#1
Mega knap! ✔
Wiet verslaving misschien maar er zijn veel verslavingen waar je echt psychische en lichamelijke afkick verschijnselen van krijgt.Zelf nu ook 17 dagen gestopt na 6 jaar dagelijks tussen 4 & 6 jointjes te hebben gerookt, niet spectaculaire jointjes aangezien ik maar 5 gram per 6/7 dagen rookte.
Qua afkick verschijnselen viel het enorm mee, had verwacht mij enorm slecht te voelen of zelfs ziek te voelen, maar niks van dat, enkel 2 avondjes dat ik wat zweete voor het slapen gaan, en ik droom behoorlijk wat snachts in vergelijking daarvoor.
Het is niet dat ik nou zo graag wilde stoppen, maar omdat ik een veiligheidsfunctie heb kan ik het risico niet lopen om positief getest te worden, dan is het direct klaar met het werk.
Test helaas nog wel altijd positief bij urine testen, test mij om de 2 dagen, kost geen fluit die testen, doel is uiteraard om niet meer positief te testen, na 17 dagen helaas nog niet het gewenste resultaat, kan helaas ook nog enkele weken duren.
Maar ik ben nu wel van mening dat het "verslaafd" zijn vooral tussen de oren zit bij mensen, koste mij ieder geval totaal geen moeite.
Je komt wel een beetje super stoer over. Rook je nog tabak? Probeer die maar eens 17 dagen niet te roken.Maar ik ben nu wel van mening dat het "verslaafd" zijn vooral tussen de oren zit bij mensen, koste mij ieder geval totaal geen moeite.
Bedankt ik ben genezenMaar ik ben nu wel van mening dat het "verslaafd" zijn vooral tussen de oren zit bij mensen, koste mij ieder geval totaal geen moeite.
Nee wil zeker niet stoer overkomen , wilde juist andere soort van moed inspreken, ik dacht namelijk zelf ook dat het mij ziek of gek zou maken, maar het viel mij echt reuze mee vandaar.Je komt wel een beetje super stoer over. Rook je nog tabak? Probeer die maar eens 17 dagen niet te roken.
Voorlopig niet trouwens, volgens mij ga je nu top en mag je er best wel trots op zijn!
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken die dit beamen. Bruce Alexander bijvoorbeeld deed onderzoek naar de verslaving van ratten. Daar was ooit onderzoek naar gedaan en toen bleek dat ratten zichzelf liever drugs toedienden dan eten. Ze stierven van de honger, maar bleven toch voor drugs kiezen.Maar ik ben nu wel van mening dat het "verslaafd" zijn vooral tussen de oren zit bij mensen, koste mij ieder geval totaal geen moeite.
Ik kan wel 100 redenen opnoemen om te stoppen met roken.Helaas nog wel roken ja, maar dat is geen issue voor het werk dus zie ik ook geen rede om te stoppen
Nou, dat is best verschillend. Ik ken 2 mensen die allebei pats boem stopten met roken en daar helemaal geen last van hadden, tot hun eigen grote verbazing. Mijn oom had zeker 50 jaar gerookt, een pakje per dag. Hij dronk ook ruim een halve liter jenever per dag. Van de jenever kwam hij nooit af. Maar van het roken... hij moest echt stoppen van zijn dokter en dat deed hij van de ene op de andere dag. Zonder wat voor probleem dan ook.Mer nicotine stoppen ga je merken dat het niet alleen tussen de oren zit.
Ja, maar toch klopt je verhaal maar voor een deel als het nicotine betreft.. als je nu weer een peukje opsteekt, kan het echt zomaar zijn dat je er nooit meer mee kunt stoppen en die andere met hun "Pats Boem, klaar ermee" lopen hetzelfde gevaar.. ik ben ook meerdere keren gestopt voor 3 jaren en ook 1 ervan was een pats boem verhaal, na het lezen van de "easy way" van Allen Carr. Een geslaagde hypnose, de knop echt goed vinden.. Maar toch, het is echt een herstellen van je gedachte patroon anders.. en duurt vele maanden voordat je weer relax kunt ademen en genieten.Nou, dat is best verschillend. Ik ken 2 mensen die allebei pats boem stopten met roken en daar helemaal geen last van hadden, tot hun eigen grote verbazing. Mijn oom had zeker 50 jaar gerookt, een pakje per dag. Hij dronk ook ruim een halve liter jenever per dag. Van de jenever kwam hij nooit af. Maar van het roken... hij moest echt stoppen van zijn dokter en dat deed hij van de ene op de andere dag. Zonder wat voor probleem dan ook.
Een vriendin van mij rookte ook zeker 20 jaar. Door de week misschien 15 sigaretten, maar in het weekend ging ze vaak los en pafte dan wel 2 pakjes weg. Zij ging naar een seminar van een of andere anti-rook guru, stopte de volgende dag en heeft echt niet meer naar sigaretten getaald.
Ik zelf ben nu 10 jaar gestopt ofzo. Maar ik heb veel pogingen nodig gehad. En nog steeds kan ik in de zomer, als het een warme dag is geweest en je 's avonds laat lekker afkoelt buiten, echt nog zo'n trek hebben in een sigaret. Niet persé om de nicotine, maar gewoon omdat het ook een fijne bezigheid is. Iets om bij te mijmeren ofzo. Maar goed, ik kan die verleiding makkelijk weerstaan gelukkig.
Zoals ik schreef, heb ik ook vele stoppogingen nodig gehad. Ik ben ettelijke malen een jaar gestopt, of een half jaar of 2 jaar. Maar dan nam ik bijvoorbeeld een sigaretje voor de gezelligheid op een feestje, of omdat een man die ik leuk vond me een sigaret aanbood. En dan werden het er 2, 3. En de volgende maand weer een feestje en dan elke paar weken en op een bepaald moment ben je weekend-roker en voordat je het weet beginnen de weekends op woensdag en eindigen op dinsdag. Bekend voor velen denk ik zo. Dus het opnieuw verslaafd raken gebeurde eigenlijk nooit pats-boem bij mij. En ik stopte ook dus altijd weer op een gegeven moment.Ja, maar toch klopt je verhaal maar voor een deel als het nicotine betreft.. als je nu weer een peukje opsteekt, kan het echt zomaar zijn dat je er nooit meer mee kunt stoppen
Ja, ik ben dit keer eerst met nicotine gestopt al 18 maanden terug. Eerste jaar wist ik netjes alleen wiet in de vaper te doen en laatste 4 maanden toch weer teruggevallen op blowen, maar pure wiet, zonder peuken of nicotine dus. En nu alleen dus ontwenningsverschijnselen van de wiet (maar dus wel iets van de handeling van het roken) Maar 18 maanden terug bij het stoppen met nicotine werd ik echt triest/kwaad/leeg en erger dan deze stoppen met wiet actie.Zoals ik schreef, heb ik ook vele stoppogingen nodig gehad. Ik ben ettelijke malen een jaar gestopt, of een half jaar of 2 jaar. Maar dan nam ik bijvoorbeeld een sigaretje voor de gezelligheid op een feestje, of omdat een man die ik leuk vond me een sigaret aanbood. En dan werden het er 2, 3. En de volgende maand weer een feestje en dan elke paar weken en op een bepaald moment ben je weekend-roker en voordat je het weet beginnen de weekends op woensdag en eindigen op dinsdag. Bekend voor velen denk ik zo. Dus het opnieuw verslaafd raken gebeurde eigenlijk nooit pats-boem bij mij. En ik stopte ook dus altijd weer op een gegeven moment.
Maar het is echt een lastige verslaving. Ik weet van een collega vroeger dat hij stoppen met roken ook moeilijker vond dan stoppen met blowen. Hij merkte op een bepaald moment dat hij zoveel blowde, omdat hij dan kon roken. Hoewel, het gaat niet alleen maar om de nicotine natuurlijk. Want dan zouden die pleisters en kauwgom gewoon heel goed helpen en zou iedereen dat kunnen nemen.
Wat ik me wel afvraag, is of je nu dan niet met een dubbele stop bezig bent. Van sigaretten èn van wiet. Want als je jointjes rookt, dan maak je die toch met sigaretten?
Ik ken allemaal mensen die wel fysiek echt merkten dat er een afkick gaande was. Met ontwenningsverschijnselen als onrustig, zweterig, gejaagd en snel geïrriteerd.Nou, dat is best verschillend. Ik ken 2 mensen die allebei pats boem stopten met roken en daar helemaal geen last van hadden, tot hun eigen grote verbazing. Mijn oom had zeker 50 jaar gerookt, een pakje per dag. Hij dronk ook ruim een halve liter jenever per dag. Van de jenever kwam hij nooit af. Maar van het roken... hij moest echt stoppen van zijn dokter en dat deed hij van de ene op de andere dag. Zonder wat voor probleem dan ook.
Een vriendin van mij rookte ook zeker 20 jaar. Door de week misschien 15 sigaretten, maar in het weekend ging ze vaak los en pafte dan wel 2 pakjes weg. Zij ging naar een seminar van een of andere anti-rook guru, stopte de volgende dag en heeft echt niet meer naar sigaretten getaald.
Ik ook! Maar als je Allen Carr hebt gelezen en de Brainwash goed gelukt is, dan ga je bij de eerste keer dat je stopt, bij het einde van het boek je laatste peuk roken en geloof je er volledig in. Zelfs zo positief dat je gaat genieten die eerste dagen van die ontwenningsverschijnselen omdat je weet dat die na 3 dagen verdwijnen. Echt A Miracle lijkt het. Maar opnieuw diezelfde Brainwash lukt niet zomaarIk ken allemaal mensen die wel fysiek echt merkten dat er een afkick gaande was. Met ontwenningsverschijnselen als onrustig, zweterig, gejaagd en snel geïrriteerd.
Mooi man, ga zo door. Misschien relax eerst maar eens een jaar volhouden met de e-sigaret? Of nog even lekker met nicotine en dan langzaam steeds minder nicotine erin en dan als je geen nicotine meer in de sigaret hebt, kun je makkelijker stoppen?Ik ben sinds een maand gestopt met tabak.
In die zin, dat ik nu een e sigaret neem, dus een beetje nicotine krijg ik nog binnen
Mijn bedoeling is om straks die nicotine af te bouwen en dan helemaal te stoppen.
Ik moet zeggen dat ik na ruim 50 jaar roken het nog altijd niet meevalt, ik mis mijn sigaar best wel.
Maar, het moet straks afgelopen zijn.
Ik hoop dat het mij lukt uiteindelijk.
Ik vind het knap! Mooi dat je direct positief resultaat ervaart. Dat maakt het makkelijker vol te houden.Update: nog steeds geen joint aangeraakt en voel me super. Ben ook bij gekomen en heb meer energie qua werk en fitness..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."