Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDip na Tusi en 3mmc

Dip na Tusi en 3mmc

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is denk ik eerst belangrijk om scherp te krijgen wat je gebruikt hebt. Tusi (staat eigenlijk voor 2C) of ā€œpink cocaineā€ kan allerlei verschillende mengsels van drugs bevatten. Enig idee wat er in jouw roze poeder zat?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stijn11 zei:
Ja duidelijk, de vraag is meer, moet ik nu echt een lange tijd stoppen of kan ik gewoon weer normale hoeveelheideiden bekende drugs in normale hoeveelheden nemen. Okal heb ik het as weekend nogsteeds last van de ontwenningsverschijnselen of kater. En natuurlijk gezondheid op 1. Vandaar ook de vraag. En dan de volgende vraag is valt alcohol hier ook onder.

mvg
Klik om te vergroten...
Ik zeg wel eens dat een goede vuistregel is dat je niet vaker dan vier keer per jaar stimulerende drugs kunt gebruiken. Dat is inclusief MDMA, 3-MMC, cocaĆÆne, en speed. Dus als je alle vier de drugs zou willen gebruiken, dan elk van die middelen maar 1 keer per jaar.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey @Nathaniel, ik snap dat je een algemeen punt probeert te maken, maar door mijn bericht aan te halen geef je het wel een persoonlijke lading. Er staat in verschillende bronnen dat tusi een fonetische weergave is van 2C en daarom denken mensen dat er 2C-B inzit. Dat is meestal niet zo (daar heb je gelijk in) maar dat zeg ik ook niet (zie mijn bericht hierboven).
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#4
het is dus niet raar dat ik al 1 week last heb van floaters en echt raar droom die ik in geur en kleur kan navertellen ? Puur ontwenning en gewoon teveel geweest. En m’n lichaam een opdonder gegeven.
Nathaniel zei:
Nee nee nee NEE!

Tusi is een vrij randomn mengsel van verschillende stoffen met een paar vrij standaard ingredienten, coke, keta, mdma. Beetje Meth die er nog lag? Beetje fentanyl? Beetje whatever nog van de tafel geschraapt kan worden na een week werk? En zeker zonder testen weet je dus niet wat en hoeveel van wat je hebt genomen. Echt lieve mensen we hebben in Nederland een prima drugsscene. Waarom zou je dit soort stoffen gebruiken??? O je bent nieuwsgierig? Je zit de halve dag met een computer in je handpalm toch? Je weet hoe google werkt toch?

Echt lieverds ik ben ook niet altijd verantwoordelijk bezig maar doe je goddamn research, zo moeilijk is het niet.

Sorry. Deze rant is niet voor jou persoonlijk. "Don't hate the Player, hate the Game" (maar dan in een andere context)

Rust, regelmaat en reinheid. En dan ben je als het goed is binnen een week of 2 toch wel weer de oude. En een huisarts kan nooit kwaad natuurlijk.
Klik om te vergroten...
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neem aub nooit meer tusi en heel slecht dat je maat het überhaupt aanbood.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stijn11 zei:
het is dus niet raar dat ik al 1 week last heb van floaters en echt raar droom die ik in geur en kleur kan navertellen ? Puur ontwenning en gewoon teveel geweest. En m’n lichaam een opdonder gegeven.
Klik om te vergroten...
Nouja zoals ik al zei zijn de visuele verstoringen wel wat atypisch. We weten alleen niet wat er in jouw 'tuci' zat, dus dan is het extra lastig om te speculeren over hoe het komt dat je last hebt van zulke bijwerkingen. Ik zou vooral zeggen dat je niet alleen een te hoge dosis hebt genomen, maar ook te veel verschillende drugs door elkaar. Vooral het feit dat je niet eens weet welke drugs je hebt genomen (en hoeveel van elke drug) is risicovol.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tuci.

Je moet het ze tóch nageven. Die rommel die ze normaal dóór de drugs gooien verkopen als aparte drug.

Een date heeft me in augustus wat gegeven en ik was niet onder de indruk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Je moet het ze tóch nageven. Die rommel die ze normaal dóór de drugs gooien verkopen als aparte drug.
Klik om te vergroten...
Zou dit de reden zijn dat mensen (vooral de mensen die werken voor media) het altijd hebben over drugs (meervoud) terwijl ze het hebben over een drug (enkelvoud), terwijl ze de zin ook enkelvoudig houden, alsof (alle) drugs ƩƩn ding is/zijn?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Hey @Nathaniel, ik snap dat je een algemeen punt probeert te maken, maar door mijn bericht aan te halen geef je het wel een persoonlijke lading. Er staat in verschillende bronnen dat tusi een fonetische weergave is van 2C en daarom denken mensen dat er 2C-B inzit. Dat is meestal niet zo (daar heb je gelijk in) maar dat zeg ik ook niet (zie mijn bericht hierboven).
Klik om te vergroten...

Yeah I know en het spijt me. Het was inderdaad niet peroonlijk bedoelt en in z'n algemeenheid meer naar de topicstarter dan naar jou. Dit soort shit doet mijn onderbuik borrelen en dan komen er niet de meest fraaie dingen uit, alhoewel goed bedoeld.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nathaniel zei:
Yeah I know en het spijt me. Het was inderdaad niet peroonlijk bedoelt en in z'n algemeenheid meer naar de topicstarter dan naar jou. Dit soort shit doet mijn onderbuik borrelen en dan komen er niet de meest fraaie dingen uit, alhoewel goed bedoeld.
Klik om te vergroten...
Klasse dat je zo reageert. Dat waardeer ik enorm.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stijn11 zei:
Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken en kunnen deze visuele verstoringen blijvend zijn. En wat kan ik er aan doen ? Naar de huisarts gaan ? De andere klachten zijn iig weg. Alleen nog lichtflitsen zien, en floaters. Waar ik me steeds meer aan erger.
Klik om te vergroten...
Ja ik snap dat de visuele verstoringen vervelend kunnen zijn. En ik denk ook dat het bijwerkingen zijn die aandacht verdienen. Je kunt er nu helaas niet zoveel doen. Maar gelukkig is het waarschijnlijk dat de klachten vanzelf ophouden. Hoe lang je het even moet aankijken heb ik ook al gezegd:
Neo-Shulginist zei:
Als je over 6 weken er nog last van hebt dan zou er wat anders aan de hand kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Als je na die 6 weken nog last hebt van klachten dan kun je inderdaad even naar de huisarts gaan. Maar vaak weten huisartsen niet zoveel van visuele verstoringen na drugsgebruik. Er is ook een Landelijk Medisch Spreekuur Partydrugs, waar de medewerkers veel meer expertise hebben over klachten na drugsgebruik.

Landelijk Medisch Spreekuur Partydrugs | Jellinek

www.jellinek.nl www.jellinek.nl

Voordat ze je kunnen helpen bij het landelijk medisch spreekuur partydrugs is het wel belangrijk dat je in de tussentijd goed voor jezelf zorgt. Anders is het helemaal niet te doen om de oorzaak te achterhalen en een behandeling te zoeken. Dus de komende (5) weken geen drugs gebruiken. Zeker geen stimulerende drugs maar ook geen psychedelica en liever ook niet blowen. Neem voldoende rust. Eet gezond en gevarieerd en ga sporten. Als de klachten daarna niet voorbij zijn dan kunnen ze je bij het landelijk medisch spreekuur partydrugs helpen.
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Nouja zoals ik al zei zijn de visuele verstoringen wel wat atypisch. We weten alleen niet wat er in jouw 'tuci' zat, dus dan is het extra lastig om te speculeren over hoe het komt dat je last hebt van zulke bijwerkingen. Ik zou vooral zeggen dat je niet alleen een te hoge dosis hebt genomen, maar ook te veel verschillende drugs door elkaar. Vooral het feit dat je niet eens weet welke drugs je hebt genomen (en hoeveel van elke drug) is risicovol.
Klik om te vergroten...

Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken en kunnen deze visuele verstoringen blijvend zijn. En wat kan ik er aan doen ? Naar de huisarts gaan ? De andere klachten zijn iig weg. Alleen nog lichtflitsen zien, en floaters. Waar ik me steeds meer aan erger.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stijn11 zei:
Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken en kunnen deze visuele verstoringen blijvend zijn. En wat kan ik er aan doen ? Naar de huisarts gaan ? De andere klachten zijn iig weg. Alleen nog lichtflitsen zien, en floaters. Waar ik me steeds meer aan erger.
Klik om te vergroten...
Floaters zijn drijvers in je glasvocht. Deze heb ik al heel erg lang en ben ik ook diverse malen mee naar verschillende oogartsen geweest. Ik heb hier flink mee in de medische molen gezeten omdat deze mij hinderden, vooral op zonnige dagen en onder TL-licht. Super vervelend, maar inmiddels heb ik hier goed mee leren leven. Ook al ben ik zelf geen arts, ik kan met een behoorlijke mate van zekerheid zeggen dat floaters over het algemeen niet veroorzaakt worden door drugsgebruik. Het is meestal een onschuldige oogaandoening. Lichtflitsen kunnen een voorbode zijn voor een netvliesprobleem, maar dit is meestal ook onschuldig en hier krijgen heel veel mensen ooit mee te maken. Ook dit heeft, indien de flitsen te maken hebben met prikkeling van de retina (netvlies), niets te maken met drugsgebruik. Ook al zijn jouw klachten zeer waarschijnlijk onschuldig, bij floaters in combinatie met lichtflitsen wordt aangeraden om de huisarts te bezoeken. Deze kan je eventueel doorverwijzen naar een oogarts, indien nodig. Andere visuele verstoringen zouden eventueel wel door drugsgebruik/misbruik kunnen komen, maar hier kan ik op basis van deze informatie niets van zeggen. Verder zou ik me vooral niet te druk maken, je maakt een vrij geobsedeerde en verontruste indruk. Met al die vragen die je aan ons stelt kan je uiteindelijk beter naar een arts gaan. Wij zijn geen deskundigen/medisch specialisten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Highonlife zei:
Floaters zijn drijvers in je glasvocht. Deze heb ik al heel erg lang en ben ik ook diverse malen mee naar verschillende oogartsen geweest. Ik heb hier flink mee in de medische molen gezeten omdat deze mij hinderden, vooral op zonnige dagen en onder TL-licht. Super vervelend, maar inmiddels heb ik hier goed mee leren leven. Ook al ben ik zelf geen arts, ik kan met een behoorlijke mate van zekerheid zeggen dat floaters over het algemeen niet veroorzaakt worden door drugsgebruik. Het is meestal een onschuldige oogaandoening. Lichtflitsen kunnen een voorbode zijn voor een netvliesprobleem, maar dit is meestal ook onschuldig en hier krijgen heel veel mensen ooit mee te maken. Ook dit heeft, indien de flitsen te maken hebben met prikkeling van de retina (netvlies), niets te maken met drugsgebruik. Ook al zijn jouw klachten zeer waarschijnlijk onschuldig, bij floaters in combinatie met lichtflitsen wordt aangeraden om de huisarts te bezoeken. Deze kan je eventueel doorverwijzen naar een oogarts, indien nodig. Andere visuele verstoringen zouden eventueel wel door drugsgebruik/misbruik kunnen komen, maar hier kan ik op basis van deze informatie niets van zeggen. Verder zou ik me vooral niet te druk maken, je maakt een vrij geobsedeerde en verontruste indruk. Met al die vragen die je aan ons stelt kan je uiteindelijk beter naar een arts gaan. Wij zijn geen deskundigen/medisch specialisten.
Klik om te vergroten...
Floaters en gevoeligheid voor licht worden soms wel door drugsgebruik veroorzaakt. Maar of dat zo is kun je eigenlijk pas zeggen als de klachten langer blijven aanhouden na drugsgebruik. Daarom dus eerst even wachten om te kijken of het vanzelf ophoudt.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Floaters en gevoeligheid voor licht worden soms wel door drugsgebruik veroorzaakt. Maar of dat zo is kun je eigenlijk pas zeggen als de klachten langer blijven aanhouden na drugsgebruik. Daarom dus eerst even wachten om te kijken of het vanzelf ophoudt.
Klik om te vergroten...
Wat is de theorie daarachter/bron daarvan? Gevoeligheid voor licht kan ik me zeker voorstellen, maar het glasachtiglichaam is verder niet doorbloed en er vindt verder geen interactie plaats met de middelen die je gebruikt hebt? Wat ik me wel kan voorstellen is dat je eventuele al bestaande floaters opeens waarneemt die je eerder nooit gezien hebt door toename van gevoeligheid voor licht. Maar een causaal verband tussen het ontstaan van glasvochttroebelingen en drugsgebruik lijkt me onmogelijk. Correct me if I'm wrong. Glasvochttroebelingen worden veroorzaakt door degeneratie/vervloeiing van het glasvocht, wat bij iedereen gedurende het ouder worden plaatsvindt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Highonlife zei:
Wat is de theorie daarachter/bron daarvan? Gevoeligheid voor licht kan ik me zeker voorstellen, maar het glasachtiglichaam is verder niet doorbloed en er vindt verder geen interactie plaats met de middelen die je gebruikt hebt? Wat ik me wel kan voorstellen is dat je eventuele al bestaande floaters opeens waarneemt die je eerder nooit gezien hebt door toename van gevoeligheid voor licht. Maar een causaal verband tussen het ontstaan van glasvochttroebelingen en drugsgebruik lijkt me onmogelijk. Correct me if I'm wrong. Glasvochttroebelingen worden veroorzaakt door degeneratie/vervloeiing van het glasvocht, wat bij iedereen gedurende het ouder worden plaatsvindt.
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd wil ik hier nu niet te veel ingaan op allerlei ziektebeelden, omdat dat juist onrust bij TS kan veroorzaken. We weten nu niet wat er precies aan de hand is, en de kans is groot dat de klachten vanzelf weer ophouden. Als de klachten aanhouden, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van drugsgerelateerde klachten. Ik stuur je wel even een PM om je persoonlijke interesse in het onderwerp te bevredigen.

Nog even uitdrukkelijk het advies aan @Stijn11 om je niet te veel bezig te houden met allerlei ziektebeelden en die ook niet te gaan Googlen. Je maakt jezelf er alleen maar ongerust mee; waar je dan vervolgens niks mee kan omdat je toch moet afwachten of de klachten blijven aanhouden. Focus je liever op wat je wel kunt doen: goed voor jezelf zorgen, uitrusten, sporten, en verleidingen om drugs te gebruiken vermijden.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Eerlijk gezegd wil ik hier nu niet te veel ingaan op allerlei ziektebeelden, omdat dat juist onrust bij TS kan veroorzaken. We weten nu niet wat er precies aan de hand is, en de kans is groot dat de klachten vanzelf weer ophouden. Als de klachten aanhouden, dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van drugsgerelateerde klachten. Ik stuur je wel even een PM om je persoonlijke interesse in het onderwerp te bevredigen.

Nog even uitdrukkelijk het advies aan @Stijn11 om je niet te veel bezig te houden met allerlei ziektebeelden en die ook niet te gaan Googlen. Je maakt jezelf er alleen maar ongerust mee; waar je dan vervolgens niks mee kan omdat je toch moet afwachten of de klachten blijven aanhouden. Focus je liever op wat je wel kunt doen: goed voor jezelf zorgen, uitrusten, sporten, en verleidingen om drugs te gebruiken vermijden.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me volledig bij aan. Maak je niet teveel zorgen TS, het zal best meevallen. Zou even geen drugs meer gebruiken en dan komt het vanzelf in orde!
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo,

Vorige week tusi gebruikt, na dat we een avond aan de 3m zaten kwam iemand er opeens mee aanzetten en vertelde me dat het ā€œroze cokeā€ was. Na die genomen te hebben werd ik helemaal vaag en achteraf na wat googelen bleek het de drug tusi te zijn. Ik heb al eens een keer een flinke mdma kater gehad dus daar wou ik vanaf blijfen. Nu blijkt hier ook mdma in te zitten. En voel ik mij al een week kut. Ik kan me niet concentreren zie vlekken ben moe en denk er alleen maar over na. Ook heb ik die nacht niet geslapenen en heb ik de nacht door moeten halen ? Kan dit horen bij de Dip? Ben inmiddels al 5 dagen verder en het word niet heel snel minder. En door maar te blijven malen denk ik er de hele dag aan. M’n hart klopt dan weer sneller en ik beginner zweten. Kan dit komen van dit spul en misschien ook komen door de stress van het niet over gaan en mijn gegoogel waar alleen maar erge psygishe klachten uit komen ? Als ik wakker word is het eerst ook meteen waar aan ik denk. ā€œBen ik al weer helder en niet zo vaag als gisteren waardoor ik mijzelfā€ helemaal gek maak. Ik voel mijzelf mezelf niet en ben niet meer de drukke spontane gast.
Of heeft iemand ervaring met dit soort katers/verschijnselen na deze drugs ?
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gewoon uitzitten en minder drugs gebruiken als je zulke heftige katers ervaart. Drugs gebruiken is nooit zonder risico's. De kater zal voorbij gaan en je zult je vanzelf beter gaan voelen. Zie dit als een les.
S
Stijn11Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Het is denk ik eerst belangrijk om scherp te krijgen wat je gebruikt hebt. Tusi (staat eigenlijk voor 2C) of ā€œpick cocaineā€ kan allerlei verschillende mengels van drugs bevatten. Enig idee wat er in jou roze poeder zat?
Klik om te vergroten...
Nee, geen idee. De vriend waarmee ik het genomen heb heeft echter helemaal nergens last van. Hij is ook meer ervaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."