#1
Als eerste kan ik je aanraden na een paniekaanval, zeker als je stresserig blijft, even van alle middelen af te blijven. Super saai en klinkt betuttelend, maar je lichaam kan spanning/stress even niet aan, dus dan bouw je alleen maar spanning op en schiet je lichaam uiteindelijk in een vecht-of-vluchtreactie (paniekaanval). Enige tijd daarna zal je stresserig blijven door een te hoog cortisol gehalte (stress hormoon) in je bloed. Je lichaam heeft het dus al een periode lang moeilijk, maar door gebruik van welk middel dan ook, verslechter je die situatie alleen maar.
Ieder z'n ding, maar ik zou de combinatie alcohol+coke afraden, dat combineert in je lever tot een geheel nieuwe stof Cocaethylene wat een ware aanslag is op je hart en lever (veel zwaarder dan alcohol en coke apart). Ook de combinatie coke+speed kan gevaarlijk zijn voor je hart, bloeddruk en doet 100% zeker spanning in je lichaam doen toenemen. Zelfs speed alleen, doet dat al. Je 'wederopbouw' zal eerder met reductie van stress te maken hebben (speed/coke), dan met de dopamine voorraden in je hersenen (MDMA). Dat je uitgerekend voor MDMA zo'n angst voor dip hebt, begrijp ik dus niet goed. Naar mijn mening is juist alcohol/coke en vooral speed de schuldige hier.
Zo de angstcampagne is nu serieus genoeg geweest, al is daar niks van gelogen of aangedikt om je bang te maken ofzo. Ik zou je adviseren geen combinaties, zeker geen 3, op te zoeken. Verder de bekende regel: bepaal hoe je je voelt en gebruik niet om van een vervelend gevoel af te komen. Ben je stresserig (in het moment, of een periode lang geweest) vermijdt dan even coke en zeker speed. Beslis je om toch iets te nemen, kies 1 drug en stick to it voor de avond. Als je je nuchter redelijk tot goed voelt op dat moment, dan denk ik niet dat bij eenmalig gebruik je meteen in een langdurige problematische periode zal sturen. MDMA kan je proberen, zorg wel dat je vantevoren en achteraf gezond eet.
En alcohol ... gebruik die sloper nooit meer, je lichaam bedankt je al binnen 1 jaar tijd![:grin:]()
Ieder z'n ding, maar ik zou de combinatie alcohol+coke afraden, dat combineert in je lever tot een geheel nieuwe stof Cocaethylene wat een ware aanslag is op je hart en lever (veel zwaarder dan alcohol en coke apart). Ook de combinatie coke+speed kan gevaarlijk zijn voor je hart, bloeddruk en doet 100% zeker spanning in je lichaam doen toenemen. Zelfs speed alleen, doet dat al. Je 'wederopbouw' zal eerder met reductie van stress te maken hebben (speed/coke), dan met de dopamine voorraden in je hersenen (MDMA). Dat je uitgerekend voor MDMA zo'n angst voor dip hebt, begrijp ik dus niet goed. Naar mijn mening is juist alcohol/coke en vooral speed de schuldige hier.
Zo de angstcampagne is nu serieus genoeg geweest, al is daar niks van gelogen of aangedikt om je bang te maken ofzo. Ik zou je adviseren geen combinaties, zeker geen 3, op te zoeken. Verder de bekende regel: bepaal hoe je je voelt en gebruik niet om van een vervelend gevoel af te komen. Ben je stresserig (in het moment, of een periode lang geweest) vermijdt dan even coke en zeker speed. Beslis je om toch iets te nemen, kies 1 drug en stick to it voor de avond. Als je je nuchter redelijk tot goed voelt op dat moment, dan denk ik niet dat bij eenmalig gebruik je meteen in een langdurige problematische periode zal sturen. MDMA kan je proberen, zorg wel dat je vantevoren en achteraf gezond eet.
En alcohol ... gebruik die sloper nooit meer, je lichaam bedankt je al binnen 1 jaar tijd