Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ziet jouw ideale drugsjaar eruit?

Hoe ziet jouw ideale drugsjaar eruit?

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
plex zei:
Leuk idee!
Om alles precies uit te schrijven (misschien later nog) heb ik nu even geen tijd voor. Maar ik zal wel grofweg mijn doelen en idealen delen, een soort middenweg. Dus niet het verstandigste maar ook niet het meest ingetrokken.

Ben vast zat vergeten maar dit zou een beetje een idee moeten geven๐Ÿ˜‰
Klik om te vergroten...

Ik vraag me af of je op deze manier nog van je drugservaringen geniet? Je geeft aan in het lijstje dat je tot 200x toe drugs gebruikt (zonder de alcohol en pyros meegerekend) en dan ben je vast nog 'wat' vergeten. Denk dat je dan gerust mag zeggen dat je elke dag onder invloed bent van iets. Heb je het gevoel dat je dan nog de volle effecten ervaart van de drugs die je inneemt en zitten er stofjes bij die je gewoon ter medicatie neemt?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#2
Green Dude zei:
Ik vraag me af of je op deze manier nog van je drugservaringen geniet? Je geeft aan in het lijstje dat je tot 200x toe drugs gebruikt (zonder de alcohol en pyros meegerekend) en dan ben je vast nog 'wat' vergeten. Denk dat je dan gerust mag zeggen dat je elke dag onder invloed bent van iets. Heb je het gevoel dat je dan nog de volle effecten ervaart van de drugs die je inneemt en zitten er stofjes bij die je gewoon ter medicatie neemt?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik inderdaad ook vrij veel drugs over het algemeen. Dit is inderdaad wel een risico en de hoeveelheden zijn ook wel vergelijkbaar met wat ik nu gebruik, alleen iets andere verhoudingen en minder benzodiazepines.

In dit lijstje heb ik eigelijk een mix van realisme en onrealisme gemixt. Eigelijk met het idee een grensgevalletje op te zoeken. Ik heb het in principe zo ingepland dat er theoretisch geen sprake van tolerantie zou moeten zijn. Kwa spychedelica is het ongeveer zoals ik het in het echt ook doe. 2 keer per week, een keer middelen met flinke tolerantie zoals LSD en paddo's en de andere zoals DMT, 5-MeO-DMT etc. Tryptamines met een tolerantie van een paar uur die ook weinig kruistolerantie hebben met andere spychedelica. Voor mij is dit precies de sweet spot waar ik het zoveel mogelijk doe zonder dat ik er opeens minder gevoel voor krijg.

Kwa andere middelen zoals dissociatieve, stimulanten en downers weet ik niet precies wat ik hiervan zou moeten verwachten. In ieder geval weinig tot geen tolerantie opbouw. Het grootste risico zou hier zijn verslaving. Wat ik heb opgeschreven is ongeveer 20% meer in gebruik met stimulanten en ongeveer 10% minder gebruik in downers. Waarvan benzodiazepines 85% minder. Ik denk dat dit kwa de effecten optimaal voelen voor mij niet heel veel effect zou hebben aangezien ik niet meer dan 2x per week hetzelfde soort middel zou gebruiken. Precies hoe ik het nu ook doe.

Bijvoorbeeld:
Ma
Alcohol, ketamine

Di
Bromazolam, 4-FMA, alcohol

Wo
Alcohol, DMT, wiet

Do
XANAX, O-PCE

Vr
5-MeO-DMT, Cocaine

Za
Alcohol, hasj

Zo
1p-LSD, 4-HO-MET, wiet

Dit is hevig gebruik maar wel met minimale tot geen tolerantie. Vooral verslaving zou ik me met zo'n patroon zorgen om maken. Ookal zien mijn weken er weleens zo uit als ik vrij ben. Gelukkig ben ik niet zo vaak vrij.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals dit jaar.


1x druggies gehad halverwege Februari.
Ook geen bingessie zelfs, een avond 3mmc en klaar.
Zie mezelf ook geen drugs meer nemen dit jaar.
(Snuifdrugs sowieso never again).


Lsd mag wel nog eens. Misschien als het sneeuwt ofzo. ๐ŸŽ‰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn goede drugsjaar is een jaar zonder drogerende middelen.
Alhoewel ik wel weer eens 2 fdck zou willen nemen.
Maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren.
Op zich ben ik wel klaar met drugs.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben er ook klaar mee.

Ik slik nog steeds een kleine dosering voorgeschreven medicatie.
Maar ik merk nu hoe de wereld eruit ziet zonder die vertroebeling, en de katers.

Het zijn de pillen, maar je loopt ook nog dagen met de afbraakstoffen ervan in je lijf. Ik heb me ongemerkt zo beroerd gevoeld.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
lieveheersbeestje2.jpgwelkome gast op een zeer paarskleurige 'white gorilla haze'
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Bekijk bijlage 54609welkome gast op een zeer paarskleurige 'white gorilla haze'
Klik om te vergroten...
Lijkt me geen slecht leven om als lieveheersbeestje je leven door te brengen op de wietplant van een gastvrije tuinman ๐Ÿ˜Š
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Bekijk bijlage 54609welkome gast op een zeer paarskleurige 'white gorilla haze'
Klik om te vergroten...
Deze moest eigenlijk in het topic 'Maak een foto van wat je nu voor je ziet'.

Maar hier past hij ook wel. Als ladybug een luizenleventje leiden met voldoende wiet om je heen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Deze moest eigenlijk in het topic 'Maak een foto van wat je nu voor je ziet'.
Klik om te vergroten...
Ik vond hem al heel diep, maar ergens wel toepasselijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."