Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonder drugs zou het leven. Saai zijn vind ik.Ik bedoel normaal met drugs omgaan. Teveel nooit goed.

Zonder drugs zou het leven. Saai zijn vind ik.Ik bedoel normaal met drugs omgaan. Teveel nooit goed.

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niks is zo retesaai als een drugsverslaving.
D
DreamyDaisy1997xx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is het ook zeker. Nu heb ik een hele fijne groep mensen om mij heen die me volledig kennen waar ik, als ik al iets merk dat het niet oké gaat, bij terecht kan ben ik erg zelfbewust. Nu is er ook al snel aan mij te zien als er iets niet klopt hahaha. Ben slecht in acteren.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
T devil zei:
Het leven zou maar saai zijn. Zonder drugs. Vind ik.
Klik om te vergroten...
Dan heb je je leven niet echt op orde imo.

nutteloos topic ook.

✌️.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Dan heb je je leven niet echt op orde imo.

nutteloos topic ook.

✌️.
Klik om te vergroten...
Saai is een verkeerd woord.

Moeilijk is misschien beter.

Zonder drugs zou ik namelijk hele dagen pijn en slaapproblemen hebben.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Zonder drugs zou ik namelijk hele dagen pijn en slaapproblemen hebben.
Klik om te vergroten...
Maar dan gebruik je waarschijnlijk op doktersrecept om medische redenen?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Saai is een verkeerd woord.

Moeilijk is misschien beter.

Zonder drugs zou ik namelijk hele dagen pijn en slaapproblemen hebben.
Klik om te vergroten...
Klopt.
Maar sluit me dan ook even bij ome @Dirkjan aan
Dirkjan zei:
Maar dan gebruik je waarschijnlijk op doktersrecept om medische redenen?
Klik om te vergroten...
?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Klopt.
Maar sluit me dan ook even bij ome @Dirkjan aan

?
Klik om te vergroten...
Maar drugs zijn drugs he.

Nergens staat specifiek beschreven welke OP bedoelde toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Maar drugs zijn drugs he.

Nergens staat specifiek beschreven welke OP bedoelde toch?
Klik om te vergroten...
En of het om medische redenen is , voor vele met chronische pijn
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Maar drugs zijn drugs he.

Nergens staat specifiek beschreven welke OP bedoelde toch?
Klik om te vergroten...
Ja daar geef ik je gelijk in , maar dan hoeft ts zoals je zelf al aangaf zen zin wijzigen naar moeilijker/oncomfortabel.

anders klopt het niet.
Tijdloos zei:
En of het om medische redenen is , voor vele met chronische pijn
Klik om te vergroten...
En dan heb ik het hierover , want recreatief drugs nemen om te chillen/naar de klote te gaan omdat het leven “saai” is nog wel een groot verschil met bvb wat @Tijdloos soms doet aan combo’s van meds (ja ook drugs imo.) met real deal drugs of rc’s ter onderdrukking van pijnklachten of psychische problemen.

@Tijdloos geen diss naar jouw toe maar Gwn een respectvolle fact.
T
T devilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het leven zou maar saai zijn. Zonder drugs. Vind ik.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Het leven is prachtig, af en toe een uitstapje met drugs kan geen kwaad maar het leven saai laten worden zonder drugs is niet de bedoeling.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een drugsvrij leven is totaal niet saai. Als jij het leven saai vind zonder drugs dan heb je een probleem.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Een drugsvrij leven is totaal niet saai. Als jij het leven saai vind zonder drugs dan heb je een probleem.
Klik om te vergroten...
Dus mensen die eens per maand psychedelica nemen en het leven zonder saai zouden vinden hebben een probleem?


Lekker kortzichtig weer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Dus mensen die eens per maand psychedelica nemen en het leven zonder saai zouden vinden hebben een probleem?


Lekker kortzichtig weer.
Klik om te vergroten...
Toen ik dacht dat ik minimaal elke maand een trip nodig had omdat ik nuchterheid saai vond, had ik een probleem. Het probleem van nuchterheid niet kunnen waarderen.

Als het meer dan slechts een mooie toevoeging aan je leven wordt, wordt het imo problematisch.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Toen ik dacht dat ik minimaal elke maand een trip nodig had omdat ik nuchterheid saai vond, had ik een probleem. Het probleem van nuchterheid niet kunnen waarderen.
Klik om te vergroten...
Hoezo zie je dat zelf als een probleem?
Als je ruim 97% van de tijd een nuchter leven weten te waarderen, maar slechts 1x op een maand een trip nodig hebt kun je dat als veel bekijken, maar niet als een probleem. Imo.
Mindless zei:
Als het meer dan slechts een mooie toevoeging aan je leven wordt, wordt het imo problematisch.
Klik om te vergroten...
1x per maand een psychedelica nemen is voor sommigen slechts een mooie toevoeging.
Ieder vult dat in voor zichzelf.

Ik heb al die zorgen niet meer.
0,0 druggies.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nahja ik vind het zeker bijzonder wat het kan doen dus zou zeker zeggen had het niet willen missen. Maar saai ja nu we weten wat er allemaal is misschien wel want zo ongeveer alles valt onder drugs.
En mn drugs verslaving vind ik kut maar mn peukie en af een toe een wijntje zou ik niet willen missen.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk hoe zo’n discussie na anderhalf jaar gewoon weer doorgaat 😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zeemeerman zei:
Leuk hoe zo’n discussie na anderhalf jaar gewoon weer doorgaat 😂
Klik om te vergroten...
Haha ja mooi dit!

CuriousExplorer zei:
Als je ruim 97% van de tijd een nuchter leven weten te waarderen, maar slechts 1x op een maand een trip nodig hebt kun je dat als veel bekijken, maar niet als een probleem. Imo.

1x per maand een psychedelica nemen is voor sommigen slechts een mooie toevoeging.
Ieder vult dat in voor zichzelf.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om de hoeveelheid of frequentie, het gaat hierom:

Mindless zei:
...omdat ik nuchterheid saai vond, had ik een probleem. Het probleem van nuchterheid niet kunnen waarderen.
Klik om te vergroten...

De realiteit niet kunnen waarderen as it is. Iets nodig hebben omdat anders je leven saai is (m.a.w. je geen voldoening geeft).

Imho is er dan structureel iets mis met hoe je je leven de 97% van de tijd doorbrengt.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die meer dan de helft van hun tijd onder invloed doorbrengen, maar wèl content zijn met hun nuchtere staat van zijn (de lucky bastards). In die zin zegt frequentie dus eigenlijk niet zoveel, maar meer over hoe je je voelt als de drugs weg zouden vallen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Hoezo zie je dat zelf als een probleem?
Als je ruim 97% van de tijd een nuchter leven weten te waarderen, maar slechts 1x op een maand een trip nodig hebt kun je dat als veel bekijken, maar niet als een probleem. Imo.

1x per maand een psychedelica nemen is voor sommigen slechts een mooie toevoeging.
Ieder vult dat in voor zichzelf.

Ik heb al die zorgen niet meer.
0,0 druggies.
Klik om te vergroten...
Voor mezelf zag ik het als een probleem omdat ik de hele tijd wanneer ik dan niet tripte dacht dat ik iets miste, want tijdens zo'n trip waren er momenten dat ik me echt compleet voelde. En nuchter duidelijk niet. Dus dan dacht ik nuchter ook vaak aan het trippen, om eigenlijk weer te ontsnappen aan nuchterheid. Hierdoor werd het trippen periodes ook frequenter dan dat: om de twee weken, soms elke week.

Maar het kan ook zijn dat ik hier mezelf teveel projecteer op anderen en me wat teveel focus op de woorden "nodig hebben".

En ja, als het slechts een mooie toevoeging is om 1 keer in de maand te trippen is er denk ik ook geen probleem. :)

Jij neemt echt helemaal niets meer? Voor een periode of ben je er helemaal klaar mee ofzo?
D
DreamyDaisy1997xxLid
01-01-2024, 00:00
#20
*modknip: op verzoek verwijderd in verband met privacy/herkenbaarheid*
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."