Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHot sauces/peppers addiction.

Hot sauces/peppers addiction.

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
Nihilist88 zei:
Haha de 'pepperking' is veel te veel eer jom😉 Het is wel een bijna dagelijkse passie.
Klik om te vergroten...
Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!

Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣

Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
m
mandragoraLid
@LucidLucy
Dick on fire
Heb nog al gehoord dat ze mijn pik pikant vinden😂
Dat is een compliment toch....denk ik
m
mandragoraLid
Relmuis zei:
Ik denk dat je wel kunt stellen dat, als je met je pik in een glaasje melk eindigt, of zoals in mijn geval jammerend met een in melk gedept washandje, er enige sprake is van het aanwakkeren van endorfines. :laughing:
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..
Mss was het eerder fight or flee reactie🤔
L
LucidLucyLid
mandragora zei:
ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..
Mss was het eerder fight or flee reactie🤔
Klik om te vergroten...

Enjoy the burn, there's no real remedy!
N
Nihilist88Lid
Relmuis zei:
Ben pepers gewend, dit niet.
Heel eigenwijs flink dik gesmeerd op een broodje knakworst.
Mijn neus. 👺
Wel heel lekker.
Klik om te vergroten...
Wat echte japanse wasabi (wortels vd Wasabia Japonica), lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want vind je hier echt heel moeilijk, deze Japanse wortel groeit oorspronkelijk in het stromende water, langs de oevers v bergrivieren in Japan, groeit ongemakkelijk traag: na planten, kost het zo'n 2j voordat je kunt oogsten en is daarom erg duur. Een vd weinige plekken waar Europeanen de plant hebben weten te kweken is het Britse Dorset. Verder worden er gewassen verbouwd in China, Taiwan, Nieuw-Zeeland en Australië De bereiding gebeurt middels ronddraaiende beweging over plankje met haaienhuid of speciale Wasabi rasp gewreven, hierdoor onstaat een romige Wasabipasta, die veel milder v smaak van smaak is dan die neppe wasabi zooi. Ook is de pittige nasmaak minder lang ivm imitatie variant. Het is naast mild scherp zelfs beetje zoet. Het kan goed zijn dat je de echte wasabi nooit zult te proeven krijgen, omdat al 95% vd Japanse restaurants wereldwijd (incluis Japan) nep-wasabi serveren.

Dus je zult wel de nep-wasabi nr binnen hebben gespeeld, met mierikswortel, mosterd, radijs en groene kleurstof. En das indd korte mr (heel) scherpte door je neus, maar ook vluchtiger weg. De meer typische Dijon mosterd ervaring.
N
Nihilist88Lid
LucidLucy zei:
Er zullen vast nog meer gerechten zijn waar die saus bij past hoor. Ik heb ze alleen nog niet gevonden.

Hij is heel anders dan andere sauzen. Lijkt zelfs een soort speculaas achtige smaak in te zitten. Is verder niet zoet ofzo. Wel echt een heerlijk sausje.
Klik om te vergroten...
Voila heb diene Queen Majesty Scotch Bonnet & Ginger bij volgende besteling geplaatst se, naast 4 andere nieuwe, nog 2 hetere uit de Hellfire familie, Karma Cosmic Disco (alleen al vr die naam😄) en eentje uit de Melinda's familie.
En ja die Marie Sharp's Hot Habanero Sauce, hebk altijd wel in huis.

Moet ik het ganse vis-verhaal er rond wel laten verdwijnen, proef nieuwe hot sauces toch altijd puur met stukje brood, dus zal ergens volgende week of wa later m'n bevindingen delen😉🌶🤘
N
Nihilist88Lid
mandragora zei:
Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!
Klik om te vergroten...
Allé dan neem ik die titel, weliswaar zeer bescheiden aan😉
mandragora zei:
Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣
Klik om te vergroten...
Nee het zijn eerder tips voor anderen, bij krijgen ze ook amper de kans hiertoe. Deed ik 2 Spaanse chilipepers en 2 Habanero's in de vriezer, waren die dikke 2 weken later reeds verorberd, dus dat vacuüm en los invriezen is eigenlijk voor zij die da sporadisch is gebruiken of als je heel grote hoeveelheid hebt.
mandragora zei:
Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
Klik om te vergroten...
Ik ben über fan van beide. Ik zegt zo oldskool aant koken gaan mé ne verse Habanero of Carolina Reaper en zoveel andere verse en/gedroogde kruiden en verse knoflook, mr da's letterlijk vanzelfsprekend, als enorme liefhebber van zowel de Italiaanse, Tex-Mex als Aziatische keuken. Maar hot sauces zitten er soms boenk op. Heb ook niet steeds een guava, mango, limoen nzo in huis, die m'n hot sauces dan wel hebben.

En tussen al dat pikant tot ultra hot, is de Japanse pure keuken zeer weggekomen en ben ik hier eveneens verzot op, het is vooral een zeer pure keuken, met de meest verse ingrediënten, hoe verser hoe beter, zowel qua vis, maar ook gaat er niets boven lekker stukje echte Wagyu-steak, wel algemeen veel duurdere keuken.
b
benzzzyLid
Ik en mijn vriendin hebben elkaars naam ook in ons gesneden.super romantisch
y
yiazmatLid
Voor de genen die van sambal houden mss een leuke tip, lucullus sambal extra fijn. Wil er wel ff bijzeggen als t je echt om de hoge pittigheid gaat zou k het niet aanraden want tis niet veel sterker dan gwn normale oelek maar de smaak is echt fantastisch imo.

Is best nog een lang proces geweest t te kunnen vinden en krijgen, kwam er ooit achter in een snackbar in leiden en vond de sambal daar echt super alleen had t meegenomen dus niet kunnen vragen.
Eerstvolgende keer dat k daar weer was weer naar die snackbar geweest en gelijk gevraagd naar die sambal, kreeg toen kleine zakjes met lucullus erop te zien en iirc stond er springroll sauce dus fototje gemaakt en thuis ff gaan onderzoeken. Zag die zakjes toen wel maar blijkbaar alleen maar verkrijgbaar in groothandel, de alternatieven die er nog op leken was een fles springroll sauce, fles harissa en fles lucullus extra fijn. Die springroll sauce leek er totaal niet op, wel goeie saus maar heb t nu nog amper gebruikt😅. Harissa was ook heel wat anders maar wel erg goed, heb daar toen iets van 15 flessen van gekocht en word ook veel gebruikt. Die sambal extra fijn kwam er wel dicht in de buurt en was dan ook top, had alleen wel het idee dat het toch niet helemaal hetzelfde was. Ben dus nog ff verder onderzoek gaan doen en d8 mss dan toch die zakjes of mss dezelfde maar dan in een emmer ipv fles, alleen zon emmer kan je dus ook alleen in de groothandel kopen dus liep daar wel beetje vast. En paar maanden later waren die flesjes ook ineens niet meer te krijgen online. Tijdje later was ik in een snackbar in haarlem en was daar ineens flink verrast want proefde gelijk dat ze daar prc die sambal hadden die ik in leiden ook had, dus gelijk ff meer info gevraagd en eerst zeiden ze niet te weten welke het was, maar ben eigenwijs en ben aan het doorvragen geweest en iemand ging achter kijken en idd bleek het dus lucullus sambal te zijn en het was dus die emmer die ik vermoedde, hier wist ik dus zeker welke het was en gevraagd of ik er eentje mocht kopen, helaas werd dat geweigerd dus bed8 me om het te vragen de eerstvolgende keer dat ik weer in leiden was. Dat heb ik dus gedaan alleen bleek het dat alleen de eigenaar daarover mocht beslissen en die daar alleen op maandagen werkt. Dus de eerstvolgende keer daarna op een maandag afgesproken om die vraag daar te kunnen stellen en gelukkig bleek hij daar toen idd aanwezig te zijn. Dus aan hem ook een beetje mn verhaal uitgelegd en vgm vond hij t wel leuk om te horen, kreeg wel een paar keer de vraag of k me wel besefte dat ik een emmer van 10 liter wilde hebben maar na t verhaal was t wel duidelijk en hij zei toen dat ie nu geen emmer beschikbaar had maar dat ie t wel wilde regelen en m woensdag al beschikbaar kon hebben. Dus ff aan die vriend gevraagd of ie m wilde ophalen en dat kon gelukkig, de eerstvolgende keer daarna dus mn emmer kunnen ophalen en heb nu dus eindelijk sinds maandje ofz die sambal die k zo graag wou 😁
L
LucidLucyLid
yiazmat zei:
Voor de genen die van sambal houden mss een leuke tip, lucullus sambal extra fijn. Wil er wel ff bijzeggen als t je echt om de hoge pittigheid gaat zou k het niet aanraden want tis niet veel sterker dan gwn normale oelek maar de smaak is echt fantastisch imo.

Is best nog een lang proces geweest t te kunnen vinden en krijgen, kwam er ooit achter in een snackbar in leiden en vond de sambal daar echt super alleen had t meegenomen dus niet kunnen vragen.
Eerstvolgende keer dat k daar weer was weer naar die snackbar geweest en gelijk gevraagd naar die sambal, kreeg toen kleine zakjes met lucullus erop te zien en iirc stond er springroll sauce dus fototje gemaakt en thuis ff gaan onderzoeken. Zag die zakjes toen wel maar blijkbaar alleen maar verkrijgbaar in groothandel, de alternatieven die er nog op leken was een fles springroll sauce, fles harissa en fles lucullus extra fijn. Die springroll sauce leek er totaal niet op, wel goeie saus maar heb t nu nog amper gebruikt😅. Harissa was ook heel wat anders maar wel erg goed, heb daar toen iets van 15 flessen van gekocht en word ook veel gebruikt. Die sambal extra fijn kwam er wel dicht in de buurt en was dan ook top, had alleen wel het idee dat het toch niet helemaal hetzelfde was. Ben dus nog ff verder onderzoek gaan doen en d8 mss dan toch die zakjes of mss dezelfde maar dan in een emmer ipv fles, alleen zon emmer kan je dus ook alleen in de groothandel kopen dus liep daar wel beetje vast. En paar maanden later waren die flesjes ook ineens niet meer te krijgen online. Tijdje later was ik in een snackbar in haarlem en was daar ineens flink verrast want proefde gelijk dat ze daar prc die sambal hadden die ik in leiden ook had, dus gelijk ff meer info gevraagd en eerst zeiden ze niet te weten welke het was, maar ben eigenwijs en ben aan het doorvragen geweest en iemand ging achter kijken en idd bleek het dus lucullus sambal te zijn en het was dus die emmer die ik vermoedde, hier wist ik dus zeker welke het was en gevraagd of ik er eentje mocht kopen, helaas werd dat geweigerd dus bed8 me om het te vragen de eerstvolgende keer dat ik weer in leiden was. Dat heb ik dus gedaan alleen bleek het dat alleen de eigenaar daarover mocht beslissen en die daar alleen op maandagen werkt. Dus de eerstvolgende keer daarna op een maandag afgesproken om die vraag daar te kunnen stellen en gelukkig bleek hij daar toen idd aanwezig te zijn. Dus aan hem ook een beetje mn verhaal uitgelegd en vgm vond hij t wel leuk om te horen, kreeg wel een paar keer de vraag of k me wel besefte dat ik een emmer van 10 liter wilde hebben maar na t verhaal was t wel duidelijk en hij zei toen dat ie nu geen emmer beschikbaar had maar dat ie t wel wilde regelen en m woensdag al beschikbaar kon hebben. Dus ff aan die vriend gevraagd of ie m wilde ophalen en dat kon gelukkig, de eerstvolgende keer daarna dus mn emmer kunnen ophalen en heb nu dus eindelijk sinds maandje ofz die sambal die k zo graag wou 😁
Klik om te vergroten...

Is het deze?

sambal-oelek-extra-fine-62006.jpg

En wat is er zo lekker aan ivm andere sambals? Nu maak je me wel nieuwsgierig
y
yiazmatLid
LucidLucy zei:
Is het deze?

Bekijk bijlage 51345

En wat is er zo lekker aan ivm andere sambals? Nu maak je me wel nieuwsgierig
Klik om te vergroten...
Yep dat is m 😁

En ja lastig uit te leggen eigk, mss is het wel gwn mn eigen smaak maar had echt meteen wel dat ie ver boven anderen uitstak. En ook nog wel in die periode dat k ook die kleine versie niet meer kon krijgen nog wel anderen geprobeerd van daar ook die ercimex fles ernaast (die k nu gebruik om deze sambal in te vullen) maar niks wat er ook maar in de buurt komt van deze.
Denk dat t simpele antwoord is dat de kwaliteit gwn erg goed is maar tis lastig te verwoorden want ja voor gewoon een ander goed merkje doe je normaal gesproken natuurlijk niet zo veel moeite 😅
N
Nihilist88Lid
benzzzy zei:
Ik en mijn vriendin hebben elkaars naam ook in ons gesneden.super romantisch
Klik om te vergroten...
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉

Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
N
Nihilist88Lid
Nihilist88 zei:

Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
Klik om te vergroten...
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.
R
Roze OlifantLid
Nihilist88 zei:

Klik om te vergroten...

Nihilist88 zei:
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.
Klik om te vergroten...

Wil je erop letten dat dit topic over sambal gaat… Niet over automutilatie. Geldt ook voor @benzzzy.

(Al kunnen heul spicy pepers basically ook als vorm van automutilatie beschouwd worden.) :wink:
m
mandragoraLid
Het topic nam inderdaad wel plots een lugubere wending:grinning:
D
De ZandmanLid
Ik vraag me af in hoeverre deze pittige peperbende slecht is voor je maag en darmen?
L
LucidLucyLid

Capsaicin, the Spicy Ingredient of Chili Peppers: Effects on Gastrointestinal Tract and Composition of Gut Microbiota at Various Dosages - PMC

Capsaicin (CAP) is an ingredient of peppers that has biological activities at low doses but causes gastrointestinal (GI) discomfort at high doses. However, the GI effects of high doses of CAP and the evaluation criteria to determine this remain ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Long story short:

Als het op muizen aankomt, kan je beter maximaal 40mg/kg lichaamsgewicht eten. Daarboven zou ongezond zijn omdat het (de verhouding) microben aan kan tasten en mogelijk zelfs weefselschade kan opleveren.

Voor mensen is dit ongetwijfeld anders. Bij mensen ligt de LD50 waarde per kg vele malen hoger dan bij muizen.

Maargoed, laten we even uitgaan van die 40mg/kg capsaïcine.

Bij een persoon van 80kg, komt dat dus neer op maximaal 3200mg. Ofwel 3,2g.

Ghost peppers (moeilijk hete pepers, maar echt moeilijk heet. Nog een goede slag heter dan Madame Jeanettes. Vanaf 2006 was het de heetste peper ter wereld. Inmiddels al voorbij gestreefd door Carolina Reaper en onofficieel Pepper X) zouden tussen de 2% en 4% aan capsaïcine bevatten.

Effect of ghost pepper on cell proliferation, apoptosis, senescence and global proteomic profile in human renal adenocarcinoma cells - PMC

Chili peppers are an important constituent of many foods and contain medicinally valuable compounds, such as capsaicin and dihydrocapsaicin. As various dietary botanicals have anticancer properties, this study was aimed to examine the effect of ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Een gemiddelde ghost pepper weegt tussen de 7 en 9 gram aldus wikipedia.

Laten we uitgaan van de grootste getallen.

Dus 9g = 9000mg
4% van 9000mg = 360mg

3200mg / 360mg = 8,89 ghost peppers

Vanaf dan zou er dus wel wat schade op kunnen treden aan je maag darmstelsel. Daaronder zou je safe moeten zitten.

Voordat je de LD50 bereikt, zal je nog wel meer moeten eten. Maar daar ga ik het hier niet over hebben.

Bijna 9 ghost peppers.... Nou mij niet gezien hoor, dat ik die in een keer op eet.

Dus hot sauces en sambal door je eten. Je lichaam kan best wat hebben. Het hete in pepers komt doordat de capsaïcine je pijnreceptoren activeert. In feite gaat er niets stuk, maar je pijn systeem wordt even voor de gek gehouden en het voelt dus exact hetzelfde als je mond verbranden.

Daar zit voor mij nog het grootste gevaar in. Dat ik heet eten eet dat nog te warm is, maar het niet doorheb door de pittigheid, dat ik daardoor m'n mond verbrand.
m
mandragoraLid
De Zandman zei:
Ik vraag me af in hoeverre deze pittige peperbende slecht is voor je maag en darmen?
Klik om te vergroten...
Ik dacht zelfs dat het een wat zuiverend/bacteriedodend effect heeft hierop, als je niet echt overdrijft natuurlijk.

Ik dacht zelfs gelezen te hebben dat de reden waarom ze vaak in oosterse landen hun gerechten pikant maken, net voor het bacteriedodend effect omdat het vlees daar niet zo word bewaard als bij ons.
N
Nihilist88Lid
Ben een ware heet/pikant addict geworden.

Die liefde voor pikant begon reeds als tiener thuis, van de kruiden thuis, hield ik reeds van zeer goed gepeperde (zwart gemalen) puree, vlees en bij pasta's hoorde cayennepeper, pili-pili, de gewone rode tabasco.
Qua curry voor bij de rijst en kip, hadden we lange tijd zo'n hele zachte gele curry, maar daarna had m'n ma een groene curry (qua kleur zoals bij de Chinees) gevonden in blik van Devos Lemmens (D&L) en da was echt heerlijk goeie pikante curry, die je tenminste wa deed zweten.

Jalapeno's moesten op al m'n pizza's en ook samen met hot salsa op tortillachips in de bioscoop. Maar Jalapeno's vond ik extreem mild, zowel opgelegd als hele verse. Da was van in het begin, vr mij zeer wel lekker, mr veroorzaakte niks wat je van iets heet pikant mag verwachten. En later werd de Scovilleschaal een vast iets om richtlijn te hebben mbt de sterkte van pepers en hot sauces. En Jalapeno stond er zoals verwacht heel laag met waarden ca tussen 2500-5000, voor mij zeer mild tot licht.

De über bekende verse rode Spaanse chilipeper was next, bij lief thuis eens puur geprobeerd, haar vader was ook wel liefhebber van pikant eten. En dit was voor mij tenminste duidelijk een duidelijk pikante peper ivm Jalapeno's. Maar de Cayennepeper heeft hier veel v weg. De scovillewaarde zit hier ca tussen 30000-50000, dus toch indd minstens 10 x sterker ivm de Jalapeno.

Overal bij oa Aziatische, Tex-Mex eetstandjes en eetzaken koos ik de pikantste gerechten sauzen.

Ook had een vast klein Thais winkeltje, waar ik zowel de alomgekende n meest pikante Sriracha sauce, curry paste kocht en kennismaking met de Thai Bird's Eye Chillies, een kleiner Zuid-Aziatisch pepertje, rijp zijn ze rood en groen wanneer onrijp, maar evengoed eetbaar. Dit kleine puntige pepertje heeft een scovillewaarde van ca 100000. Dus ging opzoek en ontdekte steeds meer pepers die hoger op de Scovilleschaal stonden.

Later bij ander lief thuis, maakte ik via haar ma kennis met de Habanero peper, echt als plantje en het afrijpen vd vrucht gaat van groen nr geel, oranje, rood tot soms bruin toe. En dit was ferme upscale qua hete peper, die start bij 100000, maar gemakkelijk een scovillewaarde van 350000 kan hebben. En mn lief kon totaal ni tegen pikant, zwarte peper, was al niks vr haar. Dus als haar ma kookte, een gewone schotel n vr mij de über pikante variant met Habanero in verwerkt en eeecht da was echt hot as hell, met alle effecten erbij, mr ik was/ben echt iemand die dan tijdens ervaren vd hitte vd peper, bijneemt, heet en meer heet. Velen nemen hap n voelen de giga hitte en ipv door te eten, laten ze ff tot volgende hap n stoppen puur van het afzien en happen dan nr melk, brood, ijsblokjes.

En ik kon ook steeds de Scovilleschaal hogerop klimmen en ging me dan meer mengen in de wereld van de hot sauces, met zoveel soorten, keuze en van mild heet tot de meest extreem hete sauzen.

Heb hier al heel wat hete sauzen in huis gehad en steeds meerdere in huis. De gewone tabasco deed niks en werd vervangen door Tabasco scorpion met 50duizend scovillewaarde, wat 20 x heter is dan de originele, maar ik nog bij de mildere zet.
Heb hier oa ook de heetste saus ter wereld, nl. Hellfire Fiery Fool Hot Sauce met 2,2 miljoen scovillewaarde, dus 44 x heter dan die heetste tabasco. Maar in de hot sauce wereld evolueerd m'n ook steeds n is m'n steeds op zoek nr nog hetere varianten en waarbij het ook meer is dan puur alleen de hitte en extreme hitte perfect samengaat met andere kruiden, vruchten.

En er zijn genoeg sauzen, waarbij een zo hoog mogelijke scovillewaarde primeert, maar zijn er ook bijna oneindige combinaties en varianten, zo zijn er über hete sauzen die ananas en/of mangopulp nzo bevatten, wat net die extra n andere touch geeft.
De varianten waar vooral ook look en mediterraanse herbs inzitten.
Andere soorten met vb wortel.
Dan weer soorten die meer smeerbare, met een meer drogere sambal structuur hebben.
De bbq en smoked varianten. Zoveel toepassingen mogelijk.

En echt de combinatie hitte kick over gans u lichaam n de hersenen die endorfine vrijgeeft, dat als natuurlijke pijnstiller werkt en je een licht euforische roes geeft, maakt dit voor mij soort v aparte addiction. Velen krimpen ineen bij een mini hapje uit hete peper n gaan hysterisch te keer n proberen als zot de 'pijnlijke' hitte van hun tong te verdrijven...Is dit eerder logischer vd mens om (zeer) pikant te mijden, omdat dit net zoals bitter juist staat voor, opgepast, mogelijk giftig. En kan hierbij ook als extra reden zijn, dat er bij de ene beduidend meer/minder endorfine wordt vrijgegeven?

Bitter vind ik ook eerder smerig. En pikant en zoet zijn mijn favo smaken.

Heb dit nu bij 'drugs' gezet, door pikant en vrijgave endorfine.
m
mandragoraLid
Waw, nog nooit zo´n gedetailleerd bericht gezien over pepers. Best vermakelijk om te lezen, men mondhoeken krullen omhoog als ik jou passie over pikant lees.

Ik lees dit omdat ik vrijwel hetzelfde ben hierin😂.

Ik maak bijna alles pikant, voor elk gerecht de gepaste peper zoeken, zelfs rauw in ringetjes tussen een smos kaas oid. Waar de meeste mensen al hun vocht bij verliezen...zit ik met smaak te eten.

Het enige nadeel als je met pepers werkt... was je handen voor je moet gaan pissen of in je gezicht wrijft... ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.

Of het endorfines aanwakkert...daar heb ik geen verstand van

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."