Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noemen jullie wiet?

Hoe noemen jullie wiet?

45 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eurmagawd ik kan echt oneindig doorgaan hiermee

Jonk, jonko, zuen, sven kramer, binnenbochtje (pakken), wim jonk, groentjes, groentestickie, sandwiches (himym referentie die we vaak gebruikten op de werkvloer), (dikke) toeter, kris/kendall/Kylie juenner, baap.

Zeker ga ik deze nog aanvullen want love it.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
paap
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
(6aR,10aR)-6,6,9-trimethyl-3-pentyl-6a,7,8,10a-tetrahydrobenzo[c]chromen-1-ol - Sigaret
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
(6aR,10aR)-6,6,9-trimethyl-3-pentyl-6a,7,8,10a-tetrahydrobenzo[c]chromen-1-ol - Sigaret
Klik om te vergroten...
Bedoel je een schimmelpiemel onder een microscoop?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bladgroente
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetalGuy zei:
Bedoel je een schimmelpiemel onder een microscoop?
Klik om te vergroten...
Nee, ik bedoelde THC.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Bedoel je een schimmelpiemel onder een microscoop?
Klik om te vergroten...
Candida is geen grap!!!!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Candida is geen grap!!!!
Klik om te vergroten...
Ik moest ook niet lachen.
N
NashLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wieri
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Crass. Schreven we overal op muren van sloop/ kraakpanden
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zweevteev zei:
Wiet, wierie, joint, jonko, jonkolomeus minimus (niet maximus, ik draai alleen maar skinny legends), zuen, pretsigaret.
Klik om te vergroten...
"jonkolomeus minimus " Episch! > wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Limited abilities zei:
"jonkolomeus minimus " Episch! > wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Klik om te vergroten...
We gaan zelfs over in Latijnse benamingen waarachtig
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
We gaan zelfs over in Latijnse benamingen waarachtig
Klik om te vergroten...
Cannabaceae

Wat me ook wel opvalt is dat niemand hier het woord cannabis of hennep gebruikt. Ik hoor dat ook nooit onder gebruikers. Eigenlijk alleen uit de mond van de politie.

"Goedemiddag heren, wat zijn we hier aan het doen? Het ruikt hier naar hennep."

Iets te vaak gehoord dat zinnetje.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Cannabaceae

Wat me ook wel opvalt is dat niemand hier het woord cannabis of hennep gebruikt. Ik hoor dat ook nooit onder gebruikers. Eigenlijk alleen uit de mond van de politie.

"Goedemiddag heren, wat zijn we hier aan het doen? Het ruikt hier naar hennep."

Iets te vaak gehoord dat zinnetje.
Klik om te vergroten...
Cannabis is ook meer een verzamelterm toch? En hennep is de plant an sich, wordt ook verbouwd voor oa auto onderdelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Cannabis is ook meer een verzamelterm toch? En hennep is de plant an sich, wordt ook verbouwd voor oa auto onderdelen.
Klik om te vergroten...
Jazeker klopt helemaal. En het bekt ook wat minder lekker dan de straat varianten imo.

Voor veel meer dan alleen auto-onderdelen. Maar ik ben verrast dat je precies die aanhaalt haha Nice
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een dikke knelft. Hadden we zelf bedacht tho
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ballon (want Volcano vaporizer :sunglasses:), bowl (want bong),

Voor een joint: sven
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je bedoeld met sven, en ik weet zelf ook niet hoe je het schrijft. Maar het is gok ik eerder iets als zwehn. Zo spreek je het uit toch
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Ik snap wat je bedoeld met sven, en ik weet zelf ook niet hoe je het schrijft. Maar het is gok ik eerder iets als zwehn. Zo spreek je het uit toch
Klik om te vergroten...
Ja
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Jazeker klopt helemaal. En het bekt ook wat minder lekker dan de straat varianten imo.

Voor veel meer dan alleen auto-onderdelen. Maar ik ben verrast dat je precies die aanhaalt haha Nice
Klik om te vergroten...
Ik heb die docu op Videoland (?) Gezien over de Nederlandse pioneers in de wiet. Daar besteden ze ook veel aandacht aan hennep producten in de industrie. Ik meen dat BMW bepaalde onderdelen van de deur van hennep maakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."