#1
En een nieuwe DF troll is geboren.
Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''Deze persoon heeft nog niet door dat ie een verslaving heeft. Heeft dus nog een lange weg te gaan. Sterkte!
Oprecht willen helpen resulteert soms in een directe toon helaas. Is echt geen haat geloof meDacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en om je verhaal kwijt te kunnen, krijg meer het idee dat het een mix van haat en hulp is. Doet me allemaal niks, maar vind het raar dat als iemand zijn verhaal en ervaring deelt dat die dan vaak niet serieus word genomen. Ik zal er wel niks op zeggen en hou me eigen nog in, maar let op voor mensen die het niet kunnen hebben en het misschien anders opvatten.
Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''
Dat is waar, ik bedoelde meer dat ik wel het vermogen heb om te kunnen stoppen. Ga het zeker proberen en laat wel weten hoe ik t me afgaat en hoe ik me voel!Je bent gewoon verslaafd. Zo begint iedereen (ook ik) en voor je het weet kun je er niet meer zonder. Inmiddels ben ik er 2 weken van af en besef elke dag weer wat voor sluipmoordenaar de 3mmc is.
Sterk staaltje gaslighting.Dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en om je verhaal kwijt te kunnen, krijg meer het idee dat het een mix van haat en hulp is. Doet me allemaal niks, maar vind het raar dat als iemand zijn verhaal en ervaring deelt dat die dan vaak niet serieus word genomen. Ik zal er wel niks op zeggen en hou me eigen nog in, maar let op voor mensen die het niet kunnen hebben en het misschien anders opvatten.
Je mag gewoon ''je'' zeggen ipv ''deze persoon''
Isgoed jongen, hoop dat je tevreden bent met deze niet nuttigen reacties op de vroege ochtend 👍Sterk staaltje gaslighting.
Heel goed plan! Ik heb het precies zoals jou gebruikt (1 jaar) en de laatste 3 maanden bijna elke dag helaas. Nu ik 2 weken gestopt (in het verleden ben ik vaker 1/2/3 weken gestopt) kan ik me voorstellen dat het jou ook gewoon lukt, maar eenmaal weer beginnen = langere tijd gebruiken (vaak). Daarom heb ik dit keer de keuze gemaakt 1 jaar geen drugs te gebruiken (en nooit meer 3mmc) en me te richten op sporten, stoppen met roken en nieuwe hobby’s vinden.Dat is waar, ik bedoelde meer dat ik wel het vermogen heb om te kunnen stoppen. Ga het zeker proberen en laat wel weten hoe ik t me afgaat en hoe ik me voel!
Goed om te horen, fijn dat mensen wel nog mee kunnen denken. Wil nu ook komende tijd even mijn leven op orde krijgen voordat ik drugs weer aanraak.Heel goed plan! Ik heb het precies zoals jou gebruikt (1 jaar) en de laatste 3 maanden bijna elke dag helaas. Nu ik 2 weken gestopt (in het verleden ben ik vaker 1/2/3 weken gestopt) kan ik me voorstellen dat het jou ook gewoon lukt, maar eenmaal weer beginnen = langere tijd gebruiken (vaak). Daarom heb ik dit keer de keuze gemaakt 1 jaar geen drugs te gebruiken (en nooit meer 3mmc) en me te richten op sporten, stoppen met roken en nieuwe hobby’s vinden.
Veel succes! Je kunt het![]()
Don't feed the troll. Het is zo doorzichtig wat je doet.Isgoed jongen, hoop dat je tevreden bent met deze niet nuttigen reacties op de vroege ochtend 👍
Fijn dat jij een goede mensenkennis hebt, misschien wat meedoen?Don't feed the troll. Het is zo doorzichtig wat je doet.
Doe ik al, trolletjes jagen op df.Fijn dat jij een goede mensenkennis hebt, misschien wat meedoen?
Moet ik toegeven dat je er niet best in bent, misschien toch wat meer oefenen en zekerheid hebben voordat je iemand uitmaakt voor een troll en dus eigenlijk zegt dat diegene zijn verhaal niet serieus is.Doe ik al, trolletjes jagen op df.
Hier sluit ik me helemaal bij aan, niemand verplicht je om te reageren.M.i. is het wegzetten van iemand die een vraag heeft over zijn/haar gebruik als een troll echt gevaarlijk. Velen die de stap richting de HA niet durven te zetten kunnen m.b.v. vragen op DF toch de stap richting hulp zetten (in het ergste geval kunnen we elkaar helpen met harm reduction). Als je het antwoord van de topicstarter niet leuk vindt, dan accepteer je dat gewoon en laat je de post voor wat het is. Iemand aanvallen als troll is daar echt niet voor nodig, toch?![]()
Ik zeg niet dat je verhaal niet serieus is. Maar je reageert als een trollMoet ik toegeven dat je er niet best in bent, misschien toch wat meer oefenen en zekerheid hebben voordat je iemand uitmaakt voor een troll en dus eigenlijk zegt dat diegene zijn verhaal niet serieus is.
Vraagje,
Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
Ja zeker wel de een heeft er meer last van dan dan van de andere meestal vette huidVraagje,
Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
Je weerstand gaat omlaag door slechter slapen, minder goed eten en de stress die je op je lichaam zet door 3-mmc.Vraagje,
Heeft 3mmc ook een slechte invloed op je huid, in vorm van puistjes etc.
Voor mijn gevoel wel, maar kan er online niks direct over vinden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."