Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonder drugs zou het leven. Saai zijn vind ik.Ik bedoel normaal met drugs omgaan. Teveel nooit goed.

Zonder drugs zou het leven. Saai zijn vind ik.Ik bedoel normaal met drugs omgaan. Teveel nooit goed.

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nahja ik vind het zeker bijzonder wat het kan doen dus zou zeker zeggen had het niet willen missen. Maar saai ja nu we weten wat er allemaal is misschien wel want zo ongeveer alles valt onder drugs.
En mn drugs verslaving vind ik kut maar mn peukie en af een toe een wijntje zou ik niet willen missen.
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
De Zeemeerman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk hoe zo’n discussie na anderhalf jaar gewoon weer doorgaat 😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zeemeerman zei:
Leuk hoe zo’n discussie na anderhalf jaar gewoon weer doorgaat 😂
Klik om te vergroten...
Haha ja mooi dit!

CuriousExplorer zei:
Als je ruim 97% van de tijd een nuchter leven weten te waarderen, maar slechts 1x op een maand een trip nodig hebt kun je dat als veel bekijken, maar niet als een probleem. Imo.

1x per maand een psychedelica nemen is voor sommigen slechts een mooie toevoeging.
Ieder vult dat in voor zichzelf.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om de hoeveelheid of frequentie, het gaat hierom:

Mindless zei:
...omdat ik nuchterheid saai vond, had ik een probleem. Het probleem van nuchterheid niet kunnen waarderen.
Klik om te vergroten...

De realiteit niet kunnen waarderen as it is. Iets nodig hebben omdat anders je leven saai is (m.a.w. je geen voldoening geeft).

Imho is er dan structureel iets mis met hoe je je leven de 97% van de tijd doorbrengt.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die meer dan de helft van hun tijd onder invloed doorbrengen, maar wèl content zijn met hun nuchtere staat van zijn (de lucky bastards). In die zin zegt frequentie dus eigenlijk niet zoveel, maar meer over hoe je je voelt als de drugs weg zouden vallen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Hoezo zie je dat zelf als een probleem?
Als je ruim 97% van de tijd een nuchter leven weten te waarderen, maar slechts 1x op een maand een trip nodig hebt kun je dat als veel bekijken, maar niet als een probleem. Imo.

1x per maand een psychedelica nemen is voor sommigen slechts een mooie toevoeging.
Ieder vult dat in voor zichzelf.

Ik heb al die zorgen niet meer.
0,0 druggies.
Klik om te vergroten...
Voor mezelf zag ik het als een probleem omdat ik de hele tijd wanneer ik dan niet tripte dacht dat ik iets miste, want tijdens zo'n trip waren er momenten dat ik me echt compleet voelde. En nuchter duidelijk niet. Dus dan dacht ik nuchter ook vaak aan het trippen, om eigenlijk weer te ontsnappen aan nuchterheid. Hierdoor werd het trippen periodes ook frequenter dan dat: om de twee weken, soms elke week.

Maar het kan ook zijn dat ik hier mezelf teveel projecteer op anderen en me wat teveel focus op de woorden "nodig hebben".

En ja, als het slechts een mooie toevoeging is om 1 keer in de maand te trippen is er denk ik ook geen probleem. :)

Jij neemt echt helemaal niets meer? Voor een periode of ben je er helemaal klaar mee ofzo?
D
DreamyDaisy1997xxLid
01-01-2024, 00:00
#5
*modknip: op verzoek verwijderd in verband met privacy/herkenbaarheid*
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
De realiteit niet kunnen waarderen as it is. Iets nodig hebben omdat anders je leven saai is (m.a.w. je geen voldoening geeft).

Imho is er dan structureel iets mis met hoe je je leven de 97% van de tijd doorbrengt.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die meer dan de helft van hun tijd onder invloed doorbrengen, maar wèl content zijn met hun nuchtere staat van zijn (de lucky bastards). In die zin zegt frequentie dus eigenlijk niet zoveel, maar meer over hoe je je voelt als de drugs weg zouden vallen.
Klik om te vergroten...
Precies dat ja.

Als je nuchterheid gaat zien als tijd om te overbruggen tot wanneer je weer kan of mag (drugs gebruiken) omdat diezelfde nuchterheid wordt ervaren als saai, als niet goed genoeg, als lijden.

Dan heb je wel echt een probleem met nuchterheid en daarmee eigenlijk een probleem met jezelf, want nuchterheid is de beleving van jezelf zonder externe middelen die als ongewenst ervaren gevoelens verdoven of gewenste gevoelens forceren.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ccc zei:
Ik merk dat na jaren verkeerde diagnoses te hebben gehad en verkeerde hulp en door mijzelf te diagnostiseren met autisme (veel onderzoek gedaan, ook gekeken in familie en veel gepraat) en dagelijks grotendeels door het leven kan, maar er toch soms momenten zijn dat het even te veel word ik toch merk dat een avondje drugs gebruiken in mijn eentje mij enorm helpt. Die nacht ben ik bezig met het opschrijven van mijn gevoel en door de drugs legt het nieuwe verbindingen aan in mijn hersenen, waardoor ik de dag erna weer verder kan. Ik sommige hun ogen klinkt dit alsnog problematisch, maar dit is voor mij de veiligste manier op dit moment om met mijn problemen te dealen. Ik praat hier ook over met mijn vrienden en ben overal eerlijk over.

Op lange termijn is een ander verhaal, maar op dit moment kan ik zeggen dat drugs mij balans geeft.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit ook prima is! Veel mensen hebben makkelijk praten en vertellen je graag hoe je moet leven. Maar als dit is wat je helpt is het gewoon prima!

Ik word ook keihard onzeker gemaakt met alles wat ik gebruik en doe. Maar dit werkt voor me. Het moet je eigen leven zijn die je leid! Niet die van je omgeving of instantie of een soort perfectionisme draaiboek of zelfhulpboek. Je kan er wel van leren, maar je moet doen wat je wil doen en wat helpt en eigen is!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of die mensen hebben niet zo makkelijk praten en zijn zelf ook door (tientallen) jaren van worstelen met zichzelf en middelengebruik heengegaan en hebben hierbij gevonden dat drugs vaker uitstel van het onvermijdelijke zijn, dan echt de oplossing zelf.

Al denk ik ook wel dat ze soms iemand (al is het maar tijdelijk) ergens doorheen kunnen helpen. Zelfmedicatie ben ik wel sceptisch over.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."