Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica, what's next?

Psychedelica, what's next?

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ondertussen al redelijk wat Psychdelica gebruikt . Eerste keer was zo'n 100ug lsd met hele lichte visuals. Daarna 20,9mg 2-ce, redelijk visueel (niks heftigs/donker overigens) maar prima te handelen. +-30mg 2cb icm 6-apb op een feest, hier en daar nog een aantal keer 2cb. Reeds gecandyflipt op een feest met 150ug 1p-lsd, leuk maar ook prima te handelen. Truffels een keer geprobeerd maar dat braakte ik helaas allemaal uit waardoor het amper effect had. DMT heb ik weten te bemachtigen, nog niet extreem veel succes mee gehad op wat visuals (vooral CEV) na, niks mentaals. Met DMT ga ik zeker nog verder experimenteren, maar dat komt nog wel.

Ik ben niet zozeer op zoek naar het mentale aspect van trippen. Vooral visuals en vage dingen zien vind ik leuk. Iets in de richting van deliriants (ga ik niet doen, wil niet compleet de realiteit zijn, maar zoek wel stevige hallucinaties/visuals).

Dus de vraag, what's next? 2-ci staat nog hoog op m'n verlanglijstje. Volgens vrienden moet dit geniaal zijn icm 4fa, maar lijkt helaas onvindbaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt allemaal psychedelica geprobeerd die extreem visueel kunnen zijn. Maar je lijkt te hoppen van de ene naar de andere, zonder echt een middel goed te leren kennen door het een flink aantal keren te proberen, te experimenteren met (goed overwogen en verantwoorde) verhoging van de dosering en de juiste mindset (mindfulness) toepassen om een visuele ervaring te manifesteren.

Dat is maar mijn observatie/interpretatie hoor. Het enige waar ik op af kan gaan is een stukje tekst, dus neem dit niet persoonlijk op.

Om even per middel een toelichting te geven:

- LSD en 1P-LSD
Het kan voorkomen dat het visuele geweld nog niet losbarst op 100 ug. Probeer eens voorzichtig de dosering wat op te voeren. Daarnaast, visuals worden juist meestal sterker in een rustige omgeving, omdat je geest de afwezigheid van externe activiteit compenseert zeg maar. Probeer eens wat minder stimulatie van buitenaf te laten komen door een rustige plek op te zoeken. (1P-)LSD kan naast visuals wel ook heel makkelijk een erg mentaal actieve trip opleveren.

- Truffels
Zeer, zeeeer visueel onder de juiste omstandigheden. Word je misselijk, dan kun je bijvoorbeeld proberen er thee van te zetten. Net als bij LSD zal minder externe stimulatie de visuals aanwakkeren. De ongelofelijke visuals die mogelijk zijn met psilocybine (truffels/paddo's) wil je niet missen. Dit vereist echter soms enige voorbereiding en de juiste mindset. Truffels en paddo's brengen je op iets hogere doseringen wel makkelijk in een heel andere en vreemde state of mind. Wees je hier bedacht op als je enkel maar een visuele ervaring zoekt.

- DMT
Hoewel ik hier zelf geen ervaring mee heb, is deze nog extremer qua visuals dan truffels.

- 2-CB
Ook zeer visueel. Heb deze zelf nog maar 2x gedaan en vond er niet zoveel aan. Als je enkel visuals wilt zien en geen moeilijke of vreemde trip wilt hebben, is dit wel een geschikte.


Kortom, misschien eens wat meer experimenteren met deze zelfde middelen, want deze middelen zijn potentieel extreem visueel. Zou zonde zijn als je na 1 keer proberen steeds doorgaat naar wat nieuws.
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Je hebt allemaal psychedelica geprobeerd die extreem visueel kunnen zijn. Maar je lijkt te hoppen van de ene naar de andere, zonder echt een middel goed te leren kennen door het een flink aantal keren te proberen, te experimenteren met (goed overwogen en verantwoorde) verhoging van de dosering en de juiste mindset (mindfulness) toepassen om een visuele ervaring te manifesteren.

Dat is maar mijn observatie/interpretatie hoor. Het enige waar ik op af kan gaan is een stukje tekst, dus neem dit niet persoonlijk op.

Om even per middel een toelichting te geven:

- LSD en 1P-LSD
Het kan voorkomen dat het visuele geweld nog niet losbarst op 100 ug. Probeer eens voorzichtig de dosering wat op te voeren. Daarnaast, visuals worden juist meestal sterker in een rustige omgeving, omdat je geest de afwezigheid van externe activiteit compenseert zeg maar. Probeer eens wat minder stimulatie van buitenaf te laten komen door een rustige plek op te zoeken. (1P-)LSD kan naast visuals wel ook heel makkelijk een erg mentaal actieve trip opleveren.

- Truffels
Zeer, zeeeer visueel onder de juiste omstandigheden. Word je misselijk, dan kun je bijvoorbeeld proberen er thee van te zetten. Net als bij LSD zal minder externe stimulatie de visuals aanwakkeren. De ongelofelijke visuals die mogelijk zijn met psilocybine (truffels/paddo's) wil je niet missen. Dit vereist echter soms enige voorbereiding en de juiste mindset. Truffels en paddo's brengen je op iets hogere doseringen wel makkelijk in een heel andere en vreemde state of mind. Wees je hier bedacht op als je enkel maar een visuele ervaring zoekt.

- DMT
Hoewel ik hier zelf geen ervaring mee heb, is deze nog extremer qua visuals dan truffels.

- 2-CB
Ook zeer visueel. Heb deze zelf nog maar 2x gedaan en vond er niet zoveel aan. Als je enkel visuals wilt zien en geen moeilijke of vreemde trip wilt hebben, is dit wel een geschikte.


Kortom, misschien eens wat meer experimenteren met deze zelfde middelen, want deze middelen zijn potentieel extreem visueel. Zou zonde zijn als je na 1 keer proberen steeds doorgaat naar wat nieuws.
Klik om te vergroten...
Dank voor je antwoord. Dat ik van middel naar middel ging was vooral omdat ik wou weten wat A tegenover B deed. 2cb ken ik onderhand wel, lsd vond ik op low dose prima te handelen dus schroefde ik het wat op. Truffels ga ik zeker nog eens de kans geven als ik het zo hoor.

Ik zat zelf te denken om de volgende keer 300ug 1p-lsd te doen, of 2-ce nasaal. Mede omdat ik 8-10 uur net iets te lang vind.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Mindless
Dit lijkt me wel iets voor jou om te proberen maar dan wel met een lage tot medium dosis psychedelica.

@Hoxyz
Verder hoor ik veel goeds over 4-Ho-Met.
Is een RC dus hoef je ook geen toegang te hebben tot een exotische dealer. (ken zelf echt niemand hier die aan illegale psychedelica kan komen. Alleen xtc, pep, keta en miauw)

Wil ook een keer psychedelica proberen denk dat ik met bovenstaande maar eens ga beginnen.
Ben erg benieuwd.
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zonnetje zei:
@Mindless
Dit lijkt me wel iets voor jou om te proberen maar dan wel met een lage tot medium dosis psychedelica.

@Hoxyz
Verder hoor ik veel goeds over 4-Ho-Met.
Is een RC dus hoef je ook geen toegang te hebben tot een exotische dealer. (ken zelf echt niemand hier die aan illegale psychedelica kan komen. Alleen xtc, pep, keta en miauw)

Wil ook een keer psychedelica proberen denk dat ik met bovenstaande maar eens ga beginnen.
Ben erg benieuwd.
Klik om te vergroten...
Ik kan in principe overal aan komen, alleen dmt was een helse zoektocht. Ik ga me even lezen over 4-ho, van wat ik me kan herinneren Was het een beetje zoals truffels.

Beetje off topic, heb je jouw miauw ooit laten testen? Overal om me heen roept iedereen miauw te hebben maar ik blijf sceptisch aangezien de mijne teste als 3mmc
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik zelf geen miauw maar dat zouden die mensen idd maar eens moeten doen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je van vette visuals houdt dan kan je nog meer combis proberen met LSD. Ik vind zelf de NBOMe-s (o.a. 25i-Nbome) interessant en ook beetje keta-analoog er bij (3Meo-PCP of PCE) geeft extra visuals. LSD cobineert ook al leuk met de psilo-analogen (bijvoorbeeld de al genoemde 4Ho-MET maar ook 4AcO-DMT) en ook DOC vind ik veelbelovend in combinatie met LSD. Of gewoon een uit de 2C groep, zijn ook aanraders. Ach, doe er dan ook wat lachgas bij, dan heb je het plaatje helemaal compleet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoxyz zei:
Dank voor je antwoord. Dat ik van middel naar middel ging was vooral omdat ik wou weten wat A tegenover B deed. 2cb ken ik onderhand wel, lsd vond ik op low dose prima te handelen dus schroefde ik het wat op. Truffels ga ik zeker nog eens de kans geven als ik het zo hoor.

Ik zat zelf te denken om de volgende keer 300ug 1p-lsd te doen, of 2-ce nasaal. Mede omdat ik 8-10 uur net iets te lang vind.
Klik om te vergroten...
300 ug is wel een gigantische stap hè, komende van 150.


Zonnetje zei:
@Mindless
Dit lijkt me wel iets voor jou om te proberen maar dan wel met een lage tot medium dosis psychedelica.
Klik om te vergroten...
Haha!

Ik ben helemaal geen knutselaar. Bovendien, waarom al die moeite doen als ik gewoon een tripmiddel kan nemen. :wink: En wanneer ik trip, heb ik denk ik al helemaal geen interesse meer in dat soort dingen. Helaas, niet iets voor mij. :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
300 ug is wel een gigantische stap hè, komende van 150.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik zou 25ug ophogen per keer, misschien 50ug per keer max. Dan zal je al hele grote verschillen merken en waarschijnlijk je sweet spot vinden ver voor 300ug.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedoelde in combinatie. @Mindless
Haha verkeerde aanname gemaakt dan :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonnetje zei:
Bedoelde in combinatie. @Mindless
Haha verkeerde aanname gemaakt dan :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ja begreep ik. Ik raak altijd mijn interesse in geplande dingen kwijt tijdens trippen en laat wat ik doe liever spontaan opkomen tijdens een trip.

Geeft niet hoor, misschien brengt het een ander op ideeën. :grin:
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
300 ug is wel een gigantische stap hè, komende van 150.



Haha!

Ik ben helemaal geen knutselaar. Bovendien, waarom al die moeite doen als ik gewoon een tripmiddel kan nemen. :wink: En wanneer ik trip, heb ik denk ik al helemaal geen interesse meer in dat soort dingen. Helaas, niet iets voor mij. :wink:
Klik om te vergroten...
acht.zes zei:
Helemaal mee eens. Ik zou 25ug ophogen per keer, misschien 50ug per keer max. Dan zal je al hele grote verschillen merken en waarschijnlijk je sweet spot vinden ver voor 300ug.
Klik om te vergroten...
25ug klinkt in mijn ogen als een kleine stap. Al helemaal meenemend dat ik niet elke week ga trippen, als het al voor komt is het eens in de X maanden. Dus als ik het doe, wil ik het ook goed doen. Maar goed, ik hou het in m'n achterhoofd en zal eens wat reportjes van 150-200ug gaan lezen en dat reflecteren op mijn eigen 150ug.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Let wel dat het visuele aspect van trippen (evenals al het andere van trippen, overigens) sterk persoonsgebonden is. De een ervaart simpelweg meer visuele trips dan de ander. Ik heb op diverse psychedelica in uiteenlopende doseringen van redelijk bescheiden tot zeer hoog eigenlijk nooit echt intens visuele trips gehad, zelfs geblinddoekt na meerdere schenkingen ayahuasca niet. Daarbij heb ik beslist niet minder intens getript. Bij mij manifesteren trips zich gewoonweg meer op andere vlakken dan het visuele, zo lijkt het. Dit zou bij jou ook zomaar het geval kunnen zijn. Los hiervan wil ik toch gezegd hebben dat ik persoonlijk vind dat je psychedelica ernstig tekort doet wanneer je louter de intentie hebt ''visuals en vage dingen te zien'', maar goed...
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psilocyloner zei:
Let wel dat het visuele aspect van trippen (evenals al het andere van trippen, overigens) sterk persoonsgebonden is. De een ervaart simpelweg meer visuele trips dan de ander. Ik heb op diverse psychedelica in uiteenlopende doseringen van redelijk bescheiden tot zeer hoog eigenlijk nooit echt intens visuele trips gehad, zelfs geblinddoekt na meerdere schenkingen ayahuasca niet. Daarbij heb ik beslist niet minder intens getript. Bij mij manifesteren trips zich gewoonweg meer op andere vlakken dan het visuele, zo lijkt het. Dit zou bij jou ook zomaar het geval kunnen zijn. Los hiervan wil ik toch gezegd hebben dat ik persoonlijk vind dat je psychedelica ernstig tekort doet wanneer je louter de intentie hebt ''visuals en vage dingen te zien'', maar goed...
Klik om te vergroten...
Vanwaar dat laatste? Ieder z’n ding toch. Ik zou bijvoorbeeld best wel eens ayahuasca willen doen om te kijken wat voor “antwoorden” daar uit komen. Maar niet in een typische setting, voor m’n gevoel ben ik daar te nuchter voor.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoxyz zei:
Vanwaar dat laatste?
Klik om te vergroten...
Omdat psychedelica zo veel meer dan visuele veranderingen te bieden hebben.

Hoxyz zei:
Ieder z’n ding toch.
Klik om te vergroten...
Dat sowieso. Mijn mening is ook maar gewoon een mening. Ik bedoelde er verder ook niks mee.

Hoxyz zei:
Ik zou bijvoorbeeld best wel eens ayahuasca willen doen om te kijken wat voor “antwoorden” daar uit komen. Maar niet in een typische setting, voor m’n gevoel ben ik daar te nuchter voor.
Klik om te vergroten...
Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Een ''ceremonie'' klinkt ook zo groots, maar het stelt feitelijk eigenlijk maar weinig voor. Het zal wat verschillen per aanbieder, maar in mijn ervaring is het vooral diep in jezelf gekeerd onder begeleiding van muziek (instrumenteel, mantra's of gewoon muziek via speakers) in een innerlijke reis zitten, waarbij de muziek je op momenten mee kan voeren en waarbij doorgaans weinig interactie is met andere deelnemers, met iedereen vooral stilletjes op het eigen matrasje opgenomen in de eigen ervaring.
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psilocyloner zei:
Omdat psychedelica zo veel meer dan visuele veranderingen te bieden hebben.
Klik om te vergroten...
Dan moet ik die nog mee maken, tot nu toe eigenlijk altijd redelijk nuchter kunnen blijven. Zelfs op LSD met enkele duizenden mensen op een festival.


Psilocyloner zei:
Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Een ''ceremonie'' klinkt ook zo groots, maar het stelt feitelijk eigenlijk maar weinig voor. Het zal wat verschillen per aanbieder, maar in mijn ervaring is het vooral diep in jezelf gekeerd onder begeleiding van muziek (instrumenteel, mantra's of gewoon muziek via speakers) in een innerlijke reis zitten, waarbij de muziek je op momenten mee kan voeren en waarbij doorgaans weinig interactie is met andere deelnemers, met iedereen vooral stilletjes op het eigen matrasje opgenomen in de eigen ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik las inderdaad dat het erg verschilt per aanbieder. Sommige pakken het ook redelijk religieus aan dacht ik, daar ben ik absoluut niet naar op zoek en zou mijn trip ook niet ten goede komen denk ik.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoxyz zei:
25ug klinkt in mijn ogen als een kleine stap. Al helemaal meenemend dat ik niet elke week ga trippen, als het al voor komt is het eens in de X maanden. Dus als ik het doe, wil ik het ook goed doen. Maar goed, ik hou het in m'n achterhoofd en zal eens wat reportjes van 150-200ug gaan lezen en dat reflecteren op mijn eigen 150ug.
Klik om te vergroten...
25 ug is inderdaad een bescheiden stap. Ik ben het wel met de anderen hier eens dat van 150ug in 1 keer naar 300 ug wel echt een enorme stap is. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet goed kan gaan maar het is wel risicovol gedrag. Lijkt me verstandiger om een keer 175 of 200 ug uit te proberen. Als dat nog steeds te mild is voor jou dan neem je de keer daarop 250ug.

Zelf heb ik nog niet hoger dan 220ug gedoseerd. Ik vond het belangrijkste verschil met 150-175ug dat ik toch echt wel wat verder van de "normale realiteit" af stond en minder greep op de werkelijkheid had. Verder ging het meer richting ego-vervaging (het verliezen van het contact met je eigen ego/persoonlijkheid). Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
25 ug is inderdaad een bescheiden stap. Ik ben het wel met de anderen hier eens dat van 150ug in 1 keer naar 300 ug wel echt een enorme stap is. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet goed kan gaan maar het is wel risicovol gedrag. Lijkt me verstandiger om een keer 175 of 200 ug uit te proberen. Als dat nog steeds te mild is voor jou dan neem je de keer daarop 250ug.

Zelf heb ik nog niet hoger dan 220ug gedoseerd. Ik vond het belangrijkste verschil met 150-175ug dat ik toch echt wel wat verder van de "normale realiteit" af stond en minder greep op de werkelijkheid had. Verder ging het meer richting ego-vervaging (het verliezen van het contact met je eigen ego/persoonlijkheid). Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Klik om te vergroten...
Alright dan ga ik denk ik voor zo'n 200ug volgende keer, wanneer geen idee. Denk dit weekend wel een DMT tripje proberen te maken.

Echter een vraagje, 1p-lsd tabs zijn zo extreem klein dat je ze eigenlijk niet kan breken. Hoe zou ik +-200ug moeten doseren er van uit gaande dat een tab 150ug is. Is oplossen in een vloeistof een idee? Of lost lsd niet op / gaat het kapot in vloeistof?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoxyz zei:
Echter een vraagje, 1p-lsd tabs zijn zo extreem klein dat je ze eigenlijk niet kan breken. Hoe zou ik +-200ug moeten doseren er van uit gaande dat een tab 150ug is. Is oplossen in een vloeistof een idee? Of lost lsd niet op / gaat het kapot in vloeistof?
Klik om te vergroten...
Oplossen in vloeistof is wel mogelijk maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Ik loop altijd met een nagelschaartje kleine stukjes van zo'n zegel af te prutsen... :sweatsmile:

Hoxyz zei:
Denk dit weekend wel een DMT tripje proberen te maken.
Klik om te vergroten...
Oooh spannend hoor! Is het gelukt?!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Oplossen in vloeistof is wel mogelijk maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Ik loop altijd met een nagelschaartje kleine stukjes van zo'n zegel af te prutsen... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Hehe me too.

Te lui om dat allemaal uit te zoeken :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."