Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie spul laten testen

Jullie spul laten testen

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vooral een vraag uit curieusiteit.
Moest ik in Nederland wonen, zou ik zoveel van mn spul laten testen, puur uit nieuwsgierigheid n exact weten uit wat je drugs bestaan, vooral dan bij een nieuw stofje of bij bestelling via nieuwe vendor/dealer. Vind ik toch dik voordeel bij jullie. Wordt daar eigenlijk duchtig gebruik v gemaakt van die test-centrums?
Om hier beeld van te krijgen, welk percentage vd forumleden laat z'n drugs regelmatig testen, wanneer je nieuw stofje bij bepaalde vendor/dealer koopt?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nihilist88 zei:
Vooral een vraag uit curieusiteit.
Moest ik in Nederland wonen, zou ik zoveel van mn spul laten testen, puur uit nieuwsgierigheid n exact weten uit wat je drugs bestaan, vooral dan bij een nieuw stofje of bij bestelling via nieuwe vendor/dealer. Vind ik toch dik voordeel bij jullie. Wordt daar eigenlijk duchtig gebruik v gemaakt van die test-centrums?
Om hier beeld van te krijgen, welk percentage vd forumleden laat z'n drugs regelmatig testen, wanneer je nieuw stofje bij bepaalde vendor/dealer koopt?
Klik om te vergroten...
Ik verkondig altijd dat mensen moeten laten testen, en ik vertel het mezelf ook altijd. In de praktijk heb ik nog nooit wat laten testen…

Volgens mij weten veel mensen niet dat het kan, of zijn bang voor consequenties als ze met hun illegale drugs aan komen lopen.

Maar het is niet zo accuraat dat je een samenstelling van je drugs krijgt. Enkel of de werkzame stof in zit en hoe veel daarvan.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
Ik verkondig altijd dat mensen moeten laten testen, en ik vertel het mezelf ook altijd. In de praktijk heb ik nog nooit wat laten testen…

Volgens mij weten veel mensen niet dat het kan, of zijn bang voor consequenties als ze met hun illegale drugs aan komen lopen.

Maar het is niet zo accuraat dat je een samenstelling van je drugs krijgt. Enkel of de werkzame stof in zit en hoe veel daarvan.
Klik om te vergroten...
Oké, als de meesten indd zo denken, zou het eerder verwaarloosbaar percentage kunnen zijn.

Niet weten, maar ik als Vlaming ben hier al jaaaaaren van op de hoogte n had echt zo'n beeld, wat een gelukzakken die Nederlanders, dat ze gewoon anoniem n zonder enige consequenties hun drugs kunnen laten testen. Want dat is het toch, anoniem en laagdrempelig, puur om gebruikers te beschermen n te voorkomen dat m'n iets totaal anders inneemt dan gedacht?

Ja ok, maar als je al weet dat het effectief dé stof is die je verwacht en als dat percentage van de eigenlijke actieve stof, hoog tot heel hoog is, heb je toch al het voornaamste. En als m'n er echt iets anders schadelijk in aantreft of stof die de combinatie met de actieve stof extra potent of gevaarlijk maakt, laat m'n dat toch weten? Als die overige percentage, onschadelijk opvulmiddel is, lijkt dat msschn niet echt meerwaarde om te weten.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Echt wel, heb zelf 3mmc een paar keer laten testen. Je krijgt geen zuiverheid oid maar wel of et schadelijke stoffen in zitten.
Ik breng het ook maar zelden weg. Het is al op voordat het bij het test centrum is
Klik om te vergroten...
Testen op schadelijke stoffen.. fijn dat het voor jou op dat moment wel kon. Ik heb blijkbaar oude informatie verstrekt. Is het niet zo dat het dan om bekende schadelijke stoffen gaat? Hoe testen ze onbekende stoffen dan ?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoraa zei:
Testen op schadelijke stoffen.. fijn dat het voor jou op dat moment wel kon. Ik heb blijkbaar oude informatie verstrekt. Is het niet zo dat het dan om bekende schadelijke stoffen gaat? Hoe testen ze onbekende stoffen dan ?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens een sample 6-APB ingeleverd, waarin 4 onbekende stoffen zaten. Ze vroegen me zelfs toen ik belde voor de uitslag of ik het aan hun af wilde staan zodat ze het konden onderzoeken. Ze konden wel ongeveer een beetje aangeven hoe of wat, maar niet heel duidelijk.

Helaas niets meer van gehoord toen ik het inleverde, dat is wel jammer. Zaten dacht ik 5 stoffen in totaal in, maar geen één was 6-APB , dus ik ging het toch niet gebruiken :grimacing:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#6
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik heb wel eens een sample 6-APB ingeleverd, waarin 4 onbekende stoffen zaten. Ze vroegen me zelfs toen ik belde voor de uitslag of ik het aan hun af wilde staan zodat ze het konden onderzoeken. Ze konden wel ongeveer een beetje aangeven hoe of wat, maar niet heel duidelijk.

Helaas niets meer van gehoord toen ik het inleverde, dat is wel jammer. Zaten dacht ik 5 stoffen in totaal in, maar geen één was 6-APB , dus ik ging het toch niet gebruiken :grimacing:
Klik om te vergroten...
Wel mogelijk dus alleen krijg je dan geen duidelijkheid over hoe of wat. Sorry dat ik oude info deelde. Zal ik zeker niet meer doen. Wat een geluk dat je hebt kunnen testen en dus ondanks dat je niet weet waarmee dus toch je drugs vervuild waren. Stel je voor je had het ingenomen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoraa zei:
Testen op schadelijke stoffen.. fijn dat het voor jou op dat moment wel kon. Ik heb blijkbaar oude informatie verstrekt. Is het niet zo dat het dan om bekende schadelijke stoffen gaat? Hoe testen ze onbekende stoffen dan ?
Klik om te vergroten...
Zover rijkt mijn kennis niet hoor. @Neo-Shulginist kan daar meer over vertellen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rotjoch zei:
Zo snel? Waar doe je dat en waar bestaat de uitslag uit?
Klik om te vergroten...
Mijn maag.
Dood is negatief.
Lekker losgaan is positief.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Mijn maag.
Dood is negatief.
Lekker losgaan is positief.
Klik om te vergroten...
70EE0EA8-A65A-49DC-9DD9-19052C15F06C.gif
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoraa zei:
Wel mogelijk dus alleen krijg je dan geen duidelijkheid over hoe of wat. Sorry dat ik oude info deelde. Zal ik zeker niet meer doen. Wat een geluk dat je hebt kunnen testen en dus ondanks dat je niet weet waarmee dus toch je drugs vervuild waren. Stel je voor je had het ingenomen.
Klik om te vergroten...

Ja precies, stel ik had gedacht.. oh prima het zal wel goed zijn (wat veel mensen helaas doen en waar ik me ook wel eens schuldig aan heb gemaakt).. geen idee wat er dan had kunnen gebeuren.
De vendor, die ik later bericht hierover gaf, hield zelfs nog even vol dat het wel 6-APB was en dat hij lab uitslagen kon sturen etc.. Dat soort lui geven letterlijk niets om iemand of de gezondheid.. gewoon geld geld geld...
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja precies, stel ik had gedacht.. oh prima het zal wel goed zijn (wat veel mensen helaas doen en waar ik me ook wel eens schuldig aan heb gemaakt).. geen idee wat er dan had kunnen gebeuren.
De vendor, die ik later bericht hierover gaf, hield zelfs nog even vol dat het wel 6-APB was en dat hij lab uitslagen kon sturen etc.. Dat soort lui geven letterlijk niets om iemand of de gezondheid.. gewoon geld geld geld...
Klik om te vergroten...
Als je dat maar weet idd, maar zo is het ook met big pharma hoor. Die maken geen medicijnen om ons te genezen dan verdienen ze geen klote meer. Nee die maken medicijnen die ons verslaafd maken of medicijnen waar je dan weer andere meds voor nodig hebt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoraa zei:
Testen op schadelijke stoffen.. fijn dat het voor jou op dat moment wel kon. Ik heb blijkbaar oude informatie verstrekt. Is het niet zo dat het dan om bekende schadelijke stoffen gaat? Hoe testen ze onbekende stoffen dan ?
Klik om te vergroten...
Er is een Meldpunt Nieuwe Drugs wat onderzoek doet naar nieuwe stoffen. Daarnaast werkt het DIMS met een enorme database aan bekende stoffen die gedeeld wordt tussen onderzoeksinstellingen. Het is mogelijk dat bedrijven of personen nieuwe drugs op de markt brengen. Maar dan moet je wel echt een nieuwe stof ontwikkelen die nog nooit eerder als drug in Europa (en daarbuiten) is voorgekomen. Dat gebeurt niet zo vaak (meer).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Vooral een vraag uit curieusiteit.
Moest ik in Nederland wonen, zou ik zoveel van mn spul laten testen, puur uit nieuwsgierigheid n exact weten uit wat je drugs bestaan, vooral dan bij een nieuw stofje of bij bestelling via nieuwe vendor/dealer. Vind ik toch dik voordeel bij jullie. Wordt daar eigenlijk duchtig gebruik v gemaakt van die test-centrums?
Om hier beeld van te krijgen, welk percentage vd forumleden laat z'n drugs regelmatig testen, wanneer je nieuw stofje bij bepaalde vendor/dealer koopt?
Klik om te vergroten...
Normaal worden er iets van 18.000 samples per jaar getest. Tijdens de lockdowns waren veel testcentra dicht en sowieso waren er geen feestjes. Dus er werden veel minder drugs ingeleverd om te testen, rond de 8.000. Maar in de statistiek is meer niet altijd veel beter. Op basis van het beschikbare aanbod kan er een aardig werkbare monitoring van de drugsmarkt plaatsvinden.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Er is een Meldpunt Nieuwe Drugs wat onderzoek doet naar nieuwe stoffen. Daarnaast werkt het DIMS met een enorme database aan bekende stoffen die gedeeld wordt tussen onderzoeksinstellingen. Het is mogelijk dat bedrijven of personen nieuwe drugs op de markt brengen. Maar dan moet je wel echt een nieuwe stof ontwikkelen die nog nooit eerder als drug in Europa (en daarbuiten) is voorgekomen. Dat gebeurt niet zo vaak (meer).
Klik om te vergroten...
Thnx voor de info dit is zeer zeker waardevol
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik test het nooit, ik vertrouw de dealers vanwaar ik het krijg het zijn tog geen raare straat dealers, en de vendors vertrouw ik ook enigszins
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik laat alleen "dealer spul" testen. Maar dan ook altijd. Ik vind het echt een topservice. Wel jammer dat het de laatste weken weer druk is geworden, dus maximaal 1 sample per bezoek testen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik nog volop verkocht en zelf daarvan snoepte liet ik altijd alles testen. Eigenlijk tegenwoordig helemaal niet meer. Goede reminder om dat eigenlijk toch weer te doen…
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
Vooral een vraag uit curieusiteit.
Moest ik in Nederland wonen, zou ik zoveel van mn spul laten testen, puur uit nieuwsgierigheid n exact weten uit wat je drugs bestaan, vooral dan bij een nieuw stofje of bij bestelling via nieuwe vendor/dealer. Vind ik toch dik voordeel bij jullie. Wordt daar eigenlijk duchtig gebruik v gemaakt van die test-centrums?
Om hier beeld van te krijgen, welk percentage vd forumleden laat z'n drugs regelmatig testen, wanneer je nieuw stofje bij bepaalde vendor/dealer koopt?
Klik om te vergroten...
Nieuwe stofjes die van een vendor komen kunnen wij in Nederland ook niet laten testen. Het officiële doel ervan is just dat de klant die "onderzoekt" er is geen onderzoek naar gedaan dus kan het ook niet worden getest. Dat gaat alleen maar met de bekende verboden middelen
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Oké, als de meesten indd zo denken, zou het eerder verwaarloosbaar percentage kunnen zijn.

Niet weten, maar ik als Vlaming ben hier al jaaaaaren van op de hoogte n had echt zo'n beeld, wat een gelukzakken die Nederlanders, dat ze gewoon anoniem n zonder enige consequenties hun drugs kunnen laten testen. Want dat is het toch, anoniem en laagdrempelig, puur om gebruikers te beschermen n te voorkomen dat m'n iets totaal anders inneemt dan gedacht?

Ja ok, maar als je al weet dat het effectief dé stof is die je verwacht en als dat percentage van de eigenlijke actieve stof, hoog tot heel hoog is, heb je toch al het voornaamste. En als m'n er echt iets anders schadelijk in aantreft of stof die de combinatie met de actieve stof extra potent of gevaarlijk maakt, laat m'n dat toch weten? Als die overige percentage, onschadelijk opvulmiddel is, lijkt dat msschn niet echt meerwaarde om te weten.
Klik om te vergroten...
In Brussel kan je je drugs ook laten testen...
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Ik verkondig altijd dat mensen moeten laten testen, en ik vertel het mezelf ook altijd. In de praktijk heb ik nog nooit wat laten testen…
Klik om te vergroten...
Precies dit ja. Maar meestal kan je die drugs van verschillende dealers wel met mekaar vergelijken. Je komt er vanzelf wel achter welke jij beter vind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."