#1
Ook beide een eerste trip ooit?
Helemaal mee eens. 1 iemand die tript en de ander niet zorgt voor een disconnect in mijn ogen.Zelf vind ik trippen het leukst als iedereen mee doet. Als er een nuchter persoon bij is haalt dat de magie weg imo. En als enige trippen samen met een nuchter persoon lijkt me niks, als je samen bent kan je je ervaringen delen maar voor een nuchter persoon lijkt het alleen maar alsof je raar aan het doen bent en dan kan je gaan nadenken over hoe je overkomt en in je in jezelf keren wat de trip niet ten goede komt. Als je vriend ook geïnteresseerd is in trippen en het samen met jou wilt doen dan raadt ik dat heel erg aan, je kan dan ook echt dieper connecten met een ander. In mijn ervaring kan je nog prima op elkaar letten en elkaar helpen als je tript op zo'n dosering, ook wel de eerste keer.
Imo wel, al hangt het er vanaf hoe jullie persoonlijkheden zijn. Kun je je makkelijk overgeven aan zoiets of niet. Maar wat LoveSexDreams ook al zegt, je kunt elkaar ook helpen terwijl je (licht) tript. Zorg ervoor dat jullie een lage dosering nemen en het zo voorzichtig aftasten.Ook beide een eerste trip ooit?
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?
Ik kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?
Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen. Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!
Hahaha dat snap ik wel ja, maar ook ik heb de weggeschoten-in-een-alien-wereld psilo trip gehad, met miljoenen duidelijke ogen en kabouter plop ronde sprookjes bomen. Het was mijn eerste keer trippen en ik heb uren gezegd: Ik wou als kind altijd in een sprookje lopen en had niet verwacht dat ik dat ooit nog zou meemaken.. kan ik hier een screenshot van maken? Ik was heel blij dat ik buiten in het bos was. Het was het mooiste wat ik ooit heb gezien en het meest euforische gevoel dat ik ooit heb ervaren. Heb LSD binnen gedaan en vond het verschrikkelijk saai. Sws vind ik de visuals op LSD niet echt boeiend.Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.
Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen.Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen.
![]()
Klinkt interessant, ga ik eens proberenIk kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.
Je zou eens een mindfold moeten proberen. Dat is een gezichtsmasker die er voor zorgt dat het pikdonker wordt maar dat je toch je ogen open kan houden. Dit zal echt voor de meest bizarre en mooie visuals zorgen.
Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.
@Stonologie
Dat komt mooi uit. Ik heb net 4-HO-MET binnen.Ben zeker geïnteresseerd om dat eens buiten te proberen.
Ik sluit me eigenlijk helemaal bij Mindless aan wat dit betreft. Ik zou alleen wel eventueel een tripsitter erbij hebben, tenminste, als dat jezelf geruststelt. Iemand die gewoon lekker ergens een boekje leest en zich verder niet met de zaken bemoeit, maar wel een aanspreekpunt kan zijn als je je niet lekker voelt.
Thuis beginnen is natuurlijk 'chill' maar tegelijk is binnen (bij mij) soms weer veel visueler dan buiten, hoewel op een rustige dosering truffels het niet echt onverweldigend zal zijn neem ik aan. Maar als je een huis met tuintje met bijv wat gras / natuur kan regelen... dan zit je helemaal lekker![]()
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.Ik las hierboven ergens 7-10 gram truffels maar ik zou voor 10-12 gram gaan. 7 gram truffels lijkt mij een teleurstellende dosis, ook de eerste keer.
Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...Grappig, ik heb dat ook recent besteld. Ben er benieuwd naar.![]()
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.
Je moet wel voorzichtig opbouwen met de dosis ja. Tussen 10 en 15 gram kan een wereld van verschil zitten.
Edit:
Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."