Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPoll: Hoe vaak trip jij?

Poll: Hoe vaak trip jij?

51 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik trip ook soms een periode wat meer (1x in de 8-10 dagen. Op het moment is het zo'n 2 x deze week nu tijdens deze vakantie. Morgen wordt de eerste sinds 2-3 weken weer :)
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet heel gek, ik heb het ook wel. Vaak denk ik de dag erna, dit was zo vet en leuk dit wil ik snel nog een keer doen. Dat gevoel houdt ongeveer een week tot twee weken aan en wordt dan steeds zwakker totdat ik er na een tijd bijna helemaal niet meer aan denk. Na een tijdje vergeet ik dan bijna hoe het precies is om te trippen totdat ik het weer een keer doe, maar dat duurt wel een paar maanden (als ik het zover laat komen tenminste :grin:)

OT: verschild, gemiddeld denk ik ongeveer eens per 2 maanden
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb ook 1x per maand gestemd. Altijd truffels :yum:

Maar niet altijd 15 g, soms minder. Ik vind het heerlijk om een halve portie te nemen voordat m'n vriendin en ik uitstapjes hebben naar bijvoorbeeld een museum, kermis, het strand, of naar een concert gaan. Trippen in het Rijksmuseum, Amsterdam, wat een onvergetelijke ervaring was dat! Dat dromerige, verwonderlijke gevoel met lichte visuals en een verhoogd gevoel van empathie dat psilocybine je kan geven, terwijl je niet helemaal aan het wegspacen bent, maakt vele uitstapjes en sociale gelegenheden zó veel leuker :hearteyes: Maar zéker niet vaker dan 1x per maand, daar let ik wel op. Het moet wel speciaal blijven! Heb nooit last gehad van een "bad" trip bij zulke lage doseringen, als het om wat voor reden niet goed voelt dan duurt het ook korter op de één of andere manier, alsof de truffels het me vergeven :)

Als we het hebben over "echte" trips bij hogere doseringen (15 gram verse truffels in mijn geval) dan is dat voor mij het afgelopen jaar eigenlijk maar 4 keer geweest, allemaal solo en buiten :grin:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nu op 'twee weken' gestemd.

Sinds einde Psy-Fi (begin september), waarna ik had besloten even rustigaan te doen omdat ik het daar ongepland wel erg bont heb gemaakt wat drugs betreft, heb ik 9 maal getript, zo ontdekte ik eerder vandaag tot mijn grote verrassing. De laatste 3 weekenden van deze maand zal er sowieso ook weer getript gaan worden om diverse redenen. Na deze maand lijkt het me ergens goed om even een maandje helemaal geen psychedelica te gebruiken. Echter verlang ik toch ook wel weer naar een paddotrip, wat weer enige tijd geleden is. Ik wil daarnaast nog een keer DPT oraal doen in plaats van nasaal, alsmede 2C-E waarvan ik voel dat het me ook zeker nog meer te bieden heeft. Keuzes...
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Ik heb nu op 'twee weken' gestemd.

Sinds einde Psy-Fi (begin september), waarna ik had besloten even rustigaan te doen omdat ik het daar ongepland wel erg bont heb gemaakt wat drugs betreft, heb ik 9 maal getript, zo ontdekte ik eerder vandaag tot mijn grote verrassing. De laatste 3 weekenden van deze maand zal er sowieso ook weer getript gaan worden om diverse redenen. Na deze maand lijkt het me ergens goed om even een maandje helemaal geen psychedelica te gebruiken. Echter verlang ik toch ook wel weer naar een paddotrip, wat weer enige tijd geleden is. Ik wil daarnaast nog een keer DPT oraal doen in plaats van nasaal, alsmede 2C-E waarvan ik voel dat het me ook zeker nog meer te bieden heeft. Keuzes...
Klik om te vergroten...
Ik was er even klaar mee, na ADE. Maar vanmorgen knaagde er iets. Daar geef ik vrij gemakkelijk aan toe.

Hoe vaak ik trip, dat ligt er maar net aan. Ik heb daar geen regels voor zoals ik die hanteer bij uppers. Geen minimum, geen maximum. Wat moet dat moet. En vanavond moest het effe. :wink:
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moeilijke vraag hoor.... Ik stem blanco.

Ik heb vorig jaar augustus mijn eerste LSD trip mogen ervaren en sinds dien heb ik al een trip of 16 achter de rug (2C-B, LSD, psilocybine) en ik heb de conclusie mogen trekken dat ik er wel even mee uit de bocht ben gevlogen. Ik heb het een half jaartje terug zo bont gemaakt dat ik in 1 maand tijd 3 LSD trip er op had zitten en dat vond ik eigenlijk best wel veel.

Ik heb een tijdje op maandelijkse basis getript en zeer mooie ervaringen en inzichten op mogen doen die ik ook voor geen goud had willen missen. Het leuke aan zo'n trip is vooral dat het je laat denken. Op een geven moment mag (of moet) je jezelf afvragen waarom je eigenlijk nog tript. Is het dan nog steeds niet duidelijk dat alles wat je tijdens een trip waarneemt niets meer is dan je innerlijke wereld? Wat verwacht je er nog van? Dat er tijdens een trip een tovenaar langskomt die je van al je zonden komt verlossen? Wordt eens wakker joh, die tovenaar waar je op zit te wachten ben je zelf :wink:.

Eckhart Tolle heeft hier in z'n boek 'De kracht van het nu' een mooi en zeer confronterend stukje over geschreven;

"Als je het basisprincipe begrijpt van het aanwezig-zijn als de toeschouwer van wat er binnen in je gebeurt, en je 'begrijpt' het door het te ervaren, heb je het krachtigste hulpmiddel voor persoonlijke verandering tot je beschikking gekregen wat er bestaat. Daarmee wil ik niet beweren dat je niet op intense innerlijke weerstand zult stuiten als werkt aan het opgeven van de identificatie met je pijn. Dat kan vooral gebeuren als je een groot deel van je leven sterk met je emotionele pijnlichaam heb geïdentificeerd hebt en je er je zelfgevoel grotendeels of helemaal aan ontleent. Dat betekent dat je aan het pijnlichaam een ongelukkig zelf hebt ontleend en gelooft dat jij dat verzinsel van je verstand bent. In dat geval roept de onbewuste angst voor het verlies aan je identiteit een sterke weerstand tegen het opheffen van die identificatie op. Met andere woorden: je hebt liever pijn (bent het pijnlichaam) dan de sprong in het onbekende te wagen en het verlies van het ongelukkige zelf te riskeren.

Als je dit herkent, ga dan deze weerstand in jezelf waarnemen. Observeer de gehechtheid aan je pijn. Wees alert. Observeer het eigenaardige plezier dat je ontleent aan het ongelukkig-zijn. Observeer de dwangmatige behoefte om erover te praten of eraan te denken. De weerstand verdwijnt als je die bewust maakt. Je kunt je vervolgens je aandacht richten op je pijnlichaam, aanwezig blijven als getuige en met de omzetting ervan beginnen. Alleen jij kunt dit doen. Niemand kan het voor je doen.' <----- DUS OOK GEEN PSYCHEDELICA!

En met dat geciteerd te hebben moet ik zeggen dat er niets zo fijn is als genieten van het leven zoals het is en geestverruimende middelen als keuze open te houden in plaats van een verplichting die neerkomt op een simpele vlucht naar het onderbewustzijn (die ten aller tijden al jou gedachten en handelingen beïnvloed!) naar boven te halen omdat je die vanuit nuchtere toestand niet "durft" te bereiken.

Om weer even terug on topic te gaan; aanstaande vrijdag voor het eerst in 14 weken tijd weer eens trippen, psilocybine om precies te zijn, maar dan wel in een ceremoniële setting onder de begeleiding van een sjamaan uit Colombia, ergens in the middle of nowwhere op een berg in Spanje.

Nu bedoel ik zeker niet te zeggen dat alleen ik het goed doe maar blijf even bij de realiteit en vind de balans :)

Heb allen een fijne tijd!
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zinnentuimel zei:
Uiteindelijk zul je wel moeten deelnemen in dat systeem.
Klik om te vergroten...

Wist je al dat je naast ademhalen, af en toe wat slapen en op z'n tijd wat eten helemaal niks moet?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gebruik het al jaren soms meer soms minder nu circa eens per 2-liefst 3 of 4 weken. Maar heb uitschiet periodes gehad.

Nu wil ik de 'magie " zo fijn mogelijk ervaren zoals iedereen
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
psycel zei:
En met dat geciteerd te hebben moet ik zeggen dat er niets zo fijn is als genieten van het leven zoals het is en geestverruimende middelen als keuze open te houden in plaats van een verplichting die neerkomt op een simpele vlucht naar het onderbewustzijn (die ten aller tijden al jou gedachten en handelingen beïnvloed!) naar boven te halen omdat je die vanuit nuchtere toestand niet "durft" te bereiken.
Klik om te vergroten...
Of je "kunt" het niet goed bereiken, je kunt er niet goed bij komen. Met mediteren en bewust in elk moment proberen te staan probeer ik zo veel mogelijk in contact met mezelf en mijn innerlijke leefwereld te blijven staan. Echter haalt de dagelijkse realiteit me vaak toch weer in en lijkt er wel degelijk van alles te 'moeten' en is die illusie van de externe realiteit toch ineens weer heel echt; ben je plots weer deelnemer ipv observeerder. Ik herken mezelf dan ook niet in het stukje van Eckhart Tolle; het voelt juist als een bevrijding om los te laten, ik zoek het elke dag bewust op. Echter vervaagt het steeds weer en een psychedelische trip helpt mij weer herinneren, wijst me weer even de goede richting op, tot ik weer neig te verdwalen en dan neem ik weer een tripje...
Ik vind wel dat ik het zonder psychedelica zou moeten kunnen doen, zodat trippen als een leuke aanvulling kan worden gezien, maar trippen blijft tot nu toe voor mij het beste of misschien wel makkelijkste hulpmiddel om dicht bij mezelf te kunnen blijven staan.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#10
psycel zei:
Wist je al dat je naast ademhalen, af en toe wat slapen en op z'n tijd wat eten helemaal niks moet?
Klik om te vergroten...
Mwah, ik vind dat wel heel makkelijk gezegd, ook al zou ik dit idee graag met je willen delen. Maar ik wil niet volledig buiten de samenleving komen te staan. Hoe je het ook wendt of keert; als je wil meedraaien in onze huidige samenleving, dan zul je toch bepaalde dingen moeten.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zinnentuimel zei:
Mwah, ik vind dat wel heel makkelijk gezegd, ook al zou ik dit idee graag met je willen delen. Maar ik wil niet volledig buiten de samenleving komen te staan. Hoe je het ook wendt of keert; als je wil meedraaien in onze huidige samenleving, dan zul je toch bepaalde dingen moeten.
Klik om te vergroten...
Je zou je dan ook de vraag kunnen stellen of je wil meedraaien in onze huidige samenleving. Ik vind het zelf nog weleens een lastige. Wat is het alternatief? Niet meedraaien in de huidige samenleving, bijvoorbeeld (voor zover als kan) off the grid leven, als een nomade rondtrekken zonder vaste woon- of verblijfplaats en hier en daar op je route wat bijbeunen, klinkt op momenten heel romantisch, maar is denk ik ook lang niet altijd even gemakkelijk. Het heeft zo weer z'n eigen nadelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is echt heel wisselend. Antwoord: wanneer ik het nodig heb. Sinds een tijdje is dat regelmatig; gemiddeld om de drie weken. Maar tot ongeveer twee maanden geleden had ik jaren niet getript. Niet een middel om op strikte agenda-data te gebruiken. Ik kan dus niet je poll invullen. Een gemiddelde is ook niet te geven omdat dat voorbij gaat aan het idee dat je moet vóelen wanneer het middel je kan helpen en waneer juist niet. Ik gebruik tripmiddelen als ondersteuning bij mjn persoonlijke groei. Soms heb ik daar echter hele andere middelen bij nodig. Zoals bijvoorbeeld een leuke wandeling in de Alpen.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#13
HierEnDaarEenFuifje zei:
Meestal om de paar maanden.

Ik lees vaak dat tolerantie na een week weg is of sommige geven zelfs aan na een dag of 4 dat je dan weer baseline bent, maar dat werkt voor mij niet. Als ik niet minimaal 2 weken wacht is het zonde van het geld heb ik gemerkt. Aangezien ik er nu toch altijd wel een tijd tussen heb, maakt dat nu niet echt meer uit.
Klik om te vergroten...
Ik doe het nu enkele maanden bijna iedere zaterdag, en tot hier toe werken ze iedere keer, wel steeds een ander gevoel, maar ik neem aan dat dat vooral met m'n mindset van dat moment te maken heeft. Van zodra ik merk dat er toch tolerantie opbouwd kap ik er enkele weken mee.
Ik merk wel dat ik me veel beter voel de dagen nadien.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Lijkt me sterk, want het is de werking van de stof psilocybine zelf waar je tolerant voor zou moeten worden.
Klik om te vergroten...
Eens.

Roze Olifant zei:
Maar kan zijn dat je gewoon niet zo gevoelig bent voor tolerantie, wat wel prettig is dan.
Klik om te vergroten...
Wellicht speelt het ook mee dat de wekelijkse dosis vrij laag is (1,5 gram). volgens mij bouw je bij hogere doseringen meer/langer tolerantie op.
T
TitatovernaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
1 keer per week kan prima ene keer supersterke trip andere keer wat minder wisselt. Ik neem
whitesugar zei:
Kun je het zo vaak doen? Heb je dan geen tollerantie?
Klik om te vergroten...
Nee tot nu toe niet ene keer wat heftigere dan de andere . Ik neem er wel altijd een joint bij anders kom ik niet waar ik wezen wil. En ga altijd voor 22 gram of de 25 gram.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vroeger om de twee weken zodra tolerantie reset was. Nu heel sporadisch. Je moet echt tijd vrij maken om een goeie trip te hebben en dat is vaak lastig om in te plannen.

Maar beter om af en toe een goeie trip te hebben dan impulsief te trippen zonder voorbereiding.

You live you learn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De laatste keer is 5 jaar geleden. Veel deed ik het sowieso niet. Jaarlijks zou veel zijn.

met valt binnenkort een enveloppe met 5-MeO-DMT in de bus, dus dit jaar komt er weer een trip aan 🤓
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die ene zei:
De laatste keer is 5 jaar geleden. Veel deed ik het sowieso niet. Jaarlijks zou veel zijn.

met valt binnenkort een enveloppe met 5-MeO-DMT in de bus, dus dit jaar komt er weer een trip aan 🤓
Klik om te vergroten...
Trip report incoming? 😏
Benieuwd naar je ervaring.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Trip report incoming? 😏
Benieuwd naar je ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook echt heel benieuwd waar deze God molecule me heen brengt. Ik weet niet of ik echt klaar voor ben, maar ben je dat ooit voor 5meo?

Ik ga zeker mijn bevindingen delen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die ene zei:
Ik ben ook echt heel benieuwd waar deze God molecule me heen brengt. Ik weet niet of ik echt klaar voor ben, maar ben je dat ooit voor 5meo?

Ik ga zeker mijn bevindingen delen
Klik om te vergroten...
Het is intens omdat het snel binnenknalt.
Moeilijk om je voor te bereiden op een enkeltje richting cosmos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."