Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

Hebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

264 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Toen ik het voor de eerste keer nam was mijn eerste gedachte dat de effecten vrij mild en subtiel zijn en dat ik niet zo goed begreep waar de hysterie vandaan kwam. Maar waar ik op het begin slechts 25mg Heroïne nodig had om een beetje te nodden gebruikt de volgende al snel meerdere grammen op een avond.
Klik om te vergroten...
Maar bleef het dan ook bij die vrij milde effecten, of heb je later met hogere doseringen ook nog eens sterke euforie of zo ervaren?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb al vaker hier op DF gezegd:
In de kliniek destijds heb ik met iemand ( die zwaar aan de H verslaafd was) de afspraak gemaakt, n o o i t. heroïne te proberen.
Of ik met oxcycodontabletten al min of meer die belofte gebroken heb, is op zich al een moeilijk punt...
En ik moet zeggen, als ik naar deze mensen luisterde, en hoorde wat zij allemaal hadden meegemaakt als junk zijnde, ik liever nog 4 jaar terugga naar het Legion Etrangere.
Jazeker!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Maar bleef het dan ook bij die vrij milde effecten, of heb je later met hogere doseringen ook nog eens sterke euforie of zo ervaren?
Klik om te vergroten...
Het is een beetje alsof je Methamfetamine met A-PVP vergelijkt. Heroïne / Diacetylmorfine is een zeer fijne drug die mild, subtiel en lichaamseigen aanvoelt waar dan bijvoorbeeld fentanyl een veel intensere high geeft maar ook meer geforceerd en onnatuurlijk aanvoelt.

Persoonlijk gebruik ik veel liever een middel dat subtiel, lichaamseigen en rustgevend aanvoelt meer vergelijkbaar aan Methamfetamine en Heroïne. Het chinezen van Methamfetamine en Heroïne komt echter niet in de buurt van het chinezen van A-PVP of Fentanyl.

Vaak zie je verhalen voorbij komen hoe intens Heroïne ontwenning is, ik herken mij daar totaal niet in. Maar ik heb dan ook nooit bij sprake van 4 gram heroïne op een avond gebruikt. Ik vond heroïne nasaal gebruik ook veel prettiger dan chinezen, los van de harsdamp die op je longen slaat is Heroïne naar mijn mening ook gewoon simpelweg minder geschikt voor intense pieken.

Nadat ik enkele maanden meer frequent Heroïne en Butyr-Fentanyl naast elkaar had gebruikt en toen plots stopte omdat ik door de partner geconfronteerd werd heb ik mij nog zeker 2-3 maanden onrustig en ongelukkig gevoeld. En zelfs nadat dit gevoel was weggetrokken na zo'n 2-3 maanden bleef er nog zeer lange tijd een stemmetje knagen, grotendeels ook omdat ik mij simpelweg in algemene zin vermoeid voelde en behoefte voelde aan rust. Tegenwoordig kijk ik wat luchtiger naar opioïden maar ik kan ook zeker begrijpen dat mensen hier in blijven hangen.

Als ik de keuze zou hebben tussen een benzodiazepine en heroïne ongeacht context zou ik het zogezegd wel weten. En op dat moment is de vraag wel of het simpelweg een ideaal middel is of dat ik mijzelf dan voor de gek hou. Ondertussen ben ik alweer enkele maanden met een sporadische uitzondering af van de downers (afgelopen december heb ik nog een kleine twee weken lopen stunten met een combinatie Flualprazolam, Amfetamine en 3-MeO-PCE) maar daar heb ik wel zo'n 2 jaar naartoe lopen sukkelen met hier en daar herval in willekeurige downers (opioïden of GABA agonisten).

Ik denk dat het wel kan helpen wanneer mensen iets hebben om voor te leven in ieder geval.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Je denkt dus dat GHB ontwenning milder is dan Heroïne ontwenning?
Klik om te vergroten...

Ja dat is sws zo.
Ghb kan je opvangen in een paar dagen met een paar pilletjes of dus Phenibut.
Zonder ziek te worden.
Met Heroine moet je daar wel doorheen..
Methadon is ook niet voor 2 dagen.
Dus dat zijn feiten.


Jmths zei:
Ik ben er echter ook van overtuigd dat een onschuldig imago van GHB onterecht is.
Klik om te vergroten...

Onschuldig is het niet..
Je kan lichamelijk verslaafd worden.
Dat heb ik ook uitgelegd.

Hoor net een verhaal dat iemand denkt dat als je LSD gebruikt dat je zomaar je eigen kind in de wasmachine doet?!

Crackheads en Heroïne junks liggen op straat op de wallen en leven daar.
Ken dus 4 ghb verslaafde die hebben een huis en werk en houden dat vol.
Verliezen niet alles en slapen op straat.
Misschien dat een eye opener voor jou?


Jmths zei:
In the real world is je discrepatie niet realistisch, maar dat is slechts mijn mening.
Klik om te vergroten...

Ga je naar feesten waar honderden mensen aan de ghb zijn en op afters elke week?
Zit je in die wereld?
Ik wel.. volg het gebruik van zoveel mensen!
Dus dat is het verschil tussen ervaring en een mening door alleen mensen op het forum te zien..


Jmths zei:
vaak genoeg dat ik mensen in groepjes KO van de GHB zag in uitgaansgelegenheden
Klik om te vergroten...

Vraag me af waar jij komt.
Waarom gebeurd het niet in onze scène?
Laatste paar feesten minimaal 250 ghb gebruikers.
Mensen gebruiken vaak keta en ghb!
Ik doe dat niet...
Maar niemand die out gaat?
Verantwoordelijk gebruik heet dat!
Ze nemen van allebei laag gedoseerd.
Het kan of het slim is is wat anders maar wij hebben op onze eigen feesten nog nooit iemand out zien gaan.
We hebben misschien 1 beveiliger soms doen we alles zelf.
Nog nooit een gevecht gehad of een overdosis.
En er zijn vaak rond de 500 man en vrouwen.


Jmths zei:
Ik denk dat je een beetje ongenuanceerd bent hier ja en dat je reacties aan inhoud ontbreekt.
Klik om te vergroten...

Dus niet mijn reacties zijn ervaringen gebaseerd en niet een mening.


Even over Tygo:

Wijkagent Fred van Opstal

De wijkagent loopt samen met Tygo over straat en vertelt over Sint Willebrord. ,,De straten zijn schoon, het is opvallend rustig.” Hij wijst naar huizen met gesloten rolluiken, “waar zomaar gebruikers kunnen zitten”. Ja, duh… achter de gesloten rolluiken kan ook iemand slapen die nachtdienst heeft gehad. Of helemaal niemand omdat de bewoners naar hun werk zijn. Wat een sensatie beluste opmerking weer.

www.wapwinkel.com

Tygo kopieert onzin op de NPO - Wapwinkel blog

Een tenenkrommende documentaire waarbij niet alleen de presentator Tygo volslagen onzin uitkraamt over GHB, maar ook de wijkagent in het dorp.
www.wapwinkel.com www.wapwinkel.com



Jmths zei:
Als iemand 25ml GHB in één keer gebruikt op frequente basis en vervolgens gaat lopen janken dat de ontwenning heftig is zie je zogezegd ook geen mensen opkijken.
Klik om te vergroten...

Daar krijg je dus geen onwenning van.
Zo gebruiken de meeste mensen het op een avond.
Ben je wel bekend met ghb?
Deze opmerking geeft aan dat je geen idee hebt hoe het werkt.
25ml in een keer ben je gewoon dood.

3 gram pure coke ook in een keer..
Dus wat is je point?

Jmths zei:
Dat iemand een account aanmaakt om je hier op te wijzen verbaast mij dan ook niet. Ik ben van mening dat GHB en Heroïne zich goed laten vergelijken qua verslavingsrisico, daar hoef je het niet mee eens te wezen.
Klik om te vergroten...

Dit is iemand die een wroek koesterd naar mij..
Eerst problemen met 8.6 jaren lang actief ineens van de aardbodem verdwenen?
Toen kwam dat Prison account die nu een ander account heeft ganggang..
Veel overeenkomsten!
Hun eerste posten persoonlijk gericht aan mij vol haat..
Als ik me daar druk om moet maken?
Ben niet achterlijk...
Trollen noem je dat!
Moet ik me daar druk om maken 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Ja dat is sws zo.
Ghb kan je opvangen in een paar dagen met een paar pilletjes of dus Phenibut.
Zonder ziek te worden.
Met Heroine moet je daar wel doorheen..
Methadon is ook niet voor 2 dagen.
Dus dat zijn feiten.




Onschuldig is het niet..
Je kan lichamelijk verslaafd worden.
Dat heb ik ook uitgelegd.

Hoor net een verhaal dat iemand denkt dat als je LSD gebruikt dat je zomaar je eigen kind in de wasmachine doet?!

Crackheads en Heroïne junks liggen op straat op de wallen en leven daar.
Ken dus 4 ghb verslaafde die hebben een huis en werk en houden dat vol.
Verliezen niet alles en slapen op straat.
Misschien dat een eye opener voor jou?




Ga je naar feesten waar honderden mensen aan de ghb zijn en op afters elke week?
Zit je in die wereld?
Ik wel.. volg het gebruik van zoveel mensen!
Dus dat is het verschil tussen ervaring en een mening door alleen mensen op het forum te zien..




Vraag me af waar jij komt.
Waarom gebeurd het niet in onze scène?
Laatste paar feesten minimaal 250 ghb gebruikers.
Mensen gebruiken vaak keta en ghb!
Ik doe dat niet...
Maar niemand die out gaat?
Verantwoordelijk gebruik heet dat!
Ze nemen van allebei laag gedoseerd.
Het kan of het slim is is wat anders maar wij hebben op onze eigen feesten nog nooit iemand out zien gaan.
We hebben misschien 1 beveiliger soms doen we alles zelf.
Nog nooit een gevecht gehad of een overdosis.
En er zijn vaak rond de 500 man en vrouwen.




Dus niet mijn reacties zijn ervaringen gebaseerd en niet een mening.


Even over Tygo:

Wijkagent Fred van Opstal

De wijkagent loopt samen met Tygo over straat en vertelt over Sint Willebrord. ,,De straten zijn schoon, het is opvallend rustig.” Hij wijst naar huizen met gesloten rolluiken, “waar zomaar gebruikers kunnen zitten”. Ja, duh… achter de gesloten rolluiken kan ook iemand slapen die nachtdienst heeft gehad. Of helemaal niemand omdat de bewoners naar hun werk zijn. Wat een sensatie beluste opmerking weer.

www.wapwinkel.com

Tygo kopieert onzin op de NPO - Wapwinkel blog

Een tenenkrommende documentaire waarbij niet alleen de presentator Tygo volslagen onzin uitkraamt over GHB, maar ook de wijkagent in het dorp.
www.wapwinkel.com www.wapwinkel.com





Daar krijg je dus geen onwenning van.
Zo gebruiken de meeste mensen het op een avond.
Ben je wel bekend met ghb?
Deze opmerking geeft aan dat je geen idee hebt hoe het werkt.
25ml in een keer ben je gewoon dood.

3 gram pure coke ook in een keer..
Dus wat is je point?



Dit is iemand die een wroek koesterd naar mij..
Eerst problemen met 8.6 jaren lang actief ineens van de aardbodem verdwenen?
Toen kwam dat Prison account die nu een ander account heeft ganggang..
Veel overeenkomsten!
Hun eerste posten persoonlijk gericht aan mij vol haat..
Als ik me daar druk om moet maken?
Ben niet achterlijk...
Trollen noem je dat!
Moet ik me daar druk om maken 😂
Klik om te vergroten...
Het blijft bewonderenswaardig hoe je steeds dezelfde dingen blijft herhalen, in de hoop dat mensen hier je gaan geloven. Alsof jij iedereen van de 500 mensen op je denkbeeldige feest gaat controleren of en hoe veel GHB ze gebruiken. Houd toch eens op met die leugens man, hier prik je zo door heen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Ja dat is sws zo. Ghb kan je opvangen in een paar dagen met een paar pilletjes of dus Phenibut.
Klik om te vergroten...
De kans dat je aan GHB ontwenning acuut overlijd is toch wel aanzienlijk groter dan bij Heroïne ontwenning hoor. Ik denk niet dat ik de enige ben die je dit zal vertellen.
Revolutionair zei:
Methadon is ook niet voor 2 dagen.
Klik om te vergroten...
Nee, maar met Methadon heb je dan ook niet het risico op een epileptische aanval zoals met GHB.

Methadon ligt ook niet in de categorie opiaten en het 'voordeel' van Methadon is dat je het maar één keer per dag hoeft te doseren. Dan is het ook logisch dat de ontwenning vele malen langer aanhoudt. Een beetje vergelijkbaar aan het vergelijken van GHB met Clonazepam.

Revolutionair zei:
Ken dus 4 ghb verslaafde die hebben een huis en werk en houden dat vol.
Verliezen niet alles en slapen op straat.
Misschien dat een eye opener voor jou?
Klik om te vergroten...
Dat heeft mijn bewondering, zeker niet vanzelfsprekend wanneer je constant met GHB aan het jongleren bent. Iets dat overigens makkelijker was geweest als je aan de Heroïne had gezeten.
Revolutionair zei:
Ga je naar feesten waar honderden mensen aan de ghb zijn en op afters elke week?
Klik om te vergroten...
Ik ga niet iedere week naar feesten waar honderden mensen aan de GHB zitten nee. Wat je beschrijft is wel wat ik als een eye opener zou omschrijven.
Zoiets bedoel je misschien? :')
Spoiler
www.sikkom.nl

Video | Groningen centraal in VICE-docu over GHB-epidemie in Europa

VICE heeft gister een docu uitgezonden en online geknald over GHB-gebruik in Europa. Met als hotspots: Manchester, Londen, Berlijn, Ibiza en Groningen.
www.sikkom.nl www.sikkom.nl
Revolutionair zei:
Vraag me af waar jij komt.
Klik om te vergroten...
Petrol Antwerpen was het regelmatig dat de banken vol lagen met KO mensen. In Groningen nabij de IKEA was het ook regelmatig raak in de chill out lounge. Twee weken geleden nog op een afterparty in Antwerpen bij iemand thuis dat een party crasher solo loopt te gaan op de GHB.
Figuren die bijvoorbeeld vertellen dat ze hun MDMA verslaving met GHB behandelen. Figuren die heilig overtuigd vertellen dat er niets mis is met GHB, dat het een lichaamseigen stof is. Mensen moeten het lekker zelf weten hoor, maar ik heb mij wel verbaast over hoe naief veel mensen tegenover GHB staan.
Revolutionair zei:
Je kan lichamelijk verslaafd worden.
Klik om te vergroten...
Mentaal is GHB ook wel flink verslavend toch, kan je rationele gedachtegang wel verbuigen, toch?
Revolutionair zei:
Ben je wel bekend met ghb?
Deze opmerking geeft aan dat je geen idee hebt hoe het werkt.
25ml in een keer ben je gewoon dood.
Klik om te vergroten...
Mijn punt was dus ook dat mensen geen realistisch referentiekader hebben. Ik weet niet hoe vaak je 1 gram Heroïne hebt geïnjecteerd.

Ik heb in mijn leven wel eens wat GHB gebruikt ja. Heb jij in je leven wel eens wat Heroïne gebruikt dan?
Ging heroïne gebruik je wildste dromen voorbij en gebruik je vandaag de dag nog altijd dagelijks Heroïne?

Ik ben op feestjes geweest waar honderden mensen tegelijkertijd Heroïne gebruikte. Nooit een overdosis voorbij zien komen, nooit mensen zien vechten en ik heb persoonlijk dus ook nog nooit iemand out zien gaan na Heroïne gebruik. Al kan het wezen dat ik soms een oogje dicht knijp, maar nooit voor lang en de volgende dag dus geen kater. De perfecte drug voor iedere gelegenheid.
Revolutionair zei:
Dit is iemand die een wroek koesterd naar mij..
Eerst problemen met 8.6 jaren lang actief ineens van de aardbodem verdwenen?
Toen kwam dat Prison account die nu een ander account heeft ganggang..
Veel overeenkomsten!
Klik om te vergroten...
Ik zie ook overeenkomsten, sterke afkeer naar opioïden, soms een beetje ongenuanceerd en soms een beetje achterdochtig, maar het doet geen vlieg kwaad.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Mijn punt was dus ook dat mensen geen realistisch referentiekader hebben. Ik weet niet hoe vaak je 1 gram Heroïne hebt geïnjecteerd.
Klik om te vergroten...

Dat gaat ook niet gebeuren..
Drugs recht in je aders!
Next level!


Jmths zei:
Nee, maar met Methadon heb je dan ook niet het risico op een epileptische aanval zoals met GHB
Klik om te vergroten...

Misschien wel gelezen?
Nog nooit gehoord dat iemand dat heeft gekregen.
Ja je leest dus dat mensen een liter per week weg drinken. Daar bemoei ik me niet mee. Hoe krijg je dat weg? 250ml kan je 5 dagen bingen als je dat wilt.

Jmths zei:
Ik ben op feestjes geweest waar honderden mensen tegelijkertijd Heroïne gebruikte. Nooit een overdosis voorbij zien komen, nooit mensen zien vechten en ik heb persoonlijk dus ook nog nooit iemand out zien gaan na Heroïne gebruik. Al kan het wezen dat ik soms een oogje dicht knijp, maar nooit voor lang en de volgende dag dus geen kater. De perfecte drug voor iedere gelegenheid.
Klik om te vergroten...

Wauw een feest met honderden heroïne gebruikers!
Dan blijf jij daar gaan en ik naar de mdma en ghb feestje.
Zoals ik zei heb ik de echte heroïne junks op straat zien liggen jaren als een drugs zover kan komen..
Ghb ga je niet financieel aan onder door hoe meer je haalt hoe goedkoper het is...
Nog steeds geen excuse om door the gebruiken
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oxycodone dat spul is poison eens je verslaafd ben.
Zou er nooit meer aan beginnen nu ik clean ben.
Snij liever me pinkje af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste.medeleden. maak toch geen onnodige ruzie....
Die is er al meer dan genoeg om ons heen, toch?

Op zich ben ik blij, Dat ik geen ervaring heb met alletwee van deze drugs.
Ik heb wel gezien, wat heroïne doet bij vele gebruikers. Ja.
Er bestond een gelegenheid in Venlo alwaar gebruik van heroïne gedoogd werd.
Wie kent deze plek eigenlijk niet...Het was Bonaparte genaamd. Een groot café ahw.
Het lag een beetje achteraf, aan een donker smal steegje.
Wat verderop lag nog een ander duister café, met de naam: de Muze, daar werd alleen geblowd.
Dit café werd ineens dichtgetimmerd, vanwege het feit dat daar iemand de dood had gevonden door geweldgebruik.
Het fijne weet ik daar overigens niet van, en dit weer terzijde verder.
Hoe het mogelijk was, dat daar in dat Bonaparte dus, heroïne gebruik gedoogd werd, ik weet het tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Dit verder terzijde.
Wij zaten er gewoon te blowen, óók geen probleem daar, dus, en in een hoek van dat café zaten vaak wat junks te Chinezen van aluminium folie.
Er waren wel eens grote feesten daar, en altijd was het beeld daar hetzelfde:
Na een tijdje stonden er meerdere mensen tegen de muur, zij stonden stil, en keken wazig voor zich uit.
Zij spraken verder met niemand, ze stonden daar, en keken in de verte.
Was dit nou zo'n geweldige kick?
Eén tijd voor je uit staan te staren?
Wat was daar nou aan, eigenlijk...
Er was zo af en toe wel iemand te zien, die ik eens een keertje een stapeltje bankbiljetten van 100 gulden en 3 cm dik, achteloos in zijn borstzak deed, dus nam ik aan dat dit dan wel de huisdealer moest zijn.
Toen ik deze vent wat later die avond zelf boven de folie zag hangen, dacht ik wel: dit is een sukkelaar. Hij overtreedt een belangrijke regel, namelijk deze.
Don't get high of your own supply.....
Voor mij was dat hangen tegen de muur, en d ast maar wezenloos voor je uitstaan te kijken, dus niet wat ik in een drug zocht. Nee. No way!!!!!

Heroïne: exit!!!!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Beste.medeleden. maak toch geen onnodige ruzie....
Die is er al meer dan genoeg om ons heen, toch?
Klik om te vergroten...

Ga er ook niet op in.
Trouwens ook veel overeen komsten..
Maar laat maar.


Legio Patria Nostra zei:
Ik heb wel gezien, wat heroïne doet bij vele gebruikers. Ja.
Er bestond een gelegenheid in Venlo alwaar gebruik van heroïne gedoogd werd.
Wie kent deze plek eigenlijk niet...Het was Bonaparte genaamd. Een groot café ahw.
Het lag een beetje achteraf, aan een donker smal steegje.
Wat verderop lag nog een ander duister café, met de naam: de Muze, daar werd alleen geblowd.
Dit café werd ineens dichtgetimmerd, vanwege het feit dat daar iemand de dood had gevonden door geweldgebruik.
Het fijne weet ik daar overigens niet van, en dit weer terzijde verder.
Hoe het mogelijk was, dat daar in dat Bonaparte dus, heroïne gebruik gedoogd werd, ik weet het tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Dit verder terzijde.
Wij zaten er gewoon te blowen, óók geen probleem daar, dus, en in een hoek van dat café zaten vaak wat junks te Chinezen van aluminium folie.
Er waren wel eens grote feesten daar, en altijd was het beeld daar hetzelfde:
Na een tijdje stonden er meerdere mensen tegen de muur, zij stonden stil, en keken wazig voor zich uit.
Zij spraken verder met niemand, ze stonden daar, en keken in de verte.
Was dit nou zo'n geweldige kick?
Eén tijd voor je uit staan te staren?
Wat was daar nou aan, eigenlijk...
Er was zo af en toe wel iemand te zien, die ik eens een keertje een stapeltje bankbiljetten van 100 gulden en 3 cm dik, achteloos in zijn borstzak deed, dus nam ik aan dat dit dan wel de huisdealer moest zijn.
Toen ik deze vent wat later die avond zelf boven de folie zag hangen, dacht ik wel: dit is een sukkelaar. Hij overtreedt een belangrijke regel, namelijk deze.
Don't get high of your own supply.....
Voor mij was dat hangen tegen de muur, en d ast maar wezenloos voor je uitstaan te kijken, dus niet wat i
Klik om te vergroten...

Kijk dat is het dus op ons feest danst iedereen is open en aan het kletsen. Ghb is die love feeling.
Weet je hoe vaak ik op een after ben beland waar ik niemand kende maar waar een meisje die ik op het feest heb ontmoet mij meegenomen.
En dat waren de leukste avonden.
Gelijk een one night stand 🙂
Dus die feestjes met de g vibe zijn het leukst.
Ga er gewoon goed mee om en stop erna.

Zijn geweldige settings!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ikzelf ken GHB niet.
Dat ga ik ook zo laten.
Daar heft Tygo een rolletje in gehad, ik vond sommige life scènes schokkend, maar sowieso..
G Is niets voor mij.
Gootsteen ontstopper...nee dank u.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Oxycodone dat spul is poison eens je verslaafd ben.
Zou er nooit meer aan beginnen nu ik clean ben.
Snij liever me pinkje af.
Klik om te vergroten...

Ikzelf op zich óók niet.
Maar wat moet je, als je geen andere pijnstillers hebt, om je van die rugpijn af kan helpen? Tenminste een groot gedeelte?
Andere soorten zijn voor mij een nog veel groter poison!
Nu, na 8 weken geleden geopereerd te zijn, moet ik zeggen dat ik er nog maar heel weinig mee ben opgeschoten godverdomme.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Nog nooit gehoord dat iemand dat heeft gekregen.
Klik om te vergroten...
"Als gevolg hiervan kunnen ernstige en soms levensbedreigende complicaties optreden zoals oververhitting, ernstige hartritmestoornissen en insulten (epileptische aanvallen)." - https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/kun-je-bij-stoppen-met-ghb-onthoudingsverschijnselen-krijgen/

Mijn indruk was dat epilepsie symptomen vrij standaard zijn bij GHB ontwenning. Oververhitting en hartritme stoornissen veroorzaken zogezegd geen GABA B receptor ongevoeligheid.
Spoiler
"Gamma-aminoboterzuur is de belangrijkste inhiberende (de werking van andere neuronen remmende) neurotransmitter in de hersenen. Gamma-aminoboterzuur komt veel voor in de hersenen: in zo’n 30 procent van de synaptische transmissie." - https://nl.wikipedia.org/wiki/Gamma-aminoboterzuur

Gaat misschien over GABA en niet over GHB maar alsnog wel relevant lijkt mij als je naar de molecuulstructuur en het werkingsmechinsme (calcium kanaal blokkers m.b.t. neurotransmissie).
Legio Patria Nostra zei:
Beste medeleden. maak toch geen onnodige ruzie.
Klik om te vergroten...
Is geen ruzie hoor, verschil van mening mag er gewoon wezen als je het mij vraagt. Het begon met dat Heroïne puur vergif is gevolgd door een vrij positief pleidooi over GHB. Het gebruik van GHB in Nederland is in veel gebieden vrij problematisch en legt ook een wel een aanzienlijke last op de verslavingszorg.

Mensen die verslaafd zijn (aan GHB) zien zichzelf vaak niet als verslaafd. Bij GHB gebruik is de kans op een geestelijke verslaving dan ook groter dan de kans op een lichamelijke afhankelijkheid. Je hoort vaak genoemd worden dat GHB gebruik prima in de hand gehouden kan worden en dat de negativiteit rond GHB overtrokken is. De eerste gedachte die mij hierbij te binnen schiet is: 'goh, waar heb ik dit eerder gehoord'. Sommige mensen herkennen verslaving nog niet eens als het ze met een moker in het gezicht geslagen werd. Als een drug te mooi is om waar te wezen denk ik niet dat het uit maakt of deze drug Pietje of Henkie heet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en zolang je geen andere mensen lastig valt heb je enkel verantwoording aan jezelf af te leggen.

Ik vind downer drugs zelf ook erg lekker, wanneer Revolutionair zegt dat GHB een heerlijk goedje is ben ik het volledig met hem eens. Ik gebruik zelf ook graag GHB. Toen twee weken geleden de afterparty werd gecrasht door een random aan de GHB deed ik schaamteloos als enige mee waar andere mensen eerder argwanend toekeken. Ik ga mensen niet vertellen wat goed en slecht is, ik kijk wel uit. Maar als iemand denkt dat het einddoel van GHB fundamenteel anders is dan dat van Heroïne denk ik toch wel eerder dat je jezelf iets wijs maakt.

Mijn mening, hoeven mensen het niet mee eens te zijn. Soms maak ik misschien wat flauwe opmerkingen en grapjes maar ik lees wel aandachtig wat er gezegd wordt. Ik vind het wel interessant hoe iemand anders hier tegenaan kijkt. En misschien vergis ik mij ook wel gewoon hé, is Heroïne inderdaad puur vergif en GHB helemaal zo slecht nog niet. Dat zou ik op zich ook wel willen weten.
Legio Patria Nostra zei:
Op zich ben ik blij, Dat ik geen ervaring heb met alletwee van deze drugs.
Ik heb wel gezien, wat heroïne doet bij vele gebruikers. Ja.
Klik om te vergroten...
Opioïde verslaving valt nooit te onderschatten. Aan het einde van de dag maakte het mij niet meer zoveel uit of het nou Heroïne, een fentanyl analoog, U-47700 of Oxycodon was. Het ging er eerder om wat goedkoop en binnen handbereik was. Voor een echte junk komt het natuurlijk allemaal niet zo nauw.
Legio Patria Nostra zei:
Maar wat moet je, als je geen andere pijnstillers hebt, om je van die rugpijn af kan helpen? Tenminste een groot gedeelte? Andere soorten zijn voor mij een nog veel groter poison!
Klik om te vergroten...
Met dergelijke pijn wordt Morfine vanuit farmaceutisch oogpunt vaak toch wel als de gouden standaard gezien, lekker roesje ook.
Legio Patria Nostra zei:
Hoe het mogelijk was, dat daar in dat Bonaparte dus, heroïne gebruik gedoogd werd, ik weet het tot op de dag van vandaag nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Heroïne roken van zilverfolie in het openbaar is op zichzelf al een vrij opmerkelijk verhaal maar ik denk niet erg representatief.

Nederland kent een eeuwenlange geschiedenis met opium, gebruik van werd door de oude Grieken in de klassieke periode ook al beschreven.
www.nporadio1.nl

Verslaafd aan opium - NOS Met het Oog Op Morgen

Mieke van der Weij ontvangt Hans Derks, auteur van het boek Verslaafd Aan Opium. Hij heeft onderzocht hoeveel de Nederlandse staat verdiende aan de handel in het verdovende middel, van de 17e eeuw tot 1950.
www.nporadio1.nl www.nporadio1.nl

GHB maakte pas in de jaren 90 zijn intrede in het uitgaansleven. GHB kan wel eens onderschat worden omdat het een relatief nieuwe drug is.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen ervaring met opiaten, maar ik kan mijn GHB gebruik prima in de hand houden, en heb op feesten en sporadisch op een fun avondje al wel een paar litertjes weggewerkt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
Ik heb jaren lang op de wallen gewerkt eind '90
Klik om te vergroten...
Hoe kun jij toen gewerkt hebben? Je bent toch iets van 19?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd.
Het min of meer in het openbaar tonen van het van zilverfolie chinezen., nee.
Daar word je niet zó vrolijk van....
En dan daarna dat apatische gedrag.
Nee. Daarvan keer ik mij af.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Heroïne nooit! Mensen vergelijken het met ghb maar dat is echt totaal misplaatst..
Heroïne maakt je ziek en dat is pas pure vergif.
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij.
Bekijk bijlage 5372
Maar een jaartje Heroïne is echt wel ff wat anders.

2de Basecoke, ik heb mensen in monsters zien veranderen in een paar maanden tijd.

3de denk ik dat flakka ook niet echt iets is wat mij trekt.
Terwijl ik wel 1x Crystal Meth wil doen.
Kan het kopen maar wacht nog ff.
[/QUOTE
Ik denk dat bovenstaande foto eerder een gevalletje meth is, zelf heb ik 28 jaar heroïne gebruikt en er nooit zo uit gezien!
Klik om te vergroten...
K
KietaaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Dus als ik dit goed begrijp is 4-MMC speed en MDMA in 1?
Klik om te vergroten...
Qua effect kan je het zo beschrijven maar toch heel anders
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
@hansje1963
Je quote staat niet helemaal goed, er mist een ]
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Ikzelf op zich óók niet.
Maar wat moet je, als je geen andere pijnstillers hebt, om je van die rugpijn af kan helpen? Tenminste een groot gedeelte?
Andere soorten zijn voor mij een nog veel groter poison!
Nu, na 8 weken geleden geopereerd te zijn, moet ik zeggen dat ik er nog maar heel weinig mee ben opgeschoten godverdomme.
Klik om te vergroten...
Nja, dokters zeggen leren "leven" met de pijn. Op sommige momenten is het haast onmogelijk.
Dan word er gezegd MS DIRECT is niet verslavend maar het is wel een morfinesulfaat...
Mooi alternatief dat geen kwaad kan zogezegd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."