Interessant topic, is kijken of ik hier een fatsoenlijk antwoord op kan geven.
Het hangt er behoorlijk vanaf in welke drugsfase iemand zit. Het antwoord is anders voor iemand die aan het ontdekken is, dan voor iemand die al een hoop ervaren heeft met mogelijk zelfs periodes van overmatig gebruik (eufemisme).
Dit geldt inderdaad voor mij, ik vind zelf dat ik nog in de ontdekkingsfase zit. Ondanks dat zal mijn realistische verstandige/ideale drugsjaar denk ik bescheiden zijn. Als ik vanaf nu kijk naar aankomende 12 maanden kijk, zal dit mijn lijst zijn:
Uppers:
MDMA/XTC: toevallig dit weekend na 3 maanden weer gedaan, en het viel mij weer tegen. Misschien verwacht ik te veel? Te korte pauze? Ik weet het niet. Deed het gemiddeld 4x per jaar maar ga nu wellicht voor maar 1x. Dit keer 1 op 1 met mijn vriendin denk ik (nooit gedaan). Dosis zal in totaal rond de 200 mg liggen (misschien zelfs lager).
6apb: voor mij toch wel echt tot nog toe de leukere versie van XTC dus dit zal ik denk ik 2 a 3 x doen. Een dosis ook rond de 200 mg in totaal, misschien een keertje hoger of een keertje lager.
(Geteste) 4mmc: ik heb 'denk ik' zowel 3 als 4 gehad, maar nooit getest dus weet het niet zeker. Ik zou daarom graag 1x de geteste 4m willen proberen. (Dosis nog echt geen flauw idee).
Speed/3-fa: 3-fa beviel mij goed, alleen vond ik het heel potent en kon ik ongv 36 u niet slapen. Wellicht 1x speed gebruiken, maar niet zeker nog.
Tripmiddelen:
Lsd: nogsteeds niet gedaan, het duurt zolang... Beetje spannend. Maar dit jaar zeker de eerste keer!
2cb en/of truffels: misschien 1x dit jaar een hogere dosis
Alles hierboven zijn voor mij realistische doelen en is in het verleden altijd goed gegaan. Ik denk eerlijk gezegd dat ik mijn drugsgebruik zelfs overschat voor dit jaar. Dit omdat ik dit hele jaar stage ga lopen, dit neem ik erg serieus. Ik wil geen dinsdagdip of vermoeidheid hebben op stage (positieve faalangst? xD).
Nu de frequent gebruikte middelen
Cannabis: afgelopen zomer gebruikte ik het zo'n 4x per week in hoge doseringen. Toch wel 6 joints op een avond, waarvan vaak L gedraaide of andere jonko figuren. Dit jaar 1 keer in het weekend, of misschien wel gewoon helemaal niet meer. 1x per maand dan? Nog even kijken.
Alcohol: jah goeie vraag, toch wel echt mijn meest gebruikte drug. Ik ga voor max 2x per week. Dosering slaat hierbij naar mijn mening nergens op, ik drink gewoon totdat het op is, het geld gaat kosten of ik in slaapval.
Edit: ohja ik vergeet dissociatieven, hier heb ik nog weinig ervaring mee. Maar ik zou zeggen 1x 2fdck en 1x ketamine dit jaar.
Da was em