#1
Wat zit anders in zo'n zakje? Wasmiddel? đ¤ŁZou ik niet doen. Dat is wel een stok geven om mee te slaan als je gaat zeggen dat het drugs was.
Wat zit anders in zo'n zakje? Wasmiddel? đ¤ŁZou ik niet doen. Dat is wel een stok geven om mee te slaan als je gaat zeggen dat het drugs was.
Dat weet die teamleider toch niet, helemaal niet als het al een paar dagen geleden is.Wat zit anders in zo'n zakje? Wasmiddel? đ¤Ł
Als je echt pech hebt heb je gewoon een groot probleem.
Het is niet omdat je geen drugs gebruikt op je werk, hoe kunnen zij je daarin geloven of controleren?, dat je drugs bij je mag hebben op de werkvloer.
Ik ben bijna 100% zeker dat je een arbeidsreglement hebt ondertekend waarin staat dat drugs op het werk absoluut verboden zijn.
Met wat geluk zegt je chef helemaal niets.
Het verschilt ook een beetje per sector, maar het is zeker niet standaard dat in contracten wordt opgenomen dat iemand direct wordt ontslagen als er drugs aanwezig zijn. Wel kan er alsnog ontslag volgen als iemand drugs bij heeft of drugs heeft gebruikt op het werk. De procedures daaromheen zijn alleen wel ingewikkeld.Werkt dit echt zo in NL?
Hier in BE kun je gewoon ontslagen worden als je drugs naar het werk brengt.
De procedures die gevoerd worden over het ontslag vallen binnen het civiele recht. Daar is de bewijslast wel een stuk minder zwaar. Als het aankomt op een welles-nietes spelletje tussen de baas die zegt dat hij een zakje drugs zag, en een medewerker die zegt dat er geen drugs in het zakje zaten, dan weet ik niet of de rechtbank de verklaring van de werkgever als geloofwaardig acht. In principe heb je wel onschuldpresumptie dus dat zou leidend moeten zijn. Aan de andere kant spelen dan ook weer zaken mee zoals dat de discussie over wel of geen drugs in het zakje de vertrouwensrelatie zo heeft beschadigd dat de rechter zulke dingen ook meeweegt. Het feit dat de teamleider het gesprek niet meteen is aangegaan is dan wel weer een omstandigheid in jouw voordeel.Dat kan allemaal wel wezen, maar dat hadden ze dan op dat moment moeten doen. Nu slaat het natuurlijk nergens op om als werkgever te zeggen
'teamleider dacht een wit zakje te zien 3 dagen geleden. Dat zal wel drugs geweest zijn'
Hoe willen ze dat concreet gaan maken. Ik wens ze succes.
Is het misschien een idee om gripzakjes met echte eiwit poeder te maken (dit keer wel echt heel goed weggestopt) en als er dan gevraagd wordt kan ik die eiwitpoeder laten zien alszeinde supplementen en zeggen dat dat vrijdag ook was đ
Eerlijk... Ik denk dat je je veel te druk maakt. Lees vooral de reactie van @Purplext (EDIT: ik bedoelde inderdaad @Proxima )nog eens door. Ik denk dat dat het meest realistisch is.Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal dat waardeer ik enorm.
ik heb inderdaad al een vast contract werk er nu 7 jaar. Werk in de farmacy ICT
We zitten al met personeel tekort en ik ben een redelijk onmisbare schakel geworden in ons team, en ook niet makkelijk te vervangen.
eerlijk toegeven lijkt me persoonlijk ook niet zoân goed idee nee en denk niet dat ik dat durf. Ookal worden er in de toekomst nog vragen gesteld
Is het misschien een idee om gripzakjes met echte eiwit poeder te maken (dit keer wel echt heel goed weggestopt) en als er dan gevraagd wordt kan ik die eiwitpoeder laten zien alszeinde supplementen en zeggen dat dat vrijdag ook was đ
Bedankt. Ik denk dat ik me inderdaad te veel druk maak. Is ook niet niks maar blijft toch in mân gedachten rondspoken đEerlijk... Ik denk dat je je veel te druk maakt. Lees vooral de reactie van @Purplext nog eens door. Ik denk dat dat het meest realistisch is.
Zeker nu je omschrijft dat je in de ict werkt een een onmisbare positie hebt. Denkt je teamleider ook zo over jou? Zijn ze tevreden met jou?
Zeker dan hoef je je denk ik niet snel zorgen te maken. Dit is een incident, de teamleider twijfelt misschien zelfs wel aan zichzelf wat ie heeft gezien. Zolang het niet besproken is, heb je geen idee.
Zelf ben ik verslaafd. Ik heb wel onder werktijd gebruikt, al ben ik nooit op heterdaad betrapt. Maar voor mij geld ook. Mijn leidinggevende is tevreden over mij en ze houden me graag. Ook al ben ik al langere tijd ziek en nog niet 100% gereintegreerd.
Dat is ook omdat ik laat zien dat ik beter wil worden.
Ik denk dat, zolang dit een incident blijft, je geen zorgen hoeft te maken. Ziet je chef een tweede keer een zakje poeder vallen. Dan zou ik me meer zorgen gaan maken.
Maar om nou zakjes eiwitpoeder voor te gaan bereiden voor het geval ze het opbrengen đ
Ik denk zelfs als je eerlijk zou vertellen dat het ket is, maar dat het nooit meer zal gebeuren, dat je bij veel bedrijven niet direct ontslagen wordt. Zeker niet met een vast contract en als ze dik tevreden over je zijn. Al zou het wel kunnen natuurlijk. De meeste bedrijven schrijven inderdaad iets in hun arbeidsreglement over geen drugs op werk.
Zien ze je liever gaan en proberen ze iets te vinden om je te kunnen ontslaan, dan is het een heel ander verhaal. Heb je een tijdelijk contract of werk je zzp, dan wordt het ook al een stuk riskanter denk ik.
(Ohja en dan hebben we het nog niet gehad over de huidige krapte op de arbeidsmarkt đ)
Ik denk dat je @Proxima bedoelt!Eerlijk... Ik denk dat je je veel te druk maakt. Lees vooral de reactie van @Purplext nog eens door. Ik denk dat dat het meest realistisch is.
Zeker nu je omschrijft dat je in de ict werkt een een onmisbare positie hebt. Denkt je teamleider ook zo over jou? Zijn ze tevreden met jou?
Zeker dan hoef je je denk ik niet snel zorgen te maken. Dit is een incident, de teamleider twijfelt misschien zelfs wel aan zichzelf wat ie heeft gezien. Zolang het niet besproken is, heb je geen idee.
Zelf ben ik verslaafd. Ik heb wel onder werktijd gebruikt, al ben ik nooit op heterdaad betrapt. Maar voor mij geld ook. Mijn leidinggevende is tevreden over mij en ze houden me graag. Ook al ben ik al langere tijd ziek en nog niet 100% gereintegreerd.
Dat is ook omdat ik laat zien dat ik beter wil worden.
Ik denk dat, zolang dit een incident blijft, je geen zorgen hoeft te maken. Ziet je chef een tweede keer een zakje poeder vallen. Dan zou ik me meer zorgen gaan maken.
Maar om nou zakjes eiwitpoeder voor te gaan bereiden voor het geval ze het opbrengen đ
Ik denk zelfs als je eerlijk zou vertellen dat het ket is, maar dat het nooit meer zal gebeuren, dat je bij veel bedrijven niet direct ontslagen wordt. Zeker niet met een vast contract en als ze dik tevreden over je zijn. Al zou het wel kunnen natuurlijk. De meeste bedrijven schrijven inderdaad iets in hun arbeidsreglement over geen drugs op werk.
Zien ze je liever gaan en proberen ze iets te vinden om je te kunnen ontslaan, dan is het een heel ander verhaal. Heb je een tijdelijk contract of werk je zzp, dan wordt het ook al een stuk riskanter denk ik.
(Ohja en dan hebben we het nog niet gehad over de huidige krapte op de arbeidsmarkt đ)
Niet druk om maken, is nu nergens voor nodig.Hallo, ik zit ergens mee.
Om het vanaf het begin voor iedereen duidelijk te maken: ik heb nog nooit drugs gebruikt tijdens werktijd!
Om het niet al te lang te maken in het kort wat er is gebeurd:
Ik moest afgelopen vrijdag werken van 1 tot 7 samen met mijn teamleider.
Ik ben van te voren langs mijn dealer gegaan on 1gr keta te halen omdat mijn dealer savonds niet kon, en ik savond een feestje had.
Aan het einde van onze dienst rond kwart voor 7 gingen we onze spullen bij elkaar pakken en opruimen en toen zei mijn teamleider dat ie nog ff naar de wc ging, en terwijl hij dat zegt valt dat zakje keta uit mijn tas op de grondâŚđ¤Śââď¸
Ik weet zeker dat mijn teamleider het heeft gezien. Hij keek een beetje verward/verbaasd en liep toen naar de wc.
Ik zat op dat moment helemaal in spanning .
Toen hij terug kwam van de wc liet hij niets merken en wenste hij me een goed weekend zoals altijd. We stonden al op punt van weggaan toen hij naar de wc ging
Maar ik zit nu al heel het weekend in mn hoofd wat er kan gebeuren. Ik heb echt niks tijdens werktijd gebruikt en dat zou ik ook nooit doen!
Juist!Niet druk om maken, is nu nergens voor nodig.
Mocht hij erop terug komen, dan is dat het moment om je druk te maken. Zolang je niemand een aanleiding geeft om te denken dat je onder werktijd gebruikt is er sowieso weinig aan de hand.
En trek hier een les uit: neem geen drugs mee naar je werk
Werkt dit echt zo in NL?Juist!
Kunnen ze niks van zeggen. En nog een goeie tip: ook niet gebruiken vlak vóór werktijd. Anders geef je jezelf ook een aanleiding om daarover te gaan stressen zo van: ''Zien ze het? Zien ze het niet?''
Nergens voor nodig en bovenal een stuk relaxter om nuchter te werken!![]()
Hij zegt letterlijk dat ze er niks van kunnen zeggen op dat moment. Dus als het daar ligt.Dat kan allemaal wel wezen, maar dat hadden ze dan op dat moment moeten doen. Nu slaat het natuurlijk nergens op om als werkgever te zeggen
'teamleider dacht een wit zakje te zien 3 dagen geleden. Dat zal wel drugs geweest zijn'
Hoe willen ze dat concreet gaan maken. Ik wens ze succes
Als in de CAO van een bedrijf niet staat vermeld dat je geen drugs bij je mag hebben, dan kunnen ze daar inderdaad niks van zeggen.Werkt dit echt zo in NL?
Hier in BE kun je gewoon ontslagen worden als je drugs naar het werk brengt.
Ik denk het niet, JobHij zegt letterlijk dat ze er niks van kunnen zeggen op dat moment. Dus als het daar ligt.
Of ik moet mis lezen, maar denk het niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."