#1
Bedankt!Ik hoop oprecht dat je nog eens een periode mag kennen met veel zelfliefde! ❤️
Bedankt!Ik hoop oprecht dat je nog eens een periode mag kennen met veel zelfliefde! ❤️
Misschien toch maar een proberen, alleen al omdat ie duidelijk anders en uniek blijkt te zijn, zeker als ik nu zelfs een 'speculaas achtige' smaak lees.Er zullen vast nog meer gerechten zijn waar die saus bij past hoor. Ik heb ze alleen nog niet gevonden.
Hij is heel anders dan andere sauzen. Lijkt zelfs een soort speculaas achtige smaak in te zitten. Is verder niet zoet ofzo. Wel echt een heerlijk sausje.
Wow, wtf moest ff paar keer herlezen, want kgeloofde ni wa ik las.Ik heb de Carolina reaper gesnoven en de Trinidad moruga scorpion ook.
Heb een tijdje als tiener ook Carolina reaper poeder in mijn wondjes om ze extra te voelen.
Mede dankzij pepers wel kunnen stoppen met snijden.
Wel na een periode van peppers in wondjes looool.
Haha de 'pepperking' is veel te veel eer jom😉 Het is wel een bijna dagelijkse passie.Jemig, jou posts.... jij lijkt echt de pepperking. De passie spat er vanaf. Steeds leuk om te lezen. Echt fanatiek 😂✌
Dat van inwikkelen en in in vriezer deed ik voornamelijk met de alomgekende Spaanse chilipeper, de Thai Bird's Eye Chillies, Habanero's en Carolina Reaper omdat ik deze echt vers had en ook vers gebruikte.Nog een extra tip om ze te bewaren, ik laat ze vaak drogen aan een draadje gerijgd. Handig om te vermalen of natuurlijk gesneden in een gerecht te verwerken. Mij lijken ze soms nog pikanter wanneer ze gedroogd zijn
Ik denk dat je wel kunt stellen dat, als je met je pik in een glaasje melk eindigt, of zoals in mijn geval jammerend met een in melk gedept washandje, er enige sprake is van het aanwakkeren van endorfines.Het enige nadeel als je met pepers werkt... was je handen voor je moet gaan pissen of in je gezicht wrijft... ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.
Of het endorfines aanwakkert...daar heb ik geen verstand van
Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!Haha de 'pepperking' is veel te veel eer jom😉 Het is wel een bijna dagelijkse passie.
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..Ik denk dat je wel kunt stellen dat, als je met je pik in een glaasje melk eindigt, of zoals in mijn geval jammerend met een in melk gedept washandje, er enige sprake is van het aanwakkeren van endorfines.![]()
ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..
Mss was het eerder fight or flee reactie🤔
Wat echte japanse wasabi (wortels vd Wasabia Japonica), lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want vind je hier echt heel moeilijk, deze Japanse wortel groeit oorspronkelijk in het stromende water, langs de oevers v bergrivieren in Japan, groeit ongemakkelijk traag: na planten, kost het zo'n 2j voordat je kunt oogsten en is daarom erg duur. Een vd weinige plekken waar Europeanen de plant hebben weten te kweken is het Britse Dorset. Verder worden er gewassen verbouwd in China, Taiwan, Nieuw-Zeeland en Australië De bereiding gebeurt middels ronddraaiende beweging over plankje met haaienhuid of speciale Wasabi rasp gewreven, hierdoor onstaat een romige Wasabipasta, die veel milder v smaak van smaak is dan die neppe wasabi zooi. Ook is de pittige nasmaak minder lang ivm imitatie variant. Het is naast mild scherp zelfs beetje zoet. Het kan goed zijn dat je de echte wasabi nooit zult te proeven krijgen, omdat al 95% vd Japanse restaurants wereldwijd (incluis Japan) nep-wasabi serveren.Ben pepers gewend, dit niet.
Heel eigenwijs flink dik gesmeerd op een broodje knakworst.
Mijn neus. 👺
Wel heel lekker.
Voila heb diene Queen Majesty Scotch Bonnet & Ginger bij volgende besteling geplaatst se, naast 4 andere nieuwe, nog 2 hetere uit de Hellfire familie, Karma Cosmic Disco (alleen al vr die naam😄) en eentje uit de Melinda's familie.Er zullen vast nog meer gerechten zijn waar die saus bij past hoor. Ik heb ze alleen nog niet gevonden.
Hij is heel anders dan andere sauzen. Lijkt zelfs een soort speculaas achtige smaak in te zitten. Is verder niet zoet ofzo. Wel echt een heerlijk sausje.
Allé dan neem ik die titel, weliswaar zeer bescheiden aan😉Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!
Nee het zijn eerder tips voor anderen, bij krijgen ze ook amper de kans hiertoe. Deed ik 2 Spaanse chilipepers en 2 Habanero's in de vriezer, waren die dikke 2 weken later reeds verorberd, dus dat vacuüm en los invriezen is eigenlijk voor zij die da sporadisch is gebruiken of als je heel grote hoeveelheid hebt.Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣
Ik ben über fan van beide. Ik zegt zo oldskool aant koken gaan mé ne verse Habanero of Carolina Reaper en zoveel andere verse en/gedroogde kruiden en verse knoflook, mr da's letterlijk vanzelfsprekend, als enorme liefhebber van zowel de Italiaanse, Tex-Mex als Aziatische keuken. Maar hot sauces zitten er soms boenk op. Heb ook niet steeds een guava, mango, limoen nzo in huis, die m'n hot sauces dan wel hebben.Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
Voor de genen die van sambal houden mss een leuke tip, lucullus sambal extra fijn. Wil er wel ff bijzeggen als t je echt om de hoge pittigheid gaat zou k het niet aanraden want tis niet veel sterker dan gwn normale oelek maar de smaak is echt fantastisch imo.
Is best nog een lang proces geweest t te kunnen vinden en krijgen, kwam er ooit achter in een snackbar in leiden en vond de sambal daar echt super alleen had t meegenomen dus niet kunnen vragen.
Eerstvolgende keer dat k daar weer was weer naar die snackbar geweest en gelijk gevraagd naar die sambal, kreeg toen kleine zakjes met lucullus erop te zien en iirc stond er springroll sauce dus fototje gemaakt en thuis ff gaan onderzoeken. Zag die zakjes toen wel maar blijkbaar alleen maar verkrijgbaar in groothandel, de alternatieven die er nog op leken was een fles springroll sauce, fles harissa en fles lucullus extra fijn. Die springroll sauce leek er totaal niet op, wel goeie saus maar heb t nu nog amper gebruikt😅. Harissa was ook heel wat anders maar wel erg goed, heb daar toen iets van 15 flessen van gekocht en word ook veel gebruikt. Die sambal extra fijn kwam er wel dicht in de buurt en was dan ook top, had alleen wel het idee dat het toch niet helemaal hetzelfde was. Ben dus nog ff verder onderzoek gaan doen en d8 mss dan toch die zakjes of mss dezelfde maar dan in een emmer ipv fles, alleen zon emmer kan je dus ook alleen in de groothandel kopen dus liep daar wel beetje vast. En paar maanden later waren die flesjes ook ineens niet meer te krijgen online. Tijdje later was ik in een snackbar in haarlem en was daar ineens flink verrast want proefde gelijk dat ze daar prc die sambal hadden die ik in leiden ook had, dus gelijk ff meer info gevraagd en eerst zeiden ze niet te weten welke het was, maar ben eigenwijs en ben aan het doorvragen geweest en iemand ging achter kijken en idd bleek het dus lucullus sambal te zijn en het was dus die emmer die ik vermoedde, hier wist ik dus zeker welke het was en gevraagd of ik er eentje mocht kopen, helaas werd dat geweigerd dus bed8 me om het te vragen de eerstvolgende keer dat ik weer in leiden was. Dat heb ik dus gedaan alleen bleek het dat alleen de eigenaar daarover mocht beslissen en die daar alleen op maandagen werkt. Dus de eerstvolgende keer daarna op een maandag afgesproken om die vraag daar te kunnen stellen en gelukkig bleek hij daar toen idd aanwezig te zijn. Dus aan hem ook een beetje mn verhaal uitgelegd en vgm vond hij t wel leuk om te horen, kreeg wel een paar keer de vraag of k me wel besefte dat ik een emmer van 10 liter wilde hebben maar na t verhaal was t wel duidelijk en hij zei toen dat ie nu geen emmer beschikbaar had maar dat ie t wel wilde regelen en m woensdag al beschikbaar kon hebben. Dus ff aan die vriend gevraagd of ie m wilde ophalen en dat kon gelukkig, de eerstvolgende keer daarna dus mn emmer kunnen ophalen en heb nu dus eindelijk sinds maandje ofz die sambal die k zo graag wou 😁

Yep dat is m 😁Is het deze?
Bekijk bijlage 51345
En wat is er zo lekker aan ivm andere sambals? Nu maak je me wel nieuwsgierig
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉Ik en mijn vriendin hebben elkaars naam ook in ons gesneden.super romantisch
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.'t Is ergens tatoeage zonder inkt😉
Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉
Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."