dat komt mooi uit. Ik heb net 4-HO-MET binnen. :) Ben zeker geïnteresseerd om dat eens buiten te proberen.
Klik om te vergroten...

Grappig, ik heb dat ook recent besteld. Ben er benieuwd naar. :)

KropSla zei:
Ik sluit me eigenlijk helemaal bij Mindless aan wat dit betreft. Ik zou alleen wel eventueel een tripsitter erbij hebben, tenminste, als dat jezelf geruststelt. Iemand die gewoon lekker ergens een boekje leest en zich verder niet met de zaken bemoeit, maar wel een aanspreekpunt kan zijn als je je niet lekker voelt.

Thuis beginnen is natuurlijk 'chill' maar tegelijk is binnen (bij mij) soms weer veel visueler dan buiten, hoewel op een rustige dosering truffels het niet echt onverweldigend zal zijn neem ik aan. Maar als je een huis met tuintje met bijv wat gras / natuur kan regelen... dan zit je helemaal lekker :)
Klik om te vergroten...

Ik zou voor een eerste keer ook binnen aanraden (met evt. een balkon, da’s dan helemaal ideaal). Buiten trippen is mooi, maar als je nog nooit getript hebt kan het bedreigend overkomen. Ik ben inmiddels een matig ervaren tripper (mag ik dat zeggen?) en ik durf eigenlijk nog steeds niet in m’n eentje naar buiten op wat hogere doseringen psychedelica. Ik maak me dan te druk over hoe ik erbij loop - triphoofd - en dat mensen me kunnen aanspreken en ik te verward ben om te antwoorden.

Géén DMT doen de eerste keer. DMT is ontzettend heftig. Dat is echt ‘acquired taste’ en ik denk dat je je kapot schrikt als je daarmee begint en het daardoor met grote kans ook niet als positief zal ervaren. Ik vond mijn allereerste keer trippen ooit al heel heftig (dat was dan ook wel gelijk een volledige portie paddo’s en ik was 19 en had zelfs nog nooit geblowd) maar op DMT word je gevoelsmatig naar een andere dimensie gelanceerd, dat is echt nog een paar levels verder; als je dan nog niet weet wat ‘gewoon’ trippen is, is het af te raden. Dat het kort is zegt niet alles want je kunt de tijd volledig kwijtraken.

2C-B is daarentegen mild, een goed beginnerspsychedelicum als je wil proeven aan wat een psychedelische ervaring is zonder dat het meteen heel diep gaat. Ik zie 2C-B en 2C-B FLY altijd een beetje als ‘door een sleutelgat naar de echte tripwereld kijken’. Mocht dat je niet bevallen, is er nog niks aan de hand maar weet je wel dat je de serieuzere psychedelica beter kunt laten voor wat ze zijn.

Lage dosissen LSD (max 100 ug, misschien liever nog zo’n 70) of psilo zouden ook kunnen. Ik las hierboven ergens 7-10 gram truffels maar ik zou voor 10-12 gram gaan. 7 gram truffels lijkt mij een teleurstellende dosis, ook de eerste keer. Truffels zijn een natuurproduct dus de sterkte kan verschillen en iedereen reageert er anders op, better safe than sorry natuurlijk. Maar mijn mening is dat té mild trippen ervoor kan zorgen dat je denkt ‘ooooh is dit het maar’ en dan een volgende keer het middel mogelijk onderschat.

Mijn zusje had ik voor haar eerste keer trippen 10 gram truffels voorgeschoteld en zij vond dit te mild, sindsdien denkt ze heel stoer dat ze een hoge dosis LSD of zelfs DMT ook wel aan zal kunnen. Ik denk dan bij mezelf: probeer het eerst maar eens op hogere dosis want je kunt nog van een koude kermis thuiskomen.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: voor truffels lijkt 10-12 gram me perfect. :) Maar 2C-B lijkt me ook een goeie starter. LSD is misschien iets minder ideaal omdat die zegels niet gekwantificeerd worden, dan zou je beter voor een RC substituut kunnen gaan (ALD-52 of 1p-LSD), en daarvan dan 70-80 ug. Maar dat is hoe ik erover denk...

Mocht je nog andere specifieke vragen hebben, stel ze gerust.
M
MindlessLid
Roze Olifant zei:
Ik las hierboven ergens 7-10 gram truffels maar ik zou voor 10-12 gram gaan. 7 gram truffels lijkt mij een teleurstellende dosis, ook de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.

Je moet wel voorzichtig opbouwen met de dosis ja. Tussen 10 en 15 gram kan een wereld van verschil zitten.

Edit:

Roze Olifant zei:
Grappig, ik heb dat ook recent besteld. Ben er benieuwd naar. :)
Klik om te vergroten...
Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...
R
Roze OlifantLid
Mindless zei:
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.

Je moet wel voorzichtig opbouwen met de dosis ja. Tussen 10 en 15 gram kan een wereld van verschil zitten.

Edit:

Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb je wel een punt. Heb zelf nog nooit gehoord dat iemand 7 gram heftig vond, maar het kan wel. Misschien moet iemand wat dat betreft zelf een beetje kijken of hij/zij liefst helemaal safe gaat zitten met 7-8 gram, of ietsje meer risico neemt met 10-12. Hangt er misschien een beetje vanaf wat voor persoon je bent. Ik ben zelf het type liever ‘net een beetje teveel’ dan ‘net niet’ dus is misschien makkelijk praten.

Ik laat RC’s nooit testen eigenlijk. Ik weet wel dat het het verstandigst zou zijn om dat wel te doen, omdat ook daar niet geadverteerde stoffen in kunnen zitten of de dosis niet kan kloppen. Maar de kans is een stuk kleiner. Ik bestel vrijwel altijd bij dezelfde webshops en heb daar nog nooit gekke dingen ondervonden. Nog altijd geen glashard excuus natuurlijk, maar ik woon in België dus laten testen is minder vanzelfsprekend, er is hier alleen een testcentrum in Brussel (meestal laat ik het bij de ‘normale’ drugs doen door vrienden in Nederland).

Ik begin dus inderdaad met een bescheiden dosis. Allergietest-technisch gezien zou het misschien het beste zijn om eerst met een echte lage minidosis te beginnen, maar ik ben daar wat RC’s betreft vrij slordig in moet ik toegeven.

Ik heb pilletjes 4-HO-MET, heb jij poeder?

Ik ben er ook nog niet klaar voor trouwens, ik wacht tot ik beter in m’n vel zit. :) Als ik het getest heb ga ik zeker een reportje proberen te schrijven, lang geleden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."