Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteken en druk op borst na 3mmc

Steken en druk op borst na 3mmc

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Neo-Shulginist heb jij misschien tijd om ook even naar de vraag van @MissChem te kijken?
V
Vanhofje20Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, ik heb maandag en dinsdag 3mmc gebruikt en heb hier dinsdag ook best wat alcohol bij gedronken. Normaal gesproken gebruik ik het niet zo vaak maar nu kwam het er ineens twee dagen achter elkaar van. Ik heb sindsdien gedurende de hele dag een soort drukkend gevoel op m'n borst. Daarbij zorgt inademen voor een steek rond het hart, wat me soms een beetje kortademend maakt. Soms heb ik 's nachts in bed ook last van een soort spierpijn gevoel in m'n schouder. De intentie fluctueert een beetje, maar meestal is het' 's ochtends wel te doen en wordt het erger met de dag. Aangezien het nu al een paar dagen aanhoudt vroeg ik me af of iemand dit ook heeft gehad, en of het blijvend is. Wat kan ik het beste doen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het best ga je naar je huisarts en vertel je eerlijk wat er aan de hand is.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb dit ook een keer gehad. Niet zozeer na drugs (rookte en blowde destijds elke dag, nu nog trouwens..) maar was niet na cocaïne gebruik ofzo wat toen sporadische gebeurde. Had wel dezelfde klachten als de jouwe.

Ben naar de huisarts geweest en verteld waar ik last van had, bloed druk opgemeten en hartritme laten checken. Bleek niks aan de hand te zijn volgens hem. Gek genoeg was het daarna over. 😅

Wat hierboven al geadviseerd werd: Bel zsm de huisarts en laat ‘t ff checken. Succes. 👍🏻
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je misschien een gekke beweging gemaakt? Ik heb ook eens na intensief sporten 1,5 week lang van die steken in het borstgebied gehad, bij inademen pijn en soms zomaar een steek. Was een spiertje bij het borstbeen/ribben. Voelt wel heel eng idd.
Om zeker te zijn wat er bij jou aan de hand is kun je het best even je huisarts consulteren.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb dit ook weleens als ik vaak of lang 3mmc heb gebruikt. Vind het ook altijd erg beangstigend maar bij mij trekt het vaak na 1-2 dagen weg. Ik denk (maar ben ook geen arts) dat het misschien te maken kan hebben met bloedvat vernauwing. Een bijwerking die veel voorkomt bij 3mmc.

Een ding is zeker en dat is dat het niet goed is voor je lichaam maar aangezien er nog weinig bekend is over de gevolgen van 3mmc weten we niet hoe schadelijk het kan zijn.

Voor geruststelling en voor de zekerheid zou ik toch even contact zoeken met een arts.
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ervaar nu hetzelfde, ook druk op mijn borst (5 dagen nu) Zijn er mensen die uit ervaring spreken en weten dat dit weer wegtrekt?
M
MissChemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Bekijk bijlage 54508
Ken je de paniekcirkel? Ik denk dat die voor zichzelf spreekt en anders stel gerust een vraag als je het niet snapt😊

Het is in dit geval niet perse een ‘onschuldig’ symptoom want het komt voort uit drugs gebruik maar het is niet iets wat gek is na gebruik. Grote kans dat als je het wat meer kunt loslaten en je goed voor jezelf zorgt de klachten zullen afnemen. Mocht je het echt niet vertrouwen kun je medische hulp inschakelen.
Klik om te vergroten...
Na wat ademheidsoefeningen gaat het al een stuk rustiger met me. Ik zal proberen de komende tijd angstige activiteiten te vermijden want ik merk dat er hier een link tussen zit met mijn gedachten/paniek en mijn klachten. De paniekcirkel herinner ik mij uit mijn verleden en kan ik mijn gedrag hier zeker op terugzien.

Hier kamp ik in mijn dagelijkse leven op (Wel op een mindere mate, maar ik denk dat je dan ook niet geconfronteerd word met het feit dat er echt catastrofische gevolgen aan kunnen vastzitten) ook mee, wat dan gaat zorgen dat ik in die gevallen klachtgevende situaties ga proberen te vermijden.
Normaliter niet al te slim, want dat maakt alleen de angst maar groter is mij verteld.

Maar wellicht denk ik dat het in dit geval juist een moment van clariteit voor mij heeft gebracht: want alhoewel ik het echt kut vond merk ik wel dat ik echt cravings krijg nu bij de comedown, en als ik dan nu ervaringen van beginnende gebruikers waar ervaringsdeskundigen hieraan kunnen herkennen en ik dit ook doe begin ik een beetje na te denken zo van: dit is het pad waar je naartoe gaat, is dit wel wat ik wil? Wil ik híérom echt gewoon mijn lijf staan verkutten? Ik heb al een predispositie voor angst en om dan verslaafd te zijn aan iets dat je zo erg en heftig kan beinvloeden vind ik niet een goed idee. Ik zeg dit omdat, hoe kut het ook is om toe te geven, ik gewoon merk dat ik het weer wil. Vraag me dan ook niet hoe maar ik vond het zo'n kutervaring maar ik heb er gewoon wel echt cravings naar krijg en mijzelf al begin te herkennen in andermans verslaving na maar 3x stims the hebben gebruikt.


OtherShore zei:
En dan even heel direct en recht doorzee: Het lijkt me niet verstandig als je blijft experimenteren met drugs. Het is deze ellende echt niet waard. Ik zou wat je nu nog in huis hebt door de wc spoelen.
Klik om te vergroten...

En dan nog dit. Dit gedachte had ik ook eerder vanochtend. Ik vind het alleen echt erg dat toen ik de gedachte kreeg ik gelijk in een soort van defensie sprong en een excuus bedacht van OH MAAR DAT IS TOCH NIET NODIG MEIS DAS TOCH ZONDE VAN AL DAT GELD JOH BEN JE GEK terwijl ik me eigenlijk vanbinnen dondersgoed realiseer dat het geld op moment van aanschaf al is verspild en het uitendelijk wel nemen of weggooien niet het geld terugbrengt, alleen een kortdurende roes om maar om dit feit niet te hoeven denken. Verder weet ik niet of ik mijn gebruik daadwerkelijk zo infrequent zou kunnen blijven houden, maar ik ben echt wel fucking blij dat ik dit nu inzie en niet wanneer het erger was geworden. Want met 4x per jaar ben ik echt wel minstens 2 jaar bezig met proberen en dan verwachten dat ik naast de craving de resterende 357 dagen niet aan drugs denk lijkt mij overigens vrij klein;
Ik zie eigenlijk maar 3 paden splitsen vanaf het moment waar ik op dit moment sta:

Of ik werk mijn lijf ziel en geest naar de tering met chemisch troep waar ik dan afhankelijk van wordt; klinkt als de hel waardoor zowel mijn toekomstige financiele situatie sowieso zal zakken als alles kwijtraak

Of ik toon een superhuman uithoudingsvermogen om dit als een mirakel maar eens in de 3 maanden te proberen; klinkt niet realistisch tenzij ik een tijd lock o.i.d of bij een vriendin leg want ik ga even eerlijk zijn ik ken mijzelf en weet gewoon ook volgens mij echt uit non drugs gedrag dat ik echt veel meer impulsief en eerder op de korte-termijn geoogd ben dan op de lange termijn alleen heb ik dit gewoon mentaal onderdrukt en mijzelf wijsgemaakt dat het wel oke is en dat een keertje wat proberen niets mis kan, super stom natuurlijk maar ja dan ga je ervaringen op het forum lezen en zegt vrijwel iedereen letterlijk hetzelfde en dan ga je zegmaar toch realiseren dat letterlijk iedereen begon met het zichzelf wijsmaken dat ze het wel aankonden.

Of ik spoel al dat spul door de wc; Beste langetermijnoptie omdat ik toch maar weinig heb gebruikt, maar juist dat doet zo'n pijn omdat ik gewoon doodnormaal echt te veel had gekocht maar niet alles heb geprobeerd maar ook realiseer ik me dat dan juist zo'n valkuil kan zijn dat het in huis hebben veel eerder gaat uitlokken tot eerder gebruik

Het is nu nogal overprikkeld in mijn hersenen op dit moment en ik denk aan alles en nog wat, over hoe het nu al zo ver heeft kunnen lopen al. Eigenlijk is het niet een goed idee voor mij om hieraan te beginnen. Dat heb ik eigenlijk altijd al gehoord, zo van je bent er wel je eigen proefkonijn mee, maar dan praat je dat weer goed zo van aaaach weer zo aanstelleeuurrrss kan mij wat schelen ik ga het toch maar 1x gebruiken :yum: maar je bent jezelf natuurlijk aan het bedriegen want tegelijkertijd koop je nog wat in poedervorm want ''Ja dat is goedkoper dan pellets'' of ''oh maar dit kan je alleen in poeder krijgen'' en dan heb je gelijk de sunk cost fallacy erbij en ga je het toch opmaken en ja dan heb je zeker wel frequent genoeg gebruikt om verslaafd te zijn. Megadomme keuze geweest uberhaupt rc's te proberen trouwens, ik heb niet eens wat gevonden dat ik echt leuk vond, stiekem is dit eigenlijk een blessing in disguise is want ik heb ook niet 'het' middel gevonden; Waarom wil ik 'het' middel eigenlijk vinden? Waarom wil ik toch door?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet; dat waar ik al bang voor was; als ik zo door ga loop ik 100% in een verslaving terecht waar ik niet zelf uit verwacht te ontsnappen.

Ik ga in ieder geval lang lang lang laaaaaang nadenken voodat ik sketchy poeder of pillen waar niks over bekend is in de buurt van mijn gezicht breng de komende maanden. Heel ,isschien dat ik na een maandje of 3 zal proberen het om de 3 maanden te doen maar als het misgaat ik wel gelijkj alles ga dumpen omdat ik dan ook daadwerkelijk merk dat ik het niet aankan? Maar dan realiseer ik mij aan de andere kant weer dat dit gewoon typisch "nog 1tje en dan houd ik op" gedrag is.

In ieder geval voor mij een lange tijdje geen rcs meer want ik merk dat ik dit gewoon niet wil en ook gewoon zo'n gevoel niet nog eens wil voelen, maar dan zit dat stemmetje weer zo van ''ohhh maar je hebt ook een te hoge dosis genomen probeer 't later eens opnieuw met wat minder schat" wat ook gewoon echt verontrustend is, aangezien er risico is van alle kanten om hierin mis te gaan en ik niet weet of ik hierin verantwoordelijk genoeg ben ingesteld hiervoor. En toch dat goedpratertje van ''Nou je hebt nog niet laten zien dat je het niet kan'' Maar dan ga je nadenken en bij de tijd dat je dat normaliter in de gaten hebt is het zeker al te laat

Wel tevreden over mijn zelfreflectie vanmorgen, voelt alsof de heftige beleving of mij wakker heeft geschudt of dat ik erdoor nu 'kut voelen' met rc's associeer maar beter gebruik ik dit ter mijn voordeel voordat ik mijn neus en organen verneuk.
Hoe lang zou het duren na stoppen met gebruik voordat je neus weer heelt? Ik heb er niet veel van gemerkt maar heb een tijd zo'n chemisch kutgeur in me neus dat gewoon ruikt naar zure gif ofzo, ik hoop dat er geen onherdraaibare schade is ontstaan

Wel aardig veel getikt maar dat lucht eigenlijk ook best wel op.
Misschien toch echt geluk bij ongeluk dit?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
girl238 zei:
Ik ervaar nu hetzelfde, ook druk op mijn borst (5 dagen nu) Zijn er mensen die uit ervaring spreken en weten dat dit weer wegtrekt?
Klik om te vergroten...
Ik herken het, had hier ook vaak last van. Bel voor alle zekerheid even je huisarts om lichamelijke dingen uit te sluiten😊
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms komt het ook voor bij (chronische) angst en/of paniek, dus zeg maar drukmaken over hetgeen wat je voelt.

Maar, dit is alleen als de huisarts lichamelijke oorzaken heeft uitgesloten!
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Torchic Hoelang duurde het dat dit bij jou ging wegtrekken? Ik bel morgen de huisarts even!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
girl238 zei:
@Torchic Hoelang duurde het dat dit bij jou ging wegtrekken? Ik bel morgen de huisarts even!
Klik om te vergroten...
Dat durf ik niet precies te zeggen, kan het me niet meer zo goed herinneren…

Ik weet niet of morgen de huisarts bellen te laat is of kan zijn? Daar heb ik niet zoveel verstand van maar daar zullen andere leden vast meer over weten😊
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gunz For Hire zei:
Heb dit ook een keer gehad. Niet zozeer na drugs (rookte en blowde destijds elke dag, nu nog trouwens..) maar was niet na cocaïne gebruik ofzo wat toen sporadische gebeurde. Had wel dezelfde klachten als de jouwe.

Ben naar de huisarts geweest en verteld waar ik last van had, bloed druk opgemeten en hartritme laten checken. Bleek niks aan de hand te zijn volgens hem. Gek genoeg was het daarna over. 😅

Wat hierboven al geadviseerd werd: Bel zsm de huisarts en laat ‘t ff checken. Succes. 👍🏻
Klik om te vergroten...
Bij mij precies hetzelfde. Dit is bij mij ook een angst dingetje. Op een keertje goed observeren kwam ik achter dat ditzelfde gevoel ook opkomt bij het last hebben van je maag. Kwam ik achter bij het eten van iets wat me veel maagzuur geeft en na wat Google werk.

Tegenwoordig geen last meer van tenzij ik me de tering rook.
M
MissChemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien een net wat ander gevalletje maar ik denk dat dit relevant genoeg is om hierop te commenten ipv een nieuwe thread starten maar zelf heb ik af en toe angstaanvallen en wat er hier omschreven word heb ik nu ook. 48 uurtjes geleden voor het eerst een pellet 150mg 4-fma te hebben genomen. Ik had dit eerst gekenmerkt aan "de werking van de drug". Ik dacht eerst dat ik de tweede helft hele tijd zowel hyper was (wat dus bijwerking van de angst kan zijn geweest, terwijl ik dacht dat ik nog steeds onder de invloed was) en tegelijkertijd ook in de coming-down zat vanwege de bijwerkingen ervan maar zo'n lange werking heeft het niet en ik voel wel gewoon een serotonine dip met sneller opvliegerig zijn etc. Verder voelt dit gevoel van steken in je hart met dat kutte druk voor mij hetzelfde als bij een angstaanval maar dan dit keer nonstop (tja je denkt ik heb te veel genomen ik ga dood terwijl het misschien al uitgewerkt is) en altijd in de achtergrond tenzij ik er aan denk waarbij het net zoals bij een angstaanval erger wordt.

Na het gelezen te hebben van deze thread kan ik mij in de ervaringen in deze thread op dit moment best vinden, en dit versterkt dan mijn gevoel dat het misschien een langdurige angstaanval is. Sinds ik aan de mogelijkheid heb begonnen te denken is het effect wat minder heftig is gaan worden trouwens. Oftewel ik denk dat te snel en te vaak op elkaar gebruik kan leiden tot een paniekaanval met een gevoel van ''hartaanval ik heb teveel genomen overdosis" wat de lichamelijke klachten die je ook van stims krijgt ook weer laat stijgen waardoor je denkt dat je nogsteeds heel erg onder de invloed van de adrenaline van de stims bent. Wel vind ik het een stuk heftiger dan een normale angstaanval, maar dat zal wel weer eens komen omdat dit ongekend territorie is waar het ook nog eens flink mis kan gaan.

Desondanks voel ik nog steeds wel het geklop in mijn hart en het gevoel van angst, maar heeft iemand met een angststoornis of gevoeligheid voor angst hetzelfde meegemaakt? Of kan iemand d'r mening hierin geven? Legt dan ook misschien weer uit waarom slapen zo moeilijk gaat maar dat kan ook de stims zijn. Toch blijft de mogelijkheid dat er toch wat lichamelijks mis is en ik de effecten gewoon probeer goed te praten, maar dat is dan ook de duivelse stem van de angst dat spreekt, you are your own biggest critic enzo

Dat van dat het gevoel weg ging toen er werd vastgesteld dat er niets mis was lichamelijk vind ik ook kenmerkend aan een angstaanval, zo van wanneer je gaat rationaliseren waarom/hoe je het gevoel voelt dat het dan vermindert of weggaat, maar toch heb ik twijfels en zorgt dit er voor dat ik nog steeds wat voel al dan wel stukken minder als voordat ik deze thread had gelezen. Ik had namelijk wel een vermoeden maar dat anderen dit ook hebben ervaart en dit bij angst hebben beredeneerd werkt toch echt kalmerender. Voel ook al mijn hartslag rustig worden alhoewel ik nog steeds de anxiety druk op mijn linkerborst maar dat gaat ook niet gelijk 1-2 weg naar mijn ervaring.

Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?

Edit: Voel me na het typen van dit al een stuk rustiger en de druk is ook op zekere mate verminderd, twijfels versterken het wat weer wat ook wijst op angst, ik heb nu vooral last van de benauwdheid bij ademen ipv angst dat het nog steeds werkende is en dat ik te veel heb genomen.
Zelfs dan ga je van 150mg bij 45kg niet dood aan toch? Dan vraag ik mij verder af wanner dit weg gaat want hoewel ik nu een redenering heb gevonden en de klachten wat minder zijn maar niet helemaal weg is lijkt mij omdat ik van binnen toch nog bang ben dat ik dood ga
Ik heb volgens mij nu behoefte aan een second opinion
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
MissChem zei:
Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen andere berichten gelezen van je, alleen dit bericht.
Naar mijn idee (ik kan het mis hebben) ben je er veel te veel mee bezig met wat je nu voelt. Dat zorgt alleen maar voor meer nadenken en focus op dat vervelende gevoel in je lijf.
Probeer afleiding te zoeken, ga een stuk wandelen buiten in de frisse lucht of zoiets. Accepteer dat wat je nu voelt kan gebeuren na het gebruik van drugs. Je staat van zijn voor gebruik en allerlei factoren (zoals hoe uitgerust en relaxt je wel of niet bent) bepalen allemaal de ervaring maar ook de bijwerkingen achteraf. Gun jezelf een paar dagen om weer te herstellen. Probeer goed te slapen en gezond te eten en je voelt je vast weer een stuk beter.

Je gaat niet zomaar dood, maar je dosering is wel hoog gezien je lichaamsgewicht. Een leermoment voor je. Vallen, opstaan en weer doorgaan.
Take it easy, het komt goed.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
MissChem zei:
Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?
Klik om te vergroten...
IMG_8557.jpeg
Ken je de paniekcirkel? Ik denk dat die voor zichzelf spreekt en anders stel gerust een vraag als je het niet snapt😊

Het is in dit geval niet perse een ‘onschuldig’ symptoom want het komt voort uit drugs gebruik maar het is niet iets wat gek is na gebruik. Grote kans dat als je het wat meer kunt loslaten en je goed voor jezelf zorgt de klachten zullen afnemen. Mocht je het echt niet vertrouwen kun je medische hulp inschakelen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij heb ik al je berichten gelezen @MissChem en er is waarschijnlijk lichamelijk niets met je aan de hand. Jouw symptomen komen naar mijn mening niet overeen met de effecten van een 4-fma overdosis, wel met angst en paniek. Je dosis was aan de hoge kant, maar niet schrikbarend hoog.

Na gebruik voel je meestal een aantal ongewone maar objectief niet meteen zorgelijke sensaties in je lichaam en daar raak je van in paniek. Eigenlijk heb je te maken met een nieuw soort kater die versterkt word door jouw angstgevoelens daaromtrent. Zijn er dingen die je normaal gesproken kalmeren? Want dan zou ik die dingen nu doen.

En dan even heel direct en recht door zee: Het lijkt me niet verstandig als je blijft experimenteren met drugs. Je reageert gewoon te heftig. Ik zou wat je nu nog in huis hebt door de wc spoelen.

(Niet echt een second opinion dit, maar okay 😅)
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lieve mensen, ik heb alles in dit forum een beetje gescand, dus ik weet geen details, maar volgens mij is de oplossing heel simpel. Stop met gebruiken. Zit het uit, geef t tijd. Ga douchen, wandelen, de docu kijken over Koen Pieter zijn verslaving. Maar neem geen drug bij! Je maakt jezelf kapot en dat verdien je niet. Er is niets aan de hand, je leeft, je hebt teveel drugs genomen, dus zorg ervoor dat t uitwerkt en laat t een les zijn!
eet een banaantje, drink fanta of water en wacht t af! Komt goed!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
MissChem zei:
Misschien een net wat ander gevalletje maar ik denk dat dit relevant genoeg is om hierop te commenten ipv een nieuwe thread starten maar zelf heb ik af en toe angstaanvallen en wat er hier omschreven word heb ik nu ook. 48 uurtjes geleden voor het eerst een pellet 150mg 4-fma te hebben genomen. Ik had dit eerst gekenmerkt aan "de werking van de drug". Ik dacht eerst dat ik de tweede helft hele tijd zowel hyper was (wat dus bijwerking van de angst kan zijn geweest, terwijl ik dacht dat ik nog steeds onder de invloed was) en tegelijkertijd ook in de coming-down zat vanwege de bijwerkingen ervan maar zo'n lange werking heeft het niet en ik voel wel gewoon een serotonine dip met sneller opvliegerig zijn etc. Verder voelt dit gevoel van steken in je hart met dat kutte druk voor mij hetzelfde als bij een angstaanval maar dan dit keer nonstop (tja je denkt ik heb te veel genomen ik ga dood terwijl het misschien al uitgewerkt is) en altijd in de achtergrond tenzij ik er aan denk waarbij het net zoals bij een angstaanval erger wordt.

Na het gelezen te hebben van deze thread kan ik mij in de ervaringen in deze thread op dit moment best vinden, en dit versterkt dan mijn gevoel dat het misschien een langdurige angstaanval is. Sinds ik aan de mogelijkheid heb begonnen te denken is het effect wat minder heftig is gaan worden trouwens. Oftewel ik denk dat te snel en te vaak op elkaar gebruik kan leiden tot een paniekaanval met een gevoel van ''hartaanval ik heb teveel genomen overdosis" wat de lichamelijke klachten die je ook van stims krijgt ook weer laat stijgen waardoor je denkt dat je nogsteeds heel erg onder de invloed van de adrenaline van de stims bent. Wel vind ik het een stuk heftiger dan een normale angstaanval, maar dat zal wel weer eens komen omdat dit ongekend territorie is waar het ook nog eens flink mis kan gaan.

Desondanks voel ik nog steeds wel het geklop in mijn hart en het gevoel van angst, maar heeft iemand met een angststoornis of gevoeligheid voor angst hetzelfde meegemaakt? Of kan iemand d'r mening hierin geven? Legt dan ook misschien weer uit waarom slapen zo moeilijk gaat maar dat kan ook de stims zijn. Toch blijft de mogelijkheid dat er toch wat lichamelijks mis is en ik de effecten gewoon probeer goed te praten, maar dat is dan ook de duivelse stem van de angst dat spreekt, you are your own biggest critic enzo

Dat van dat het gevoel weg ging toen er werd vastgesteld dat er niets mis was lichamelijk vind ik ook kenmerkend aan een angstaanval, zo van wanneer je gaat rationaliseren waarom/hoe je het gevoel voelt dat het dan vermindert of weggaat, maar toch heb ik twijfels en zorgt dit er voor dat ik nog steeds wat voel al dan wel stukken minder als voordat ik deze thread had gelezen. Ik had namelijk wel een vermoeden maar dat anderen dit ook hebben ervaart en dit bij angst hebben beredeneerd werkt toch echt kalmerender. Voel ook al mijn hartslag rustig worden alhoewel ik nog steeds de anxiety druk op mijn linkerborst maar dat gaat ook niet gelijk 1-2 weg naar mijn ervaring.

Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?

Edit: Voel me na het typen van dit al een stuk rustiger en de druk is ook op zekere mate verminderd, twijfels versterken het wat weer wat ook wijst op angst, ik heb nu vooral last van de benauwdheid bij ademen ipv angst dat het nog steeds werkende is en dat ik te veel heb genomen.
Zelfs dan ga je van 150mg bij 45kg niet dood aan toch? Dan vraag ik mij verder af wanner dit weg gaat want hoewel ik nu een redenering heb gevonden en de klachten wat minder zijn maar niet helemaal weg is lijkt mij omdat ik van binnen toch nog bang ben dat ik dood ga
Ik heb volgens mij nu behoefte aan een second opinion
Klik om te vergroten...
Vrouwen vertonen bij een hartaanval wat andere symptomen dan mannen. Dus hier een lijstje symptomen waarop je zou kunnen letten:

Pijn in bovenbuik, kaak, rug
Kortademigheid
Extreme moeheid
Duizeligheid
Onrustig gevoel

Hartinfarct bij vrouwen: hoe herken je de signalen

Bij hartfalen is snel handelen van levensbelang. Maar dan moet je wel de symptomen herkennen. Zo verschillend als mannen en vrouwen zijn, zo anders – en vooral vager – zijn ook de voortekenen van hartfalen.
www.umcutrecht.nl www.umcutrecht.nl

Ik herken die klachten niet helemaal bij wat je hier opschrijft waar je last van had. Dus dan concludeer ik dat het waarschijnlijk geen hartaanval was :wink:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik hoor veel vertwijfeling in je verhaal @MissChem Eigenlijk weet je heel goed wat je te doen staat, maar je hebt die stem in je hoofd die gebruik op verschillende manieren toch weer goedpraat.

Vraag voor mij is: kan het zijn dat je door drugsgebruik een soort tijdelijke verlichting van je klachten ervaart en dat drugs daardoor aantrekkingskracht voor je hebben? Of zit de aantrekkingskracht ergens anders?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."