#1
Wat is dit?
Nee ben er alweer uit.Zat jij niet in de kliniek? @Bryex
Bij mij uitte het zich pas rond mijn 30e-35e. Je hebt primaire vorm en secondaire vorm.Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.


Als je het wachtwoord vergeten bent kun je een nieuwe aanvragen. Ik geef je de kans om als het niet lukt aan te geven wat er mis gaat, maar dubbelaccounts zijn niet toegestaan.Kan niet meer inloggen op dat account. Idk waarom
Ja precies dat heb ik ook. Maar ik heb er geen last van. En in de zomer heb ik het vrijwel nooit. Alleen op koude dagen of soms na stims.Dit is dus mijn arm, terwijl ik net goed opgewarmd ben in de boulderhal (klimmen). Schrik dus niet van het wit op m'n handen, dat is gewoon magnesium.
Maar ik vind m'n arm nog vrij paars. Ik bedoel ik ben hier goed opgewarmd, dan zou je zeggen dat de doorbloeding goed is.
Inmiddels 4 maanden clean van de drugs en meer dan een half jaar gestopt met roken.
Al moet ik wel zeggen dat het paarse deel hier op mijn arm een vrij veelgebruikte injectieplaats was. Kan best zijn dat er een bloedvat niet zo goed meer functioneert.
(Niet doen overigens, daar injecteren. Dat is veel gevaarlijker dan aan de binnenkant injecteren. Of injecteer helemaal niet, nog veel beter)
Bekijk bijlage 49727
Ik krijg vaak oranje,paars blauwe vlekken vanaf net boven mijn pols tot mn knokkels na sommige stims. Maar ook als ik het gewoon koud heb zonder middelen.
Bekijk bijlage 49708
Thanks😁
![]()
Ik heb het fenomeen van Raynaud
www.thuisarts.nl
welcome to the club!
Ik heb het bij stims maar een enkele keer gehad. Ik gebruik dan ook altijd weinig. Wel met kou en vooral als het koud EN vochtig weer is. Dat waterkoude weer.
Is niks aan te doen, erfelijkheid vooral. ± 25% vd westerlingen hebben er in meer of mindere mate last van.
Het betekend niet dat jij dat hebt he.Thanks😁
Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.Het betekend niet dat jij dat hebt he.
Ik ben geen dokter. Ik zie overeenkomsten en ALS ik eens flink aan een upper zit (gebruik stims haast niet meer en zo wel altijd heel weinig) heb ik wel sneller een aanval.
Het gekke is dat ik het met mijn medicatie Methylfenidaat niet erger heb.
De bron zegt dat het meestal begint bij mensen tussen de 12 en de 30 jaar. Dat hoeft overigens niets over erfelijkheid te zeggen.Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.
![]()
Ik heb het fenomeen van Raynaud
www.thuisarts.nl
welcome to the club!
Ik heb het bij stims maar een enkele keer gehad. Ik gebruik dan ook altijd weinig. Wel met kou en vooral als het koud EN vochtig weer is. Dat waterkoude weer.
Is niks aan te doen, erfelijkheid vooral. ± 25% vd westerlingen hebben er in meer of mindere mate last van.
Dat bedoelde ik ook met voorbeeld Alzheimer.De bron zegt dat het meestal begint bij mensen tussen de 12 en de 30 jaar. Dat hoeft overigens niets over erfelijkheid te zeggen.
Niet alles dat erfelijk is, is aangeboren. Voor veel dingen kan je genetische aanleg hebben, maar raakt het pas in het verloop van het leven actief. Denk aan verslaving, psychoses, verschillende soorten kanker, etc. Allemaal vatbaar voor genetische aanleg, maar raken pas op latere leeftijd actief.
Wat ik heb heet blijkbaar gemarmerde huidHet betekend niet dat jij dat hebt he.
Ik ben geen dokter. Ik zie overeenkomsten en ALS ik eens flink aan een upper zit (gebruik stims haast niet meer en zo wel altijd heel weinig) heb ik wel sneller een aanval.
Het gekke is dat ik het met mijn medicatie Methylfenidaat niet erger heb.
Hé vriend, stap maar is een keer in een leven zonder familie en vrienden. Het is logisch dat ik zo reageer want ik heb nooit dingen geleerd. Over hoe ik met dingen om moet gaan. Ik heb helemaal niemand waar ik mee praat op 19 jarige leeftijd. Jij kan je het helemaal niet voorstellen. Fijn weekend nog.ik heb een kliniek geprobeerd, maar dat bleek een hinderlijke onderbreking van mijn drugsgebruik
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."