Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs mag ik nog wel?

Welke drugs mag ik nog wel?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor de mensen die het niet weten: ik ben iemand die aan de Risperidon zit en veel wiet heeft gebruikt in de afgelopen 10 jaar maar helaas op momenten dat er crisis is in mijn leven een neerwaartse spiraal ontstaat waardoor ik mentaal kapot ga. Tot psychoses aan toe.

Ik heb met mezelf afgesproken dat uppers gebruiken niet iets is wat ik moet doen. Dit vanwege mijn medicatie en omdat ik niet mentaal iets wil triggeren waar ik zonder te beseffen ineens veel schade heb gebracht.

Maar ik weet niet zo goed wat wel nog kan. Ik heb een keer oraal 4mmc/3mmc gebruikt wat met mijn medicatie een vage werking had maar wel kon. Maar verder weet ik niet wat allemaal wel nog kan. Opiaten? Ritalin? Of nog een designer drug die ik nog niet ken?

Ontmoediging om verder nog drugs te gebruiken is ook iets wat op prijs gesteld wordt! Mijn post is bedoeld voor harm reduction en voorbereid te zijn op een volgende drugs moment die wordt aangeboden. Ook om hier wat van te leren.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don Draper zei:
Voor de mensen die het niet weten: ik ben iemand die aan de Risperidon zit en veel wiet heeft gebruikt in de afgelopen 10 jaar maar helaas op momenten dat er crisis is in mijn leven een neerwaartse spiraal ontstaat waardoor ik mentaal kapot ga. Tot psychoses aan toe.

Ik heb met mezelf afgesproken dat uppers gebruiken niet iets is wat ik moet doen. Dit vanwege mijn medicatie en omdat ik niet mentaal iets wil triggeren waar ik zonder te beseffen ineens veel schade heb gebracht.

Maar ik weet niet zo goed wat wel nog kan. Ik heb een keer oraal 4mmc/3mmc gebruikt wat met mijn medicatie een vage werking had maar wel kon. Maar verder weet ik niet wat allemaal wel nog kan. Opiaten? Ritalin? Of nog een designer drug die ik nog niet ken?

Ontmoediging om verder nog drugs te gebruiken is ook iets wat op prijs gesteld wordt! Mijn post is bedoeld voor harm reduction en voorbereid te zijn op een volgende drugs moment die wordt aangeboden. Ook om hier wat van te leren.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik bupropion 300mg en ik probeerde crack te roken maar voelde niks. Vrienden van mij gingen tering hard. Komt door die kut medicatie
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Voor de mensen die het niet weten: ik ben iemand die aan de Risperidon zit en veel wiet heeft gebruikt in de afgelopen 10 jaar maar helaas op momenten dat er crisis is in mijn leven een neerwaartse spiraal ontstaat waardoor ik mentaal kapot ga. Tot psychoses aan toe.

Ik heb met mezelf afgesproken dat uppers gebruiken niet iets is wat ik moet doen. Dit vanwege mijn medicatie en omdat ik niet mentaal iets wil triggeren waar ik zonder te beseffen ineens veel schade heb gebracht.

Maar ik weet niet zo goed wat wel nog kan. Ik heb een keer oraal 4mmc/3mmc gebruikt wat met mijn medicatie een vage werking had maar wel kon. Maar verder weet ik niet wat allemaal wel nog kan. Opiaten? Ritalin? Of nog een designer drug die ik nog niet ken?

Ontmoediging om verder nog drugs te gebruiken is ook iets wat op prijs gesteld wordt! Mijn post is bedoeld voor harm reduction en voorbereid te zijn op een volgende drugs moment die wordt aangeboden. Ook om hier wat van te leren.
Klik om te vergroten...
Risperidon blokkeert dopamine- serotonine- en α1-receptoren. Dat betekent dus dat je beter geen stimulerende middelen kunt gebruiken. Dus dat had je al goed ingeschat. :wink:

4-MMC en 3-MMC werken echter ook via dopamine en serotonine. Die middelen zullen dus een sterk verminderd effect hebben, mogelijk je medicatie minder werkzaam maken en ook de risico's op lichamelijke klachten vergroten. Hetzelfde geldt uiteraard voor MDMA (en afgeleide middelen). Ritalin valt ook in dezelfde categorie van middelen.

Ik houd niet zo van middelen aanraden, zeker niet als iemand medicijnen nodig heeft vanwege mentale klachten. Dus dat doe ik liever niet. Maar het is in ieder geval verstandig om middelen die affiniteit hebben voor dopamine en serotonine te vermijden. Cannabis is ook een slecht idee; maar daar was je al achter gekomen in de praktijk.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
In jou situatie liever helemaal geen drank of drugs. Je hebt geen middelen nodig om plezier te maken en het functioneel gebruiken van een middel heeft altijd ze voordeel en ze nadeel. Als jij bijvoorbeeld gevoelig bent voor psychoses dan heb je veel baat bij anti psychotica maar het maakt je tegelijkertijd extra gevoelig voor psychoses en gaat je er niet van genezen. Daarom is een balans vinden/behouden het belangrijkste in jou situatie. Kun je echt niet zonder anti psychotica moet je dat gewoon blijven slikken helaas. En slik je benzo's voor paniek of whatever omdat het anders echt niet gaat doe dat voorral, daar is de medicatie ook voor.

Maat probeer aan jezelf en aan je problemen te werken. Ik weet niet of je trauma's hebt opgelopen, een depressie hebt of die shit hebt geërft of whatever. Maar het is belangrijk dat je gaat werken aan je problemen/kwalen. En als persoon blijven ontwikkelen door middel van jezelf uitdagen, therapie, meditatie. Groeien als persoon. Wiet staat dit allemaal heel erg in de weg als je hieraan verslaafd bent.
Dus probeer met zo min mogelijk meds zo menselijk mogelijk te leven en misschien in de toekomst als het echt goed met je gaat kun je nog eens overwegen om een lekker middeltje voor je plezier te gebruiken mits dit geen negatieve invloed op je leven gaat hebben etc. Dat is het beste advies wat ik je kan geven gozer en ik zou je daar echt op focussen man. Love👊🏻

(En zo nu en dan een drankje moet kunnen maar ik zou het echt alleen daarbij houden omdat dit het enige is wat niet zoveel invloed heeft op je medicijnen behalve dat het elkaar versterkt dus drink dan zeker niet teveel hou daar natuurlijk wel rekening mee!!)

Ben je nou trouwens gestopt met blowen? Lekker bezig man!! Je gaat de voordelen echt merken over een tijdje mark my words
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn regel is, gebruik niet als uitvlucht of om in slaap te komen. Dan vallen er al zo’n 80 procent.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Risperidon blokkeert dopamine- serotonine- en α1-receptoren. Dat betekent dus dat je beter geen stimulerende middelen kunt gebruiken. Dus dat had je al goed ingeschat. :wink:

4-MMC en 3-MMC werken echter ook via dopamine en serotonine. Die middelen zullen dus een sterk verminderd effect hebben, mogelijk je medicatie minder werkzaam maken en ook de risico's op lichamelijke klachten vergroten. Hetzelfde geldt uiteraard voor MDMA (en afgeleide middelen). Ritalin valt ook in dezelfde categorie van middelen.

Ik houd niet zo van middelen aanraden, zeker niet als iemand medicijnen nodig heeft vanwege mentale klachten. Dus dat doe ik liever niet. Maar het is in ieder geval verstandig om middelen die affiniteit hebben voor dopamine en serotonine te vermijden. Cannabis is ook een slecht idee; maar daar was je al achter gekomen in de praktijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb vroeger risperdal gebruikt, en ik werd niet stoned van wiet of aangeschoten van alcohol.
Maar op ritalin en speed ging ik wel heel heftig.
Nu heb ik iets nieuws geleerd.
Dank.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Onzin maat, dikke onzin.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kevin761990 zei:
Ik heb vroeger risperdal gebruikt, en ik werd niet stoned van wiet of aangeschoten van alcohol.
Maar op ritalin en speed ging ik wel heel heftig.
Nu heb ik iets nieuws geleerd.
Dank.
Klik om te vergroten...
Vreemd, ik blijf wel altijd hard gaan op wiet :)
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Ratelende (lukt me niet om je te taggen) omdat ik op gegeven moment het te veel gebruik en in een neerwaartse spiraal kom. Tot psychoses aan toe.
R
RatelendeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Don Draper zei:
Voor de mensen die het niet weten: ik ben iemand die aan de Risperidon zit en veel wiet heeft gebruikt in de afgelopen 10 jaar maar helaas op momenten dat er crisis is in mijn leven een neerwaartse spiraal ontstaat waardoor ik mentaal kapot ga. Tot psychoses aan toe.

Ik heb met mezelf afgesproken dat uppers gebruiken niet iets is wat ik moet doen. Dit vanwege mijn medicatie en omdat ik niet mentaal iets wil triggeren waar ik zonder te beseffen ineens veel schade heb gebracht.

Maar ik weet niet zo goed wat wel nog kan. Ik heb een keer oraal 4mmc/3mmc gebruikt wat met mijn medicatie een vage werking had maar wel kon. Maar verder weet ik niet wat allemaal wel nog kan. Opiaten? Ritalin? Of nog een designer drug die ik nog niet ken?

Ontmoediging om verder nog drugs te gebruiken is ook iets wat op prijs gesteld wordt! Mijn post is bedoeld voor harm reduction en voorbereid te zijn op een volgende drugs moment die wordt aangeboden. Ook om hier wat van te leren.
Klik om te vergroten...
Waarom ben je gestopt met wiet?
Als je ADHD hebt is dat volgens mij het beste om te gebruiken. Of niks.
Maar in mijn idee is dat helemaal kut maar dat denk ik.
Ik heb add. En wiet is helemaal kut en titel in is vele malen malen beter. Maar dat is door add. ADHD mensen vonden het allemaal niks en werden suf.
Wiet is volgens sowieso gezonder maar ik zou gewoon aan de wiet blijven of stoppen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
@Ratelende (lukt me niet om je te taggen) omdat ik op gegeven moment het te veel gebruik en in een neerwaartse spiraal kom. Tot psychoses aan toe.
Klik om te vergroten...
Ratelende is verbannen ze probeerde via verschillende achterwegentjes g te scoren op het forum... Dom dom dom want ze had alleen mij een pm moeten sturen met de tekst, ik heb dorst. Drankje doen? En dan had ik terug gestuurt wat is je nmmr?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Ratelende is verbannen ze probeerde via verschillende achterwegentjes
Klik om te vergroten...
Achterwegen? Die liep gewoon met een spandoek rond.
Dopemonster zei:
g te scoren op het forum... Dom dom dom want ze had alleen mij een pm moeten sturen met de tekst, ik heb dorst. Drankje doen? En dan had ik terug gestuurt wat is je nmmr?
Klik om te vergroten...
Vervolgens had je der bestolen, in der bek gepist, en was je maniakaal schreeuwend weggerend. We weten allemaal hoe jij rolt dopey
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotjoch zei:
Achterwegen? Die liep gewoon met een spandoek rond.

Vervolgens had je der bestolen, in der bek gepist, en was je maniakaal schreeuwend weggerend. We weten allemaal hoe jij rolt dopey
Klik om te vergroten...
Your honor I'm sorry, I don't remember. All I know is this much, I'm not guilty! They said save it boy we got you on tape!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."