Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moet ik doen?

Wat moet ik doen?

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je naar de huisarts bent geweest, die kan je hopelijk helpen. Succes!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniem180 zei:
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)
Klik om te vergroten...
Beste meid, zeg alles wat je nu op papier hebt gezet gerust tegen je huisarts. Die kan je het allerbeste helpen hiermee. Sporten en een gezond dieet, daar ga je al een heel eind mee komen in ieder geval.

Heel veel succes in ieder geval.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach meis zo jong....Snap je wel heb ook kinders gehad die met 14 dronken,vond mijn zoon naakt op de grond dronken.En de joint kwam ook bij hun.Maar ze werden ouder en het ging over.Maar als je depresssief bent ga gewoon naar de arts.Die snapt jou heel goed hoor!
a
anoniem180Lid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Hoevaak heb je in de afgelopen 2 maanden mdma gedaan en hoeveel mdma heb je in die keren ong per keer gebruikt?

En hoe kom je aan de mdma?
Via vrienden of een dealer?

Je zou eventueel je contacten uit je telefoon kunnen donderen en hun blokkeren.
Klik om te vergroten...
Ik heb in de afgelopen 2 maanden ongeveer 15 keer mdma gedaan, ik ben begonnen met een kwartje maar doe ondertussen anderhalve pil. Ik heb de mdma van een goede vriend (ze zijn ook getest).
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
anoniem180 zei:
Ik heb in de afgelopen 2 maanden ongeveer 15 keer mdma gedaan, ik ben begonnen met een kwartje maar doe ondertussen anderhalve pil. Ik heb de mdma van een goede vriend (ze zijn ook getest).
Klik om te vergroten...
Die middelen helpen niet .Bij je arts krijg je antidepressiva en binnen twee maanden ben je Zo vrolijk en heb je weer je energie terug.En jij bent echt niet de eerste die daarvoor bij een arts gaat............
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
anoniem180 zei:
Ik heb in de afgelopen 2 maanden ongeveer 15 keer mdma gedaan, ik ben begonnen met een kwartje maar doe ondertussen anderhalve pil. Ik heb de mdma van een goede vriend (ze zijn ook getest).
Klik om te vergroten...
15 keer????????

Zou per direct stoppen, dit kan op latere leeftijd allemaal vervelende kwalen geven die je nu misschien nog niet merkt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het toch wel zeggen tegen je ouders/verzorgers. Eerlijkheid duurt het langst.

Gebruik van drugs is vaak een manier om vervelende gevoelens even weg te werken. Dat werkt eventjes, maar daarna wordt het altijd weer erger. Het is geen oplossing. Dat je toch even drugs als oplossing hebt geprobeerd is niet zo gek. Je hebt het niet makkelijk. Vergeef het jezelf, wees eerlijk en kijk wat je wel kunt doen om je beter te gaan voelen. Dat werkt het best.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
anoniem180 zei:
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)
Klik om te vergroten...
Wij willen allemaal dat je vrolijk wordt hoor! Weet je, jij bent pas 13 maar wij herkennen allemaal onszelf in jou en we willen allemaal dat je weer je oude "zelf" wordt. En het is helemaal niet erg om af en toe hulp te vragen.

De eerste stap heb je al gezet door hier op het forum jouw probleem voor te leggen! Heel knap van jou hoor! Als je het eng vind om dit met je ouders te bespreken zijn er ook anonieme hulplijnen die je kan bellen hoor!

We zijn in ieder geval erg benieuwd naar hoe het met je is/gaat, dus hou ons op de hoogte, en Xtc kan best schadelijk zijn voor je want jou hersens zitten nog in de groei namelijk. Misschien heb je daarom wel van die depressieve gevoelens.

Hou ons op de hoogte ok?

Succes meid je kan het👌😁💯
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
anoniem180 zei:
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)
Klik om te vergroten...
Naar je huisarts met je verhaal. Succes
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
BBKING zei:
De eerste stap heb je al gezet door hier op het forum jouw probleem voor te leggen! Heel knap van jou hoor! Als je het eng vind om dit met je ouders te bespreken zijn er ook anonieme hulplijnen die je kan bellen hoor!
Klik om te vergroten...
Inderdaad! Je kunt de Drugs Infolijn bellen (0900 - 1995).
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
anoniem180 zei:
Ik heb in de afgelopen 2 maanden ongeveer 15 keer mdma gedaan, ik ben begonnen met een kwartje maar doe ondertussen anderhalve pil. Ik heb de mdma van een goede vriend (ze zijn ook getest).
Klik om te vergroten...
Heftig hoor. Ik snap wel dat de mdma niet meer leuk is. Ik heb in 2 jaar tijd nog niet eens 15x keer mdma gebruikt en dat doe ik met een reden. Mdma is een hele zware belasting voor je lichaam en het slurpt al je serotonine op. Serotonine is een stofje die je onder andere gelukkig maakt, als je zo vaak mdma gebruikt dan is uiteindelijk je hele voorraad op en dan word het gebruiken steeds minder leuk en ervaar je alleen maar de na delen ervan. Ook worden de dips steeds zwaarder en ben je steeds meer ongelukkig. Het is aan te raden om tussen je gebruik 3 maanden pauze te nemen zodat je serotonine weer opgebouwd kan worden. Je bent nog heel jong, super goed dat je door hebt dat het niet goed voor je is! Je hebt de eerste stap al gezet door hulp te vragen bij ons! Onwijs knap van je!
Probeer ook hulp te zoeken bij een dokter, je bent 13 dus waarschijnlijk moet dat nog via je moeder of vader. Als je er niet comfortabel bij voelt om je drugs gebruikt tegen je ouders te vertellen is dat heel logisch. Zeg hun anders dat je ongelukkig bent en dat je denkt dat je hulp nodig hebt. Je hoeft het drugs verhaal niet te noemen, dat zal je bij de huisarts kunnen doen. De huisarts heeft een geheimhouding plicht en mag dus niks zonder jouw toestemming aan je ouders vertellen. Heel veel succes en sterkte meid
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
anoniem180 zei:
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)
Klik om te vergroten...

Wie zegt dat je zwaar depressief bent? Een arts of jijzelf?
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik sluit me bij de rest aan, ga naar je huisarts en doe daar je verhaal, die kan je beter helpen dan wij. Ook zou ik stoppen met drugs gebruiken, daar word je alleen maar ellendiger van. Je bent ook veel te jong voor die zooi...wacht tot je oud genoeg bent dan kan je er op een (redelijk) verantwoorde wijze nog zat plezier uit halen.
Succes!
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#14
anoniem180 zei:
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)
Klik om te vergroten...
Laat nief op je inpraten, maak je vwo af, nu heb je nog de hersenen. Ga je nu aan de drugs zitten dan kom je niet ver in de vwo.
a
anoniem180Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hi allemaal! Sorry dat ik nu pas op jullie reageer. Ik ben gestopt met xtc :) Ik heb er geen hulp mee gekregen omdat ik het niet heb durven te vertellen. Maar ik ben weggaan bij de vrienden waarmee ik het deed en heb afleiding gezocht. Ben nu al langer dan 2 maanden clean! Het is wel erg moeilijk omdat ik me nog steeds depressief voel, maar bedankt voor jullie tips en berichten!
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#16
anoniem180 zei:
Hi allemaal! Sorry dat ik nu pas op jullie reageer. Ik ben gestopt met xtc :) Ik heb er geen hulp mee gekregen omdat ik het niet heb durven te vertellen. Maar ik ben weggaan bij de vrienden waarmee ik het deed en heb afleiding gezocht. Ben nu al langer dan 2 maanden clean! Het is wel erg moeilijk omdat ik me nog steeds depressief voel, maar bedankt voor jullie tips en berichten!
Klik om te vergroten...
Dat is heel goed nieuws. Probeer toch eens met iemand, een volwassen persoon,te praten. Echt geloof me ik weet zeker dat je achteraf denkt was ik hier nu zo bang voor. Jij als persoon is vele malen belangrijker dan de vooringenomen meningen van andere. Ik hoop echt oprecht dat je de stap durft te zetten om nu door te pakken en erover gaat praten. Maar echt trots op jou dat je al gestopt bent met drugs. 😊
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
anoniem180 zei:
Hi allemaal! Sorry dat ik nu pas op jullie reageer. Ik ben gestopt met xtc :) Ik heb er geen hulp mee gekregen omdat ik het niet heb durven te vertellen. Maar ik ben weggaan bij de vrienden waarmee ik het deed en heb afleiding gezocht. Ben nu al langer dan 2 maanden clean! Het is wel erg moeilijk omdat ik me nog steeds depressief voel, maar bedankt voor jullie tips en berichten!
Klik om te vergroten...
Hou vol! Goed bezig!
En stop met het wantrouwen van volwassenen, over een paar jaar ben jij er ook 1. Volwassenen zijn net kinderen.
Zoek de juiste persoon, ik weet zeker dat die er ook in jouw regio zijn. Wanneer je wilt help ik je daarbij.
B
Bloempje02Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@anoniem180 Hi! Ik zie net toevallig jouw berichtje voorbij komen, wat vervelend dat je kampt met depressie. Niet gek in verband met de lockdown en het gemis van je vrienden & leuke dingen doen. Ik ben zelf 18, en ben vanaf januari in therapie geweest voor depressie. Hulp zoeken van een volwassene is een erg grote stap, en om die drempel voor jou te verkleinen mag je mij altijd een berichtje sturen! Zie mij als een vriendin of als je grote zus, ik heb nog een aantal tips voor jou vanuit mijn therapie. Antidepressiva is daar niet voor nodig, een juiste mindset en een dagstructuur kan al erg veel voor jou doen. Weet dat jij niet alleen bent. Je bent een toppertje, veel liefs 😘
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Toen ik in de puberteit was, was ik ook vaak heel depri! Bedenk je dat de hormonen door je lijf gieren, dat kan er ook mee te maken hebben.
Je kan het beste naar je huisarts gaan, die heeft beroepsgeheim en mag niks aan je ouders vertellen. Of een vertrouwenspersoon op school.
Blijf niet alleen lopen met problemen.

Ontzettend goed van jou dat je gestopt bent met xtc en die foute vrienden.

Heel lief wat Marina hier boven mij aanbiedt, ook een goed idee om haar een privéberichtje te sturen!

Heel veel succes!
a
anoniem180Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hii, ik ben een meisje van 13 jaar, zit in 3 vwo, ben 1.74 en ongeveer 60 kilo. Ik ben al een jaar lang zwaar depressief en heb meerdere (slechte) dingen uitgeprobeerd om me beter te gaan voelen. Ik ben begonnen met roken, ik heb geblowd en ik drink. In de laatste 2 maanden heb ik voor t eerst XTC geprobeerd, ik had van meerdere mensen namelijk gehoord dat t heel chill was. Dus ik heb t geprobeerd en voelde me er de eerste keer heel chill door. Ik was lekker gezellig en had veel energie. De keren daarna werd het steeds minder leuk, ik had slechte trips en had zelfs een paar keer gehad dat ik niet meer kon opstaan omdat ik zo moe was door de xtc. Ik wil nu dus ook stoppen, omdat mijn depressie er alleen maar erger door wordt. Maar het lukt me niet... Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om te stoppen? Of moet ik hulp vragen aan een volwassene (wat ik eigenlijk niet wil)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."