Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

Wat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

68 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf heb ik best wat substanties gebruikt. Door xtc misbruik (wat eigen schuld is) haat ik xtc het meeste. Word misselijk bij de gedachte. Keta geeft me vaak paniek dus ik denk deze 2. Ben benieuwd naar jullie reacties!
- Joyce
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
@Mindless ,dat is het ook zoals je zegt, heb het 2 maal gedaan. Het sterkt je ego enorm aan. Je vind jezelf geweldig. Je snuift je geld weg om in een egocentrische wereld te zitten. Altijd jagend naar het volgende lijntje. Not my cup of tea.

Ik vind drugs waar je iets van bijleert interessanter, die je geest en je hart openen, waar je liefdevol/empathisch en geconnecteerd van word. Drugs die je leven rijker maken ipv armer.

Dus ook mijn advies is om het nooit te proberen, het is een zogenaamd gelukspotje zonder inhoud
Klik om te vergroten...
Ik denk er denk ik hetzelfde over. Als er dingen bestaan als bijvoorbeeld LSD die je hart verder openen en je soms ook tonen hoe verwoestend het ego kan zijn en je mogelijk helpen te zien hoe je dat overkomt, dan heb ik echt zoiets van: ik wil geen drugs die enorm egoboosting zijn en me dus juist de slechte kant op laten gaan.


Roze Olifant zei:
Je mist niks, maar dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk (ik herhaal: persoonlijk) het ‘gevaarlijke en enge karakter’ van coke juist weer zwaar, zwaar overrated. Ik word - net als van speed - van coke gewoon een beetje loom, relaxt bankhangend, en ik ga ervan lullen. Meer is het niet. Alleen dan heel erg kortdurend en nog iets ‘hangeriger’ en minder duidelijk in effect dan pep. Vind het ook totaal niet verslavend.
Klik om te vergroten...
Ja speed... Ik zou niet zeggen dat ik daar loom van werd, dat zeker niet. Maar wel ontspannen (maar dan weer zeker niet hangend, ik zat vol met energie maar dat vertaalde zich niet in lichamelijk actief zijn, maar dus ook niet in hangen/liggen, eerder rechtop zitten op de grond vaak. Zeer vergelijkbaar met entactogenen, waarop ik vaak ook rustig ben maar niet loom) en daarnaast dus ook extreem praatgraag.

Roze Olifant zei:
Die ego-vergroting herken ik dus niet op coke. Überhaupt bij geen enkel middel eigenlijk. Nu heb ik een vrij serieus minderwaardigheidscomplex (als in letterlijk, mijn dagelijks leven beïnvloedend, ook jarenlang therapie voor gehad) dus ik hoopte juist dat coke een keer zoiets zou veroorzaken, zodat ik een soort van paradoxaal therapeutisch effect zou krijgen om een keer iets als vergroot ego te ervaren, maar zo werkt het dus niet. :’)

Wel heb ik coke de keren dat ik het gebruikte echt maar in bescheiden doseringen gebruikt, ik kan me voorstellen dat dit anders wordt als je het veel en vaak gebruikt. Daar kan ik niks over zeggen.
Klik om te vergroten...
Zoals je weet heb ik ook problemen gehad met een minderwaardigheidscomplex en in mindere mate komt dat nog weleens iets terug.

Imo zijn een inferioriteitscomplex en superioriteitscomplex nauw verbonden, maar schieten ze beide een heel andere kant uit. Beide zijn ze het extern zoeken van eigenwaarde omdat het niet van binnenuit gevonden lijkt te kunnen worden.

Door mijn lage zelfbeeld eerder, zorgde drank ervoor dat dat tijdelijk even weg ging en werd mijn ego zo geboost. Ik hield niet van de persoon die ik soms werd op drank. Ik kan me voorstellen dat iets als coke mij wel echt een vergroot ego zou geven. Al hangt dat ook nog samen met of iemand zijn/haar eigenwaarde uit zichzelf haalt of niet denk ik. Nu ik dat tegenwoordig veel makkelijker doe, is er misschien minder sprake van een sterk geboost ego, maar ik ga het niet uittesten.
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed..
Op zich was het effect leuk maar..
niet geslapen en zoooo depressief de dag nadien dat ik op het werk naar huis ben gestuurd
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speed
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
GHB, maar dan vooral door craving, want eerst chille alcoholroes en kei sociaal en zin in feesten, maar door paar x en snel bijnemen, ondanks eerste keer, nam ik volledig flesje wat zeker vr beginner 4-5 dosissen bevatte. Ik kapte da bij m'n monster n vond da zoute vd GHB da echt nog lekker doen smaken, hierdoor zat er misschien op bepaald moment 3 à 4 dosissen in 1/4 monster, waardoor ik te veel GHB ineens binnen kreeg. Werd ik eerst lomer en lag zelfs half lam n bewegingsloos op de sofa, het verdovende nam volledig over, ik was aan de phone mé vriendin, ma was echt aant mompelen, kon geen woord meer uitspreken, de moeheid nam me ook over, zonder te kunnen slapen, door lichamelijk ongemakkelijk en vreemd gevoel, dus deze fase was al niet meteen de fijnste, maar wat daarop volgde, was misselijkheid en heavy buikkrampen en letterlijk kronkelend op de grond in mn nakie vd pijn, ik zo angstig was door de helse toestand van half verlamd/verdoofde lichaam en tegelijkertijd ook hevige buikkrampen, misselijkheid, kokhalzen en groot deel van die tijd steeds met die vriendin aan de lijn, die door het erger worden v m'n toestand, da ambulance wou bellen, mr dat wou ik echt niet, kzé dak ni wou da iemand me zo moest zien, maar dat zij dan sowieso steeds aan de lijn wou hangen...en af en toe mompelde ik iets, mr lag ik daar half lam, met giga buikkrampen en misselijkheid op de grond, tussen douche en wc, omdat ik dacht telkens te moeten overgeven, mr dat lukte ni n phone lag daar ergens, zolang ik wa mompelde n ze mij hoorde...nee dees was ff helletje, waar ik onmachtig was om recht te staan of stappen n echt half lam was en dit mé giga misselijkheid en buikkrampen, heerste ook enorm angst. Heb me over de wcpot gehangen tot ik na heel veel moeite, eindelijk 1ste x kon braken, wat opluchtend werkte en phone vd grond raapte n zé tegen bezorgde vriendin, oef dak eindelijk heb kunnen overgeven en da meteen verlichtend werkte, nog 1 à 2 x weten braken n vriendin kon geruststellen, dak giga moe was en zaligheid m'n bedje te voelen. Dus dit was puur overdosering door snel bijnemen en dus volledig wijtend aan mezelf, 1 dosis had me waarschijnlijk wel in die sociale alcoholroes laten zitten.

Maar op nr 1, sowieso O-DSMT, waar ik eerder gekend was met tramadol en na het eerst medicinale effect, later gaan gebruiken als, het best gelukzalige, zorgeloze roesmiddel.
1 tablet 50mg O-DSMT leverde mij 7-8u durende hel op, vol lichamelijk en geestelijk leed, met heftigste misselijkheid en buikkrampen ever (nog pak heviger dan bij GHB hierboven), hierdoor ineenkrimpen n kronkelen, koud zweet, onuitstaanbare jeuk over ganse lijf, alsof duizenden/miljoenen insecten onder mn huid krioelden, werd echt zwaar zot, 8 keer moeten overgeven, enorme angsten die passeren, laat deze non-stop hel stoppen smeekte ik...ik was ook volledig op n moest me kruipend nr de wc brengen om zoveelste x over te geven, wat zoveel en laatste energie uit mij zoog. Begon ik erbij te hyperventileren, puur door totale stress vh gehele lichaam en geest...ik was letterlijk ne vis opt droge, stuiptrekkend en nr adem happend. De laatste x braken...gaf geleidelijk aan verminderde misselijkheid n verminderen vd buikkrampen. Was beetje opgelucht, mr zoooo uitgeput op alle vlakken. Op aanraden hier na mijn ervaring, de vendor hierop aangesproken ivm mogelijke vervuilde batch O-DSMT, kreeg ik nogal afwimpelend standaard bericht...later werd duidelijk dat deze vendor wel bij meerderen slechte ervaringen had geleverd n de slechte afwimpelende reacties ook linkte met mijn ervaring. Als belg kon ik overige 4 tabletten niet laten testen zoals in Nederland. Dus ze wat later door de wc gespoeld.
Na dit trauma te hebben verwerkt en puur om meer duidelijkheid te willen omtrent de stof O-DSMT en de zwaar vervuilde/anders bevattende concentraties van die ene vendor, dit stofje bij ondertussen vaste vendor te hebben aangeschaft terug 50mg tabletten. En na 2u was al duidelijk, ja dit is die tramadol roes, maar ervaarde wel meer jeuk aan m'n benen en kreeg erdoor echt rusteloze benen en de roes bleek ook over, dus nog niet de helft v tramadol. En was moe, maar de jeukende benen overheerste echt om normaal te kunnen slapen, maar geen misselijkheid, beetje buikkrampen, maar doenbaar, in tegenstelling mijn rusteloze benen door de giga jeuk.

Dus conclusie is, dat er met 1ste keer o-dsmt, duidelijk iets heel verkeerd mee was, hetzij ferm vervuild, hetzij overgedosseerd/pil, maar als je 8 x moeten overgeven, dan wilt u lichaam iets er zwaar hard uit, koste wat koste.
Na meer dan jaar ertussen en via vaste vendor, 2de x O-DSMT, maakte meteen duidelijk dat deze O-DSMT, de propere variant was en nog meer kracht bijzette, dat 1ste x fout spul was. Maar de 2u tramadol roes weegt bij deze niet op tegen de giga jeukende benen, die me echt uren wakker hield, minimalebuikkrampen.
Dus O-DSMT is niet mijn ding, teveel lichamelijke lasten voor té korte roes.

Ook wiet vind ik totaal niets, niet persé door me slecht n ziek te voelen, maar gewoon omdat de effecten me niks of zeker té weinig zeggen en ook omdat ik moeite had met roken/inhaleren, wast te oncomfortabel n onaangenaam in gebruik, voor de effecten, waar ik nooit een klein wow gevoel ervaarde, kvond da altijd loommakende drug, n totaal ni psychedelisch (als ik later vergelijk met andere stuff) en gewoon ni wa ik wou. Later nog gevaped, zowel de Sativa als Indica, maar ondertussen waren die effecten nog miniemer ivm, ondertussen reeds andere drugservaringen zoals LSD, XTC, Magic Truffs, 4-FA, 2cb, 2FDCK, 3MeO-pct,...

Edit: enkele benzo's moet ik hier toch ook zeker melden. Namelijk eerst Zolpidem, jaren op recept gekregen, maar naar het einde toe, verloor het meer n meer zijn slaapeffect, en nam ik opt einde 20mg en later zelfs 30mg ipv 1 dosis van 10mg, maar met serieuze bijwerkingen, waaronder ferme blackouts, geheugenverlies,...en zelfs momenten bij wakker worden, dingen echt ni meer vinden, echt de dingen die hun vaste plaats hebben, waren plots zoek, nee, ik twijfelde meer n meer aan mezelf en daden, maar werd nog meer en meer fuckedup, dat er zelfs boterhammen met choco het bad versierde, ik als ne zot da mes aant zoeken, tuurlijk ni te vinden...ge twijfeld meer n meer aan jezelf...geheugen was echt gatenkaas...daar zelf tegen arts wa uitgelegd n gezegd, ge moet mij gene zolpidem meer voorschrijven.
Maar in de plaats verder op de rc markt gestort en had ik wel 8 soorten benzo rc's waar ik vooral aan Etizolam en Flualprazolam verslaafd geraakte en benzo's mixte, ik wou 1 keer slapen zonder benzo, maar wtf, lukte totaal niet, bij sluiten ogen, constant geflitst afgewisseld met mensen/schimmen die in m'n hoofd doolden en brabbelde, maakte me über onrustig tot onhoudbaar en ik na 2u moedeloos toch 1 Etizolam nam en binnen halfu merkte ik al merkbare rust en de slaap volgde. Maar maakte me er ferm v bewust, dat ik momenteel ni meer kon slapen zonder benzo en anderhalve week zonder benzo's, maar ook zonder enige slaap, ondanks uitgeput n doodmoe, dat ogen toevallen, maar eens ik mij legde in de sofa en ogen sloot, wast een en al geflitst, schimmen en totale onrust int kopke, was real hell, m'n geluk was dat ik na anderhalve week afspraak had met m'n psychiater, daar m'n verhaal gedaan en schreef mij dan terug Seroquel en Mirtazapine voor (nam dit jaren voorheen al meerdere periodes, dagelijkse tegen m'n manisch depressieve karakter), maar nu dus om eerst en vooral nog eens door te slapen, zonder benzo's. En eerste x terug seroquel 100mg, na halfuur voelde ik mijn al kei loom n ik snel bed in en met gemak klokje rond geslapen en oké voelde mij ni uitgeslapen n nog kei loom, mr eeh u lichaam n geest bb nog is na anderhalve week zonder slaap, echte rust gehad, dit nog 2 x gedaan, dus zo m'n lichaam toch terug veel rust gegeven en ben ik overgeschakeld naar mirtazapine 30mg op vaste tijdstippen rond 22u en stond dan 's ochtends rond 8u op, creëerde zo terug een bio en slaapritme, dit 5 dagen gedaan en daarna niet meer dagelijks, verlaagde de mirtazapine dan ook nr 15mg en zo kon ik ook terug slapen zonder iets en dat terug opgebouwde bio-slaapritme, laat zien hoe zot belangrijk da is, want de mirtazapine verminderde meer n meer n sliep terug omdat ik uit mezelf rond zelfde tijd echt moe werd en dan ook na 6-8u opstond en ik ook genoeg vaste slaap had.
Dus ook sindsdien benzo onafhankelijk geworden, bij werkweken, vaak enkel 1x int weekend of anders vb na stim. Maar toch ook door persoonlijke hel gegaan en eigenlijk moet deze op 1 staan omdat het hier om langere n meerdere periodes gaat n ook echt verslaving was en bij de benzo rc's net vroeg genoeg ingegrepen. Want echt slapende duivel, die door benzo's gewekt wordt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedoel je qua effect? Want qua effect vind ik xtc wel leuk alleen door misbruik kan ik het niet meer gebruiken. Dus ik waardeer het zeker, tis alleen niet meer voor mij.

Qua effect zou ik zeggen ghb. Er wordt zo lovend over gesproken en ik heb het meerdere keren geprobeerd maar ik vond het echt niks aan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol. By far. Wat een smerig duivels goedje is dat. Vechtpartijen in de stad kun je op je klompen aanvoelen dat het met alcohol te maken heeft (of soms, dan wel een combinatie van, cocaïne).

Het is troep. Maar het heeft zijn gebruiken. Je kan het gebruiken als brandstof en het is een ontsmettingsmiddel. Denk maar eens na wat het doet in je maag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Pyrolidines, that’s all.
Klik om te vergroten...
In principe alle pyros wel ja. Maar met een aantal heb (had) ik een haat/liefdeverhouding.

Dus de absolute winnaar(s):

a-D2PV of MF-PVP

De een was nog smeriger dan de ander.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Pyrolidines
Klik om te vergroten...
Nicotine is ook een pyrrolidine. Knowledge 👈
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Nicotine is ook een pyrrolidine. Knowledge 👈
Klik om te vergroten...
I know, included.


LucidLucy zei:
In principe alle pyros wel ja. Maar met een aantal heb (had) ik een haat/liefdeverhouding.

Dus de absolute winnaar(s):

a-D2PV of MF-PVP

De een was nog smeriger dan de ander.
Klik om te vergroten...
A-D2PV was ergens nog wat uniek met z’n disso gevoel. MF-PVP was bunk. A-pcyp en 4-cl-pvp waren ook rampzalig.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op eenzame hoogte met stip op nummer 1: cocaïne.
Ik kan maar 1 voordeel opnoemen en dat is dat het een korte werkingsduur heeft.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
A-D2PV was ergens nog wat uniek met z’n disso gevoel. MF-PVP was bunk. A-pcyp en 4-cl-pvp waren ook rampzalig.
Klik om te vergroten...

a-pcyp was ik bijna vergeten. Maar zie ik inderdaad als dezelfde rotzooi 😂

En ja ook nicotine zou ik bestempelen als grafzooi.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#13
junk666 zei:
Zelf heb ik best wat substanties gebruikt. Door xtc misbruik (wat eigen schuld is) haat ik xtc het meeste. Word misselijk bij de gedachte. Keta geeft me vaak paniek dus ik denk deze 2. Ben benieuwd naar jullie reacties!
- Joyce
Klik om te vergroten...
Barbituraten
s
snuifkundigekkrLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mdma en wiet....bah kk troep!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Let ff op je taalgebruik alsjeblieft?😩
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sowieso keta of coke
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#17
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Mee eens
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Speed
Klik om te vergroten...
walgelijk idd
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moeilijke. Ik heb maar 2 ervaringen met XTC, eerste was leuk, de tweede ging flink mis, heel waarschijnlijk een (veel) te hoge dosis. Ik was al knetter high toen ik 'm in nam, aangenomen van iemand die ik (toen nog) vertrouwde.
Na een uurtje ging het van lekker gaan naar een nachtmerrie. Meermaals out gegaan, begon onverwacht en ongewild te hallucineren, dit duurde tot en met de volgende middag. Inname was rond 4 of 5u in de ochtend.
Impulsieve actie om die pil zo in één keer naar binnen te gooien zonder ook maar wat te vragen over de dosering. Was veel te waus toen ik 'm naar binnen gooide. Ik dacht 'oh, leuk!'. Hele ochtend gehallucineerd, mensen en gedaantes gezien die er niet waren. Tussen out gaan, half bijkomen en weer out gaan zijn er erg vervelende dingen gebeurt. Eigen schuld, wel een heel harde les.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pyrolidines, that’s all.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."