Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaarse en gevoelloze lichaamsdelen van 3mmc

Paarse en gevoelloze lichaamsdelen van 3mmc

56 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is dit?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een teken dat je een keer moet stoppen!
Zoek hulp.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Al meerdere mensen hebben tegen je verteld dat dit vasoconstrictie is.

Wat @Zeehond zegt beaam ik.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zat jij niet in de kliniek? @Bryex
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paarse knieën tijdens 3mmc | DrugsForum
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Torchic zei:
Zat jij niet in de kliniek? @Bryex
Klik om te vergroten...
Nee ben er alweer uit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
mrorange zei:
Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.
Klik om te vergroten...
Bij mij uitte het zich pas rond mijn 30e-35e. Je hebt primaire vorm en secondaire vorm.
Ik dacht altijd de primaire vorm te hebben die totaal onschadelijk is en geen blijvende schade of gevaar kan veroorzaken aan iets in je lijf. Helaas is toch gebleken dat ik de secondaire vorm heb. Afgelopen maand om precies te zijn.

Ze zijn dat gaan onderzoeken omdat ik sinds kort af en toe slik-problemen heb, vooral juist met kleine stukjes van droge of juist plakkerige substanties zoals hele klein stukje chips of koek, snoep wat qua structuur lijkt op smiles/wine gums of drop. Kan het ook hebben met andere structuren. Laatst bv 2 uren lang een heel klein stukje vermicelli van een cup a soup dat ik niet weg kreeg en precies tussen keel/neus/opening slokdarm bleef hangen. Rochelen, keel schrapen, proberen weer op te halen of juist wegslikken met veel water lukte niet.
Ook omdat ik een aanval van Raynaud nooit symmetrisch heb aan beide handen maar aan 1 kant. Komt wel aan beide handen (voeten echt minimaal) voor maar nooit tegelijk.

Ook heb ik al net zo lang als ik Fenomeen van Raynaud heb “last” (je voelt er niets van daarom tussen aanhalingstekens) van teleangiëctasieën, iniemini tijdelijk wegdrukbare rode plekjes op de huid van maximaal 1 mm klein. Nooit acht op geslagen omdat ik er weinig tot geen in gezicht of op handen/armen heb. Wel enkelen op buik, onderbenen en voeten.

Ook heb ik al jaren dikkere vingers, vooral rond de middelste kootjes (tussen knokkels en vingertop) wat ik gooide op werkhanden of in onze familie voorkomende aandoening: ziekte van Dupuytren. Dit ook omdat ik vooral mijn rechterhand niet meer met gemak plat krijg op tafel. Ik moet kracht zetten dat te doen anders strekt de hand zich niet volledig.

Ze hebben nu een zeer sterk vermoeden dat ik “systemische sclerose” heb. En wel de 2e vorm die “gelimiteerde cutane vorm” heet. Het is een auto-immuunziekte. Vrij zeldzaam ook daarom is er nooit eerder aan gedacht. Mede omdat ik niet zo dokter-gaanderig ben… Pas bij echte pijn, belemmering van mijn leven of bewegen ga ik naar de dokter. Mijn extreem hoge pijngrens helpt ook niet.

Lang verhaal na een lange tijd afwezig zijn hier maar wel belangrijk te vermelden imo.


Hallo weer iedereen trouwens! 👋
Mijn afwezigheid zal ik elders hier deels verklaren.


Edit: foto’s vergeten:


IMG_5840.jpeg


IMG_5838.jpeg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is dus mijn arm, terwijl ik net goed opgewarmd ben in de boulderhal (klimmen). Schrik dus niet van het wit op m'n handen, dat is gewoon magnesium.

Maar ik vind m'n arm nog vrij paars. Ik bedoel ik ben hier goed opgewarmd, dan zou je zeggen dat de doorbloeding goed is.

Inmiddels 4 maanden clean van de drugs en meer dan een half jaar gestopt met roken.

Al moet ik wel zeggen dat het paarse deel hier op mijn arm een vrij veelgebruikte injectieplaats was. Kan best zijn dat er een bloedvat niet zo goed meer functioneert.
(Niet doen overigens, daar injecteren. Dat is veel gevaarlijker dan aan de binnenkant injecteren. Of injecteer helemaal niet, nog veel beter)


IMG20230305194738.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Brykrs zei:
Kan niet meer inloggen op dat account. Idk waarom
Klik om te vergroten...
Als je het wachtwoord vergeten bent kun je een nieuwe aanvragen. Ik geef je de kans om als het niet lukt aan te geven wat er mis gaat, maar dubbelaccounts zijn niet toegestaan.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Dit is dus mijn arm, terwijl ik net goed opgewarmd ben in de boulderhal (klimmen). Schrik dus niet van het wit op m'n handen, dat is gewoon magnesium.

Maar ik vind m'n arm nog vrij paars. Ik bedoel ik ben hier goed opgewarmd, dan zou je zeggen dat de doorbloeding goed is.

Inmiddels 4 maanden clean van de drugs en meer dan een half jaar gestopt met roken.

Al moet ik wel zeggen dat het paarse deel hier op mijn arm een vrij veelgebruikte injectieplaats was. Kan best zijn dat er een bloedvat niet zo goed meer functioneert.
(Niet doen overigens, daar injecteren. Dat is veel gevaarlijker dan aan de binnenkant injecteren. Of injecteer helemaal niet, nog veel beter)


Bekijk bijlage 49727
Klik om te vergroten...
Ja precies dat heb ik ook. Maar ik heb er geen last van. En in de zomer heb ik het vrijwel nooit. Alleen op koude dagen of soms na stims.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
20230305_224836.jpg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
JackAss69 zei:
Ik krijg vaak oranje,paars blauwe vlekken vanaf net boven mijn pols tot mn knokkels na sommige stims. Maar ook als ik het gewoon koud heb zonder middelen.
Bekijk bijlage 49708
Klik om te vergroten...

https://www.google.nl/search?q=fenomeen+van+raynaud&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

www.thuisarts.nl

Ik heb het fenomeen van Raynaud

www.thuisarts.nl www.thuisarts.nl


welcome to the club!
Ik heb het bij stims maar een enkele keer gehad. Ik gebruik dan ook altijd weinig. Wel met kou en vooral als het koud EN vochtig weer is. Dat waterkoude weer.

Is niks aan te doen, erfelijkheid vooral. ± 25% vd westerlingen hebben er in meer of mindere mate last van.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
https://www.google.nl/search?q=fenomeen+van+raynaud&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

www.thuisarts.nl

Ik heb het fenomeen van Raynaud

www.thuisarts.nl www.thuisarts.nl


welcome to the club!
Ik heb het bij stims maar een enkele keer gehad. Ik gebruik dan ook altijd weinig. Wel met kou en vooral als het koud EN vochtig weer is. Dat waterkoude weer.

Is niks aan te doen, erfelijkheid vooral. ± 25% vd westerlingen hebben er in meer of mindere mate last van.
Klik om te vergroten...
Thanks😁
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
JackAss69 zei:
Thanks😁
Klik om te vergroten...
Het betekend niet dat jij dat hebt he.
Ik ben geen dokter. Ik zie overeenkomsten en ALS ik eens flink aan een upper zit (gebruik stims haast niet meer en zo wel altijd heel weinig) heb ik wel sneller een aanval.

Het gekke is dat ik het met mijn medicatie Methylfenidaat niet erger heb.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Het betekend niet dat jij dat hebt he.
Ik ben geen dokter. Ik zie overeenkomsten en ALS ik eens flink aan een upper zit (gebruik stims haast niet meer en zo wel altijd heel weinig) heb ik wel sneller een aanval.

Het gekke is dat ik het met mijn medicatie Methylfenidaat niet erger heb.
Klik om te vergroten...
Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
mrorange zei:
Ik wou het net zeggen. Ik zou toch even laten checken bij je huisarts. Als het erfelijk (dus genetisch) dan zou je het denk ik ook als kind hebben gehad? Hoeft niet per se zo te zijn hoor. Alzheimer is ook erfelijk en gaat pas "spelen" op latere leeftijd.
Klik om te vergroten...
De bron zegt dat het meestal begint bij mensen tussen de 12 en de 30 jaar. Dat hoeft overigens niets over erfelijkheid te zeggen.
Niet alles dat erfelijk is, is aangeboren. Voor veel dingen kan je genetische aanleg hebben, maar raakt het pas in het verloop van het leven actief. Denk aan verslaving, psychoses, verschillende soorten kanker, etc. Allemaal vatbaar voor genetische aanleg, maar raken pas op latere leeftijd actief.

De Dunne zei:
https://www.google.nl/search?q=fenomeen+van+raynaud&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

www.thuisarts.nl

Ik heb het fenomeen van Raynaud

www.thuisarts.nl www.thuisarts.nl


welcome to the club!
Ik heb het bij stims maar een enkele keer gehad. Ik gebruik dan ook altijd weinig. Wel met kou en vooral als het koud EN vochtig weer is. Dat waterkoude weer.

Is niks aan te doen, erfelijkheid vooral. ± 25% vd westerlingen hebben er in meer of mindere mate last van.
Klik om te vergroten...

Heb jij het wel? Ik heb er zelf nooit een dokter naar laten kijken eigenlijk.

Als ik foto's zie bij het fenomeen van raynoud, dan zie ik best wel heftige plaatjes. Zó paars en rood zie ik mijn ledematen (gelukkig) nooit. Zó wit af en toe wel als het zeer koud is.
Al zijn die foto's misschien ook wel enkel de heftige gevallen.

Maar ik ben weleens benieuwd. Ik heb zelf ook echt serieus vaak wel last van koude handen en voeten. En idd de gekke paarse kleuren op de armen en benen.
Al weet ik vrij zeker dat mijn koude handen vaak stress gerelateerd zijn omdat de spierspanning tussen mijn schouderbladen de doorbloeding naar mijn handen afknelt. Maar ik weet steeds meer houdingen te vinden dat ik het ineens open krijg en mn handen inneens gloeiende kooltjes worden haha

Als dat nou bij mn voeten eens zou kunnen....
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
De bron zegt dat het meestal begint bij mensen tussen de 12 en de 30 jaar. Dat hoeft overigens niets over erfelijkheid te zeggen.
Niet alles dat erfelijk is, is aangeboren. Voor veel dingen kan je genetische aanleg hebben, maar raakt het pas in het verloop van het leven actief. Denk aan verslaving, psychoses, verschillende soorten kanker, etc. Allemaal vatbaar voor genetische aanleg, maar raken pas op latere leeftijd actief.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik ook met voorbeeld Alzheimer.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Het betekend niet dat jij dat hebt he.
Ik ben geen dokter. Ik zie overeenkomsten en ALS ik eens flink aan een upper zit (gebruik stims haast niet meer en zo wel altijd heel weinig) heb ik wel sneller een aanval.

Het gekke is dat ik het met mijn medicatie Methylfenidaat niet erger heb.
Klik om te vergroten...
Wat ik heb heet blijkbaar gemarmerde huid
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#19
HuisbaasBob zei:
ik heb een kliniek geprobeerd, maar dat bleek een hinderlijke onderbreking van mijn drugsgebruik
Klik om te vergroten...
Hé vriend, stap maar is een keer in een leven zonder familie en vrienden. Het is logisch dat ik zo reageer want ik heb nooit dingen geleerd. Over hoe ik met dingen om moet gaan. Ik heb helemaal niemand waar ik mee praat op 19 jarige leeftijd. Jij kan je het helemaal niet voorstellen. Fijn weekend nog.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaat het nu met je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."