Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat maakt dissociatieven leuk?

Wat maakt dissociatieven leuk?

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste drugsforum,

Ik heb nu al een aantal verschillende dissociatieven meerdere keren geprobeerd, omdat ik benieuwd was naar de effecten (2f-dck, ketamine en dmxe). Echter elke keer dat ik het een kans geef, heb ik er achteraf spijt van dat ik het heb genomen.

Dit komt door de extreme misselijkheid die ik gegarandeerd ervaar, het gevoel alsof ik elk moment gek kan worden of gewoon het feit dat ik mij compleet incapabel voel onder invloed van een disso.

Ik heb veel ervaring met tripmiddelen en daar vind ik veel positieve effecten in (muziek klinkt veel beter en zuiverder, alles ziet er mooier uit, filosoferen gaat makkelijker,etc). Ik heb persoonlijk nog geen enkel positief effect kunnen vinden in het gebruik van dissociatieven, ookal weet ik dat er veel fan van zijn.

Ik snap dat iedereen drugs anders ervaart en daarom zit ik met de volgende vraag:


Wat maakt het gebruik van dissociatieven voor jou leuk?





Ps: Dit is geschreven in de comedown van waarschijnlijk mijn laatste disso trip (blijkbaar is deze groep stoffen niet voor mij weggelegd)
Ps 2: Voel je vrij om je ervaringen te delen! Het hoeft zeker geen volwaardig tripreport te zijn
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben echt groots disso fan! Het is 1 van de weinige drugs die ik nog doe laatste jaar.

Ook alle soorten die ik heb uitgeprobeerd waren leuk, maar 3-meo-pcp/pce, 2-fdck, dck, mixpr, o-pce zijn wel m'n favorieten.

Oké, wat ik er zo leuk aan vind:

- ik word er extreem euforisch van (dysforie komt ook zeker wel voor, maar dat gebeurt me met te hoge doseringen vaak)
- ik heb er hele leuke tripeffecten op gehad zowel visueel als auditief. Ook de sensorische effecten zoals wegsmelten in de bank, of m'n hele lichaam niet meer voelen en als een zwevend bewustzijn de wereld te ervaren vind ik fijn.
- met hoge doseringen word ik best wel beetje manisch, maar pakt vaak goed uit in creatieve uitspattingen, ideeën of aankopen (interieur en kleding, ben ik normaal gesproken wat te lui voor...)
- ik heb sommige trauma's door de verdoving onder ogen durven komen, waardoor ik ze uiteindelijk heb weten te verwerken (moest dan wel in nuchtere staat er nog wat mee natuurlijk, maar het was een hulpmiddel om er überhaupt mee aan de slag te gaan)
- geen lichamelijke ongemakken tijdens gebruik
- ik krijg er geen kater van, zoals met stims en geen lichamelijke afhankelijkheid, grote plus ook.

Geestelijke afhankelijkheid is wel een grote valkuil though. Ben met tijden wel te verslaafd geweest, gebruikte gewoon tegen m'n zin omdat ik er niet vanaf kon blijven. Daarom koop ik tegenwoordig alleen wat ik mag gebruiken en spreek ik af met mezelf op welke momenten ik mag gebruiken (eigenlijk alleen nog met vakanties)

Soms ben ik het ook wel zat, die andere werkelijkheid waar ik in zit en ben dan ook altijd weer blij als ik weer gewoon nuchter ben. Nuchter zijn is toch wel beter dan gedissocieerd...

Jammer dat het jou geen fijne ervaring heeft gegeven (misselijk ben ik er ook nog nooit van geworden) maar misschien maar beter ook. Als je het te fijn vindt, heb je een groter probleem denk ik.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Ik ben echt groots disso fan! Het is 1 van de weinige drugs die ik nog doe laatste jaar.

Ook alle soorten die ik heb uitgeprobeerd waren leuk, maar 3-meo-pcp/pce, 2-fdck, dck, mixpr, o-pce zijn wel m'n favorieten.

Oké, wat ik er zo leuk aan vind:

- ik word er extreem euforisch van (dysforie komt ook zeker wel voor, maar dat gebeurt me met te hoge doseringen vaak)
- ik heb er hele leuke tripeffecten op gehad zowel visueel als auditief. Ook de sensorische effecten zoals wegsmelten in de bank, of m'n hele lichaam niet meer voelen en als een zwevend bewustzijn de wereld te ervaren vind ik fijn.
- met hoge doseringen word ik best wel beetje manisch, maar pakt vaak goed uit in creatieve uitspattingen, ideeën of aankopen (interieur en kleding, ben ik normaal gesproken wat te lui voor...)
- ik heb sommige trauma's door de verdoving onder ogen durven komen, waardoor ik ze uiteindelijk heb weten te verwerken (moest dan wel in nuchtere staat er nog wat mee natuurlijk, maar het was een hulpmiddel om er überhaupt mee aan de slag te gaan)
- geen lichamelijke ongemakken tijdens gebruik
- ik krijg er geen kater van, zoals met stims en geen lichamelijke afhankelijkheid, grote plus ook.

Geestelijke afhankelijkheid is wel een grote valkuil though. Ben met tijden wel te verslaafd geweest, gebruikte gewoon tegen m'n zin omdat ik er niet vanaf kon blijven. Daarom koop ik tegenwoordig alleen wat ik mag gebruiken en spreek ik af met mezelf op welke momenten ik mag gebruiken (eigenlijk alleen nog met vakanties)

Soms ben ik het ook wel zat, die andere werkelijkheid waar ik in zit en ben dan ook altijd weer blij als ik weer gewoon nuchter ben. Nuchter zijn is toch wel beter dan gedissocieerd...

Jammer dat het jou geen fijne ervaring heeft gegeven (misselijk ben ik er ook nog nooit van geworden) maar misschien maar beter ook. Als je het te fijn vindt, heb je een groter probleem denk ik.
Klik om te vergroten...
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie!

Goed om te lezen dat het je heeft kunnen helpen met traumaverwerking, dat is wel een erg positief effect.
Die tripeffecten heb ik ook wel ervaren, maar dan op een andere manier (bijvoorbeeld dat het voelt alsof de bureaustoel waarop ik zit draait, terwijl ik stil zit). Aan de ene kant vond ik dat wel grappig om eens te ervaren, maar aan de andere kant versterkte het helaas wel de misselijkheid. Ook goed om te lezen dat je de verslavende kant van het verhaal erbij verteld. Je komt over als een verstandige gebruiker met een duidelijk zelfbeeld!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
DjYella zei:
De tijden dat ik 2-FDCK gebruikte vond ik wel machtig. Soms werden problemen ineens duidelijk voor me en wat nou echt belangrijk was voor me. Just my experience dus geen belofte. Maar ik was er wel een fan van moet ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Als in hoofzaken van bijzaken scheiden? Of als "inzichten", omdat je iets vanuit een ander perspectief ziet?
En bedankt voor je reactie!
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
XMR zei:
Als in hoofzaken van bijzaken scheiden? Of als "inzichten", omdat je iets vanuit een ander perspectief ziet?
En bedankt voor je reactie!
Klik om te vergroten...
Vooral vanuit een ander oogpunt doordat je even loskomt van je ego maar ook hoofd en bijzaken duidelijker in beeld hebben door dichter bij je gevoel te staan. Klinkt tegenstrijdig maar dat is mijn ervaring.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
de ene keer dat ik 2f ketamine heb geprobeerd vond ik het zo walgelijk dat ik wel bij stimulanten bleef
Klik om te vergroten...
Die ervaring had ik met 5MEO-MiPT, gewoon een dag kwijt en nachtmerrie gehad ervan.... Nooit meer dat spul.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
de ene keer dat ik 2f ketamine heb geprobeerd vond ik het zo walgelijk dat ik wel bij stimulanten bleef
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
de ene keer dat ik 2f ketamine heb geprobeerd vond ik het zo walgelijk dat ik wel bij stimulanten bleef
Klik om te vergroten...
Vervelend om te horen. Wat maakte de ervaring voor jou walgelijk? Werd je ook extreem misselijk of hield je bijvoorbeeld gewoon niet van dat vage gevoel?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
DjYella zei:
Die ervaring had ik met 5MEO-MiPT, gewoon een dag kwijt en nachtmerrie gehad ervan.... Nooit meer dat spul.
Klik om te vergroten...
Oh jeetje... 5-meo-mipt vind ik ook fantastisch.
En dan de combi 5-meo-mipt met een disso; amazing 🤩🤩🤩
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Purplext zei:
Oh jeetje... 5-meo-mipt vind ik ook fantastisch.
En dan de combi 5-meo-mipt met een disso; amazing 🤩🤩🤩
Klik om te vergroten...
Wat maakt het zo fantastisch voor je? Want ik kreeg de meest weirde dromen en visuals ervan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
XMR zei:
Vervelend om te horen. Wat maakte de ervaring voor jou walgelijk? Werd je ook extreem misselijk of hield je bijvoorbeeld gewoon niet van dat vage gevoel?
Klik om te vergroten...
ik hield idd niet van het vage gevoel net zoals dat ik niet van xtc oid houd zonder een upper
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
DjYella zei:
Wat maakt het zo fantastisch voor je? Want ik kreeg de meest weirde dromen en visuals ervan.
Klik om te vergroten...
Heerlijke bodyhigh, echt beter dan MDMA voor mij, zin in knuffelen en seks. Heldere headspace. Mooie visuals. Whisky smaakt er erg lekker bij overigens, en eten smaakt er goed op (ik kan normaal gesproken niet eten met tripmiddelen op)

Ik vind het ook een gezellig tripmiddel, normaal wil ik alleen zijn als ik trip, met 5-meo wel zin in gezelschap, leuke gesprekken en goed kunnen lachen erop.

Je kan het ook lekker stapelen (in 1 keer 30 mg is te stimulerend, maar stapelend in 5 mg per half uur wordt het echt wel interessant op hogere doses)

In combinatie met een disso heb ik echt de meest crazy shit gezien. Echt meest bizarre trip van m'n leven gehad. Alice in Wonderland is er niks bij.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purplext zei:
Heerlijke bodyhigh, echt beter dan MDMA voor mij, zin in knuffelen en seks. Heldere headspace. Mooie visuals. Whisky smaakt er erg lekker bij overigens, en eten smaakt er goed op (ik kan normaal gesproken niet eten met tripmiddelen op)

Ik vind het ook een gezellig tripmiddel, normaal wil ik alleen zijn als ik trip, met 5-meo wel zin in gezelschap, leuke gesprekken en goed kunnen lachen erop.

Je kan het ook lekker stapelen (in 1 keer 30 mg is te stimulerend, maar stapelend in 5 mg per half uur wordt het echt wel interessant op hogere doses)

In combinatie met een disso heb ik echt de meest crazy shit gezien. Echt meest bizarre trip van m'n leven gehad. Alice in Wonderland is er niks bij.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik het nog een keer een kans geven on betere omstandigheden met andere doseringen, die 5mg stapelen per 30 min klinkt goed. Thanks voor de respons!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
DjYella zei:
Dan ga ik het nog een keer een kans geven on betere omstandigheden met andere doseringen, die 5mg stapelen per 30 min klinkt goed. Thanks voor de respons!
Klik om te vergroten...
Hoop dat je dan een betere ervaring zult hebben!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
DjYella zei:
Dan ga ik het nog een keer een kans geven on betere omstandigheden met andere doseringen, die 5mg stapelen per 30 min klinkt goed. Thanks voor de respons!
Klik om te vergroten...

Off-topic, maar die stapeltip met moxy kan ik beamen. Veel minder vervelende bodyload, veel geleidelijkere (fijnere) effecten.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
XMR zei:
Wat maakt het gebruik van dissociatieven voor jou leuk?
Klik om te vergroten...
Heb het bij drie keer ketamine gelaten, laag, middel, hoog.
Op de misselijkheid na dezelfde ervaringen als jij.
Ook geen enkel positief effect kunnen vinden, wat voor mij vrij vreemd is.

Kil, koud, artificial plastic weirdness.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#17
De tijden dat ik 2-FDCK gebruikte vond ik wel machtig. Soms werden problemen ineens duidelijk voor me en wat nou echt belangrijk was voor me. Just my experience dus geen belofte. Maar ik was er wel een fan van moet ik zeggen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Off-topic, maar die stapeltip met moxy kan ik beamen.
Klik om te vergroten...
Nog meer off-topic:
Het lastige van Moxy is om je sweet spot te vinden.
Die verschilt erg per individu.
Het is al weer een tijdje geleden maar volgens mij kwamen we uit op gemiddeld 12 mg.
Maar met uitschieters van ver daaronder tot ver daarboven.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
- Keta overgedoseerd gesnoven dat was één keer en nooit meer.

- 2F-DCK angst verdwijnt, mint-achtige smaak, vage 'Dutch angles', geleedpotige-achtige bewegingen.

- O-PCE, waanzin die diepzinnig lijkt, interessante beelden, vaag LSD-achtig maar héél oppervlakkig. Namaak extase, namaak verdriet. 'Dutch angles', geleedpotige-achtige bewegingen.
Heerlijk om in een oil-burner te roken.
Ook leuk voor bij seks... al zat ik vorige week wel even in een soort disso hel die aanvoelde of ik er nooit meer uit zou komen.

Alle drie voelden ze 'koud' aan. De volgende keer combineer ik misschien O-PCE met NEP.
C
CasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi keta is wel echt mijn favoriete drug.

Wat ik er zo nice aan vind, is dat je heel goed kan dagdromen op disso's. Je neemt letterlijk 2 wel wat grote lijnen en je kan gwn naar achter vallen en gaan dromen. en het mooie is aan die dromen is dat ze ook nog eens is heel helder zijn het lijkt oprecht alsof je echt in die droom zit. De dromen hebben ook vaak een mooi verhaal voor mij en die dromen kunnen ook bepaalde dingen in mijn leven laten waarderen. Al moet ik wel zeggen dat dit alleen ervaar met een goeie psychedelische ketamine. Met de wat fysiekere ketamine is het vooral leuk als die gebruikt met meerdere mensen want dan krijg je altijd hele leuke situaties en dan is vaak dat domme/achterlijke wat er gebeurd juist heel komisch. Enige nadeel wat ik ervaar met de wat fysiekere keta is als ik vaak veel gebruik wat jij ook al zegt dat ik dan wel gek word in me hoofd maar dan helpt bij mij altijd effe goed schreeuwen en dan kalmeer ik wel weer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."