Als pijn patiënt ervoer ik het in mijn relatie al snel dat ik niet een zeur wou zijn voor mijn vriendin. Op sommige dagen als het echt niet ging hield ik me enorm in en zei dat ik een slechte dag had. Wat in werkelijkheid zoveel pijn was dat ik niet langer als een uur non stop kon lopen / fietsen etc zonder dat ik moet gaan liggen.
Want laten we eerlijk zijn wie zit er op op te wachten dat je partner de hele dag het liefst in bed blijft vanwege pijn ?
Ik loog daarom over de frequentie van mijn cannabis gebruik. Maar toen ik open boek had gedaan (wat vanuit mijn kant kwam zonder dat ze iets in de gaten had) blowde ze regelmatig mee. En vond het erg leuk om zo af en toe te doen. , maar het grote verschil was dat zij het recreatief gebruikte en ik puur om de pijn te bestrijden. Wat overigens niet inhield dat ik nooit stoned was natuurlijk alleen minder als haar. Soms had ze maar weinig nodig en liet mij 3 kwart van de joint roken. Tot ze zei stop nu maar je bent hartstikke stoned. Dan bewaarde ik de rest voor in de ochtend of avond volgende dag.
Mijn punt is dat cannabis erg fijn werkt tegen sommige soorten van pijn. Zelf heb ik CRPS type 2 / poly neuropatische pijn. Doordat ik een lumbale radiculpathie heb. En cannabis is ECHT zeer onschuldig als we het vergelijken met opioïden/ opiaten. Maar die ik nu ook inmiddels jaren dagelijks gebruik op recept gewoon van de apotheek ( oxycodon)
En als ik een dag veel activiteiten heb gehad , is cannabis in de avond zeer fijn. Daar kan je zonder problemen in 1x mee stoppen. Het heeft geen fysieke gewenning/verslaving. Wel een geestelijke wat je ook niet moet onderschatten maar dat maakt het stoppen ermee zeer makkelijk als je die gewoonte hebt doorbroken.
Ik sluit me aan bij
@ChefCurry en zeg daarbij Google anders zijn aandoening met erachter cannabis gebruik. Dan vind je hopelijk wat ervaringen van anderen wat erg fijn kan zijn voor hem en jou. Mocht het echt bekend zijn dat het bij die aandoening veel pijn kan schelen, zou ik hem persoonlijk liever een paar keer blowen bij mij , zodat het stiekeme ervan is. Desnoods buiten en mocht je zelf tabak roken of vapen dat doet terwijl hij een joint rookt, hij het ook veel minder geneigd zal zijn dit alleen te doen.
Ik vermoed dat hij jou gezelschap extreem waardeert, en ik spreek uit ervaring; toen ik met mijn grote liefde was werd de pijn over het algemeen een stuk minder als we samen waren.
Is ook bekend bij mijn pijnpoli dat je daardoor veel sneller bent afgeleid van de pijn. En hierdoor minder pijn ervaart.
Helaas was het voor mij toen we besloten niet verder te gaan samen , dat ik een tijdje een stuk meer medicatie nodig had. Maar dat verdween vanzelf weer na ik nieuwe vrienden en hobby's had gevonden.
Cannabis gebruik kan fijn zijn als pijn patiënt. Maar als je het niet fijn vind dat hij onder invloed is kan je CBD-Olie aanraden aan hem. Dat kan je gewoon via internet bestellen ( vind het zelf erg duur maar dat terzijde) en dat is de actieve stof die van cannabis komt en zorgt voor pain-relief. Of je geeft het hem een keer als cadeau of gaat samen kijken op internet.
Maar doe eerst je eigen onderzoek erover zodat jullie dezelfde kennis hebben erover.
Ik wens jou en je partner veel sterkte toe.
Ps hij kan de wiet/hasj het best puur roken tabak is onnodig en erg slecht wat iedereen weet. Ik rook het uit een waterpijp als ik thuis ben.
Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!