Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlikken

Slikken

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#1
snuifsessies zei:
Zelfs kleine slokjes lukt niet bij haar gek genoeg.
Zelf drink ik meer dan genoeg tijdens zo’n avond en nog steeds krijg ik moeite met plassen haha.

Mijn maag zet op doordat er erg veel lucht in blijkt te zitten. Net onder de borst.
Uiteindelijk staat er erg veel druk op.
Klik om te vergroten...
Ik raad haar aan te beginnen met een kwart glas water te drinken om de kwartier en dan verminderen naar slokjes om het half uur om de keel gesmeerd te houden.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken al deze klachten maar al te goed, maar ze komen bij mij pas echt op zetten als ik weer dik over een normale hoeveelheid zit op een avond of meerdere keren per week heb gebruikt.
Hoeveel en hoevaak gebruiken jullie 3mmc?
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraatPiraat zei:
Ik ken al deze klachten maar al te goed, maar ze komen bij mij pas echt op zetten als ik weer dik over een normale hoeveelheid zit op een avond of meerdere keren per week heb gebruikt.
Hoeveel en hoevaak gebruiken jullie 3mmc?
Klik om te vergroten...

Eigenlijk sinds de laatste tijd wel wekelijks.
We doen dan 6/7 gram (soms meer) met zn 3 verspreid over meerdere dagen. Onze afters hebben nooit een einde..
En jij?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
snuifsessies zei:
Eigenlijk sinds de laatste tijd wel wekelijks.
We doen dan 6/7 gram (soms meer) met zn 3 verspreid over meerdere dagen. Onze afters hebben nooit een einde..
En jij?
Klik om te vergroten...
Als je zo doorgaat komen er nog veel meer en ernstigere klachten.
Advies wat ik wil geven is om te stoppen en veel langere pauzes te houden.
Succes, zal niet makkelijk worden verwacht ik.
Klinkt als verslaafd op basis van frequentie en hoeveelheid.
Misschien niet wat je wilt horen.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Als je zo doorgaat komen er nog veel meer en ernstigere klachten.
Advies wat ik wil geven is om te stoppen en veel langere pauzes te houden.
Succes, zal niet makkelijk worden verwacht ik.
Klinkt als verslaafd op basis van frequentie en hoeveelheid.
Misschien niet wat je wilt horen.
Klik om te vergroten...

Ik weet het haha, maar het is ook veel te veel vrije tijd hebben. Ik zit al 2 maanden thuis ivm met een operatie. Daardoor heb ik veel meer gebruikt dan normaal. Ik verwacht dat dat binnenkort wel weer goed komt wanneer ik weer full time ga werken. Ik heb wanneer ik nuchter ben en gewoon dingen te doen heb of alleen thuis zit nooit behoefte om te snuiven.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
snuifsessies zei:
Ik weet het haha, maar het is ook veel te veel vrije tijd hebben. Ik zit al 2 maanden thuis ivm met een operatie. Daardoor heb ik veel meer gebruikt dan normaal. Ik verwacht dat dat binnenkort wel weer goed komt wanneer ik weer full time ga werken. Ik heb wanneer ik nuchter ben en gewoon dingen te doen heb of alleen thuis zit nooit behoefte om te snuiven.
Klik om te vergroten...
Dit kan heel goed hoor maar bij mij begon het ook zo en ineens heb je blijvende klachten en is het toch erg pittig om weer een normaal ritme op te pakken. Is echt te veel.

Beterschap iig met de operatie!

Edit: ik probeer overigens echt niet je vader uit te hangen of te partypoopen ofzo. Tis dat ik in dit geval echt uit ervaring spreek en als doorgewinterde junk kan ik met vol vertrouwen getuigen dat 3mmc een naar, naar goedje is.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraatPiraat zei:
Dit kan heel goed hoor maar bij mij begon het ook zo en ineens heb je blijvende klachten en is het toch erg pittig om weer een normaal ritme op te pakken. Is echt te veel.

Beterschap iig met de operatie!

Edit: ik probeer overigens echt niet je vader uit te hangen of te partypoopen ofzo. Tis dat ik in dit geval echt uit ervaring spreek en als doorgewinterde junk kan ik met vol vertrouwen getuigen dat 3mmc een naar, naar goedje is.
Klik om te vergroten...

Oh nee ik begrijp je helemaal. Ik probeer sowieso bewust in mn gedachten te houden hoe erg ik er aan toe ben. Ik ben zeker niet goed bezig. Maar tot nu toe met alle soorten drugs ben ik nog nooit echt problematisch verslaafd geweest dat het negatief effect had op mijn leven. Ik verwacht dat wanneer ik weer lekker ga werken het gebruiken erg vermindert puur omdat ik minder tijd ga hebben en omdat ik vermoeid ga zijn van werk. Als dit niet het geval gaat zijn dan ben ik me er zeker van bewust dat ik met een probleem zit haha
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
snuifsessies zei:
Eigenlijk sinds de laatste tijd wel wekelijks.
We doen dan 6/7 gram (soms meer) met zn 3 verspreid over meerdere dagen. Onze afters hebben nooit een einde..
En jij?
Klik om te vergroten...

Dit loopt verkeerd af :grimacing:
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
snuifsessies zei:
Ik weet het haha, maar het is ook veel te veel vrije tijd hebben. Ik zit al 2 maanden thuis ivm met een operatie. Daardoor heb ik veel meer gebruikt dan normaal. Ik verwacht dat dat binnenkort wel weer goed komt wanneer ik weer full time ga werken. Ik heb wanneer ik nuchter ben en gewoon dingen te doen heb of alleen thuis zit nooit behoefte om te snuiven.
Klik om te vergroten...
Als ik zo vrij mag zijn wil ik je alvast een winstwaarschuwing meegeven: kans is aanwezig dat het niet zomaar ‘goed komt’ wanneer je gaat werken straks. Je plaatst gedragsverandering nu buiten jezelf: namelijk de start met werk. Paradoxaal genoeg gaat werk straks niet zorgen voor de afleiding van drugsgebruik, maar juist als aanleiding voor extra gebruik. Werk leidt namelijk tot stress. Het wordt spannend weer te beginnen, je bent er even uitgeweest en tot slot van rekening hebben jij en je vrienden een sterke koppeling gelegd tussen ontspanning en 3mmc gebruik. Na de eerste week werk zul je jezelf wijsmaken dat je het wel ‘verdiend hebt’ om te gebruiken in het weekend. En dan pleeg je weer roofbouw op jezelf en begin je slechter aan de week erop. Welkom in de neerwaardse spiraal.

Je receptoren moeten herstellen en opnieuw in balans komen om straks goed voor de dag te komen bij je nieuwe job.

Trap niet in de valkuil en probeer samen met je vrienden te minderen nu het nog (makkelijk) kan.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Damius zei:
Als ik zo vrij mag zijn wil ik je alvast een winstwaarschuwing meegeven: kans is aanwezig dat het niet zomaar ‘goed komt’ wanneer je gaat werken straks. Je plaatst gedragsverandering nu buiten jezelf: namelijk de start met werk. Paradoxaal genoeg gaat werk straks niet zorgen voor de afleiding van drugsgebruik, maar juist als aanleiding voor extra gebruik. Werk leidt namelijk tot stress. Het wordt spannend weer te beginnen, je bent er even uitgeweest en tot slot van rekening hebben jij en je vrienden een sterke koppeling gelegd tussen ontspanning en 3mmc gebruik. Na de eerste week werk zul je jezelf wijsmaken dat je het wel ‘verdiend hebt’ om te gebruiken in het weekend. En dan pleeg je weer roofbouw op jezelf en begin je slechter aan de week erop. Welkom in de neerwaardse spiraal.

Je receptoren moeten herstellen en opnieuw in balans komen om straks goed voor de dag te komen bij je nieuwe job.

Trap niet in de valkuil en probeer samen met je vrienden te minderen nu het nog (makkelijk) kan.
Klik om te vergroten...
Daar zijn we inderdaad ook mee bezig. We willen sowieso minderen. Zometeen heb ik geen weekend meer, want dan werk ik. En doordeweeks werken hun en ben ik vrij. Dus de mogelijkheden om te gebruiken zijn klein. Maar ik snap wat je bedoeld met dat je dan weer gaat gebruiken omdat je het hebt “verdiend”.
Geloof me ik rook liever een jointje na een lange werkweek in de horeca dan dat ik dagenlang ga snuiven tot mijn eerst volgende werkdag haha.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
snuifsessies zei:
Daar zijn we inderdaad ook mee bezig. We willen sowieso minderen. Zometeen heb ik geen weekend meer, want dan werk ik. En doordeweeks werken hun en ben ik vrij. Dus de mogelijkheden om te gebruiken zijn klein. Maar ik snap wat je bedoeld met dat je dan weer gaat gebruiken omdat je het hebt “verdiend”.
Geloof me ik rook liever een jointje na een lange werkweek in de horeca dan dat ik dagenlang ga snuiven tot mijn eerst volgende werkdag haha.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je je er van bewust bent :). Zelf nooit in de horeca gewerkt, maar uit ervaringen van vrienden en kennissen krijg ik zijdelings mee dat ‘t drugwise soms ook een giftige omgeving is (snuiven en drinken on the job, of anders wel daarna tot diep in de ochtendgloren). Hoe dan ook: punt gemaakt. Jouw aanvankelijke vragen in dit topic gingen natuurlijk over heel wat anders.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Damius zei:
Fijn dat je je er van bewust bent :). Zelf nooit in de horeca gewerkt, maar uit ervaringen van vrienden en kennissen krijg ik zijdelings mee dat ‘t drugwise soms ook een giftige omgeving is (snuiven en drinken on the job, of anders wel daarna tot diep in de ochtendgloren). Hoe dan ook: punt gemaakt. Jouw aanvankelijke vragen in dit topic gingen natuurlijk over heel wat anders.
Klik om te vergroten...

Op werk moet ik er niet aan denken met dat gezweet en gesnotter haha.
Jaa een iets ander gesprek dan dat de bedoeling was, maar logisch dat dit even benoemd moest worden.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik eet en drink ook echt amper tijdens het gebruik van stimulanten. Krijg het gewoon niet weg en soms is dat urenlang het geval. Ik blijf mezelf vooral dwingen om wel te drinken en alles wat ik drink is mooi meegenomen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
snuifsessies zei:
En zijn er tips om toch wat naar binnen te krijgen?
Klik om te vergroten...

Lauw water drinken met een dun rietje.
Eventueel met een snufje zout
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
snuifsessies zei:
We doen dan 6/7 gram (soms meer) met zn 3 verspreid over meerdere dagen.
Klik om te vergroten...
Logisch dat plassen dan moeilijk gaat, je lichaam staat zo strak dat het er gewoon niet uit komt, net als met XTC en te veel speed snuiven (in mijn ervaring dan).
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi mede-drugsgebruikers,

De laatste tijd gebruiken mijn vrienden en ik best veel 3mmc.
Vaak ervaart één persoon uit de groep dat ze moeite heeft met water drinken. Alsof haar keel dichtknijpt. Heeft iemand anders hier last van? En zijn er tips om toch wat naar binnen te krijgen?

Ook na een aantal uren word het moeilijk om te plassen. Ervaren meer mensen dit?

Nu ik toch dit bericht plaats, tijdens 3mmc zet mijn maag erg op. Dit geeft een heel erg drukkend gevoel en ik kom er niet van af. Zijn daar toevallig tips voor?
Verder eet en drink ik wel gewoon normaal.

Groetjes
- Snuifsessies
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#17
snuifsessies zei:
Hi mede-drugsgebruikers,

De laatste tijd gebruiken mijn vrienden en ik best veel 3mmc.
Vaak ervaart één persoon uit de groep dat ze moeite heeft met water drinken. Alsof haar keel dichtknijpt. Heeft iemand anders hier last van? En zijn er tips om toch wat naar binnen te krijgen?

Ook na een aantal uren word het moeilijk om te plassen. Ervaren meer mensen dit?

Nu ik toch dit bericht plaats, tijdens 3mmc zet mijn maag erg op. Dit geeft een heel erg drukkend gevoel en ik kom er niet van af. Zijn daar toevallig tips voor?
Verder eet en drink ik wel gewoon normaal.

Groetjes
- Snuifsessies
Klik om te vergroten...
Zelf geen last van de keel oid, gewoon drinken is het beste.. kleine slokjes!

Plassen is bij mij ook altijd moeilijk haha, dit komt dus door te weinig drinken. Voor mij is dit heel normaal.

wat bedoel je precies met je maag opzetten?
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
PotjeBier zei:
Zelf geen last van de keel oid, gewoon drinken is het beste.. kleine slokjes!

Plassen is bij mij ook altijd moeilijk haha, dit komt dus door te weinig drinken. Voor mij is dit heel normaal.

wat bedoel je precies met je maag opzetten?
Klik om te vergroten...

Zelfs kleine slokjes lukt niet bij haar gek genoeg.
Zelf drink ik meer dan genoeg tijdens zo’n avond en nog steeds krijg ik moeite met plassen haha.

Mijn maag zet op doordat er erg veel lucht in blijkt te zitten. Net onder de borst.
Uiteindelijk staat er erg veel druk op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."