#1
Het is denk ik eerst belangrijk om scherp te krijgen wat je gebruikt hebt. Tusi (staat eigenlijk voor 2C) of āpink cocaineā kan allerlei verschillende mengsels van drugs bevatten. Enig idee wat er in jouw roze poeder zat?
Ik zeg wel eens dat een goede vuistregel is dat je niet vaker dan vier keer per jaar stimulerende drugs kunt gebruiken. Dat is inclusief MDMA, 3-MMC, cocaĆÆne, en speed. Dus als je alle vier de drugs zou willen gebruiken, dan elk van die middelen maar 1 keer per jaar.Ja duidelijk, de vraag is meer, moet ik nu echt een lange tijd stoppen of kan ik gewoon weer normale hoeveelheideiden bekende drugs in normale hoeveelheden nemen. Okal heb ik het as weekend nogsteeds last van de ontwenningsverschijnselen of kater. En natuurlijk gezondheid op 1. Vandaar ook de vraag. En dan de volgende vraag is valt alcohol hier ook onder.
mvg
Nee nee nee NEE!
Tusi is een vrij randomn mengsel van verschillende stoffen met een paar vrij standaard ingredienten, coke, keta, mdma. Beetje Meth die er nog lag? Beetje fentanyl? Beetje whatever nog van de tafel geschraapt kan worden na een week werk? En zeker zonder testen weet je dus niet wat en hoeveel van wat je hebt genomen. Echt lieve mensen we hebben in Nederland een prima drugsscene. Waarom zou je dit soort stoffen gebruiken??? O je bent nieuwsgierig? Je zit de halve dag met een computer in je handpalm toch? Je weet hoe google werkt toch?
Echt lieverds ik ben ook niet altijd verantwoordelijk bezig maar doe je goddamn research, zo moeilijk is het niet.
Sorry. Deze rant is niet voor jou persoonlijk. "Don't hate the Player, hate the Game" (maar dan in een andere context)
Rust, regelmaat en reinheid. En dan ben je als het goed is binnen een week of 2 toch wel weer de oude. En een huisarts kan nooit kwaad natuurlijk.
Nouja zoals ik al zei zijn de visuele verstoringen wel wat atypisch. We weten alleen niet wat er in jouw 'tuci' zat, dus dan is het extra lastig om te speculeren over hoe het komt dat je last hebt van zulke bijwerkingen. Ik zou vooral zeggen dat je niet alleen een te hoge dosis hebt genomen, maar ook te veel verschillende drugs door elkaar. Vooral het feit dat je niet eens weet welke drugs je hebt genomen (en hoeveel van elke drug) is risicovol.het is dus niet raar dat ik al 1 week last heb van floaters en echt raar droom die ik in geur en kleur kan navertellen ? Puur ontwenning en gewoon teveel geweest. En mān lichaam een opdonder gegeven.
Zou dit de reden zijn dat mensen (vooral de mensen die werken voor media) het altijd hebben over drugs (meervoud) terwijl ze het hebben over een drug (enkelvoud), terwijl ze de zin ook enkelvoudig houden, alsof (alle) drugs één ding is/zijn?Je moet het ze tóch nageven. Die rommel die ze normaal dóór de drugs gooien verkopen als aparte drug.
Hey @Nathaniel, ik snap dat je een algemeen punt probeert te maken, maar door mijn bericht aan te halen geef je het wel een persoonlijke lading. Er staat in verschillende bronnen dat tusi een fonetische weergave is van 2C en daarom denken mensen dat er 2C-B inzit. Dat is meestal niet zo (daar heb je gelijk in) maar dat zeg ik ook niet (zie mijn bericht hierboven).
Klasse dat je zo reageert. Dat waardeer ik enorm.Yeah I know en het spijt me. Het was inderdaad niet peroonlijk bedoelt en in z'n algemeenheid meer naar de topicstarter dan naar jou. Dit soort shit doet mijn onderbuik borrelen en dan komen er niet de meest fraaie dingen uit, alhoewel goed bedoeld.
Ja ik snap dat de visuele verstoringen vervelend kunnen zijn. En ik denk ook dat het bijwerkingen zijn die aandacht verdienen. Je kunt er nu helaas niet zoveel doen. Maar gelukkig is het waarschijnlijk dat de klachten vanzelf ophouden. Hoe lang je het even moet aankijken heb ik ook al gezegd:Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken en kunnen deze visuele verstoringen blijvend zijn. En wat kan ik er aan doen ? Naar de huisarts gaan ? De andere klachten zijn iig weg. Alleen nog lichtflitsen zien, en floaters. Waar ik me steeds meer aan erger.
Als je na die 6 weken nog last hebt van klachten dan kun je inderdaad even naar de huisarts gaan. Maar vaak weten huisartsen niet zoveel van visuele verstoringen na drugsgebruik. Er is ook een Landelijk Medisch Spreekuur Partydrugs, waar de medewerkers veel meer expertise hebben over klachten na drugsgebruik.Als je over 6 weken er nog last van hebt dan zou er wat anders aan de hand kunnen zijn.
Nouja zoals ik al zei zijn de visuele verstoringen wel wat atypisch. We weten alleen niet wat er in jouw 'tuci' zat, dus dan is het extra lastig om te speculeren over hoe het komt dat je last hebt van zulke bijwerkingen. Ik zou vooral zeggen dat je niet alleen een te hoge dosis hebt genomen, maar ook te veel verschillende drugs door elkaar. Vooral het feit dat je niet eens weet welke drugs je hebt genomen (en hoeveel van elke drug) is risicovol.
Floaters zijn drijvers in je glasvocht. Deze heb ik al heel erg lang en ben ik ook diverse malen mee naar verschillende oogartsen geweest. Ik heb hier flink mee in de medische molen gezeten omdat deze mij hinderden, vooral op zonnige dagen en onder TL-licht. Super vervelend, maar inmiddels heb ik hier goed mee leren leven. Ook al ben ik zelf geen arts, ik kan met een behoorlijke mate van zekerheid zeggen dat floaters over het algemeen niet veroorzaakt worden door drugsgebruik. Het is meestal een onschuldige oogaandoening. Lichtflitsen kunnen een voorbode zijn voor een netvliesprobleem, maar dit is meestal ook onschuldig en hier krijgen heel veel mensen ooit mee te maken. Ook dit heeft, indien de flitsen te maken hebben met prikkeling van de retina (netvlies), niets te maken met drugsgebruik. Ook al zijn jouw klachten zeer waarschijnlijk onschuldig, bij floaters in combinatie met lichtflitsen wordt aangeraden om de huisarts te bezoeken. Deze kan je eventueel doorverwijzen naar een oogarts, indien nodig. Andere visuele verstoringen zouden eventueel wel door drugsgebruik/misbruik kunnen komen, maar hier kan ik op basis van deze informatie niets van zeggen. Verder zou ik me vooral niet te druk maken, je maakt een vrij geobsedeerde en verontruste indruk. Met al die vragen die je aan ons stelt kan je uiteindelijk beter naar een arts gaan. Wij zijn geen deskundigen/medisch specialisten.Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken en kunnen deze visuele verstoringen blijvend zijn. En wat kan ik er aan doen ? Naar de huisarts gaan ? De andere klachten zijn iig weg. Alleen nog lichtflitsen zien, en floaters. Waar ik me steeds meer aan erger.
Floaters en gevoeligheid voor licht worden soms wel door drugsgebruik veroorzaakt. Maar of dat zo is kun je eigenlijk pas zeggen als de klachten langer blijven aanhouden na drugsgebruik. Daarom dus eerst even wachten om te kijken of het vanzelf ophoudt.Floaters zijn drijvers in je glasvocht. Deze heb ik al heel erg lang en ben ik ook diverse malen mee naar verschillende oogartsen geweest. Ik heb hier flink mee in de medische molen gezeten omdat deze mij hinderden, vooral op zonnige dagen en onder TL-licht. Super vervelend, maar inmiddels heb ik hier goed mee leren leven. Ook al ben ik zelf geen arts, ik kan met een behoorlijke mate van zekerheid zeggen dat floaters over het algemeen niet veroorzaakt worden door drugsgebruik. Het is meestal een onschuldige oogaandoening. Lichtflitsen kunnen een voorbode zijn voor een netvliesprobleem, maar dit is meestal ook onschuldig en hier krijgen heel veel mensen ooit mee te maken. Ook dit heeft, indien de flitsen te maken hebben met prikkeling van de retina (netvlies), niets te maken met drugsgebruik. Ook al zijn jouw klachten zeer waarschijnlijk onschuldig, bij floaters in combinatie met lichtflitsen wordt aangeraden om de huisarts te bezoeken. Deze kan je eventueel doorverwijzen naar een oogarts, indien nodig. Andere visuele verstoringen zouden eventueel wel door drugsgebruik/misbruik kunnen komen, maar hier kan ik op basis van deze informatie niets van zeggen. Verder zou ik me vooral niet te druk maken, je maakt een vrij geobsedeerde en verontruste indruk. Met al die vragen die je aan ons stelt kan je uiteindelijk beter naar een arts gaan. Wij zijn geen deskundigen/medisch specialisten.
Wat is de theorie daarachter/bron daarvan? Gevoeligheid voor licht kan ik me zeker voorstellen, maar het glasachtiglichaam is verder niet doorbloed en er vindt verder geen interactie plaats met de middelen die je gebruikt hebt? Wat ik me wel kan voorstellen is dat je eventuele al bestaande floaters opeens waarneemt die je eerder nooit gezien hebt door toename van gevoeligheid voor licht. Maar een causaal verband tussen het ontstaan van glasvochttroebelingen en drugsgebruik lijkt me onmogelijk. Correct me if I'm wrong. Glasvochttroebelingen worden veroorzaakt door degeneratie/vervloeiing van het glasvocht, wat bij iedereen gedurende het ouder worden plaatsvindt.Floaters en gevoeligheid voor licht worden soms wel door drugsgebruik veroorzaakt. Maar of dat zo is kun je eigenlijk pas zeggen als de klachten langer blijven aanhouden na drugsgebruik. Daarom dus eerst even wachten om te kijken of het vanzelf ophoudt.
Eerlijk gezegd wil ik hier nu niet te veel ingaan op allerlei ziektebeelden, omdat dat juist onrust bij TS kan veroorzaken. We weten nu niet wat er precies aan de hand is, en de kans is groot dat de klachten vanzelf weer ophouden. Als de klachten aanhouden, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van drugsgerelateerde klachten. Ik stuur je wel even een PM om je persoonlijke interesse in het onderwerp te bevredigen.Wat is de theorie daarachter/bron daarvan? Gevoeligheid voor licht kan ik me zeker voorstellen, maar het glasachtiglichaam is verder niet doorbloed en er vindt verder geen interactie plaats met de middelen die je gebruikt hebt? Wat ik me wel kan voorstellen is dat je eventuele al bestaande floaters opeens waarneemt die je eerder nooit gezien hebt door toename van gevoeligheid voor licht. Maar een causaal verband tussen het ontstaan van glasvochttroebelingen en drugsgebruik lijkt me onmogelijk. Correct me if I'm wrong. Glasvochttroebelingen worden veroorzaakt door degeneratie/vervloeiing van het glasvocht, wat bij iedereen gedurende het ouder worden plaatsvindt.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Maak je niet teveel zorgen TS, het zal best meevallen. Zou even geen drugs meer gebruiken en dan komt het vanzelf in orde!Eerlijk gezegd wil ik hier nu niet te veel ingaan op allerlei ziektebeelden, omdat dat juist onrust bij TS kan veroorzaken. We weten nu niet wat er precies aan de hand is, en de kans is groot dat de klachten vanzelf weer ophouden. Als de klachten aanhouden, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van drugsgerelateerde klachten. Ik stuur je wel even een PM om je persoonlijke interesse in het onderwerp te bevredigen.
Nog even uitdrukkelijk het advies aan @Stijn11 om je niet te veel bezig te houden met allerlei ziektebeelden en die ook niet te gaan Googlen. Je maakt jezelf er alleen maar ongerust mee; waar je dan vervolgens niks mee kan omdat je toch moet afwachten of de klachten blijven aanhouden. Focus je liever op wat je wel kunt doen: goed voor jezelf zorgen, uitrusten, sporten, en verleidingen om drugs te gebruiken vermijden.
Nee, geen idee. De vriend waarmee ik het genomen heb heeft echter helemaal nergens last van. Hij is ook meer ervaren.Het is denk ik eerst belangrijk om scherp te krijgen wat je gebruikt hebt. Tusi (staat eigenlijk voor 2C) of āpick cocaineā kan allerlei verschillende mengels van drugs bevatten. Enig idee wat er in jou roze poeder zat?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."