#1
Op zich wel een goede vraag.
Ik denk dat ik alleen hasj wel een beetje misbruik; ik rook wel bÃjna een gram per dag en dan ook de hele dag door, ketting blowen eigenlijk. Het is slecht voor m'n longen en ik rook er ook te veel shag door dus dat valt denk ik wel een beetje onder misbruik, de mentale nadelen ondervind ik niet zo, heb geen last van m'n korte termijn geheugen en motivatie gaat ook nog prima, als die er onder gaan lijden minder ik wel meteen naar sowieso niet meer dagelijks, het punt is dat ik gewoon dol ben op THC en het het liefst als standaard neurotransmitter in m'n hoofd zou willen hebben. Ik zou niet stellen dat ik er verslaafd aan ben want pauzes er van vallen niet zwaar en het idee van een pauze moeten nemen door omstandigheden kan ik ook prima mee leven, maar niet-verslaafd betekent ook niet per se een goede mate van gebruik, ik bedoel ik kan het ook geen experimenteel/ recreatief blowen meer noemen eigenlijk als vaste coffeeshop klant.
Alle andere stoffen gaan wel prima, dat zou ik geen misbruik noemen maar oprecht recreatief gebruik, ik doe verder alleen enig sinds regelmatig LSD, ketamine, lachgas, koffie en heel soms een biertje. Heb voor al die dingen een maatstaf in m'n hoofd van hoe vaak ik ze maximaal mag doen van mezelf en daar hou ik me prima aan, ik doe deze stoffen niet volledig in mijn eentje en van geen ervan ondervind ik nadelen van het gebruik, heb bijvoorbeeld geen HPPD van de LSD en ook geen andere vage zooi, geen blaas problemen van de ketamine (hoewel je het daar geloof ik sowieso wel bond voor moet maken) en geen vitamine b12 conflicten door het lachgas dus dat zit allemaal wel goed.
Denk dat het probleem met wiet is wanneer ik er mee begonnen ben, 15 was te jong om maat te houden en al die andere stoffen zijn er bij 17+ bij gekomen en toen ben ik meteen met een goed patroon van gebruik en besef van wat te veel is begonnen er aan en dat is daardoor goed gegaan, als ik 3 jaar later was begonnen met blowen was ik mogelijk gewoon een weekend gebruiker geworden daarvan. Niet dat ik er spijt van heb ofzo, of dat ik mensen wil afraden jong een joint te roken, maar ik denk wel dat het verschil had gemaakt.
Ik denk dat ik alleen hasj wel een beetje misbruik; ik rook wel bÃjna een gram per dag en dan ook de hele dag door, ketting blowen eigenlijk. Het is slecht voor m'n longen en ik rook er ook te veel shag door dus dat valt denk ik wel een beetje onder misbruik, de mentale nadelen ondervind ik niet zo, heb geen last van m'n korte termijn geheugen en motivatie gaat ook nog prima, als die er onder gaan lijden minder ik wel meteen naar sowieso niet meer dagelijks, het punt is dat ik gewoon dol ben op THC en het het liefst als standaard neurotransmitter in m'n hoofd zou willen hebben. Ik zou niet stellen dat ik er verslaafd aan ben want pauzes er van vallen niet zwaar en het idee van een pauze moeten nemen door omstandigheden kan ik ook prima mee leven, maar niet-verslaafd betekent ook niet per se een goede mate van gebruik, ik bedoel ik kan het ook geen experimenteel/ recreatief blowen meer noemen eigenlijk als vaste coffeeshop klant.
Alle andere stoffen gaan wel prima, dat zou ik geen misbruik noemen maar oprecht recreatief gebruik, ik doe verder alleen enig sinds regelmatig LSD, ketamine, lachgas, koffie en heel soms een biertje. Heb voor al die dingen een maatstaf in m'n hoofd van hoe vaak ik ze maximaal mag doen van mezelf en daar hou ik me prima aan, ik doe deze stoffen niet volledig in mijn eentje en van geen ervan ondervind ik nadelen van het gebruik, heb bijvoorbeeld geen HPPD van de LSD en ook geen andere vage zooi, geen blaas problemen van de ketamine (hoewel je het daar geloof ik sowieso wel bond voor moet maken) en geen vitamine b12 conflicten door het lachgas dus dat zit allemaal wel goed.
Denk dat het probleem met wiet is wanneer ik er mee begonnen ben, 15 was te jong om maat te houden en al die andere stoffen zijn er bij 17+ bij gekomen en toen ben ik meteen met een goed patroon van gebruik en besef van wat te veel is begonnen er aan en dat is daardoor goed gegaan, als ik 3 jaar later was begonnen met blowen was ik mogelijk gewoon een weekend gebruiker geworden daarvan. Niet dat ik er spijt van heb ofzo, of dat ik mensen wil afraden jong een joint te roken, maar ik denk wel dat het verschil had gemaakt.

