#1
Volgens mij zijn de hoofdcategorien tripmiddelen: Lysergamides (LSD), Tryptamines, (DMT) Phenethylamines (2C-X) en de van daaruit gesubstitueerde amfetamines (DOC)
Yup... Dat heb je met die zweefkezen weirdos, die gaan soms teveel in hun eigen wereldje leven.Dat wist ik nog niet. Nog aparter dan ik dacht dus, die dude. Wat zou LSD dan wél moeten zijn? Als LSD geen psychedelica is weet ik het ook niet meer. :’)
Mescaline zit toch ook gewoon in de peyote cactus? Dat was volgens mij het eerste puur geëxtraheerde psychedelicum ter wereld. Dus als hij het heeft over louter natuurlijke psychedelica dan slaat hij de plank volledig mis. Daarbij zijn er ook tripmiddelen uit de natuur die niet ik al die categorieën vallen maar die zijn lastiger te vinden (hyoscamine, atropine scopolamine) hoewel dat dan weet meer delirianten zijn.Je hoorde hem ook maar weinig over bijvoorbeeld mescaline (of andere phenethylamines), terwijl veel anderen dat ook als een erg waardevol psychedelicum beschouwen.
Nee, ik wil niet naar een ceremonie en de illegale markt is off-limits. Ik heb niet genoeg street cred om bij een dealer te kopen.Pharmahuasca een optie voor je?
Dat klopt dat mescaline in de Peyote cactus zit (ook in de San Pedro cactus overigens, waarvan ik er hier 1 heb staan), maar of een psychedelicum natuurlijk en niet synthetisch is, was voor hem niet de voorwaarde voor de kwalificatie "echt psychedelicum". Hij maakte het onderscheid (voor zover ik weet) puur op basis van het vermogen van tryptamines om middels visuals werelden te creëeren waar je doorheen kunt reizen en waarmee je communiceert. Tja, dat is wat mij betreft een beetje je eigen definities bepalen, maar goed...Mescaline zit toch ook gewoon in de peyote cactus? Dat was volgens mij het eerste puur geëxtraheerde psychedelicum ter wereld. Dus als hij het heeft over louter natuurlijke psychedelica dan slaat hij de plank volledig mis. Daarbij zijn er ook tripmiddelen uit de natuur die niet ik al die categorieën vallen maar die zijn lastiger te vinden (hyoscamine, atropine scopolamine) hoewel dat dan weet meer delirianten zijn.
Ik merk dat DF (tot nu toe) geen enkele invloed heeft op mijn (niet-)drugsgebruik, dus ik vind het leuk hier weer te zijn en wat meer casual rond te sneupen.Maar ik ga off-topic in mijn eigen topic (dubbel strafpunten). @Mindless sowieso top dat je weer terug bent. Rest me nog te zeggen: hoop dat het een goede reis wordt want het tripreport wordt er eentje voor de gouden plak als het aan mij ligt 🥇
Ik heb veel tripervaring, maar eigenlijk zijn ze op één na niet zo gegaan als je hierboven beschrijft. De éne keer dat ik werkelijk het gevoel had door werelden te reizen, dimensies, andere universums was op 300 mcg LSD. Verder heb ik wel talloze keren CEV's gehad met complete landschappen en werelden die ik kon besturen complete schouwspellen aan kleuren en flitsen, maar dat waren niet echt werelden waar ik voelde dat ik "heen" ging.Hij maakte het onderscheid puur op basis van het vermogen van tryptamines om middels visuals werelden te creëeren waar je doorheen kunt reizen en waarmee je communiceert. Tja, dat is wat mij betreft een beetje je eigen definities bepalen, maar goed...
Het was ook meer een grapje, ik ga zeker wel een report schrijven maar ik verwacht ook echt niet dat 't het grootste tripreport van het jaar gaat worden. Ik vind mezelf redelijk goed schrijven maar heb dingen hier gelezen die me van me sokken hebben geblazen. Jouw tripreport waar je net de link van plaatste vond ik erg goed, en bijvoorbeeld ook die van @verwondering (deze). En zo nog talloze anderen die geweldig zijn.En wat betreft je aankomende tripreport: is het niet beter de verwachtingen niet teveel te hypen? Maar goed, een beetje zelfvertrouwen is ook weer goed.![]()
Thanks voor je advies, ik waardeer het.Lieve Dirkjan,
Ik wilde mij eerst niet bemoeien maar ik kan je post toch niet zomaar loslaten.
Ik las je berichten en ben een klein beetje bekend met je “ geschiedenis “.
Jij bent net “ clean” zowel geestelijk als lichamelijk, en ik ben oprecht blij voor je.
Daarom is mijn ongevraagd advies ( ja, ik ben profi in ongevraagde adviezen) doe het ff niet.
Probeer eerst maar sterk in je schoenen te staan voor halfjaar of meer en dan pas doe wat jij maar wilt.
Ik kan zelf ook betwisten of dat wat ik heb ervaren op psilocybine echt "werelden" waren. Het was bijvoorbeeld niet zo, dat wanneer de visuals mij overnamen (om het zo maar te zeggen), dat als ik mijn hoofd draaide, ik dan rondkeek in een 3D omgeving, als je begrijpt wat ik bedoel. Zoals bijvoorbeeld met een virtual reality headset. Zo zag ik het niet. Het was meer als extreem intense en gedetailleerde rollercoaster ervaringen waar ik doorheen leek te schieten en die me allemaal dingen toonden. Dingen over de natuur, over water, over plant organismen, maar ook over dingen die het menselijk verstand voorbij leken te gaan. Althans, dat is mijn interpretatie ervan achteraf. Omdat ik me sterk herinner, dat ik op die momenten zelf altijd zondermeer wíst wat de betekenis van die beelden waren en dat het niet slechts een random lichtshow was, maar een intelligentie die door middel van die beelden sprak. Er kwam op het moment zelf geen interpretatie aan te pas. De beelden zelf waren de betekenis. (Naar mijn weten was dat ook, wat Terence McKenna zo fascineerde aan de tryptamines) Dat directe begrijpen verdween dan wel na elke trip en degradeerde tot herinneringen.Ik heb veel tripervaring, maar eigenlijk zijn ze op één na niet zo gegaan als je hierboven beschrijft. De éne keer dat ik werkelijk het gevoel had door werelden te reizen, dimensies, andere universums was op 300 mcg LSD. Verder heb ik wel talloze keren CEV's gehad met complete landschappen en werelden die ik kon besturen complete schouwspellen aan kleuren en flitsen, maar dat waren niet echt werelden waar ik voelde dat ik "heen" ging.
Bij mij was het alsof ik door tijden en ruimtes reisde, alsof mijn bewustzijn spleet in meerdere bewustzijns, alsof ik versmolt met objecten, en alsof tijd terugspoelde, vertraagde en versnelde, met daarbij de behorende visuele verstoringen en gekleurde halos, maar idd niet alsof ik daadwerkelijk “in” een andere wereld zat. Het was enorm freaky maar wel bijzonder.Ik kan zelf ook betwisten of dat wat ik heb ervaren op psilocybine echt "werelden" waren. Het was bijvoorbeeld niet zo, dat wanneer de visuals mij overnamen (om het zo maar te zeggen), dat als ik mijn hoofd draaide, ik dan rondkeek in een 3D omgeving, als je begrijpt wat ik bedoel. Zoals bijvoorbeeld met een virtual reality headset. Zo zag ik het niet. Het was meer als extreem intense en gedetailleerde rollercoaster ervaringen waar ik doorheen leek te schieten en die me allemaal dingen toonden. Dingen over de natuur, over water, over plant organismen, maar ook over dingen die het menselijk verstand voorbij leken te gaan. Althans, dat is mijn interpretatie ervan achteraf. Omdat ik me sterk herinner, dat ik op die momenten zelf altijd zondermeer wíst wat de betekenis van die beelden waren en dat het niet slechts een random lichtshow was, maar een intelligentie die door middel van die beelden sprak. Er kwam op het moment zelf geen interpretatie aan te pas. De beelden zelf waren de betekenis. (Naar mijn weten was dat ook, wat Terence McKenna zo fascineerde aan de tryptamines) Dat directe begrijpen verdween dan wel na elke trip en degradeerde tot herinneringen.
Wel heb ik van mensen gehoord dat ze op DMT echt 3D werelden ervoeren. Dat als ze dus hun "hoofd" draaiden, ze ook echt die kant op keken in die wereld.
Nu je het zegt, dat soort dingen heb ik ook ervaren. Ook het samensmelten met objecten en vooral dingen met tijd kwamen veel voor. En met als meest absurde ervaring, het schijnbaar overstappen naar parallelle universums. Dit ging gewone visuals zoals patronen, vervormingen en zelfs die innerlijke visuele "werelden" ver voorbij. De buitenwereld zelf leek dan als een soort kopie van wat ik normaal kende (alsof de normale wereld was vervangen daarmee) en leek nog scherper dan normaal (4K ipv gewoon HD zeg maar), maar dieren, mensen en de natuurkundige elementen gedroegen zich absurd. En dit was een terugkerend iets tijdens trips: eerst wordt alles stil, alsof de wind compleet stil valt en dan de lucht zo dun is geworden (of helemaal is verdwenen), dat alles kraakhelder klinkt en lijkt. Er is een gevoel van grootsheid, maar tegelijkertijd intimiteit met alles. Daarna beginnen alle honden in de buurt te blaffen, auto's te toeteren en daarna komt iedereen in de buurt uit zijn huis rennen en juichen... Soms hoor ik ook in de "verte" gelach als van kinderen. Maar het is niet echt in de verte in ruimte, maar eerder alsof ik stemmen uit een andere dimensie hoor. En om de een of andere reden weet ik dat die stemmen te vertrouwen zijn, maar alsnog ben ik geshockeerd omdat alles zo absurd en hyper realistisch tegelijk is. Dit is me een aantal keren overkomen en ik kan het ook opwekken door tijdens een trip stil te zitten en de omgeving te observeren. Lang genoeg zonder na te denken, komt die stilte dan eerst over me heen vallen en dan voel ik de wind beginnen stil te vallen en weet ik wat daarna komt. Maar meestal slaat de angst dan toe en laat ik het niet genoeg toe... Ik heb het op zowel psilo als LSD.Bij mij was het alsof ik door tijden en ruimtes reisde, alsof mijn bewustzijn spleet in meerdere bewustzijns, alsof ik versmolt met objecten, en alsof tijd terugspoelde, vertraagde en versnelde, met daarbij de behorende visuele verstoringen en gekleurde halos, maar idd niet alsof ik daadwerkelijk “in” een andere wereld zat. Het was enorm freaky maar wel bijzonder.
Nee, nog nooit gedaan...Het was niet alsof ik een virtual reality helm op had. Ik weet niet of je die dingen wel eens op hebt gehad maar die shit is zo realistisch dat als je hem ophebt dan denkt je brein ook echt dat je op die locatie bent.
Mooi omschreven. Ik krijg alleen maar meer zin om aMT te gaan doen, en niet per sé om wat je omschrijft ervaren maar meer omdat ik steeds weer lees hoe bijzonder tripmiddelen kunnen zijn en hoe gelukkig we mogen zijn dat we het recht hebben om dit te kunnen ervaren.Nu je het zegt, dat soort dingen heb ik ook ervaren. Ook het samensmelten met objecten en vooral dingen met tijd kwamen veel voor. En met als meest absurde ervaring, het schijnbaar overstappen naar parallelle universums. Dit ging gewone visuals zoals patronen, vervormingen en zelfs die innerlijke visuele "werelden" ver voorbij. De buitenwereld zelf leek dan als een soort kopie van wat ik normaal kende (alsof de normale wereld was vervangen daarmee) en leek nog scherper dan normaal (4K ipv gewoon HD zeg maar), maar dieren, mensen en de natuurkundige elementen gedroegen zich absurd. En dit was een terugkerend iets tijdens trips: eerst wordt alles stil, alsof de wind compleet stil valt en dan de lucht zo dun is geworden (of helemaal is verdwenen), dat alles kraakhelder klinkt en lijkt. Er is een gevoel van grootsheid, maar tegelijkertijd intimiteit met alles. Daarna beginnen alle honden in de buurt te blaffen, auto's te toeteren en daarna komt iedereen in de buurt uit zijn huis rennen en juichen... Soms hoor ik ook in de "verte" gelach als van kinderen. Maar het is niet echt in de verte in ruimte, maar eerder alsof ik stemmen uit een andere dimensie hoor. En om de een of andere reden weet ik dat die stemmen te vertrouwen zijn, maar alsnog ben ik geshockeerd omdat alles zo absurd en hyper realistisch tegelijk is. Dit is me een aantal keren overkomen en ik kan het ook opwekken door tijdens een trip stil te zitten en de omgeving te observeren. Lang genoeg zonder na te denken, komt die stilte dan eerst over me heen vallen en dan voel ik de wind beginnen stil te vallen en weet ik wat daarna komt. Maar meestal slaat de angst dan toe en laat ik het niet genoeg toe... Ik heb het op zowel psilo als LSD.
Ja, mensen die nooit hebben getript, missen echt een heel bijzondere ervaring(en)!Mooi omschreven. Ik krijg alleen maar meer zin om aMT te gaan doen, en niet per sé om wat je omschrijft ervaren maar meer omdat ik steeds weer lees hoe bijzonder tripmiddelen kunnen zijn en hoe gelukkig we mogen zijn dat we het recht hebben om dit te kunnen ervaren.
Als jij maar niet vergeet dat deze middelen ook mensen in psychose kunnen brengen en de geestelijke gezondheidszorg kunnen vernietigen.Mooi omschreven. Ik krijg alleen maar meer zin om aMT te gaan doen, en niet per sé om wat je omschrijft ervaren maar meer omdat ik steeds weer lees hoe bijzonder tripmiddelen kunnen zijn en hoe gelukkig we mogen zijn dat we het recht hebben om dit te kunnen ervaren.
Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.Of bedoelde je niet DMT?
Ik vind je geen party💩er hoor, ik waardeer en respecteer het juist dat je je zorgen uit. Mijn beslissing is niet veranderd, maar ik ga dit weekend wel gebruiken voor zelfreflectie, noteren wat ik wil bereiken, wat ik verwacht, eventuele gevaren en vangnetten mocht het misgaan.Als jij maar niet vergeet dat deze middelen ook mensen in psychose kunnen brengen en de geestelijke gezondheidszorg kunnen vernietigen.
Ja, ik ben een party 💩 en zeg best vaak wat de andere denken.
Ik ben blijkbaar niet up to date wat betreft tripmiddelen. Nooit gehoord van aMT!Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.
Als ik alle tijd die ik stak in surfen op psychonautwiki stak in het lezen van studieboeken had ik nu drie universitaire studies cum laude af kunnen ronden.Ik ben blijkbaar niet up to date wat betreft tripmiddelen. Nooit gehoord van aMT!
Ik wens je veel succes.Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.
Ik vind je geen party💩er hoor, ik waardeer en respecteer het juist dat je je zorgen uit. Mijn beslissing is niet veranderd, maar ik ga dit weekend wel gebruiken voor zelfreflectie, noteren wat ik wil bereiken, wat ik verwacht, eventuele gevaren en vangnetten mocht het misgaan.
Je kunt je nooit honderd procent voorbereiden op een veilige trip. Maar hoe meer je je voorbereid, hoe beter het vaak gaat. Dat is een feit.
Thanks.Ik wens je veel succes.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."