#1
Bedankt, je hebt gelijk en Idd ik heb al een nare ervaring met xtc/mdma, daarom wou ik dat ook Idd vermijden alleen dacht ik dat er dus Idd coke in zou zitten. Wijze les en ik houd het gewoon bij 3m. Is het verstandig om het nu ook te vermeiden? Ik heb aanstaand weekend ook weer een rave zie me daar nou niet echt nuchter tussen staan. Dan wel gewoon 3m en geen bulten maar gewoon gecontroleerd ? . Of is het echt verstandig om gewoon te stopen tot dat ik me echt weer goed voel. Het is echt niet dat ik veel gebruik of het nodig heb. Ik gebruik ook amper. Alleen je snapt het.Ja je hebt wel last van typische ontwenningsverschijnselen van stimulerende middelen. Drugs zoals 3-MMC en MDMA zijn niet lichamelijk verslavend. Maar wel kunnen stimulerende drugs vervelende gevoelens zoals angst, onzekerheid, een algeheel onbehagen, hartkloppingen, paniekaanvallen en vermoeidheid veroorzaken, nadat de drugs uitwerken.
De zwarte vlekken zouden mogelijk kunnen komen doordat je wat duizelig bent / een lage bloeddruk hebt. Dan kunnen delen van je gezichtsveld uitvallen. Zoiets is wel een minder typische bijwerking en het is wel wat om in de gaten te houden. Als je over 6 weken er nog last van hebt dan zou er wat anders aan de hand kunnen zijn.
Het is wel belangrijk om er in het vervolg op te letten dat je precies weet wat je gebruikt. Ben je al onder invloed en komt er wat onverwachts voorbij? Zeg dan gewoon nee. Zeker als je de drug nog niet kent.
Sommige stimulerende middelen remmen ook elkaars effect. Daardoor kun je ongemerkt veel te veel nemen, waar je dan helaas wel een dikkere kater van krijgt. Waarschijnlijk heb je daar nu ook last van. Dus voor de volgende keer: bepaal je drug en dosis van te voren en wijk er niet meer van af.
Mvg