Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

Hebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

264 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Alcohol hoort daar ook bij:).. denk dat vele mensen heroine als een soort taboe zien inplaats van daadwerkelijk zo extreem gevaarlijk te zijn. De reden dat zoveel % verslaafd raakt is omdat deze mensen al een verslavig hebben voor ze aan hero beginnen.

Heb veel rapporten gelezen van mensen die het totaal niet boeiend vinden. Ook het na 1x al verslaafd verhaal is voor bijna niemand waar.

Begrijp me niet verkeerd, heb het zelf nog nooit gedaan en probeer het niet goed te praten, alleen ik denk oprecht dat alcohol en GHB ongeveer even gevaarlijk zijn voor mensen.
Klik om te vergroten...
Van GHB heb je direct hersenschade bij out gaan. Lijkt mij een stuk heftiger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Van GHB heb je direct hersenschade bij out gaan. Lijkt mij een stuk heftiger.
Klik om te vergroten...
Zorgen dat je niet outgaat😁..

Alcohol heb je ook direkt hersenschade, zelfs in lagere doseringen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Heb veel rapporten gelezen van mensen die het totaal niet boeiend vinden. Ook het na 1x al verslaafd verhaal is voor bijna niemand waar.
Klik om te vergroten...
Dit is exact hoe mensen er verslaafd aan raken. Ze hebben dezelfde redenering als jou, maar het is bedrieglijk. Ze denken "dit stelt niets voor, kan het dus vaker veilig doen", maar dat is het net bij heroïne: het wordt stiekem leuker hoe meer je het doet. Eerst hebben ze last van fysieke bijwerkingen zoals misselijkheid, na meermaals gebruik gaat dat weg, en dan is het doorgaans al te laat, hun lichaam blijft er achter vragen ...

Dus nee, alcohol komt by far niet in de buurt ervan.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Dit is exact hoe mensen er verslaafd aan raken. Ze hebben dezelfde redenering als jou, maar het is bedrieglijk. Ze denken "dit stelt niets voor, kan het dus vaker veilig doen", maar dat is het net bij heroïne: het wordt stiekem leuker hoe meer je het doet. Eerst hebben ze last van fysieke bijwerkingen zoals misselijkheid, na meermaals gebruik gaat dat weg, en dan is het doorgaans al te laat, hun lichaam blijft er achter vragen ...

Dus nee, alcohol komt by far niet in de buurt ervan.
Klik om te vergroten...
Dit is in de meeste gevallen niet het geval. De meeste gevallen van verslaving komen door het stop zetten van opiaten die mensen van de dokter krijgen. Als ze er niet meer aan kunnen komen gaan ze over op het leukere en goedkopere heroine. Die dokter pillen zijn bij de dealer ook onbetaalbaar voor de meeste verslaafde.

Ik zeg zeker niet dat het niks voorstelt (ook geen idee waarom je het zo interpreteert), ik zeg alleen dat dit soort middelen zeker niet voor iedereen zijn. Zou het NOOIT meer dan 1x in mijn leven willen proberen, en ben nog niet eens zeker of ik dat 1x wil doen.

Mijn punt is dat elke drug gevaarlijk is, en dat het onzin is dat heroine vele malen erger is dan een andere drug. Volgens Jellinek 2% meer verslavend dan alcohol. De meeste mensen hier geloven niet meer in wat de media allemaal over drugs beweert, maar bij heroine wel omdat de meeste mensen hier geen ervaring mee hebben. Juist doordat mensen die het proberen erachter komen dat het niet is wat iedereen denkt, zorgt het ervoor dat mensen het vaker doen omdat ze de media toch niet geloven. Dit is juist gevaarlijk zoals jij ook al aangeeft. Elke drug is bedrieglijk, voor mij vooral wiet grappig genoeg, en dat juist omdat het zo "normaal" is.

Eerlijke informatie is belangrijk, zeker bij een drug waar zoveel geruchten over gaan.

Cerberus zei:
Dus nee, alcohol komt by far niet in de buurt ervan.
Klik om te vergroten...

Niet mee eens, ze zijn erg verschillend. Alcohol is veel later pas lichamelijk verslavend, maar alcohol is weer veel schadelijker voor je lichaam en geest. Alcohol is sociaal geaccepteerd waardoor mensen er heel makkelijk mee weg kunnen komen zonder iedereen ze als addict ziet enz. Dit maakt het ook een veel kleinere stap om teveel te gaan drinken. Ik denk niet dat iemand die een keer heroine probeert het gelijk vaker wil doen. Het word niet getolereerd.

Ik heb bijvoorbeeld 1x GHB geprobeerd, en heb nooit de behoefte gehad dit nog een keer te doen. Sommige dingen zijn gewoon 1x en nooit meer.

On topic: Ik wil nooit een delirium proberen, en aan crystal meth heb ik ook geen behoefte.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben het wel eens met Stonologie in deze.

Ik ben persoonlijk niet zo bang voor heroïne. Ik heb ervaring met diverse opiaten (oxycodon, morfine, fentanyl) en vind de effecten veel minder indrukwekkend dan ik zou verwachten nav alles wat je erover hoort, dus ik durf wel te zeggen dat ik niet verslavingsgevoelig ben als het aankomt op opiaten.
GHB en crack heb ik ook een aantal keer gedaan, waarbij crack wel echt een moeilijke was om vanaf te blijven (wanhopig junk gedrag als het op was) dus daar blijf ik liever bij uit de buurt uit zelfbescherming. GHB dan weer geen enkele problemen mee, leuk voor heel af en toe.

Waar ik vooralsnog liever niet mee in aanraking kom is een delirium.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie: Ik zeg niet dat jij zegt dat het niets voorstelt, ik had het over alle mensen die heroïne proberen om te weten wat het is, en vinden dat de high niet eens zo leuk is zoals bijvoorbeeld MDMA. En gezien ze zo denken, denken ze dat ze er niet snel afhankelijk van kunnen worden.

Ik vraag me af hoe Jellinek berekent dat het 2% meer verslavend is dan alcohol. Er zijn zoveel meer mensen die alcohol drinken. Stel dat iedereen die alcohol op zeer regelmatige basis drinkt, ook heroïne zou doen. En dan moeten ze stoppen met beide. Dan zou slechts 2% meer mensen falen in stoppen met heroïne in vergelijking met alcohol? Ik vind dat zeer moeilijk om te geloven.

Mijn mening is niet gebaseerd op media (niet dat ik denk dat je dat insinueert), ik geloof media standaard niet en sinds ik de eerste keer een illegale drug probeerde is mijn 'angst' als den kaartenhuis in elkaar gestort en heb ik me overal over ingelezen. Ook (of vooral) op sites als deze, verhalen van mensen over deze drugs zoals heroïne.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een heel lijstje.
Heroïne: te verslavend en ik denk dat ik het effect leuk zal vinden dus ik begin er maar niet aan.
Meth: te schadelijk en ik heb er gewoon geen behoefte aan
Speed: heb het een paar keer gebruikt en ik vind het een beetje saai. Speed is ook de enige drug waar ik een kater van krijg en het is best schadelijk. Het is het niet waard.
Crack: veel te schadelijk en duurt te kort.
Salvia (?): ik heb het 1x gedaan en misschien ga ik het ooit nog wel een keertje doen, maar voorlopig niet. Ik weet niet wat, maar iets aan salvia is gewoon duister.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zal SOS, meth,. Crack , Angel Dust, Flakka, en Heroïne dus nooit aanraken...
Veel te fucked up!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Stonologie: Ik zeg niet dat jij zegt dat het niets voorstelt, ik had het over alle mensen die heroïne proberen om te weten wat het is, en vinden dat de high niet eens zo leuk is zoals bijvoorbeeld MDMA. En gezien ze zo denken, denken ze dat ze er niet snel afhankelijk van kunnen worden.

Ik vraag me af hoe Jellinek berekent dat het 2% meer verslavend is dan alcohol. Er zijn zoveel meer mensen die alcohol drinken. Stel dat iedereen die alcohol op zeer regelmatige basis drinkt, ook heroïne zou doen. En dan moeten ze stoppen met beide. Dan zou slechts 2% meer mensen falen in stoppen met heroïne in vergelijking met alcohol? Ik vind dat zeer moeilijk om te geloven.

Mijn mening is niet gebaseerd op media (niet dat ik denk dat je dat insinueert), ik geloof media standaard niet en sinds ik de eerste keer een illegale drug probeerde is mijn 'angst' als den kaartenhuis in elkaar gestort en heb ik me overal over ingelezen. Ook (of vooral) op sites als deze, verhalen van mensen over deze drugs zoals heroïne.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het meer met verslavingsgevoeligheid te maken heeft. Ik ben het met @Stonologie eens dat verslaving ontstaat doordat mensen in hun hoofd al de verslaving hadden zitten. Waar liggen je prioriteiten zeg maar en ben je ‘vluchtgevoelig’. Weer zo’n vaag begrip :) . Vlucht je weg voor problemen? Of zie je het leven als een leerschool. Ik heb altijd dingen gebruikt om er van te leren. Datgene waarvan ik kan leren blijft, datgene wat me naar beneden trekt gaat weg.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zal zeker een rol spelen voor of je er verslaafd aan raakt of niet. Maar neem dan iemand die beetje verslavingsgevoelig is... diegene zal even vatbaar zijn voor verslaving aan alcohol dan heroïne?
Lijkt me sterk. Alcohol geeft verre van iedereen een happy roes, denk dat het effect van heroïne consequenter is (en dat het meer lijkt dat je kan functioneren in dagelijkse leven onder heroïne in tegenstelling tot alcohol waar je dronken van wordt)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Dat zal zeker een rol spelen voor of je er verslaafd aan raakt of niet. Maar neem dan iemand die beetje verslavingsgevoelig is... diegene zal even vatbaar zijn voor verslaving aan alcohol dan heroïne?
Lijkt me sterk. Alcohol geeft verre van iedereen een happy roes, denk dat het effect van heroïne consequenter is (en dat het meer lijkt dat je kan functioneren in dagelijkse leven onder heroïne in tegenstelling tot alcohol waar je dronken van wordt)
Klik om te vergroten...
Het heeft natuurlijk ook te maken met hoe aantrekkelijk een drug voor iemand is. Coke zal bijvoorbeeld voor persoon a aantrekkelijker zijn dan voor persoon b. Maar ook dan blijft er altijd persoonlijke keuze- laat je je meeslepen of stel je prioriteiten. Het probleem ontstaat al doordat veel mensen niet bewust leven. Ze laten hun leven leiden door anderen. Eerst door hun ouders, dan door hun baas, de maatschappij, etc. Wanneer ze 'savonds thuis komen na een daag hersendodend werk vluchten ze weg in ontspanning- drugs, alcohol, tv etc. Dus veel mensen zijn al niet gewend om duidelijke keuzes te maken en zich bewust te zijn van hun (afwezig zijn van hun) keuzes.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoals ik het zie is verslaving een complex geheel van verschillende aspecten:
1) Verslavingsgevoeligheid van de individu (er is heel duidelijk een verband tussen bijvoorbeeld sociaal isolement en verslaving)
2) Het verslavende potentieel van het specifieke middel. Het is overduidelijk dat bijvoorbeeld Crystal Meth en Heroine verslavender zijn dan veel andere middelen.
3) Persoonlijke voorkeur van de gebruiker. Niet iedereen is op zoek naar hetzelfde. Wat voor de een verslavend is, is voor de ander helemaal niet verslavend.

Volgens kun je de oorzaak van de meeste verslavingen in deze drie aspecten terugvinden. Waarbij ik zelf vermoed dat punt 1 het belangrijkste is.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Zoals ik het zie is verslaving een complex geheel van verschillende aspecten:
1) Verslavingsgevoeligheid van de individu (er is heel duidelijk een verband tussen bijvoorbeeld sociaal isolement en verslaving)
2) Het verslavende potentieel van het specifieke middel. Het is overduidelijk dat bijvoorbeeld Crystal Meth en Heroine verslavender zijn dan veel andere middelen.
3) Persoonlijke voorkeur van de gebruiker. Niet iedereen is op zoek naar hetzelfde. Wat voor de een verslavend is, is voor de ander helemaal niet verslavend.

Volgens kun je de oorzaak van de meeste verslavingen in deze drie aspecten terugvinden. Waarbij ik zelf vermoed dat punt 1 het belangrijkste is.
Klik om te vergroten...
Klopt wel.
Een middel is inderdaad op zichzelfstaand niet verslavend. Bewijs is al dat de meeste mensen die gebruiken niet verslaafd raken.
Maar verslaving heb je natuurlijk in gradaties. Veel mensen zijn verslaafd aan sport of gezond eten. Anderen kijken elke dag tv of doen computerspelletjes. In mijn ogen allemaal manieren om weg te vluchten. Zelfs in zingeving kan je wegvluchten. Alhoewel dat tenminste een opbouwende manier is. Te blijven streven naar een open houding is denk ik het beste.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
שמש zei:
Ik denk dat het meer met verslavingsgevoeligheid te maken heeft. Ik ben het met @Stonologie eens dat verslaving ontstaat doordat mensen in hun hoofd al de verslaving hadden zitten. Waar liggen je prioriteiten zeg maar en ben je ‘vluchtgevoelig’. Weer zo’n vaag begrip :) . Vlucht je weg voor problemen? Of zie je het leven als een leerschool. Ik heb altijd dingen gebruikt om er van te leren. Datgene waarvan ik kan leren blijft, datgene wat me naar beneden trekt gaat weg.
Klik om te vergroten...
Het heeft inderdaad onder andere met verslavingsgevoeligheid te maken maar ook zeker met andere dingen. Verslaving is zo complex. Persoonlijk gebruik ik nooit om me goed te voelen of om iets te onderdrukken. Ook vind ik downers niet zo interessant en ga ik erg slecht op kratom. Om deze reden denk ik dat mocht ik het ooit willen proberen, ik dit prima 1x kan doen en nooit meer. Net als met andere drugs.

Ik neem middelen ook om dingen te leren en om het brein te onderzoeken, en zijn daarom psychedelische middelen mijn favoriet.

Benzo's zijn minstens net zo verslavend en nog veel erger om van af te kicken, en hier heb ik echt 0 moeite mee.

Tuurlijk zijn getallen als 2% niet echt goed meetbaar, maar ik denk wel dat er iets van waarheid in zit en (veel) mensen denken dat het erger/gevaarlijker is dan het daadwerkelijk is. Ook denk ik dat júist omdat het zo bekend is wat voor narigheid heroine kan veroorzaken mensen die het 1 keer willen proberen het beter kunnen volhouden (als ze nog niet opiaat verslaafd zijn en onderzoek doen) dan met middelen waar iedereen van denkt oh dat boeit niet (alcohol, ritalin etc). Ook heeft de R.O.A. grote impact op hoe verslavend en "leuk" de stof is.

Ik zie dingen niet echt als soft of hard drugs, maar meer als een afzonderlijk middel met gevaren, nadelen en voordelen. Heroine is zeker een erg gevaarlijk middel, maar niet erger dan bijvoorbeeld benzo's.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stonologie zei:
Heroine is zeker een erg gevaarlijk middel, maar niet erger dan bijvoorbeeld benzo's.
Klik om te vergroten...
Als je stevig in je schoenen staat kan je elk middel gebruiken. Ik heb ooit, decennia terug een paar weken heroïne en crack gebruikt om te onderzoeken wat er nu zo bijzonder aan is. Het resoneerde zogezegd totaal niet bij me en heb ook nooit begrepen wat er de aantrekkingskracht van is. Inmiddels spreekt alleen een hele kleine groep psychedelica mij nog aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie zei:
Ik zie dingen niet echt als soft of hard drugs, maar meer als een afzonderlijk middel met gevaren, nadelen en voordelen.
Klik om te vergroten...
Dit is sowieso een goede manier om er tegenaan te kijken. In de maatschappij wordt vaak een heel kunstmatig onderscheid gemaakt tussen drank, medicijnen en "drugs". Waarbij deze laatste als 1 geheel wordt gezien zonder onderscheid te maken tussen alle diverse middelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Dit is sowieso een goede manier om er tegenaan te kijken. In de maatschappij wordt vaak een heel kunstmatig onderscheid gemaakt tussen drank, medicijnen en "drugs". Waarbij deze laatste als 1 geheel wordt gezien zonder onderscheid te maken tussen alle diverse middelen.
Klik om te vergroten...
We weten inmiddels dat elke activiteit, zo eenvoudig als het bewegen van je arm, een rimpeling teweeg brengt in het kosmisch bewustzijn. Alles heeft een uitwerking, micro en macro. Sommige dingen accuut en hard, andere langzaamwerkend en geleidelijk.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Flaka. :anguished: Wordt al bang als ik eraan denk... Terwijl ik juist altijd die malloot ben die een goed avontuur opzoekt, gaat dat me te ver.
w
watnuweerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Heroïne nooit! Mensen vergelijken het met ghb maar dat is echt totaal misplaatst..
Heroïne maakt je ziek en dat is pas pure vergif.
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij.
Bekijk bijlage 5372
Maar een jaartje Heroïne is echt wel ff wat anders.

2de Basecoke, ik heb mensen in monsters zien veranderen in een paar maanden tijd.

3de denk ik dat flakka ook niet echt iets is wat mij trekt.
Terwijl ik wel 1x Crystal Meth wil doen.
Kan het kopen maar wacht nog ff.
Klik om te vergroten...

ik heb special voor dit bericht een account aangemaakt en gerapporteerd. Je opmerkingen zijn bizar en levensgevaarlijk. Ik zal maar niet gaan schelden want dat werkt alleen maar averechts. Heroine is alleen lastig qua verstoppingen en als je ermee wilt stoppen, als er iets geen vergif is dan is het heroine. Al het andere wat je noemt wel. De foto's zijn overduidelijk niet van dezelfde mensen en zien eruit als typische meth voor/na gebruikers. Heroine junks gaan kapot aan het straat leven of verkeerde versnijdingen. Ik heb zelf jaren aan de medicinale morfine gezeten, zo'n beetje het enige spul waar je geen kater van krijgt. Klonk allemaal ok tot zover, maar dan, wil je stoppen. 5 weken voor minder dan dood op bed gelegen. Overal pijn over je hele lichaam, je wil alleen maar dood. Geen enkele houding is ok, krankzinnige onrust in je zenuwgestel. Je bent doodmoe maar kan niet slapen omdat je niet stil kan liggen, je moet constant met je benen wiebelen, armen zwaaien, als er maar iets beweegt aan je lichaam. Dan krijg je een keer een pakje slaappillen van de dokter voor een week. Je moet het pakje helemaal ineens nemen om ca 15 minuten in slaap te vallen. Waarna je begint slaap te wandelen en opeens wakker wordt omdat je vol met je neus tegen een muur oploopt. Je familie wordt wanhopig, ze weten niet wat ze met je aanmoeten. Kijk maar train spotting, dat is nog niks. Je wilt alleen maar dood. Ze zeggen na 5 dagen ben je er weer maar na 10 dagen is er nog niets veranderd, geen enkele vorm van vooruitgang, niet het minste, 1 grote flatliner. Dan week 3, week 4, je begint alle hoop te verliezen, je wilt alleen maar dood. Week 5, je hebt je er al bij neergelegd, zit alleen nog maar te denken hoe je het gaat doen. Dan week 6, van de 1 op de andere dag sta je op en moet je opnieuw leren lopen, je benen doen maar wat, toch ben je blij want het is zomaar out of the blue opeens beter dan gisteren. Dan begint de hele langzame weg omhoog. Na een maand of 3 kun je weer eens gaan denken aan een baan zoeken. Je sleept jezelf naar een gesprek, je wordt aangenomen. Dan moet je opeens weer vroeg op terwijl de onrust nog steeds niet helemaal weg is. De eerst 6 maanden zijn een hel, je komt elke dag helemaal kapot van je werk. In het weekend slaap je alleen maar, maar goed je slaapt, eindelijk. En dan zat ik nog maar op een paar pilletjes, 50mg oraal. Als je op een halve gram heroine zit per dag is dat ongeveer 20 keer zoveel nog. Daarom als je spuit ben je zo goed als verloren, je moet van hele goeie huize komen om dat te kunnen doorstaan. Of voor altijd aan de methadon, of suboxone wat ze tegenwoordig gebruiken. Ze noemen dat een "eleganter middel" om er vanaf te komen. Dat gaven ze mij in de kliniek, ben nog nooit zo knetter geweest van iets. Ik heb ze vriendelijk verzocht dat spul in hun eigen reet te stoppen, spullen gepakt, naar huis gegaan en cold turkey mijn eigen boontjes gedopt. Mocht je denken, ach ik kan wel een keer naar een kliniek, daar helpen ze me er wel vanaf. Vergeet het, je komt daar nog verslaafder uit dan je erin gaat, maar wel elegant. Fuck you Jelinek, stelletje prutsers. Mooi verhaal he, met opiaten is er nog enige hoop. Verslaafd aan de GHB, einde verhaal, daarna komt niets meer. Meth, heb je wel eens gehoord van de term neuro toxisch? Zoek maar op, fijne avond.

Dit is geen start van een discussie, het is een mededeling, doe ermee wat je wilt.

Betrekkelijk onschuldig is MDMA, de flash doet niet onder voor een opiaten flash. Het is alleen niet gegarandeerd een goeie tijd voor iedereen. Jointje erbij kan je in een psychose duwen waar je heel lang van in de war kan zijn. Als je denkt dat de wereld opeens helemaal veranderd is en mensen allemaal vreemde tekens aan elkaar geven om speciaal jou een kunstje te gaan flikken, blijf dan eindeloos tegen jezelf herhalen ik ben onder invloed, ik ben onder invloed, ik ben onder invloed. Drink een biertje, hoogstens 2, dat maakt je wat rustiger. Zoek een rustige plek met iemand die je 100% vetrouwd en zit de rit uit. Met een beetje geluk is het dan een soort beroerde droom en kun je snel weer over tot de orde van de dag. Grap met MDMA is dat je op een gegeven moment zo ontzettend depri wordt dat je er vanzelf wel mee ophoudt. De bizarre katers na te lang en te vaak zijn een soort natuurlijke rem. De spullen met de minste katers zijn het gemeenst, zoals hero.

Als je geestelijk niet stabiel bent, erg onzeker over jezelf etc, blijf dan ver van psychidelica want je gaat zo verschrikkelijk op je flikker krijgen van dat spul. Ook hier geldt dat het dan wel vanzelf ophoudt. Verslavings gevaar is zo goed als afwezig, je kan echter van een verkeerde trip een heel ander leven krijgen dan als je het niet had gedaan.

Ik heb dit allemaal aan den lijve moeten ondervinden. Ben uiteindelijk wel soort van goed terecht gekomen en zelfs van de diepste ellende kun je veel leren en/of een beter mens worden. Als je aan me vraagt of het het waard was dan moet ik het antwoord schuldig blijven, ik weet het eerlijk waar niet. Ik was een ander persoon geweest zonder de drugs, ik heb alleen geen flauw idee wie.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben toch wel verdomd nieuwsgierig naar H. Alleen weet ik dat als ik daaraan begin dat m’n leven verwoest is, dus laten we dat vooral maar links liggen.

Maar de interesse ernaar... Pfff, heel erg benieuwd!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."