Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal dat waardeer ik enorm.
ik heb inderdaad al een vast contract werk er nu 7 jaar. Werk in de farmacy ICT
We zitten al met personeel tekort en ik ben een redelijk onmisbare schakel geworden in ons team, en ook niet makkelijk te vervangen.
eerlijk toegeven lijkt me persoonlijk ook niet zoβn goed idee nee en denk niet dat ik dat durf. Ookal worden er in de toekomst nog vragen gesteld
Is het misschien een idee om gripzakjes met echte eiwit poeder te maken (dit keer wel echt heel goed weggestopt) en als er dan gevraagd wordt kan ik die eiwitpoeder laten zien alszeinde supplementen en zeggen dat dat vrijdag ook was π
Eerlijk... Ik denk dat je je veel te druk maakt. Lees vooral de reactie van
@Purplext (EDIT: ik bedoelde inderdaad
@Proxima )nog eens door. Ik denk dat dat het meest realistisch is.
Zeker nu je omschrijft dat je in de ict werkt een een onmisbare positie hebt. Denkt je teamleider ook zo over jou? Zijn ze tevreden met jou?
Zeker dan hoef je je denk ik niet snel zorgen te maken. Dit is een incident, de teamleider twijfelt misschien zelfs wel aan zichzelf wat ie heeft gezien. Zolang het niet besproken is, heb je geen idee.
Zelf ben ik verslaafd. Ik heb wel onder werktijd gebruikt, al ben ik nooit op heterdaad betrapt. Maar voor mij geld ook. Mijn leidinggevende is tevreden over mij en ze houden me graag. Ook al ben ik al langere tijd ziek en nog niet 100% gereintegreerd.
Dat is ook omdat ik laat zien dat ik beter wil worden.
Ik denk dat, zolang dit een incident blijft, je geen zorgen hoeft te maken. Ziet je chef een tweede keer een zakje poeder vallen. Dan zou ik me meer zorgen gaan maken.
Maar om nou zakjes eiwitpoeder voor te gaan bereiden voor het geval ze het opbrengen π
Ik denk zelfs als je eerlijk zou vertellen dat het ket is, maar dat het nooit meer zal gebeuren, dat je bij veel bedrijven niet direct ontslagen wordt. Zeker niet met een vast contract en als ze dik tevreden over je zijn. Al zou het wel kunnen natuurlijk. De meeste bedrijven schrijven inderdaad iets in hun arbeidsreglement over geen drugs op werk.
Zien ze je liever gaan en proberen ze iets te vinden om je te kunnen ontslaan, dan is het een heel ander verhaal. Heb je een tijdelijk contract of werk je zzp, dan wordt het ook al een stuk riskanter denk ik.
(Ohja en dan hebben we het nog niet gehad over de huidige krapte op de arbeidsmarkt π)