#1
@Neo-Shulginist heb jij misschien tijd om ook even naar de vraag van @MissChem te kijken?
Na wat ademheidsoefeningen gaat het al een stuk rustiger met me. Ik zal proberen de komende tijd angstige activiteiten te vermijden want ik merk dat er hier een link tussen zit met mijn gedachten/paniek en mijn klachten. De paniekcirkel herinner ik mij uit mijn verleden en kan ik mijn gedrag hier zeker op terugzien.Bekijk bijlage 54508
Ken je de paniekcirkel? Ik denk dat die voor zichzelf spreekt en anders stel gerust een vraag als je het niet snapt😊
Het is in dit geval niet perse een ‘onschuldig’ symptoom want het komt voort uit drugs gebruik maar het is niet iets wat gek is na gebruik. Grote kans dat als je het wat meer kunt loslaten en je goed voor jezelf zorgt de klachten zullen afnemen. Mocht je het echt niet vertrouwen kun je medische hulp inschakelen.
En dan even heel direct en recht doorzee: Het lijkt me niet verstandig als je blijft experimenteren met drugs. Het is deze ellende echt niet waard. Ik zou wat je nu nog in huis hebt door de wc spoelen.
Ik herken het, had hier ook vaak last van. Bel voor alle zekerheid even je huisarts om lichamelijke dingen uit te sluiten😊Ik ervaar nu hetzelfde, ook druk op mijn borst (5 dagen nu) Zijn er mensen die uit ervaring spreken en weten dat dit weer wegtrekt?
Dat durf ik niet precies te zeggen, kan het me niet meer zo goed herinneren…@Torchic Hoelang duurde het dat dit bij jou ging wegtrekken? Ik bel morgen de huisarts even!
Bij mij precies hetzelfde. Dit is bij mij ook een angst dingetje. Op een keertje goed observeren kwam ik achter dat ditzelfde gevoel ook opkomt bij het last hebben van je maag. Kwam ik achter bij het eten van iets wat me veel maagzuur geeft en na wat Google werk.Heb dit ook een keer gehad. Niet zozeer na drugs (rookte en blowde destijds elke dag, nu nog trouwens..) maar was niet na cocaïne gebruik ofzo wat toen sporadische gebeurde. Had wel dezelfde klachten als de jouwe.
Ben naar de huisarts geweest en verteld waar ik last van had, bloed druk opgemeten en hartritme laten checken. Bleek niks aan de hand te zijn volgens hem. Gek genoeg was het daarna over. 😅
Wat hierboven al geadviseerd werd: Bel zsm de huisarts en laat ‘t ff checken. Succes. 👍🏻
Ik heb geen andere berichten gelezen van je, alleen dit bericht.Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?
Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?

Vrouwen vertonen bij een hartaanval wat andere symptomen dan mannen. Dus hier een lijstje symptomen waarop je zou kunnen letten:Misschien een net wat ander gevalletje maar ik denk dat dit relevant genoeg is om hierop te commenten ipv een nieuwe thread starten maar zelf heb ik af en toe angstaanvallen en wat er hier omschreven word heb ik nu ook. 48 uurtjes geleden voor het eerst een pellet 150mg 4-fma te hebben genomen. Ik had dit eerst gekenmerkt aan "de werking van de drug". Ik dacht eerst dat ik de tweede helft hele tijd zowel hyper was (wat dus bijwerking van de angst kan zijn geweest, terwijl ik dacht dat ik nog steeds onder de invloed was) en tegelijkertijd ook in de coming-down zat vanwege de bijwerkingen ervan maar zo'n lange werking heeft het niet en ik voel wel gewoon een serotonine dip met sneller opvliegerig zijn etc. Verder voelt dit gevoel van steken in je hart met dat kutte druk voor mij hetzelfde als bij een angstaanval maar dan dit keer nonstop (tja je denkt ik heb te veel genomen ik ga dood terwijl het misschien al uitgewerkt is) en altijd in de achtergrond tenzij ik er aan denk waarbij het net zoals bij een angstaanval erger wordt.
Na het gelezen te hebben van deze thread kan ik mij in de ervaringen in deze thread op dit moment best vinden, en dit versterkt dan mijn gevoel dat het misschien een langdurige angstaanval is. Sinds ik aan de mogelijkheid heb begonnen te denken is het effect wat minder heftig is gaan worden trouwens. Oftewel ik denk dat te snel en te vaak op elkaar gebruik kan leiden tot een paniekaanval met een gevoel van ''hartaanval ik heb teveel genomen overdosis" wat de lichamelijke klachten die je ook van stims krijgt ook weer laat stijgen waardoor je denkt dat je nogsteeds heel erg onder de invloed van de adrenaline van de stims bent. Wel vind ik het een stuk heftiger dan een normale angstaanval, maar dat zal wel weer eens komen omdat dit ongekend territorie is waar het ook nog eens flink mis kan gaan.
Desondanks voel ik nog steeds wel het geklop in mijn hart en het gevoel van angst, maar heeft iemand met een angststoornis of gevoeligheid voor angst hetzelfde meegemaakt? Of kan iemand d'r mening hierin geven? Legt dan ook misschien weer uit waarom slapen zo moeilijk gaat maar dat kan ook de stims zijn. Toch blijft de mogelijkheid dat er toch wat lichamelijks mis is en ik de effecten gewoon probeer goed te praten, maar dat is dan ook de duivelse stem van de angst dat spreekt, you are your own biggest critic enzo
Dat van dat het gevoel weg ging toen er werd vastgesteld dat er niets mis was lichamelijk vind ik ook kenmerkend aan een angstaanval, zo van wanneer je gaat rationaliseren waarom/hoe je het gevoel voelt dat het dan vermindert of weggaat, maar toch heb ik twijfels en zorgt dit er voor dat ik nog steeds wat voel al dan wel stukken minder als voordat ik deze thread had gelezen. Ik had namelijk wel een vermoeden maar dat anderen dit ook hebben ervaart en dit bij angst hebben beredeneerd werkt toch echt kalmerender. Voel ook al mijn hartslag rustig worden alhoewel ik nog steeds de anxiety druk op mijn linkerborst maar dat gaat ook niet gelijk 1-2 weg naar mijn ervaring.
Wat vinden jullie? Doe ik het mezelf aan?
Edit: Voel me na het typen van dit al een stuk rustiger en de druk is ook op zekere mate verminderd, twijfels versterken het wat weer wat ook wijst op angst, ik heb nu vooral last van de benauwdheid bij ademen ipv angst dat het nog steeds werkende is en dat ik te veel heb genomen.
Zelfs dan ga je van 150mg bij 45kg niet dood aan toch? Dan vraag ik mij verder af wanner dit weg gaat want hoewel ik nu een redenering heb gevonden en de klachten wat minder zijn maar niet helemaal weg is lijkt mij omdat ik van binnen toch nog bang ben dat ik dood ga
Ik heb volgens mij nu behoefte aan een second opinion
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."