Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke weegschaal zal ik kopen?

Welke weegschaal zal ik kopen?

64 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
dat zegt niet dat je xtc tablet 405 mg MDMA bevat hè.. zeg ik even voor de volledigheid :wink:
ook bindmiddelen etc.
Klik om te vergroten...
Dat snap ik :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Babbanem zei:
On balance cj 20.
Klik om te vergroten...
Deze heb ik zelf ook. Werkt vrij aardig. Begint vanaf 10mg enigzins stabiele waardes te geven. Het weegbakje wat erbij zit vind ik niks. Ik gebruik zelf altijd een papiertje + een kalibratiegewicht van 10g. Zo zit je gelijk mooi in het midden van het weegbereik van de weegschaal.

Gympie zei:
kdacht dat de foutmarge 5 mg is btw (?)
Klik om te vergroten...
Bij metingen is er altijd sprake van toleranties en herhaalbaarheid. Bij degelijke apparatuur zal in de datasheet vermeld staan wat deze toleranties zijn. Bij de meeste goedkope weegschaaltjes staat dit niet vermeld helaas. Ook bij de on balance cj20 wordt dit niet vermeld.
Als je hierin een beetje zekerheid wilt hebben zonder direct een analytische balans aan te schaffen is de Kern Tab 20-3 een goede optie. In de datasheet (onder technische documenten) kan je zien dat de herhaalbaarheid 2mg is. Ik denk niet dat je dit getal zo voor andere weegschalen over kan nemen, maar gevoelsmatig wijkt mijn cj20 hier niet veel van af.

Kwak zei:
Ik wil geen moeite doen voor een extra berekening, Dus niet terugrekenen
Klik om te vergroten...
Gelukkig hebben wij een mooi metrisch meetsysteem. I.p.v. dat we rare eenheden moeten omrekenen kan je makkelijker met getallen werken.

Waar in het imperial systeem een stone bestaat uit 14 pounds en een pound bestaat uit 16 ounces of 7000 grains en een ounce weer uit 16 dram, kan je in het metrisch systeem gewoon de komma verschuiven.

1mg = 0,001g (milli betekend één duizendste, met drie nullen. De komma verschuift drie plekken)
1mcg = 0,001mg = 0,000001g (micro betekend miljoenste. Zes nullen)

inner_search zei:
. dan gebruik je 50g inplaats van 20g en weeg je vanaf 50g je poeder af
Klik om te vergroten...
Check wel even je maximale capaciteit van de weegschaal. 50g klinkt als een mogelijke maximaal weegbereik voor een milligrammen weegschaal. Ik weet dat sommige weegschalen worden geleverd met een calibratiegewicht wat gelijk is aan het max. gewicht.
Als je hier bovenuit gaat kan je je weegschaal kapot maken. Nou zullen enkele milligrammen dat niet direct doen, maar ik zou er wel mee oppassen. Het is gevoelig spul.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Gelukkig hebben wij een mooi metrisch meetsysteem. I.p.v. dat we rare eenheden moeten omrekenen kan je makkelijker met getallen werken.

Waar in het imperial systeem een stone bestaat uit 14 pounds en een pound bestaat uit 16 ounces of 7000 grains en een ounce weer uit 16 dram, kan je in het metrisch systeem gewoon de komma verschuiven.

1mg = 0,001g (milli betekend één duizendste, met drie nullen. De komma verschuift drie plekken)
1mcg = 0,001mg = 0,000001g (micro betekend miljoenste. Zes nullen)
Klik om te vergroten...
Als men dit niet eens begrijpt zou je ook geen drugs moeten doen want dan heb je al je hersencellen hard nodig.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kwak zei:
Volgens mij ben ik niet duidelijk in mijn geschrift en lees ik over jullie berichten heen.

Ik wil geen moeite doen voor een extra berekening, Dus niet terugrekenen.
Hoofdrekenen was vroeger niet mijn lievelingsvak.
Het Chinese weegschaaltje weeg wel in milligrammen af.

Maar laat ik de vraag zo stellen, misschien is het eenvoudiger dan ik denk.

In welke eenheden berekenen jullie xtc pil, 2 -cb poeder, mdma kristal, keta, San Pedro en speed.
In de toekomst zouden er nog stofjes kunnen worden uitgebreid.

Zo weegt 1 xtc pil van mij 0,405 gram in milligrammen krijg je een absurd lange cijfer reeks.

Ik ben ervan uitgegaan dat deze stoffen allemaal in milligrammen worden gewogen. Vooral met de stoffen zoals 2-cb poeder.
Die werken nauw.

Ik heb geen gewichtje van 20 gram erbij gekregen (ook niet de gene uit China) wel het kalibreer gewichtje van 50 gram.

Bedankt :P
Klik om te vergroten...
0,001 gram is een milligram. Die pil van 0,405 gram is 405 milligram. Dat moet je toch wel kunnen aflezen? Dat is niet rekenen, dat is tellen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Als je echt een soort rekenbeperking hebt, zou je ook nog de 0 en de komma/punt kunnen afplakken.
Klik om te vergroten...
Creatief haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."