Allé dan neem ik die titel, weliswaar zeer bescheiden aan😉Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!
Nee het zijn eerder tips voor anderen, bij krijgen ze ook amper de kans hiertoe. Deed ik 2 Spaanse chilipepers en 2 Habanero's in de vriezer, waren die dikke 2 weken later reeds verorberd, dus dat vacuüm en los invriezen is eigenlijk voor zij die da sporadisch is gebruiken of als je heel grote hoeveelheid hebt.Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣
Ik ben über fan van beide. Ik zegt zo oldskool aant koken gaan mé ne verse Habanero of Carolina Reaper en zoveel andere verse en/gedroogde kruiden en verse knoflook, mr da's letterlijk vanzelfsprekend, als enorme liefhebber van zowel de Italiaanse, Tex-Mex als Aziatische keuken. Maar hot sauces zitten er soms boenk op. Heb ook niet steeds een guava, mango, limoen nzo in huis, die m'n hot sauces dan wel hebben.Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
En tussen al dat pikant tot ultra hot, is de Japanse pure keuken zeer weggekomen en ben ik hier eveneens verzot op, het is vooral een zeer pure keuken, met de meest verse ingrediënten, hoe verser hoe beter, zowel qua vis, maar ook gaat er niets boven lekker stukje echte Wagyu-steak, wel algemeen veel duurdere keuken.