Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gevonden bij partner

Drugs gevonden bij partner

56 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Spreek je wantrouwen uit.
Spreek ook vertrouwen uit, dat je open staat voor gebruik wanneer dat inderdaad helpend is.

Wees wantrouwend wanneer je denkt dat van vertrouwen misbruik word gemaakt.

Bespreek dat alles, heel belangrijk, blijf praten.

Je gaat duidelijkheid krijgen, dat moet je doel zijn.
Jij wil namelijk weten of een relatie de moeite waard is om in te investeren ja of nee.

Denk aan jezelf en aan wat je kan en wil dragen
Klik om te vergroten...
Goed gezegd. Wel wil ik toevoegen ook eerlijk in het vertrouwen te zijn. Kwam op mij over alsof je daar nu moeite mee had @Exhausted gezien je er nu net achter kwam dat iemand een geheim voor je had. Natuurlijk altijd lastig als vertrouwen geschaad is, maar wees daar dan ook eerlijk naar hem toe in. Zorg dat het doel van het gesprek is dat jullie weer vertrouwen kunnen hebben in elkaar en elkaar kunnen accepteren zoals de ander is of naar de situatie kijkt.

Succes!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
ChefCurry zei:
cannabis is niet slecht
Klik om te vergroten...
Ook weer typisch zo'n reactie van iemand die geen kaas heeft gegeten van het hele gebeuren en niet buiten zichzelf om kan denken. Cannabis heeft zeker wel de potentie om hele vervelende dingen met iemand te doen op gebied van verslaving. Ik denk dat OP in dit geval overdrijft maar er is wel een zekere mate van vertrouwen nodig in een relatie en dat schijnt nu kapot gemaakt door het gelieg, dus in dat geval begrijp ik haar heel goed.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Probleem ligt in deze niet zozeer aan gebruik van de 'drugs', maar het verzwijgen ervan. Mijn vader (die ik overigens al 17j niet meer gezien heb) dronk int geniep n op zn eentje, da's, omdat ie beseft dat hijzelf n omgeving dit geen normaal gebruik vonden. Zowat alles int geniep doen tov partner is kwestie v wantrouwen, schrik voor reacties,...dit is dus eerder relatie, dan drugs gerelateerd.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#4
ChefCurry zei:
Als hij pijn heeft , vind ik het logisch dat hij wat blowed , cannabis is niet slecht . Verdiep je er eens in en geef hem zijn ruimte en vrijheid.

Mara Gordon Ted Talk op youtube kijken en zoek eens Dr Mechoulam op en leer over dit plantje.

Tabak is verslavend dus als hij met tabak gebruikt adviseer dan om het puur te nemen of thee ervan te zetten... Olie etc.

(Zodra je kennis hebt vergaard erover ga dan weer in gesprek en zeg dat hij eerlijk kan zijn tegen je en dat je het begrijpt)

Ik heb het idee dat ik je hiermee het beste kan helpen met deze info. Laat maar weten of je meer wilt weten.

Mvg
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie. Wat ik zag is dat hij het samen met tabak gebruikt (ik zag een open gebroken sigaret liggen.)
Ik 'snap' dat hij iets wil voor zijn rugklachten maar vind het zelf bijzonder om dan gelijk over te gaan op drugs. Als hij cannabisthee zou gebruiken, had ik er misschien minder moeite mee gehad omdat daar geen THC in zit. Ik sta er zeker voor open om hier meer over te weten te komen, vandaar dat ik ook een Forum als deze heb opgezocht..
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het gesprek met hem aangaan dat als hij het gebruikt (sporadisch) voor de klachten met zijn rug en het helpt (wat mij dan hartstikke fijn voor hem lijkt) dat dat geen probleem is. Ik lees voornamelijk dat je moeite hebt met het verzwijgen ervan, ondanks dat jullie 2,5 jaar samen zijn.
Ik denk dan ook dat, dat het hele punt moet zijn: prima dat je het doet, maar wees transparant en sta ook toe als ik het idee heb dat het uit de hand loopt o.i.d.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaddMonkey zei:
Wat vraag je nu precies? Ik lees over vertrouwen dat geschaad is. Dat zal je toch echt bespreekbaar moeten maken met degene waar het over gaat en wat er nodig is om dat vertrouwen te herstellen.

Van een paar keer blowen ben je overigens niet gelijk verslaafd. Verzwijgen van gebruik doen gebruikers nogal snel door onbegrip en taboes rondom gebruik.
Klik om te vergroten...

Sorry als ik het niet goed geformuleerd heb. Indirect is eigenlijk mijn 'vraag' waarom iemand het zou verzwijgen, zeker binnen een relatie. Dat heeft eigenlijk de meeste indruk (en tevens ook wel wat pijn) gegeven. Ik ben dan bang dat er wellicht meer achter zit dan wat hij nu daadwerkelijk heeft verteld..
Daarbij moet ik eerlijkheid derhalve ook bij vertellen dat 'vertrouwen hebben' voor mij (bij iedereen) wel een moeilijkheid is, dus zeker in dit opzicht nu vind ik het erg lastig om mee om te gaan. Ik had liever gehad dat hij het me gewoon verteld had :)
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exhausted zei:
Sorry als ik het niet goed geformuleerd heb. Indirect is eigenlijk mijn 'vraag' waarom iemand het zou verzwijgen, zeker binnen een relatie. Dat heeft eigenlijk de meeste indruk (en tevens ook wel wat pijn) gegeven. Ik ben dan bang dat er wellicht meer achter zit dan wat hij nu daadwerkelijk heeft verteld..
Daarbij moet ik eerlijkheid derhalve ook bij vertellen dat 'vertrouwen hebben' voor mij (bij iedereen) wel een moeilijkheid is, dus zeker in dit opzicht nu vind ik het erg lastig om mee om te gaan. Ik had liever gehad dat hij het me gewoon verteld had :)
Klik om te vergroten...
Ik gok als er meer achter had gezeten je dat vast wel op een andere manier aan hem gemerkt had. Je kan het beste eventjes het gesprek aan gaan, je haalt jezelf nu van alles in je hoofd waarvan je niets zeker weet. Hoor hem aan en benoem wat jij nodig hebt om vertrouwen te kunnen hebben in deze situatie.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Als pijn patiënt ervoer ik het in mijn relatie al snel dat ik niet een zeur wou zijn voor mijn vriendin. Op sommige dagen als het echt niet ging hield ik me enorm in en zei dat ik een slechte dag had. Wat in werkelijkheid zoveel pijn was dat ik niet langer als een uur non stop kon lopen / fietsen etc zonder dat ik moet gaan liggen.

Want laten we eerlijk zijn wie zit er op op te wachten dat je partner de hele dag het liefst in bed blijft vanwege pijn ?

Ik loog daarom over de frequentie van mijn cannabis gebruik. Maar toen ik open boek had gedaan (wat vanuit mijn kant kwam zonder dat ze iets in de gaten had) blowde ze regelmatig mee. En vond het erg leuk om zo af en toe te doen. , maar het grote verschil was dat zij het recreatief gebruikte en ik puur om de pijn te bestrijden. Wat overigens niet inhield dat ik nooit stoned was natuurlijk alleen minder als haar. Soms had ze maar weinig nodig en liet mij 3 kwart van de joint roken. Tot ze zei stop nu maar je bent hartstikke stoned. Dan bewaarde ik de rest voor in de ochtend of avond volgende dag.

Mijn punt is dat cannabis erg fijn werkt tegen sommige soorten van pijn. Zelf heb ik CRPS type 2 / poly neuropatische pijn. Doordat ik een lumbale radiculpathie heb. En cannabis is ECHT zeer onschuldig als we het vergelijken met opioïden/ opiaten. Maar die ik nu ook inmiddels jaren dagelijks gebruik op recept gewoon van de apotheek ( oxycodon)

En als ik een dag veel activiteiten heb gehad , is cannabis in de avond zeer fijn. Daar kan je zonder problemen in 1x mee stoppen. Het heeft geen fysieke gewenning/verslaving. Wel een geestelijke wat je ook niet moet onderschatten maar dat maakt het stoppen ermee zeer makkelijk als je die gewoonte hebt doorbroken.

Ik sluit me aan bij @ChefCurry en zeg daarbij Google anders zijn aandoening met erachter cannabis gebruik. Dan vind je hopelijk wat ervaringen van anderen wat erg fijn kan zijn voor hem en jou. Mocht het echt bekend zijn dat het bij die aandoening veel pijn kan schelen, zou ik hem persoonlijk liever een paar keer blowen bij mij , zodat het stiekeme ervan is. Desnoods buiten en mocht je zelf tabak roken of vapen dat doet terwijl hij een joint rookt, hij het ook veel minder geneigd zal zijn dit alleen te doen.
Ik vermoed dat hij jou gezelschap extreem waardeert, en ik spreek uit ervaring; toen ik met mijn grote liefde was werd de pijn over het algemeen een stuk minder als we samen waren.
Is ook bekend bij mijn pijnpoli dat je daardoor veel sneller bent afgeleid van de pijn. En hierdoor minder pijn ervaart.

Helaas was het voor mij toen we besloten niet verder te gaan samen , dat ik een tijdje een stuk meer medicatie nodig had. Maar dat verdween vanzelf weer na ik nieuwe vrienden en hobby's had gevonden.

Cannabis gebruik kan fijn zijn als pijn patiënt. Maar als je het niet fijn vind dat hij onder invloed is kan je CBD-Olie aanraden aan hem. Dat kan je gewoon via internet bestellen ( vind het zelf erg duur maar dat terzijde) en dat is de actieve stof die van cannabis komt en zorgt voor pain-relief. Of je geeft het hem een keer als cadeau of gaat samen kijken op internet.

Maar doe eerst je eigen onderzoek erover zodat jullie dezelfde kennis hebben erover.

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe.

Ps hij kan de wiet/hasj het best puur roken tabak is onnodig en erg slecht wat iedereen weet. Ik rook het uit een waterpijp als ik thuis ben.

Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Klik om te vergroten...

Allereerst wat heftig om te lezen met hoeveel pijn je ervaart! Tevens ook voor mij wel een stuk 'verheldering'.
Echter is bij mijn partner niet duidelijk wat voor rugklachten hij heeft en hoe het beste te behandelen, omdat hij zorg mijdend is. Daarom vind ik het weer zorgelijk dat hij zelf wil gaan 'doktoren' en gelijk naar wiet grijpt i.p.v. reguliere behandelingen eerst te overwegen. Ik heb hem hierin al meerdere keren geadviseerd maar tevergeefs.

Ik heb inderdaad zelf ook, n.a.v. de ontdekking, gedacht aan CBD-Olie. Wellicht is dit nog een overweging die ik een keer kan aandragen. Echter vind ik het moeilijk om nu het gesprek opnieuw op te starten, daar hij best geagiteerd reageerde toen ik met mijn vragenuurtje langs stormde. Vervolgens in ons tweede gesprek was hij nog steeds geagiteerd, moeilijk in contact te komen en meldde hij het weggegooid te hebben omdat hij hiermee geen problemen in de relatie wil veroorzaken..... Ergens natuurlijk heel fijn, maar hoe reëel is het dat je het 'zo' weg kan gooien?
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#9
ChefCurry zei:
Ik wil nog even toevoegen aan mijn verhaal dat ik zelf 2 keer klaplong heb gehad met operaties en daardoor elke dag zenuwpijn heb. Zonder cannabis leven betekent zoals @Tijdloos ook ervaart dat je aan de pijnstillers moet. Dit is de grootste reden waarom cannabis zo goed helpt , je gaat er niet kapot van en word gellukig niet lichamelijk verslaafd en van al die pijnstillers wel. Ook helpt het mij om door depressies te komen waar ik mijn hele leven al mee deal. Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je kennis opdoet hierover.
Tegen mijn vriendin ben ik eerlijk vanaf het begin al en die heeft ook veel geleerd erover om het te accepteren van mij. Nu doen we samen wel eens druppels en hebben dan veel lol. :)
Klik om te vergroten...
Wat vervelend om te lezen dat jij ook zoveel pijn ervaart!
Het is inderdaad geen lichamelijke maar geestelijke verslaving, en ik weet dat pijnstillers ook niet altijd de oplossing zijn en verslavingsgevoelig kunnen werken.. Wat goed dat je open bent geweest naar je vriendin toe, ik denk wel dat dat ook een hoop scheelt. Wat zijn 'druppels'?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exhausted zei:
Wat zijn 'druppels'?
Klik om te vergroten...

Een druppel is een kleine hoeveelheid vloeistof, zodanig dat de vloeistof nog net een bolvorm aanneemt als die vloeistof volledig is omhuld door een vrij oppervlak. Een druppel water kan van ca. 10 tot ca. 50 microliter groot zijn (afhankelijk van bijvoorbeeld de kwaliteit van het water, de temperatuur of hoe de druppel ontstaat).
Klik om te vergroten...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mr smartypants heeft zich gemeld haha
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druktemaker zei:
Mr smartypants heeft zich gemeld haha
Klik om te vergroten...
Ja sorry, maar je moet mij niet triggeren, dan ga ik aan ☝️ Het was al hopeloos voordat Dirkjan zijn tengels erin kreeg. That guy will never let us hear the end of it.

even ontopic, respect dat je zo met je partner erover wilt hebben, maar ik denk dat hij een beetje geschrokken is.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Toch moet je cannabis niet onderschatten en blijft het een drug die verslavend kan zijn, dat je er niet op kan overdoseren zoals opiaten betekend niet gelijk dat het gebruik zonder risico is. En mensen die zwaar cannabis gebruiken kunnen wel lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Voor sommige mensen is het stoppen met een blowtje roken 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Maar het blijft ten alle tijden inderdaad wel een veiliger alternatief dan een hoop andere pijnmedicatie. Toch moet je ermee uitkijken
Klik om te vergroten...

Juist.. Cannabis kan wat dat betreft ook best gevaarlijk zijn w.b.t. verslavingsgevoeligheid..
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Druktemaker zei:
Ik gok als er meer achter had gezeten je dat vast wel op een andere manier aan hem gemerkt had. Je kan het beste eventjes het gesprek aan gaan, je haalt jezelf nu van alles in je hoofd waarvan je niets zeker weet. Hoor hem aan en benoem wat jij nodig hebt om vertrouwen te kunnen hebben in deze situatie.
Klik om te vergroten...

Ja, dat vind ik dus moeilijk omdat we niet samen wonen en hij dus gemakkelijk kan gebruiken. Ik ervaar/zie dus niet direct iets anders aan hem..
Het gesprek aangaan vind ik, zoals beschreven, erg lastig omdat hij in de verdediging schiet en onlangs verteld heeft het direct weggegooid te hebben..

Hij mag natuurlijk ook zijn eigen dingen hebben, en als dat voor hem cannabisgebruik is, dan zal ik dat zeker niet leuk vinden maar ik waardeer wel openheid. Maar in hoeverre mag ik dat verwachten en/of verlangen?
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Druktemaker zei:
Ik zou het gesprek met hem aangaan dat als hij het gebruikt (sporadisch) voor de klachten met zijn rug en het helpt (wat mij dan hartstikke fijn voor hem lijkt) dat dat geen probleem is. Ik lees voornamelijk dat je moeite hebt met het verzwijgen ervan, ondanks dat jullie 2,5 jaar samen zijn.
Ik denk dan ook dat, dat het hele punt moet zijn: prima dat je het doet, maar wees transparant en sta ook toe als ik het idee heb dat het uit de hand loopt o.i.d.
Klik om te vergroten...

Hm, ja. Dat is wel een goede.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exhausted zei:
Ja, dat vind ik dus moeilijk omdat we niet samen wonen en hij dus gemakkelijk kan gebruiken. Ik ervaar/zie dus niet direct iets anders aan hem..
Het gesprek aangaan vind ik, zoals beschreven, erg lastig omdat hij in de verdediging schiet en onlangs verteld heeft het direct weggegooid te hebben..

Hij mag natuurlijk ook zijn eigen dingen hebben, en als dat voor hem cannabisgebruik is, dan zal ik dat zeker niet leuk vinden maar ik waardeer wel openheid. Maar in hoeverre mag ik dat verwachten en/of verlangen?
Klik om te vergroten...
Geloof mij maar, je ziet en/of merkt het wel als er meer aan de hand is dan ‘af en toe’ 🙂.
Ik denk dat het ook wel een beetje er aan ligt hoe je het gesprek aangaat, doe je dit op een aanvallende manier of op een begripvolle manier?
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#17
MaddMonkey zei:
Goed gezegd. Wel wil ik toevoegen ook eerlijk in het vertrouwen te zijn. Kwam op mij over alsof je daar nu moeite mee had @Exhausted gezien je er nu net achter kwam dat iemand een geheim voor je had. Natuurlijk altijd lastig als vertrouwen geschaad is, maar wees daar dan ook eerlijk naar hem toe in. Zorg dat het doel van het gesprek is dat jullie weer vertrouwen kunnen hebben in elkaar en elkaar kunnen accepteren zoals de ander is of naar de situatie kijkt.

Succes!
Klik om te vergroten...

Dat klopt inderdaad. En misschien maak ik hier ook wel een te groot probleem van, maar ikzelf ben niet into the drugs, en dit dan treffen bij je partner, dat liet me wel even schrikken.. Vandaar dat ik een Forum heb opgezocht om eens van alle kanten verhalen/ervaringen aan te horen :)
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exhausted zei:
Dat klopt inderdaad. En misschien maak ik hier ook wel een te groot probleem van, maar ikzelf ben niet into the drugs, en dit dan treffen bij je partner, dat liet me wel even schrikken.. Vandaar dat ik een Forum heb opgezocht om eens van alle kanten verhalen/ervaringen aan te horen :)
Klik om te vergroten...
Ik denk wat je nu net zelf al benoemd: ikzelf ben niet into the drugs. Dan kan ik mij heel goed inbeelden dat je een gesprek in kan gaan met een vooroordeel, laat dat vooral los. Het is niet alleen problemen en ellende!
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Druktemaker zei:
Geloof mij maar, je ziet en/of merkt het wel als er meer aan de hand is dan ‘af en toe’ 🙂.
Ik denk dat het ook wel een beetje er aan ligt hoe je het gesprek aangaat, doe je dit op een aanvallende manier of op een begripvolle manier?
Klik om te vergroten...

Ik denk wel dat ik hierin te aanvallend heb gereageerd omdat mijn schrik zo hoog zat en het gelijk verweerde. Later werd ik wel wat rustiger tijdens onze twee gesprekken hierover, maar dan is het kwaad al geschied. Ik had het gewoon nooit verwacht, het verzwijgen, en angst voor verslavingsgevoeligheid maken het voor mij lastig om het te accepteren. Geloven dat hij het in één keer heeft weg gegooid vind ik ook lastig gezien hij het 6 maanden gebruikt heeft. Volgens hem wel op weinig basis, maar dan denk ik gelijk... Je hebt er van geproefd, het verschil en gevoel ervaren... En je bent het blijven doen. Kun je het dan écht zo maar aan de kant leggen, zeker gezien het feit hij zoveel pijn ervaart?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exhausted zei:
Ik denk wel dat ik hierin te aanvallend heb gereageerd omdat mijn schrik zo hoog zat en het gelijk verweerde. Later werd ik wel wat rustiger tijdens onze twee gesprekken hierover, maar dan is het kwaad al geschied. Ik had het gewoon nooit verwacht, het verzwijgen, en angst voor verslavingsgevoeligheid maken het voor mij lastig om het te accepteren. Geloven dat hij het in één keer heeft weg gegooid vind ik ook lastig gezien hij het 6 maanden gebruikt heeft. Volgens hem wel op weinig basis, maar dan denk ik gelijk... Je hebt er van geproefd, het verschil en gevoel ervaren... En je bent het blijven doen. Kun je het dan écht zo maar aan de kant leggen, zeker gezien het feit hij zoveel pijn ervaart?
Klik om te vergroten...
Wie weet heb je wel een hele verstandige vriend die het alleen als laatste optie gebruikt als het voor hem echt niet te houden is! Ga het gesprek een ander moment nog eens aan en erken dan ook dat je de eerste keer wat heftig gereageerd hebt, ik gok dat hij dat vast kan waarderen 🙂.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."