Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over drugs? Stel ze hier!

Korte vragen over drugs? Stel ze hier!

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je een korte vraag waar geen heel topic aan gewijd hoeft te worden? Stel ze dan hier!

Spoiler: Waarom dit topic?
Ik had een tijdje geleden voorgesteld om wat meer subfora toe te voegen onder de categorieën zoals "tripmiddelen" (in dit topic). De reden hiervoor was dat ik gemerkt heb dat topics met vragen over wat minder bekende drugs in no time overspoeld worden door veel bekendere drugs (in het bijzonder 3-MMC, zowat op iedere pagina van dit jaar gaan er meerdere topics daarover) en dat er veelal dezelfde vragen worden gesteld, waarbij het naar mijn mening echt niet nodig is om daar een nieuw topic voor aan te maken. Ik denk echter dat een algemeen topic voor korte vragen uiteindelijk een gelijkaardig effect heeft als hele aparte subfora toevoegen of misschien zelfs een betere manier is om het forum effectief schoon te houden. Zo blijft er ook meer ruimte en zichtbaarheid over voor topics met uitgebreidere vragen/opmerkingen/waarschuwingen/informatie over (onbekendere) drugs + een algemeen topic met vragen over drugs zal ook vaker bekeken worden dan specifiekere topics, dus waarschijnlijk zullen vragen in dit topic ook wat sneller/uitgebreider beantwoord worden.

Heb je een specifiek een korte vraag over amfetamine? Dan kan je die eventueel ook hier stellen: https://drugsforum.nl/threads/korte-vragen-over-speed-waar-geen-heel-topic-voor-nodig-is.65850/
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lees hier wel eens over HCI versus succinaat en dan vallen verschillende beweringen mij op: dat HCI véél potenter zou zijn dan succinaat, dat HCI 10% potenter zou zijn dan succinaat, en dat "het meeste dat in omloop is", succinaat is.

Mijn basisvragen zijn, wat is HCI en wat is succinaat? En wat is het verschil?
Mijn vervolgvraag is, wat is er waar van het verschil in potentie?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
brightwolf zei:
Mijn basisvragen zijn, wat is HCI en wat is succinaat? En wat is het verschil?
Mijn vervolgvraag is, wat is er waar van het verschil in potentie?
Klik om te vergroten...
Deze vraag is vooral relevant bij 6-APB, daar zie je beide varianten. De 6-APB molecuul is een zout bestaande uit 6-APB en HCL of succinaat. Deze verbinding wordt gemaakt zodat 6-APB kristalliseert en dus een vaste vorm krijgt. In je lichaam laat deze verbinding los en HCL en succinaat zijn verder niet gevaarlijk of psychoactief.

Succinaat is zwaarder dan HCL en daardoor bevat succinaat in zekere zin minder 6-APB en is daarom iets minder sterk. Het is een klein verschil. 10% is een goede schatting.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Deze vraag is vooral relevant bij 6-APB, daar zie je beide varianten. De 6-APB molecuul is een zout bestaande uit 6-APB en HCL of succinaat. Deze verbinding wordt gemaakt zodat 6-APB kristalliseert en dus een vaste vorm krijgt. In je lichaam laat deze verbinding los en HCL en succinaat zijn verder niet gevaarlijk of psychoactief.

Succinaat is zwaarder dan HCL en daardoor bevat succinaat in zekere zin minder 6-APB en is daarom iets minder sterk. Het is een klein verschil. 10% is een goede schatting.
Klik om te vergroten...

Nog mooier zou zijn: 6-apb base.

Zie je het al voor je? In je crackpijpje de basevariant van dit entactogeen roken.

Maar inderdaad het is een chemische reactie die van een 'base' vorm van een stof een zout maakt. En dat kan op veel verschillende manieren.

Zo is amfetamine bijna altijd een sulfaat zout, geen HCl zout.

En bij coke kom je ook echt daadwerkelijk de base variant tegen: basecoke ofwel crack. De snuifcoke is vrijwel altijd cocaïne HCl.

De basevorm is daarmee dan ook altijd het meest potent omdat je dus geen extra gewicht van de andere moleculen hebt. Maar je hebt die moleculen wel nodig om het in een zoutvorm (kristallen of poeder) te laten bestaan.

De meeste stoffen zijn (dacht ik, ik kan hier compleet naast zitten) helemaal niet handig in de basevorm. Ze zijn dan moeilijk te consumeren of misschien zelfs niet eens stabiel waardoor de stof snel 'vergaat'. Dus je hebt het zou wel nodig.

Er zijn dus enkele specifieke stoffen waarbij een zoutvorm niet per sé nodig is. Waaronder dus basecoke. Die basevorm is overigens dan weer niet wateroplosbaar waardoor snuiven geen zin heeft.

@Neo-Shulginist kan hier misschien nog veel duidelijker over vertellen.

HCl is in principe nog een relatief kleine toevoeging van een waterstof en een chloor atoom (Heeeej nog meer chloor in je drugs (of in je keukenzout))

Sulfaat zout is een toevoeging van een zwavel en vier zuurstof atomen: SO4

Succinaat is volgens mij een veel grotere toevoeging van atomen. C4H604 als ik het goed heb. Meer 'waardeloze' atomen gebonden aan je drugs dus, daarom per gewicht een lagere potentie.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Praatkick nonsense, verwijder dit bericht aub 🙌👌
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
De basevorm is daarmee dan ook altijd het meest potent omdat je dus geen extra gewicht van de andere moleculen hebt. Maar je hebt die moleculen wel nodig om het in een zoutvorm (kristallen of poeder) te laten bestaan.

De meeste stoffen zijn (dacht ik, ik kan hier compleet naast zitten) helemaal niet handig in de basevorm. Ze zijn dan moeilijk te consumeren of misschien zelfs niet eens stabiel waardoor de stof snel 'vergaat'. Dus je hebt het zou wel nodig.

Er zijn dus enkele specifieke stoffen waarbij een zoutvorm niet per sé nodig is. Waaronder dus basecoke. Die basevorm is overigens dan weer niet wateroplosbaar waardoor snuiven geen zin heeft.

@Neo-Shulginist kan hier misschien nog veel duidelijker over vertellen.
Klik om te vergroten...
Klopt 👌😂
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kun je Bromozolam met O-PCE combineren?
Op Psychonautwiki staat alleen intolerantie met stimulanten en antidepressieva.
Gezien onze geschiedenis de laatste weken gaan we geen coke/pep/keta/xtc en dat soort zooi meer doen.
Maar pas hadden we wel een hele leuke nacht op O-PCE gehad dus dat had ik wel weer bij mijn Bromozolam besteld.
Alleen het is een beetje zonde als ik er niks van ga voelen omdat al zoveel Bromozolam per dag op heb.
Het is niet voor vandaag hoor maar gewoon vast een algemene vraag.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Kun je Bromozolam met O-PCE combineren?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het goed is om niet met dit soort vraagstukken bezig te zijn.
Ook al is het voor later. Na je detox lijkt het me ook niet verstandig om recreatief te gaan gebruiken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Kun je Bromozolam met O-PCE combineren?
Op Psychonautwiki staat alleen intolerantie met stimulanten en antidepressieva.
Gezien onze geschiedenis de laatste weken gaan we geen coke/pep/keta/xtc en dat soort zooi meer doen.
Maar pas hadden we wel een hele leuke nacht op O-PCE gehad dus dat had ik wel weer bij mijn Bromozolam besteld.
Alleen het is een beetje zonde als ik er niks van ga voelen omdat al zoveel Bromozolam per dag op heb.
Het is niet voor vandaag hoor maar gewoon vast een algemene vraag.
Klik om te vergroten...

In die doseringen? Nee, lijkt me alles behalve verstandig.

1000029746.jpg

Bromazolam is een 'depressant'.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Dan had ik het er beter niet erbij kunnen bestellen (en kreeg nog 2x 0.1gr gratis) want vorige keer hadden we er echt een super leuke nacht op gehad. Maar met deze doseringen Bromozolam lijkt het me dan niet zo verstandig inderdaad als het een depressant is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Kun je Bromozolam met O-PCE combineren?
Op Psychonautwiki staat alleen intolerantie met stimulanten en antidepressieva.
Gezien onze geschiedenis de laatste weken gaan we geen coke/pep/keta/xtc en dat soort zooi meer doen.
Maar pas hadden we wel een hele leuke nacht op O-PCE gehad dus dat had ik wel weer bij mijn Bromozolam besteld.
Alleen het is een beetje zonde als ik er niks van ga voelen omdat al zoveel Bromozolam per dag op heb.
Het is niet voor vandaag hoor maar gewoon vast een algemene vraag.
Klik om te vergroten...
Met je huidige gebruik zou ik gewoon niet meer of extra andere drugs gebruiken, je lijf heeft het zwaar genoeg. En ik hoop dat je het voor na je detox helemaal uit je hoofd zet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
want vorige keer hadden we er echt een super leuke nacht op gehad
Klik om te vergroten...

Wist je dat je ook een leuke nacht kunt beleven zonder drugs?
Dat je drugs moet hebben om je stemming te beïnvloeden, of om het leuk te hebben in bed etc etc.


Perenijsje zei:
Dan had ik het er beter niet erbij kunnen bestellen
Klik om te vergroten...

Dat is een feit. Het verbaasd me eerlijk gezegd ook wel dat je dat erbij hebt besteld.
Ik dacht eerst dat je het nu in de kerstvakantie wilde gebruiken (of dat je vriend dat wilde) ipv coke/ghb/pep.
Maar eenmaal clean heb je hopelijk ook hulp gekregen om de mindset knop om te zetten: "ik heb nooit meer drugs nodig" en "hoe blijf ik clean bij een verslaafde vriend, en is het wel goed om bij hem te blijven".

Niet om advocaat van de duivel te spelen, maar het lijkt dat je je niet realiseert dat over een paar weken (na afkick) je leven er totaal anders uit ziet / moet zien.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Wist je dat je ook een leuke nacht kunt beleven zonder drugs?
Dat je drugs moet hebben om je stemming te beïnvloeden, of om het leuk te hebben in bed etc etc.




Dat is een feit. Het verbaasd me eerlijk gezegd ook wel dat je dat erbij hebt besteld.
Ik dacht eerst dat je het nu in de kerstvakantie wilde gebruiken (of dat je vriend dat wilde) ipv coke/ghb/pep.
Maar eenmaal clean heb je hopelijk ook hulp gekregen om de mindset knop om te zetten: "ik heb nooit meer drugs nodig" en "hoe blijf ik clean bij een verslaafde vriend, en is het wel goed om bij hem te blijven".

Niet om advocaat van de duivel te spelen, maar het lijkt dat je je niet realiseert dat over een paar weken (na afkick) je leven er totaal anders uit ziet / moet zien.
Klik om te vergroten...

Mn vriend heeft ADHD en dan is de sex net drugs op toch echt wel heel anders.
En nee die O-PCE was gewoon voor een keer tussendoor dikke lol hebben wat nergens over gaat🤣
Maar we gaan helemaal niks meer doen hoor👍
Want heb heel Psychonautwiki doorgespit maar niks is goed te combineren🙈
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer komt er weer een legale rc gelijk aan 3mmc
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Kun je Bromozolam met O-PCE combineren?
Klik om te vergroten...
Nee!

Daarnaast: Als ik mij niet vergis, ben je al meer dan eens aangesproken op je gebruik van bromozolam. Dus... wanneer wou je daarmee aan de slag?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
En het is bromAzolam potverdikke
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Nee!

Daarnaast: Als ik mij niet vergis, ben je al meer dan eens aangesproken op je gebruik van bromozolam. Dus... wanneer wou je daarmee aan de slag?
Klik om te vergroten...

Ik heb vandaag zoals gisteren met verslavingsarts afgesproken 3 mg geminderd. Heb mijn middagdosis van 13.30 uur overgeslagen. Dus toen van 10.15 tot 16.30 uur niet gehad.
Donderdag weer gesprek en dan afwachten wanneer plek in detox is, sta bovenaan wachtlijst dus kan nooit lang duren.
Ben 3 januari jarig, zou wel grappig zijn als het dan de eerste dag is 👍🤣
Maar Corona is ook over dus ik ben ook veel actieve weer en meer uit bed dat scheelt ook.
En ik heb er niet meer zoveel last van die bijwerkingen zoals in het begin 🙈
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Σανσα zei:
En het is bromAzolam potverdikke
Klik om te vergroten...
Hartelijk dank, Zanz 😘
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Perenijsje zei:
Ik heb vandaag zoals gisteren met verslavingsart afgesproken 3 mg geminderd. Heb mijn middagdosis van 13.30 uur overgeslagen. Dus toen van 10.15 tot 16.30 uur niet gehad.
Donderdag weer gesprek en dan afwachten wanneer plek in detox is, sta bovenaan wachtlijst dus kan nooit lang duren.
Ben 3 januari jarig, zou wel grappig zijn als het dan de eerste dag is 👍🤣
Klik om te vergroten...
Dat is al mooi om te lezen. Laat in dat geval maar even weten in DM hoe dit proces in z'n werk gaat. Ik kan namelijk wel doorvragen, maar ik ben een leek op het gebied van dit type verslaving.

Hoop voor je dat je de kerstdagen en oud & nieuw goed doorkomt. Je kan het Peer!💪🏻❤️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is drugs?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."