Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke weegschaal zal ik kopen?

Welke weegschaal zal ik kopen?

64 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
transformated zei:
Trendfield Precisie Weegschaal 0,001g - 50 Gram - Kruiden - Juwelen - Medicijnen - Mini - 1mg Nauwkeurig


Ik heb deze weegschaal en hij werkt perfect.
Hier de link: https://www.bol.com/nl/p/trendfield...tgh=hLTO-K--NDHwWVsHDUlFZg.1_4.5.ProductImage

Kost een 34,95โ‚ฌ
Klik om te vergroten...
Top weegschaal , heb ik ook.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Top weegschaal , heb ik ook.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik hem bestellen. Tnx
B
BabbanemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kwak zei:
Wat maakt deze beter dan die van "Geflipt"?
Klik om te vergroten...


Materialen zullen wat duurzamer zijn.

Niet dat dat heel veel uitmaakt.

Grootste verschil is toch wel dat de goedkopere weegschalen net ietsje minder precies afwegen is mijn ervaring.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Babbanem zei:
Materialen zullen wat duurzamer zijn.

Niet dat dat heel veel uitmaakt.

Grootste verschil is toch wel dat de goedkopere weegschalen net ietsje minder precies afwegen is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik ben op de ervaringen van de twee andere leden afgegaan... EN als hij niet werkt, stuur ik hem terug.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Babbanem zei:
Materialen zullen wat duurzamer zijn.

Niet dat dat heel veel uitmaakt.

Grootste verschil is toch wel dat de goedkopere weegschalen net ietsje minder precies afwegen is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...

Dit is ook mijn ervaring. Ik heb twee zeer goedkope exemplaren gehad die makken vertoonden (waardoor ik ze ook echt niet meer vertrouwde voor potente middelen) en twee duurdere. De eerste duurdere zag er exact zo uit als mโ€™n eerste goedkopere, maar voelde stabieler en wat zwaarder aan. Die heeft het lang heel goed gedaan tot ik hem per ongeluk in het afwaswater liet vallen helaas. (Handug, doe dat dus niet xD). Na de pech met twee goedkope modellen van een Chinese webshop nu een duur exemplaar van Zamnesia (dacht ik), met garantie, en deze werkt weer perfect. Ik ben dus toch geneigd om te denken dat een duurder model iets meer kans geeft op goede resultaten. Maar ja, het is ook maar slechts N = 4, het kan zijn dat mijn ervaring toeval is.

Volgens @Jmths, onze weegschaalspecialist (:grin:) gaat het - dacht ik begrepen te hebben - om precies dezelfde modellen die geรฏmporteerd worden en hier vervolgens duurder verkocht. En dan is het dus geldverspilling, zoโ€™n duurder exemplaar, met als enige verschil dat je geen anderhalve maand hoeft te wachten op je pakketje. En dat geloof ik dan ook wel weer... Het kan ook prima zo zijn dat die weegschaaltjes die bij mij minder goed werkten schade hebben opgelopen door het transport. Niet doordat ze perse kwalitatief minder waren.

Tja, keuze die ieder voor zich moet maken! De garantie is ook wel wat waard vind ik persoonlijk, al is nog maar de vraag wat daaronder valt natuurlijk. In je afwaswater laten donderen in elk geval niet...
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik moet zeggen dat het weegschaaltje dat ik uit China heb ontvangen, dat die goed was ingepakt.
Dus daar ligt het niet aan. Wel natuurlijk net als in Nederland dat in China met pakjes (kunnen) gegooid worden. :(
Ik krijg hem (Bol) morgen binnen... oleh
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#7
.... Ik kom nu achter dat deze weegschaal niet in MG weegt!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
www.dx.com

50g/0.001g LCD Digital Jewelry Scales Lab Weight High Precision Scale Medicinal Use Portable Mini Electronic Balance Black

I like this from DX. Find the cool gadgets at a incredibly low price with worldwide free shipping here.
www.dx.com

Het enige waar ik mij aan erger is het rond plastic schaaltje dat ze leveren bij deze weegschaaltjes, de metalen schaaltjes met inkeping zijn veel wenselijker.

Als je onder de 10mg wilt afwegen ben je sowieso veel beter af met volumetrisch afwegen.
www.macrovet.nl

Propyleenglycol | Diergeneesmiddelen | Macrovet.nl

Bekijk en bestel: Propyleenglycol in de categorie Diergeneesmiddelen Ruim 7000 producten in voorraad. Vandaag besteld morgen in huis.
www.macrovet.nl www.macrovet.nl
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
www.dx.com

50g/0.001g LCD Digital Jewelry Scales Lab Weight High Precision Scale Medicinal Use Portable Mini Electronic Balance Black

I like this from DX. Find the cool gadgets at a incredibly low price with worldwide free shipping here.
www.dx.com

Als je onder de 10mg wilt afwegen ben je sowieso veel beter af met volumetrisch afwegen.
www.macrovet.nl

Propyleenglycol | Diergeneesmiddelen | Macrovet.nl

Bekijk en bestel: Propyleenglycol in de categorie Diergeneesmiddelen Ruim 7000 producten in voorraad. Vandaag besteld morgen in huis.
www.macrovet.nl www.macrovet.nl
Klik om te vergroten...
Dat klinkt iets te gecompliceerd dan. Ik wil er pillen of capsules van maken. En deze op zak meenemen.
Ik heb echt liever een weegschaal die in mg weegt. Ik heb een aantal topic hier gelezen, waarin gebruikers zich vergist hadden met het wegen.
Liever heb ik mezelf hier niet tussen staan, of dat ik helemaal geen tripreport erover kan schrijven.

Ik heb de weegschaal via via ook besteld. Heb geen PayPal. En wil dat liever niet. Het idee als iemand mijn telefoon of emailpaswoord heeft de gene zo makkelijk aankopen ermee kan doen. Toch?? Ik had vroeger wel PayPal.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwak zei:
Dat klinkt iets te gecompliceerd dan. Ik wil er pillen of capsules van maken. En deze op zak meenemen.
Ik heb echt liever een weegschaal die in mg weegt. Ik heb een aantal topic hier gelezen, waarin gebruikers zich vergist hadden met het wegen.
Liever heb ik mezelf hier niet tussen staan, of dat ik helemaal geen tripreport erover kan schrijven.

Ik heb de weegschaal via via ook besteld. Heb geen PayPal. En wil dat liever niet. Het idee als iemand mijn telefoon of emailpaswoord heeft de gene zo makkelijk aankopen ermee kan doen. Toch?? Ik had vroeger wel PayPal.
Klik om te vergroten...
Je kan hem gewoon op bol.com kopen die weegschaal hier de link: https://www.bol.com/nl/p/trendfield...tgh=vtP-KZEDgP3nDSx2AXJCgg.1_4.5.ProductTitle

Kan je gewoon betalen met bankcontact. Hij werkt perfect tot op de mg.
Ik gebruik het voor me DPT of 5-MAPB af te wegen of als ik eens wil zien hoeveel O-PCE ik snuif.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Je kan hem gewoon op bol.com kopen die weegschaal hier de link: https://www.bol.com/nl/p/trendfield...tgh=vtP-KZEDgP3nDSx2AXJCgg.1_4.5.ProductTitle

Kan je gewoon betalen met bankcontact.
Klik om te vergroten...
Niet dus. Die heb ik besteld. Maar die weegt in grammen en niet in milligrammen :(
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwak zei:
Niet dus. Die heb ik besteld. Maar die weegt in grammen en niet in milligrammen :(
Klik om te vergroten...
Die weegt wel in milligrammen.
@inner_search en ik hebben dezelfde en hebben het je al gezegd op dit topic op de eerste pagina dat het een goeie weegschaal is.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwak zei:
Niet dus. Die heb ik besteld. Maar die weegt in grammen en niet in milligrammen :(
Klik om te vergroten...
Als ik 100mg DPT afweeg doet hij dat precies juist.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er staat op mijn verpakking

G - OZ - DWT - CT - GN - TL

of MG moet onder een van deze eenheden staan.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwak zei:
Er staat op mijn verpakking

G - OZ - DWT - CT - GN - TL

of MG moet onder een van deze eenheden staan.
Klik om te vergroten...
Lees het boekje dat erbij zit. Als het dan juist staat dan zet je dat pannetje erop en duw je op de T knop dan komt hij op 0.000mg dan kan je product erop wegen.
Zorg ook vanboven dat de letter g aangeduid staat dan staat hij goed.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwak zei:
Er staat op mijn verpakking

G - OZ - DWT - CT - GN - TL

of MG moet onder een van deze eenheden staan.
Klik om te vergroten...
Je moet hem op g zetten en dan verschijnt er op je display 0.000 cijfers achter de komma zijn mg het cijfer voor de komma g.
Dus 0.001 is 1mg , 0 010 is 10mg en 0.100 is 100mg.
Om een mg af te wegen moet je wel het gewichtje dat er bij geleverd is (20g bij mij) er bij leggen , NIET op tare drukke en vanaf daaruit afwegen.
Dan meet hij precies.
Zonder gewichtje weegt hij ongeveer vanaf 15mg juist.
Althans die van mij.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij ben ik niet duidelijk in mijn geschrift en lees ik over jullie berichten heen.

Ik wil geen moeite doen voor een extra berekening, Dus niet terugrekenen.
Hoofdrekenen was vroeger niet mijn lievelingsvak.
Het Chinese weegschaaltje weeg wel in milligrammen af.

Maar laat ik de vraag zo stellen, misschien is het eenvoudiger dan ik denk.

In welke eenheden berekenen jullie xtc pil, 2 -cb poeder, mdma kristal, keta, San Pedro en speed.
In de toekomst zouden er nog stofjes kunnen worden uitgebreid.

Zo weegt 1 xtc pil van mij 0,405 gram in milligrammen krijg je een absurd lange cijfer reeks.

Ik ben ervan uitgegaan dat deze stoffen allemaal in milligrammen worden gewogen. Vooral met de stoffen zoals 2-cb poeder.
Die werken nauw.

Ik heb geen gewichtje van 20 gram erbij gekregen (ook niet de gene uit China) wel het kalibreer gewichtje van 50 gram.

Bedankt :P
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Je moet hem op g zetten en dan verschijnt er op je display 0.000 cijfers achter de komma zijn mg het cijfer voor de komma g.
Dus 0.001 is 1mg , 0 010 is 10mg en 0.100 is 100mg.
Om een mg af te wegen moet je wel het gewichtje dat er bij geleverd is (20g bij mij) er bij leggen , NIET op tare drukke en vanaf daaruit afwegen.
Dan meet hij precies.

Zonder gewichtje weegt hij ongeveer vanaf 15mg juist.
Althans die van mij.
Klik om te vergroten...

oh shit, ja joh?.. dat wist ik niet!
kzal het eens proberen.
kdacht dat de foutmarge 5 mg is btw (?)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwak zei:
Volgens mij ben ik niet duidelijk in mijn geschrift en lees ik over jullie berichten heen.

Ik wil geen moeite doen voor een extra berekening, Dus niet terugrekenen.
Hoofdrekenen was vroeger niet mijn lievelingsvak.
Het Chinese weegschaaltje weeg wel in milligrammen af.

Maar laat ik de vraag zo stellen, misschien is het eenvoudiger dan ik denk.

In welke eenheden berekenen jullie xtc pil, 2 -cb poeder, mdma kristal, keta, San Pedro en speed.
In de toekomst zouden er nog stofjes kunnen worden uitgebreid.

Zo weegt 1 xtc pil van mij 0,405 gram in milligrammen krijg je een absurd lange cijfer reeks.

Ik ben ervan uitgegaan dat deze stoffen allemaal in milligrammen worden gewogen. Vooral met de stoffen zoals 2-cb poeder.
Die werken nauw.

Ik heb geen gewichtje van 20 gram erbij gekregen (ook niet de gene uit China) wel het kalibreer gewichtje van 50 gram.

Bedankt :P
Klik om te vergroten...
Als je die moeite niet wil doen blijf je best ver weg van extreem potente stofjes.

Je xtc pil weegt gewoon 405 milligram.

Val al de rest van je vragen versta ik nix ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜…

Ik ben ook geen reken wonder , maar simpeler als 0.001 is 1 milligram , 0.010 is 10 milligram , 0.100 is 100 milligram en 1.000 is 1 gram kan ik het niet uitleggen.

0.405 gram is 405 milligram

Edit. dan gebruik je 50g inplaats van 20g en weeg je vanaf 50g je poeder af
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwak zei:
Volgens mij ben ik niet duidelijk in mijn geschrift en lees ik over jullie berichten heen.

Ik wil geen moeite doen voor een extra berekening, Dus niet terugrekenen.
Hoofdrekenen was vroeger niet mijn lievelingsvak.
Het Chinese weegschaaltje weeg wel in milligrammen af.

Maar laat ik de vraag zo stellen, misschien is het eenvoudiger dan ik denk.

In welke eenheden berekenen jullie xtc pil, 2 -cb poeder, mdma kristal, keta, San Pedro en speed.
In de toekomst zouden er nog stofjes kunnen worden uitgebreid.

Zo weegt 1 xtc pil van mij 0,405 gram in milligrammen krijg je een absurd lange cijfer reeks.

Ik ben ervan uitgegaan dat deze stoffen allemaal in milligrammen worden gewogen. Vooral met de stoffen zoals 2-cb poeder.
Die werken nauw.

Ik heb geen gewichtje van 20 gram erbij gekregen (ook niet de gene uit China) wel het kalibreer gewichtje van 50 gram.

Bedankt :P
Klik om te vergroten...

dat zegt niet dat je xtc tablet 405 mg MDMA bevat hรจ.. zeg ik even voor de volledigheid :wink:
ook bindmiddelen etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."