Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc

3mmc

55 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
En een nieuwe DF troll is geboren.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze persoon heeft nog niet door dat ie een verslaving heeft. Heeft dus nog een lange weg te gaan. Sterkte!
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en om je verhaal kwijt te kunnen, krijg meer het idee dat het een mix van haat en hulp is. Doet me allemaal niks, maar vind het raar dat als iemand zijn verhaal en ervaring deelt dat die dan vaak niet serieus word genomen. Ik zal er wel niks op zeggen en hou me eigen nog in, maar let op voor mensen die het niet kunnen hebben en het misschien anders opvatten.

Levensgenieter23 zei:
Deze persoon heeft nog niet door dat ie een verslaving heeft. Heeft dus nog een lange weg te gaan. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent gewoon verslaafd. Zo begint iedereen (ook ik) en voor je het weet kun je er niet meer zonder. Inmiddels ben ik er 2 weken van af en besef elke dag weer wat voor sluipmoordenaar de 3mmc is.
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Groeimaatje zei:
Dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en om je verhaal kwijt te kunnen, krijg meer het idee dat het een mix van haat en hulp is. Doet me allemaal niks, maar vind het raar dat als iemand zijn verhaal en ervaring deelt dat die dan vaak niet serieus word genomen. Ik zal er wel niks op zeggen en hou me eigen nog in, maar let op voor mensen die het niet kunnen hebben en het misschien anders opvatten.


Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''
Klik om te vergroten...
Oprecht willen helpen resulteert soms in een directe toon helaas. Is echt geen haat geloof me :)
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Arn_026 zei:
Je bent gewoon verslaafd. Zo begint iedereen (ook ik) en voor je het weet kun je er niet meer zonder. Inmiddels ben ik er 2 weken van af en besef elke dag weer wat voor sluipmoordenaar de 3mmc is.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, ik bedoelde meer dat ik wel het vermogen heb om te kunnen stoppen. Ga het zeker proberen en laat wel weten hoe ik t me afgaat en hoe ik me voel!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Groeimaatje zei:
Dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en om je verhaal kwijt te kunnen, krijg meer het idee dat het een mix van haat en hulp is. Doet me allemaal niks, maar vind het raar dat als iemand zijn verhaal en ervaring deelt dat die dan vaak niet serieus word genomen. Ik zal er wel niks op zeggen en hou me eigen nog in, maar let op voor mensen die het niet kunnen hebben en het misschien anders opvatten.


Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''
Klik om te vergroten...
Sterk staaltje gaslighting.
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Sterk staaltje gaslighting.
Klik om te vergroten...
Isgoed jongen, hoop dat je tevreden bent met deze niet nuttigen reacties op de vroege ochtend 👍
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Groeimaatje zei:
Dat is waar, ik bedoelde meer dat ik wel het vermogen heb om te kunnen stoppen. Ga het zeker proberen en laat wel weten hoe ik t me afgaat en hoe ik me voel!
Klik om te vergroten...
Heel goed plan! Ik heb het precies zoals jou gebruikt (1 jaar) en de laatste 3 maanden bijna elke dag helaas. Nu ik 2 weken gestopt (in het verleden ben ik vaker 1/2/3 weken gestopt) kan ik me voorstellen dat het jou ook gewoon lukt, maar eenmaal weer beginnen = langere tijd gebruiken (vaak). Daarom heb ik dit keer de keuze gemaakt 1 jaar geen drugs te gebruiken (en nooit meer 3mmc) en me te richten op sporten, stoppen met roken en nieuwe hobby’s vinden.

Veel succes! Je kunt het :)
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Arn_026 zei:
Heel goed plan! Ik heb het precies zoals jou gebruikt (1 jaar) en de laatste 3 maanden bijna elke dag helaas. Nu ik 2 weken gestopt (in het verleden ben ik vaker 1/2/3 weken gestopt) kan ik me voorstellen dat het jou ook gewoon lukt, maar eenmaal weer beginnen = langere tijd gebruiken (vaak). Daarom heb ik dit keer de keuze gemaakt 1 jaar geen drugs te gebruiken (en nooit meer 3mmc) en me te richten op sporten, stoppen met roken en nieuwe hobby’s vinden.

Veel succes! Je kunt het :)
Klik om te vergroten...
Goed om te horen, fijn dat mensen wel nog mee kunnen denken. Wil nu ook komende tijd even mijn leven op orde krijgen voordat ik drugs weer aanraak.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Groeimaatje zei:
Isgoed jongen, hoop dat je tevreden bent met deze niet nuttigen reacties op de vroege ochtend 👍
Klik om te vergroten...
Don't feed the troll. Het is zo doorzichtig wat je doet.

Als je een antwoord krijgt wat je niet bevalt ben je meteen beledigd maar je hebt eigenlijk helemaal geen kennis van zaken. En telkens de slachtofferkaart trekken.

Mocht je geen troll zijn dan ga je het nog heel erg zwaar krijgen met deze houding en je uit de hand lopende gebruik.
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Don't feed the troll. Het is zo doorzichtig wat je doet.
Klik om te vergroten...
Fijn dat jij een goede mensenkennis hebt, misschien wat meedoen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Groeimaatje zei:
Fijn dat jij een goede mensenkennis hebt, misschien wat meedoen?
Klik om te vergroten...
Doe ik al, trolletjes jagen op df.
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Doe ik al, trolletjes jagen op df.
Klik om te vergroten...
Moet ik toegeven dat je er niet best in bent, misschien toch wat meer oefenen en zekerheid hebben voordat je iemand uitmaakt voor een troll en dus eigenlijk zegt dat diegene zijn verhaal niet serieus is.
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#15
M.i. is het wegzetten van iemand die een vraag heeft over zijn/haar gebruik als een troll echt gevaarlijk. Velen die de stap richting de HA niet durven te zetten kunnen m.b.v. vragen op DF toch de stap richting hulp zetten (in het ergste geval kunnen we elkaar helpen met harm reduction). Als je het antwoord van de topicstarter niet leuk vindt, dan accepteer je dat gewoon en laat je de post voor wat het is. Iemand aanvallen als troll is daar echt niet voor nodig, toch? :)
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Arn_026 zei:
M.i. is het wegzetten van iemand die een vraag heeft over zijn/haar gebruik als een troll echt gevaarlijk. Velen die de stap richting de HA niet durven te zetten kunnen m.b.v. vragen op DF toch de stap richting hulp zetten (in het ergste geval kunnen we elkaar helpen met harm reduction). Als je het antwoord van de topicstarter niet leuk vindt, dan accepteer je dat gewoon en laat je de post voor wat het is. Iemand aanvallen als troll is daar echt niet voor nodig, toch? :)
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me helemaal bij aan, niemand verplicht je om te reageren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Groeimaatje zei:
Moet ik toegeven dat je er niet best in bent, misschien toch wat meer oefenen en zekerheid hebben voordat je iemand uitmaakt voor een troll en dus eigenlijk zegt dat diegene zijn verhaal niet serieus is.
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat je verhaal niet serieus is. Maar je reageert als een troll
P
Pieter klokLid
01-01-2024, 00:00
#18
Groeimaatje zei:
Vraagje,

Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
Klik om te vergroten...

Groeimaatje zei:
Vraagje,

Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
Klik om te vergroten...
Ja zeker wel de een heeft er meer last van dan dan van de andere meestal vette huid
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vraagje,

Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#20
Groeimaatje zei:
Vraagje,

Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
Klik om te vergroten...
Je weerstand gaat omlaag door slechter slapen, minder goed eten en de stress die je op je lichaam zet door 3-mmc.
Dat zorgt voor een slechtere afweer en dat zie je aan puistjes en een verslechterde huid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."