Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs MISBRUIK je op dit moment?

Welke drugs MISBRUIK je op dit moment?

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#1
3mmc en 4mmc
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Stims: 4-fma, 3-FA, 6-APB, las ik weer betere rustperiode in, vlieg ik er plots weer doorheen als ne straaljager.
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wiet, er is geen enkele reden om het elke avond te doen, waarom doe ik het dan toch weer wel. Ook rook ik niet gewoon, dus is de tabak in de joints toch wel aan het opstapelen naar een kutnicotine verslaving.

Andere dingen hou ik altijd heel mooi tijd en grens mee.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ervan overtuigd dat op dit forum tamelijk wat mensen een probleem met een of andere drug hebben. Hier volgt dan de confrontatie.

Ik misbruik cannabis, rook per dag soms tot 10 joints (ong 1.5 g/dag). De examens naderen wat wil zeggen dat ik niet meer ga blowen voor 21 uur (ik hoop dat me dit lukt) en ik rilatin ga misbruiken, wat maar van tijdelijke aard is. Beide heb ik vandaag al gebruikt.

Mijn ketamine-misbruik is gelukkig over, 4 weken intensief gebruikt, nu een week clean :sunglasses: ga het alleen nog gebruiken als ik trip.

(indien dit topic overbodig is, wegens de betrekking tot verslaving, zet er dan maar een slotje op)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#5
dain zei:
Wiet, er is geen enkele reden om het elke avond te doen, waarom doe ik het dan toch weer wel. Ook rook ik niet gewoon, dus is de tabak in de joints toch wel aan het opstapelen naar een kutnicotine verslaving.

Andere dingen hou ik altijd heel mooi tijd en grens mee.
Klik om te vergroten...

Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet elke avond maar vaak gewoon als ik opsta, in de dag, als ik leer, gewoon altijd als de gelegenheid er is. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is dan ook niet meer blowen voor ik mijn verantwoordelijkheden afgerond heb.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op zich wel een goede vraag.

Ik denk dat ik alleen hasj wel een beetje misbruik; ik rook wel bíjna een gram per dag en dan ook de hele dag door, ketting blowen eigenlijk. Het is slecht voor m'n longen en ik rook er ook te veel shag door dus dat valt denk ik wel een beetje onder misbruik, de mentale nadelen ondervind ik niet zo, heb geen last van m'n korte termijn geheugen en motivatie gaat ook nog prima, als die er onder gaan lijden minder ik wel meteen naar sowieso niet meer dagelijks, het punt is dat ik gewoon dol ben op THC en het het liefst als standaard neurotransmitter in m'n hoofd zou willen hebben. Ik zou niet stellen dat ik er verslaafd aan ben want pauzes er van vallen niet zwaar en het idee van een pauze moeten nemen door omstandigheden kan ik ook prima mee leven, maar niet-verslaafd betekent ook niet per se een goede mate van gebruik, ik bedoel ik kan het ook geen experimenteel/ recreatief blowen meer noemen eigenlijk als vaste coffeeshop klant.

Alle andere stoffen gaan wel prima, dat zou ik geen misbruik noemen maar oprecht recreatief gebruik, ik doe verder alleen enig sinds regelmatig LSD, ketamine, lachgas, koffie en heel soms een biertje. Heb voor al die dingen een maatstaf in m'n hoofd van hoe vaak ik ze maximaal mag doen van mezelf en daar hou ik me prima aan, ik doe deze stoffen niet volledig in mijn eentje en van geen ervan ondervind ik nadelen van het gebruik, heb bijvoorbeeld geen HPPD van de LSD en ook geen andere vage zooi, geen blaas problemen van de ketamine (hoewel je het daar geloof ik sowieso wel bond voor moet maken) en geen vitamine b12 conflicten door het lachgas dus dat zit allemaal wel goed.

Denk dat het probleem met wiet is wanneer ik er mee begonnen ben, 15 was te jong om maat te houden en al die andere stoffen zijn er bij 17+ bij gekomen en toen ben ik meteen met een goed patroon van gebruik en besef van wat te veel is begonnen er aan en dat is daardoor goed gegaan, als ik 3 jaar later was begonnen met blowen was ik mogelijk gewoon een weekend gebruiker geworden daarvan. Niet dat ik er spijt van heb ofzo, of dat ik mensen wil afraden jong een joint te roken, maar ik denk wel dat het verschil had gemaakt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
Krijg je vitaminetekort van lachgas? Dat wist ik niet :openmouth: Ik hoop dat een doosje per week nog door de beugel kan..

IK ben ook vroegtijdig gestopt met intensief ketamine wegens angst voor nierproblemen.

HPPD heb ik ook niet echt, alleen krijg ik tegenwoordig enorme oogruis van wiet en vaak licht golvende muren en objecten icm echt wel tamelijk heftige CEV (voor zover het op wiet heftig kan zijn natuurlijk). Ik merk dat ik enorm lui en asociaal ben geworden door kettingblowen. Het wordt echt tijd om te gaan minderen.

Verder trip ik ook wel graag een keer om de 2 a 3 weken en ondervind hier niets nadeligs aan :) (ook niets voordeligs meer, het wordt tijd een keer mescaline en 2cb te proberen :hearteyes: )
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar ligt de grens.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik misbruik geen drugs, drugs misbruiken mij. Ik ben veel te lief voor ze.
Altijd maar "vooruit dan maar, nog één keertje" of "volgende keer gedraag je je beter hè?".
Maar keer op keer stellen ze me weer teleur.

OT:

Ik misbruik geen drugs, ik neem nooit meer dan verantwoordelijk is. Al had ik wel laatst mephedrone misbruikt door het 2 weken lang elke dag te pakken. Afgelopen zaterdag had ik ook DXM genomen wanneer het beter niet kon, maarja, beide gevallen zijn goed afgelopen.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik de laatste tijd om negativiteit weg te drukken, in plaats van om positiviteit intenser te maken. Dus op het moment misbruik ik bijna alles (wiet, benzos, ghb, tramadol, speed, ...).
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Fronske zei:
Ik gebruik de laatste tijd om negativiteit weg te drukken, in plaats van om positiviteit intenser te maken. Dus op het moment misbruik ik bijna alles (wiet, benzos, ghb, tramadol, speed, ...).
Klik om te vergroten...

Pas op, dit kan gevaarlijk worden.
Succes ermee, :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Myth, Paradox of Anwylæth
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Myth, Paradox of Anwylæth
Klik om te vergroten...
Ach ja, natuurlijk :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
spacelord zei:
10 joints (ong 1.5 g/dag)
Klik om te vergroten...

jointjes dan :P
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
spacelord zei:
10 joints (ong 1.5 g/dag)
Klik om te vergroten...

jointjes dan :P
Klik om te vergroten...

Ik wil terug zomervakantie :( :stoned:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
spacelord zei:
10 joints (ong 1.5 g/dag)
Klik om te vergroten...

jointjes dan :P
Klik om te vergroten...

Nja ik heb me sterk misrekend. Was maar een schatting tot ik merkte dat er 50g op 4 weken 2 maand na elkaar is doorgegaan..
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Op dit moment misbruik ik cannabis, want ik heb veel vrije tijd en weinig te doen. Zodra de vakantie voorbij is, ga ik weer minderen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Waar ligt de grens.
Klik om te vergroten...

Precies!
Zonder het uberhaupt te gebruiken is er niets nee maar zodra je wat neemt gebruik je het en misbruik je het soms voor persoonlijke redenen, die iedereen wel heeft,is enkel mijn mening.

Ik misbruik om het zo te noemen even baclofen op het moment, zometeen even een bijzonder stressvol moment vandaar :wink:
Denk aan een gek die vorige keer met vuisthamer voor deur stond haha, heb maar even hem geïnformeerd(leek begrip te tonen oprecht) en hoop dat ik vanavond weer achter de pc/tv zit of even in een ziekhuisbed ben..
Piece! :hearteyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
DamienDope zei:
Op dit moment misbruik ik cannabis, want ik heb veel vrije tijd en weinig te doen. Zodra de vakantie voorbij is, ga ik weer minderen.
Klik om te vergroten...

Haha ken het, helaas duurt mijn "vakantie" te lang om het zo te noemen... Resultaat 8 jaren dagelijks cannabis dagelijks :stoned:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
25tolife zei:
DamienDope zei:
Op dit moment misbruik ik cannabis, want ik heb veel vrije tijd en weinig te doen. Zodra de vakantie voorbij is, ga ik weer minderen.
Klik om te vergroten...

Haha ken het, helaas duurt mijn "vakantie" te lang om het zo te noemen... Resultaat 8 jaren dagelijks cannabis dagelijks :stoned:
Klik om te vergroten...

Dagelijks cannabis is geen probleem, zolang je je verplichtingen nakomt en je er mentaal niet aan onderdoor gaat. Er zal wel ergens een grens liggen waar je best niet bovengaat maar elke persoon verschilt in die mate dat het onmogelijk is deze vast te stellen.

Morgen na een week eindelijk eens een andere drug dan alleen caffeïne :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."