Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHot sauces/peppers addiction.

Hot sauces/peppers addiction.

42 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Ik hoop oprecht dat je nog eens een periode mag kennen met veel zelfliefde! ❤️
Klik om te vergroten...
Bedankt!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Er zullen vast nog meer gerechten zijn waar die saus bij past hoor. Ik heb ze alleen nog niet gevonden.

Hij is heel anders dan andere sauzen. Lijkt zelfs een soort speculaas achtige smaak in te zitten. Is verder niet zoet ofzo. Wel echt een heerlijk sausje.
Klik om te vergroten...
Misschien toch maar een proberen, alleen al omdat ie duidelijk anders en uniek blijkt te zijn, zeker als ik nu zelfs een 'speculaas achtige' smaak lees.
Ik proef elke nieuwe saus logischerwijs sowies eerst puur, met stukje brood.

Als ik hem in huis heb n geproefd heb, deel ik j zeker mn ervaring😉
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
Ik heb de Carolina reaper gesnoven en de Trinidad moruga scorpion ook.
Heb een tijdje als tiener ook Carolina reaper poeder in mijn wondjes om ze extra te voelen.
Mede dankzij pepers wel kunnen stoppen met snijden.
Wel na een periode van peppers in wondjes looool.
Klik om te vergroten...
Wow, wtf moest ff paar keer herlezen, want kgeloofde ni wa ik las.
Da's ook 360° switch qua gebruik en het eigenlijk onderwerp. Die 2 heetste pepers snuiven??? En dan pure peper in je wonden tengevolge v automutilatie, doen.

Geeft wel extreem n totaal ander perspectief mbt hete pepers. Gelukkig denk ik bij hot peppers en hot sauces vooral aan culinaire smaakbommetjes.

Zelf ook een verleden van automutilatie achter de rug, waavan littekens tot heden, blijvend zichtbaar zijn. Dus kan daar ook spijtig genoeg over meespreken. Al die fysische pijn was minder dan het psychisch leed.

Wel goed dat het je uiteindelijk door die pepers gestopt bent met snijden.
En dit zwaar n pijnlijk iets, toch met positieve noot mbt hete pepers kan afsluiten.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
Jemig, jou posts.... jij lijkt echt de pepperking. De passie spat er vanaf. Steeds leuk om te lezen. Echt fanatiek 😂✌
Klik om te vergroten...
Haha de 'pepperking' is veel te veel eer jom😉 Het is wel een bijna dagelijkse passie.
mandragora zei:
Nog een extra tip om ze te bewaren, ik laat ze vaak drogen aan een draadje gerijgd. Handig om te vermalen of natuurlijk gesneden in een gerecht te verwerken. Mij lijken ze soms nog pikanter wanneer ze gedroogd zijn
Klik om te vergroten...
Dat van inwikkelen en in in vriezer deed ik voornamelijk met de alomgekende Spaanse chilipeper, de Thai Bird's Eye Chillies, Habanero's en Carolina Reaper omdat ik deze echt vers had en ook vers gebruikte.
Maar ook al heel wat gedroogde pepers online gekocht en ook hier gaat deel vacuüm in de vriezer.
Gedroogde pepers verlengen aanzienlijk de levensduur, bederven minder snel, mr kunnen ook na het drogen hun smaak en/of houdbaarheid verliezen, als je ze niet op de juiste manier bewaart. Want zelfs bij gedroogde pepers moet je blootstelling aan lucht, vocht, licht en warmte vermijden.

En om met zo'n verse Habanero of Carolina Reaper aan de slag te kunnen gaan, geeft extra kick.

Heb nu ook vaker hot sauces ipv de pepers apart, omdat hier zo'n oneindige keuzes zijn qua pure hitte en pure smaakbommen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Het enige nadeel als je met pepers werkt... was je handen voor je moet gaan pissen of in je gezicht wrijft... ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.

Of het endorfines aanwakkert...daar heb ik geen verstand van
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je wel kunt stellen dat, als je met je pik in een glaasje melk eindigt, of zoals in mijn geval jammerend met een in melk gedept washandje, er enige sprake is van het aanwakkeren van endorfines. :laughing:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Haha de 'pepperking' is veel te veel eer jom😉 Het is wel een bijna dagelijkse passie.
Klik om te vergroten...
Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!

Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣

Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
@LucidLucy
Dick on fire
Heb nog al gehoord dat ze mijn pik pikant vinden😂
Dat is een compliment toch....denk ik
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
Ik denk dat je wel kunt stellen dat, als je met je pik in een glaasje melk eindigt, of zoals in mijn geval jammerend met een in melk gedept washandje, er enige sprake is van het aanwakkeren van endorfines. :laughing:
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..
Mss was het eerder fight or flee reactie🤔
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
ben meermaals gemolesteerd op deze manier, dan eindig je met je pik in een glaasje melk.
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
🤣🤣🤣🤣 nu je het zo zegt..
Mss was het eerder fight or flee reactie🤔
Klik om te vergroten...

Enjoy the burn, there's no real remedy!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Ben pepers gewend, dit niet.
Heel eigenwijs flink dik gesmeerd op een broodje knakworst.
Mijn neus. 👺
Wel heel lekker.
Klik om te vergroten...
Wat echte japanse wasabi (wortels vd Wasabia Japonica), lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want vind je hier echt heel moeilijk, deze Japanse wortel groeit oorspronkelijk in het stromende water, langs de oevers v bergrivieren in Japan, groeit ongemakkelijk traag: na planten, kost het zo'n 2j voordat je kunt oogsten en is daarom erg duur. Een vd weinige plekken waar Europeanen de plant hebben weten te kweken is het Britse Dorset. Verder worden er gewassen verbouwd in China, Taiwan, Nieuw-Zeeland en Australië De bereiding gebeurt middels ronddraaiende beweging over plankje met haaienhuid of speciale Wasabi rasp gewreven, hierdoor onstaat een romige Wasabipasta, die veel milder v smaak van smaak is dan die neppe wasabi zooi. Ook is de pittige nasmaak minder lang ivm imitatie variant. Het is naast mild scherp zelfs beetje zoet. Het kan goed zijn dat je de echte wasabi nooit zult te proeven krijgen, omdat al 95% vd Japanse restaurants wereldwijd (incluis Japan) nep-wasabi serveren.

Dus je zult wel de nep-wasabi nr binnen hebben gespeeld, met mierikswortel, mosterd, radijs en groene kleurstof. En das indd korte mr (heel) scherpte door je neus, maar ook vluchtiger weg. De meer typische Dijon mosterd ervaring.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Er zullen vast nog meer gerechten zijn waar die saus bij past hoor. Ik heb ze alleen nog niet gevonden.

Hij is heel anders dan andere sauzen. Lijkt zelfs een soort speculaas achtige smaak in te zitten. Is verder niet zoet ofzo. Wel echt een heerlijk sausje.
Klik om te vergroten...
Voila heb diene Queen Majesty Scotch Bonnet & Ginger bij volgende besteling geplaatst se, naast 4 andere nieuwe, nog 2 hetere uit de Hellfire familie, Karma Cosmic Disco (alleen al vr die naam😄) en eentje uit de Melinda's familie.
En ja die Marie Sharp's Hot Habanero Sauce, hebk altijd wel in huis.

Moet ik het ganse vis-verhaal er rond wel laten verdwijnen, proef nieuwe hot sauces toch altijd puur met stukje brood, dus zal ergens volgende week of wa later m'n bevindingen delen😉🌶🤘
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
Wel, die eer krijg je van mij. Jij bent voor mij DE pepperking... die waardering geef ik graag!
Klik om te vergroten...
Allé dan neem ik die titel, weliswaar zeer bescheiden aan😉
mandragora zei:
Die gedroogde pepers bewaar ik in een donkeren blikken pot, nog nooit 1tje vervallen... ze krijgen ook de kans niet🤣
Klik om te vergroten...
Nee het zijn eerder tips voor anderen, bij krijgen ze ook amper de kans hiertoe. Deed ik 2 Spaanse chilipepers en 2 Habanero's in de vriezer, waren die dikke 2 weken later reeds verorberd, dus dat vacuüm en los invriezen is eigenlijk voor zij die da sporadisch is gebruiken of als je heel grote hoeveelheid hebt.
mandragora zei:
Ik ben niet echt zo´n fan van flesjes en potjes pikante saus, ik waardeer ze wel. Maar heb liever het rauwe/bite en smaak van de oorspronkelijke peper. Er zit zoveel variatie in.
Klik om te vergroten...
Ik ben über fan van beide. Ik zegt zo oldskool aant koken gaan mé ne verse Habanero of Carolina Reaper en zoveel andere verse en/gedroogde kruiden en verse knoflook, mr da's letterlijk vanzelfsprekend, als enorme liefhebber van zowel de Italiaanse, Tex-Mex als Aziatische keuken. Maar hot sauces zitten er soms boenk op. Heb ook niet steeds een guava, mango, limoen nzo in huis, die m'n hot sauces dan wel hebben.

En tussen al dat pikant tot ultra hot, is de Japanse pure keuken zeer weggekomen en ben ik hier eveneens verzot op, het is vooral een zeer pure keuken, met de meest verse ingrediënten, hoe verser hoe beter, zowel qua vis, maar ook gaat er niets boven lekker stukje echte Wagyu-steak, wel algemeen veel duurdere keuken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik en mijn vriendin hebben elkaars naam ook in ons gesneden.super romantisch
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor de genen die van sambal houden mss een leuke tip, lucullus sambal extra fijn. Wil er wel ff bijzeggen als t je echt om de hoge pittigheid gaat zou k het niet aanraden want tis niet veel sterker dan gwn normale oelek maar de smaak is echt fantastisch imo.

Is best nog een lang proces geweest t te kunnen vinden en krijgen, kwam er ooit achter in een snackbar in leiden en vond de sambal daar echt super alleen had t meegenomen dus niet kunnen vragen.
Eerstvolgende keer dat k daar weer was weer naar die snackbar geweest en gelijk gevraagd naar die sambal, kreeg toen kleine zakjes met lucullus erop te zien en iirc stond er springroll sauce dus fototje gemaakt en thuis ff gaan onderzoeken. Zag die zakjes toen wel maar blijkbaar alleen maar verkrijgbaar in groothandel, de alternatieven die er nog op leken was een fles springroll sauce, fles harissa en fles lucullus extra fijn. Die springroll sauce leek er totaal niet op, wel goeie saus maar heb t nu nog amper gebruikt😅. Harissa was ook heel wat anders maar wel erg goed, heb daar toen iets van 15 flessen van gekocht en word ook veel gebruikt. Die sambal extra fijn kwam er wel dicht in de buurt en was dan ook top, had alleen wel het idee dat het toch niet helemaal hetzelfde was. Ben dus nog ff verder onderzoek gaan doen en d8 mss dan toch die zakjes of mss dezelfde maar dan in een emmer ipv fles, alleen zon emmer kan je dus ook alleen in de groothandel kopen dus liep daar wel beetje vast. En paar maanden later waren die flesjes ook ineens niet meer te krijgen online. Tijdje later was ik in een snackbar in haarlem en was daar ineens flink verrast want proefde gelijk dat ze daar prc die sambal hadden die ik in leiden ook had, dus gelijk ff meer info gevraagd en eerst zeiden ze niet te weten welke het was, maar ben eigenwijs en ben aan het doorvragen geweest en iemand ging achter kijken en idd bleek het dus lucullus sambal te zijn en het was dus die emmer die ik vermoedde, hier wist ik dus zeker welke het was en gevraagd of ik er eentje mocht kopen, helaas werd dat geweigerd dus bed8 me om het te vragen de eerstvolgende keer dat ik weer in leiden was. Dat heb ik dus gedaan alleen bleek het dat alleen de eigenaar daarover mocht beslissen en die daar alleen op maandagen werkt. Dus de eerstvolgende keer daarna op een maandag afgesproken om die vraag daar te kunnen stellen en gelukkig bleek hij daar toen idd aanwezig te zijn. Dus aan hem ook een beetje mn verhaal uitgelegd en vgm vond hij t wel leuk om te horen, kreeg wel een paar keer de vraag of k me wel besefte dat ik een emmer van 10 liter wilde hebben maar na t verhaal was t wel duidelijk en hij zei toen dat ie nu geen emmer beschikbaar had maar dat ie t wel wilde regelen en m woensdag al beschikbaar kon hebben. Dus ff aan die vriend gevraagd of ie m wilde ophalen en dat kon gelukkig, de eerstvolgende keer daarna dus mn emmer kunnen ophalen en heb nu dus eindelijk sinds maandje ofz die sambal die k zo graag wou 😁
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
yiazmat zei:
Voor de genen die van sambal houden mss een leuke tip, lucullus sambal extra fijn. Wil er wel ff bijzeggen als t je echt om de hoge pittigheid gaat zou k het niet aanraden want tis niet veel sterker dan gwn normale oelek maar de smaak is echt fantastisch imo.

Is best nog een lang proces geweest t te kunnen vinden en krijgen, kwam er ooit achter in een snackbar in leiden en vond de sambal daar echt super alleen had t meegenomen dus niet kunnen vragen.
Eerstvolgende keer dat k daar weer was weer naar die snackbar geweest en gelijk gevraagd naar die sambal, kreeg toen kleine zakjes met lucullus erop te zien en iirc stond er springroll sauce dus fototje gemaakt en thuis ff gaan onderzoeken. Zag die zakjes toen wel maar blijkbaar alleen maar verkrijgbaar in groothandel, de alternatieven die er nog op leken was een fles springroll sauce, fles harissa en fles lucullus extra fijn. Die springroll sauce leek er totaal niet op, wel goeie saus maar heb t nu nog amper gebruikt😅. Harissa was ook heel wat anders maar wel erg goed, heb daar toen iets van 15 flessen van gekocht en word ook veel gebruikt. Die sambal extra fijn kwam er wel dicht in de buurt en was dan ook top, had alleen wel het idee dat het toch niet helemaal hetzelfde was. Ben dus nog ff verder onderzoek gaan doen en d8 mss dan toch die zakjes of mss dezelfde maar dan in een emmer ipv fles, alleen zon emmer kan je dus ook alleen in de groothandel kopen dus liep daar wel beetje vast. En paar maanden later waren die flesjes ook ineens niet meer te krijgen online. Tijdje later was ik in een snackbar in haarlem en was daar ineens flink verrast want proefde gelijk dat ze daar prc die sambal hadden die ik in leiden ook had, dus gelijk ff meer info gevraagd en eerst zeiden ze niet te weten welke het was, maar ben eigenwijs en ben aan het doorvragen geweest en iemand ging achter kijken en idd bleek het dus lucullus sambal te zijn en het was dus die emmer die ik vermoedde, hier wist ik dus zeker welke het was en gevraagd of ik er eentje mocht kopen, helaas werd dat geweigerd dus bed8 me om het te vragen de eerstvolgende keer dat ik weer in leiden was. Dat heb ik dus gedaan alleen bleek het dat alleen de eigenaar daarover mocht beslissen en die daar alleen op maandagen werkt. Dus de eerstvolgende keer daarna op een maandag afgesproken om die vraag daar te kunnen stellen en gelukkig bleek hij daar toen idd aanwezig te zijn. Dus aan hem ook een beetje mn verhaal uitgelegd en vgm vond hij t wel leuk om te horen, kreeg wel een paar keer de vraag of k me wel besefte dat ik een emmer van 10 liter wilde hebben maar na t verhaal was t wel duidelijk en hij zei toen dat ie nu geen emmer beschikbaar had maar dat ie t wel wilde regelen en m woensdag al beschikbaar kon hebben. Dus ff aan die vriend gevraagd of ie m wilde ophalen en dat kon gelukkig, de eerstvolgende keer daarna dus mn emmer kunnen ophalen en heb nu dus eindelijk sinds maandje ofz die sambal die k zo graag wou 😁
Klik om te vergroten...

Is het deze?

sambal-oelek-extra-fine-62006.jpg

En wat is er zo lekker aan ivm andere sambals? Nu maak je me wel nieuwsgierig
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Is het deze?

Bekijk bijlage 51345

En wat is er zo lekker aan ivm andere sambals? Nu maak je me wel nieuwsgierig
Klik om te vergroten...
Yep dat is m 😁

En ja lastig uit te leggen eigk, mss is het wel gwn mn eigen smaak maar had echt meteen wel dat ie ver boven anderen uitstak. En ook nog wel in die periode dat k ook die kleine versie niet meer kon krijgen nog wel anderen geprobeerd van daar ook die ercimex fles ernaast (die k nu gebruik om deze sambal in te vullen) maar niks wat er ook maar in de buurt komt van deze.
Denk dat t simpele antwoord is dat de kwaliteit gwn erg goed is maar tis lastig te verwoorden want ja voor gewoon een ander goed merkje doe je normaal gesproken natuurlijk niet zo veel moeite 😅
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Ik en mijn vriendin hebben elkaars naam ook in ons gesneden.super romantisch
Klik om te vergroten...
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉

Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉

Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
Klik om te vergroten...
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
't Is ergens tatoeage zonder inkt😉

Doet me terugdenken aan mn 18-25jaren, ik deed enerzijds aan automutilatie, puur om het psychisch leed te verzachten, afgezonderd, mét mn demonen en anderzijds ook mé vrienden op fuif/café (metal goth ebm), sneden en zogen elkaars bloed 🦇😉
Ook dan nog mé goei vriendin, die too much littekens vh snijden had, zaten we in vol café aan tafel en deden meermaals peuken op elkaars armen en handen, ook kaarsvet n vuur waren onze beste vriendjes. Jaja de goeie ouwe tijd 😁
Klik om te vergroten...

Nihilist88 zei:
Bij het terug lezen, tja zo was het toch letterlijk n ben ik nog beknopt geweest. Hoe ik en meerderen uit mn dichtere omgeving leefden, best nogal terend op genot van bepaalde pijn, lusten, immoreel,...sadomasochisme op bepaalde manier en volgens libertijnse visie.
Klik om te vergroten...

Wil je erop letten dat dit topic over sambal gaat… Niet over automutilatie. Geldt ook voor @benzzzy.

(Al kunnen heul spicy pepers basically ook als vorm van automutilatie beschouwd worden.) :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het topic nam inderdaad wel plots een lugubere wending:grinning:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."