Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs MISBRUIK je op dit moment?

Welke drugs MISBRUIK je op dit moment?

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op zich wel een goede vraag.

Ik denk dat ik alleen hasj wel een beetje misbruik; ik rook wel bíjna een gram per dag en dan ook de hele dag door, ketting blowen eigenlijk. Het is slecht voor m'n longen en ik rook er ook te veel shag door dus dat valt denk ik wel een beetje onder misbruik, de mentale nadelen ondervind ik niet zo, heb geen last van m'n korte termijn geheugen en motivatie gaat ook nog prima, als die er onder gaan lijden minder ik wel meteen naar sowieso niet meer dagelijks, het punt is dat ik gewoon dol ben op THC en het het liefst als standaard neurotransmitter in m'n hoofd zou willen hebben. Ik zou niet stellen dat ik er verslaafd aan ben want pauzes er van vallen niet zwaar en het idee van een pauze moeten nemen door omstandigheden kan ik ook prima mee leven, maar niet-verslaafd betekent ook niet per se een goede mate van gebruik, ik bedoel ik kan het ook geen experimenteel/ recreatief blowen meer noemen eigenlijk als vaste coffeeshop klant.

Alle andere stoffen gaan wel prima, dat zou ik geen misbruik noemen maar oprecht recreatief gebruik, ik doe verder alleen enig sinds regelmatig LSD, ketamine, lachgas, koffie en heel soms een biertje. Heb voor al die dingen een maatstaf in m'n hoofd van hoe vaak ik ze maximaal mag doen van mezelf en daar hou ik me prima aan, ik doe deze stoffen niet volledig in mijn eentje en van geen ervan ondervind ik nadelen van het gebruik, heb bijvoorbeeld geen HPPD van de LSD en ook geen andere vage zooi, geen blaas problemen van de ketamine (hoewel je het daar geloof ik sowieso wel bond voor moet maken) en geen vitamine b12 conflicten door het lachgas dus dat zit allemaal wel goed.

Denk dat het probleem met wiet is wanneer ik er mee begonnen ben, 15 was te jong om maat te houden en al die andere stoffen zijn er bij 17+ bij gekomen en toen ben ik meteen met een goed patroon van gebruik en besef van wat te veel is begonnen er aan en dat is daardoor goed gegaan, als ik 3 jaar later was begonnen met blowen was ik mogelijk gewoon een weekend gebruiker geworden daarvan. Niet dat ik er spijt van heb ofzo, of dat ik mensen wil afraden jong een joint te roken, maar ik denk wel dat het verschil had gemaakt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Krijg je vitaminetekort van lachgas? Dat wist ik niet :openmouth: Ik hoop dat een doosje per week nog door de beugel kan..

IK ben ook vroegtijdig gestopt met intensief ketamine wegens angst voor nierproblemen.

HPPD heb ik ook niet echt, alleen krijg ik tegenwoordig enorme oogruis van wiet en vaak licht golvende muren en objecten icm echt wel tamelijk heftige CEV (voor zover het op wiet heftig kan zijn natuurlijk). Ik merk dat ik enorm lui en asociaal ben geworden door kettingblowen. Het wordt echt tijd om te gaan minderen.

Verder trip ik ook wel graag een keer om de 2 a 3 weken en ondervind hier niets nadeligs aan :) (ook niets voordeligs meer, het wordt tijd een keer mescaline en 2cb te proberen :hearteyes: )
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar ligt de grens.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik misbruik geen drugs, drugs misbruiken mij. Ik ben veel te lief voor ze.
Altijd maar "vooruit dan maar, nog één keertje" of "volgende keer gedraag je je beter hè?".
Maar keer op keer stellen ze me weer teleur.

OT:

Ik misbruik geen drugs, ik neem nooit meer dan verantwoordelijk is. Al had ik wel laatst mephedrone misbruikt door het 2 weken lang elke dag te pakken. Afgelopen zaterdag had ik ook DXM genomen wanneer het beter niet kon, maarja, beide gevallen zijn goed afgelopen.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik de laatste tijd om negativiteit weg te drukken, in plaats van om positiviteit intenser te maken. Dus op het moment misbruik ik bijna alles (wiet, benzos, ghb, tramadol, speed, ...).
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fronske zei:
Ik gebruik de laatste tijd om negativiteit weg te drukken, in plaats van om positiviteit intenser te maken. Dus op het moment misbruik ik bijna alles (wiet, benzos, ghb, tramadol, speed, ...).
Klik om te vergroten...

Pas op, dit kan gevaarlijk worden.
Succes ermee, :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Myth, Paradox of Anwylæth
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Myth, Paradox of Anwylæth
Klik om te vergroten...
Ach ja, natuurlijk :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
spacelord zei:
10 joints (ong 1.5 g/dag)
Klik om te vergroten...

jointjes dan :P
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
spacelord zei:
10 joints (ong 1.5 g/dag)
Klik om te vergroten...

jointjes dan :P
Klik om te vergroten...

Ik wil terug zomervakantie :( :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."