Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDip na Tusi en 3mmc

Dip na Tusi en 3mmc

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ja je hebt wel last van typische ontwenningsverschijnselen van stimulerende middelen. Drugs zoals 3-MMC en MDMA zijn niet lichamelijk verslavend. Maar wel kunnen stimulerende drugs vervelende gevoelens zoals angst, onzekerheid, een algeheel onbehagen, hartkloppingen, paniekaanvallen en vermoeidheid veroorzaken, nadat de drugs uitwerken.

De zwarte vlekken zouden mogelijk kunnen komen doordat je wat duizelig bent / een lage bloeddruk hebt. Dan kunnen delen van je gezichtsveld uitvallen. Zoiets is wel een minder typische bijwerking en het is wel wat om in de gaten te houden. Als je over 6 weken er nog last van hebt dan zou er wat anders aan de hand kunnen zijn.

Het is wel belangrijk om er in het vervolg op te letten dat je precies weet wat je gebruikt. Ben je al onder invloed en komt er wat onverwachts voorbij? Zeg dan gewoon nee. Zeker als je de drug nog niet kent.

Sommige stimulerende middelen remmen ook elkaars effect. Daardoor kun je ongemerkt veel te veel nemen, waar je dan helaas wel een dikkere kater van krijgt. Waarschijnlijk heb je daar nu ook last van. Dus voor de volgende keer: bepaal je drug en dosis van te voren en wijk er niet meer van af.
Klik om te vergroten...
Bedankt, je hebt gelijk en Idd ik heb al een nare ervaring met xtc/mdma, daarom wou ik dat ook Idd vermijden alleen dacht ik dat er dus Idd coke in zou zitten. Wijze les en ik houd het gewoon bij 3m. Is het verstandig om het nu ook te vermeiden? Ik heb aanstaand weekend ook weer een rave zie me daar nou niet echt nuchter tussen staan. Dan wel gewoon 3m en geen bulten maar gewoon gecontroleerd ? . Of is het echt verstandig om gewoon te stopen tot dat ik me echt weer goed voel. Het is echt niet dat ik veel gebruik of het nodig heb. Ik gebruik ook amper. Alleen je snapt het.

Mvg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stijn11 zei:
? Ik heb aanstaand weekend ook weer een rave zie me daar nou niet echt nuchter tussen staan. Dan wel gewoon 3m en geen bulten maar gewoon gecontroleerd ? . Of is het echt verstandig om gewoon te stopen tot dat ik me echt weer goed voel.
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet te gaan feesten he. Dat wil je kennelijk. Ik denk wel dat je je even moet afvragen waarom je nou eigenlijk iets wil doen waar je je slecht door gaat voelen. Kennelijk ben je dan ook weer niet zo in paniek hoe je je nu voelt, dat je bereid bent om het nog erger te maken. Of is dit niet echt een afweging van hoe je je na het drugsgebruik gaat voelen.

Als je elke week stimulerende drugs gaat gebruiken dan kun je inderdaad chronisch last krijgen van vermoeidheid, angstklachten, paranoia, en tics. Daarnaast kan je gebit snel slijten, en kan je moeite krijgen met de concentratie.

Ik snap dat je zin hebt in een feestje. Maar als je eerst in paniek een post plaatst of het wel goed gaat met je, en daarna gelijk vraagt bent of je komend weekend nog wel drugs kunt gebruiken. Dan denk ik dat je sowieso niet zo gezond bezig bent.

Dus ja even wat beter voor jezelf zorgen :wink:
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stijn11 zei:
Bedankt, je hebt gelijk en Idd ik heb al een nare ervaring met xtc/mdma, daarom wou ik dat ook Idd vermijden alleen dacht ik dat er dus Idd coke in zou zitten. Wijze les en ik houd het gewoon bij 3m. Is het verstandig om het nu ook te vermeiden? Ik heb aanstaand weekend ook weer een rave zie me daar nou niet echt nuchter tussen staan. Dan wel gewoon 3m en geen bulten maar gewoon gecontroleerd ? . Of is het echt verstandig om gewoon te stopen tot dat ik me echt weer goed voel. Het is echt niet dat ik veel gebruik of het nodig heb. Ik gebruik ook amper. Alleen je snapt het.

Mvg
Klik om te vergroten...
Ja natuurlijk is het verstandig om het een tijd het te vermeiden. of je voelt volgende week nog kutter dan nu.
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Je hoeft niet te gaan feesten he. Dat wil je kennelijk. Ik denk wel dat je je even moet afvragen waarom je nou eigenlijk iets wil doen waar je je slecht door gaat voelen. Kennelijk ben je dan ook weer niet zo in paniek hoe je je nu voelt, dat je bereid bent om het nog erger te maken. Of is dit niet echt een afweging van hoe je je na het drugsgebruik gaat voelen.

Als je elke week stimulerende drugs gaat gebruiken dan kun je inderdaad chronisch last krijgen van vermoeidheid, angstklachten, paranoia, en tics. Daarnaast kan je gebit snel slijten, en kan je moeite krijgen met de concentratie.

Ik snap dat je zin hebt in een feestje. Maar als je eerst in paniek een post plaatst of het wel goed gaat met je, en daarna gelijk vraagt bent of je komend weekend nog wel drugs kunt gebruiken. Dan denk ik dat je sowieso niet zo gezond bezig bent.

Dus ja even wat beter voor jezelf zorgen :wink:
Klik om te vergroten...
Ja duidelijk, de vraag is meer, moet ik nu echt een lange tijd stoppen of kan ik gewoon weer normale hoeveelheideiden bekende drugs in normale hoeveelheden nemen. Okal heb ik het as weekend nogsteeds last van de ontwenningsverschijnselen of kater. En natuurlijk gezondheid op 1. Vandaar ook de vraag. En dan de volgende vraag is valt alcohol hier ook onder.

mvg
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stijn11 zei:
Ja duidelijk, de vraag is meer, moet ik nu echt een lange tijd stoppen of kan ik gewoon weer normale hoeveelheideiden bekende drugs in normale hoeveelheden nemen. Okal heb ik het as weekend nogsteeds last van de ontwenningsverschijnselen of kater. En natuurlijk gezondheid op 1. Vandaar ook de vraag. En dan de volgende vraag is valt alcohol hier ook onder.

mvg
Klik om te vergroten...

Je blijft beter een tijdje nuchter.
Je hebt een kater die na 5 dagen nog niet voorbij is.
Het risico op een volgende heftige kater zelfs na een kleine hoeveelheid is groot.
Alcohol gaat je grenzen verleggen en na enkele drankjes ga je sowieso drugs overwegen.
Je gaat er niet van dood gaan om een feestje te skippen in je leven.
Het gaat een grotere impact hebben op je leven als je jouw lichaam blijft belasten met middelen.
Even een pauze zonder iets kan dus geen kwaad.
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Je blijft beter een tijdje nuchter.
Je hebt een kater die na 5 dagen nog niet voorbij is.
Het risico op een volgende heftige kater zelfs na een kleine hoeveelheid is groot.
Alcohol gaat je grenzen verleggen en na enkele drankjes ga je sowieso drugs overwegen.
Je gaat er niet van dood gaan om een feestje te skippen in je leven.
Het gaat een grotere impact hebben op je leven als je jouw lichaam blijft belasten met middelen.
Even een pauze zonder iets kan dus geen kwaad.
Klik om te vergroten...

thanks,
Maar een biertje, of 2 thuis op de bank kan geen kwaad…
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stijn11 zei:
thanks,
Maar een biertje, of 2 thuis op de bank kan geen kwaad…
Klik om te vergroten...
Zo lang die 2 er geen 8 worden met als eindresultaat een nacht doorhalen op 3-MMC of een ander stimulerend middel. Jezelf kunnen beheersen is vrij essentieel. Helemaal nuchter blijven is de meest veilige optie.
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jes, thanks. Kan er gelukkig vrij makkelijk vanaf blijven
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Tusi (staat eigenlijk voor 2C)
Klik om te vergroten...

Nee nee nee NEE!

Tusi is een vrij randomn mengsel van verschillende stoffen met een paar vrij standaard ingredienten, coke, keta, mdma. Beetje Meth die er nog lag? Beetje fentanyl? Beetje whatever nog van de tafel geschraapt kan worden na een week werk? En zeker zonder testen weet je dus niet wat en hoeveel van wat je hebt genomen. Echt lieve mensen we hebben in Nederland een prima drugsscene. Waarom zou je dit soort stoffen gebruiken??? O je bent nieuwsgierig? Je zit de halve dag met een computer in je handpalm toch? Je weet hoe google werkt toch?

Echt lieverds ik ben ook niet altijd verantwoordelijk bezig maar doe je goddamn research, zo moeilijk is het niet.

Sorry. Deze rant is niet voor jou persoonlijk. "Don't hate the Player, hate the Game" (maar dan in een andere context)

Rust, regelmaat en reinheid. En dan ben je als het goed is binnen een week of 2 toch wel weer de oude. En een huisarts kan nooit kwaad natuurlijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stijn11 zei:
Ja duidelijk, de vraag is meer, moet ik nu echt een lange tijd stoppen of kan ik gewoon weer normale hoeveelheideiden bekende drugs in normale hoeveelheden nemen. Okal heb ik het as weekend nogsteeds last van de ontwenningsverschijnselen of kater. En natuurlijk gezondheid op 1. Vandaar ook de vraag. En dan de volgende vraag is valt alcohol hier ook onder.

mvg
Klik om te vergroten...
Ik zeg wel eens dat een goede vuistregel is dat je niet vaker dan vier keer per jaar stimulerende drugs kunt gebruiken. Dat is inclusief MDMA, 3-MMC, cocaïne, en speed. Dus als je alle vier de drugs zou willen gebruiken, dan elk van die middelen maar 1 keer per jaar.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey @Nathaniel, ik snap dat je een algemeen punt probeert te maken, maar door mijn bericht aan te halen geef je het wel een persoonlijke lading. Er staat in verschillende bronnen dat tusi een fonetische weergave is van 2C en daarom denken mensen dat er 2C-B inzit. Dat is meestal niet zo (daar heb je gelijk in) maar dat zeg ik ook niet (zie mijn bericht hierboven).
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#12
het is dus niet raar dat ik al 1 week last heb van floaters en echt raar droom die ik in geur en kleur kan navertellen ? Puur ontwenning en gewoon teveel geweest. En m’n lichaam een opdonder gegeven.
Nathaniel zei:
Nee nee nee NEE!

Tusi is een vrij randomn mengsel van verschillende stoffen met een paar vrij standaard ingredienten, coke, keta, mdma. Beetje Meth die er nog lag? Beetje fentanyl? Beetje whatever nog van de tafel geschraapt kan worden na een week werk? En zeker zonder testen weet je dus niet wat en hoeveel van wat je hebt genomen. Echt lieve mensen we hebben in Nederland een prima drugsscene. Waarom zou je dit soort stoffen gebruiken??? O je bent nieuwsgierig? Je zit de halve dag met een computer in je handpalm toch? Je weet hoe google werkt toch?

Echt lieverds ik ben ook niet altijd verantwoordelijk bezig maar doe je goddamn research, zo moeilijk is het niet.

Sorry. Deze rant is niet voor jou persoonlijk. "Don't hate the Player, hate the Game" (maar dan in een andere context)

Rust, regelmaat en reinheid. En dan ben je als het goed is binnen een week of 2 toch wel weer de oude. En een huisarts kan nooit kwaad natuurlijk.
Klik om te vergroten...
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem aub nooit meer tusi en heel slecht dat je maat het überhaupt aanbood.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stijn11 zei:
het is dus niet raar dat ik al 1 week last heb van floaters en echt raar droom die ik in geur en kleur kan navertellen ? Puur ontwenning en gewoon teveel geweest. En m’n lichaam een opdonder gegeven.
Klik om te vergroten...
Nouja zoals ik al zei zijn de visuele verstoringen wel wat atypisch. We weten alleen niet wat er in jouw 'tuci' zat, dus dan is het extra lastig om te speculeren over hoe het komt dat je last hebt van zulke bijwerkingen. Ik zou vooral zeggen dat je niet alleen een te hoge dosis hebt genomen, maar ook te veel verschillende drugs door elkaar. Vooral het feit dat je niet eens weet welke drugs je hebt genomen (en hoeveel van elke drug) is risicovol.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tuci.

Je moet het ze tóch nageven. Die rommel die ze normaal dóór de drugs gooien verkopen als aparte drug.

Een date heeft me in augustus wat gegeven en ik was niet onder de indruk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Je moet het ze tóch nageven. Die rommel die ze normaal dóór de drugs gooien verkopen als aparte drug.
Klik om te vergroten...
Zou dit de reden zijn dat mensen (vooral de mensen die werken voor media) het altijd hebben over drugs (meervoud) terwijl ze het hebben over een drug (enkelvoud), terwijl ze de zin ook enkelvoudig houden, alsof (alle) drugs één ding is/zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."