Je kan de vliegenzwam drogen of koken zodat het giftige iboteenzuur wordt gedecarboxyleerd tot muscimol; wat veel minder gevaarlijk is. Je kan het ook aan een rendier voeren en dan de urine van het rendier drinken. Werkt ook als biologisch filter voor iboteenzuurEen goede bekende vroeger van me heeft ooit getript de onderkant van een hoedje van zo'n rood-met-witte-stippen-paddenstoel. Bij vrij kleine dosis al dodelijk!!! (niet zomaar eventjes proberen!) Schijnbaar was ie een kleine twee dagen van de wereld. Ik heb nooit echt goed met 'm gepraat hoe die trip verlopen is helaas, nu kan dat niet meer.
Als je dan per ongeluk van het verkeerde rendier hebt genomen baal je wel 🤣Je kan de vliegenzwam drogen zodat het giftige iboteenzuur wordt gedecarboxyleerd tot muscimol; wat veel minder gevaarlijk is. Je kan het ook aan een rendier voeren en dan de urine van het rendier drinken. Werkt ook als biologisch filter voor iboteenzuur![]()
Je kan de vliegenzwam drogen zodat het giftige iboteenzuur wordt gedecarboxyleerd tot muscimol; wat veel minder gevaarlijk is. Je kan het ook aan een rendier voeren en dan de urine van het rendier drinken. Werkt ook als biologisch filter voor iboteenzuur![]()
Vroeger werd er ook altijd gezegd dat je zo lang mogelijk op van die smerige paddo's moest kauwen 😂😂😂Ik denk weleens dat inboorlingen aan antropologen opzettelijk rare verhalen vertellen omdat ze hun vragen zo raar vinden.
Of heb jij hier nog meer bewijs van Neo-Shulginist?
Was het verhaal niet ook dat de rijke stamlieden in Siberië de armere hun urine lieten drinken nadat ze vliegenzwam hadden gegeten?
Was het toeval dat Aldous Huxley van dezelfde generatie schrijvers was als J.R.R. Tolkien (Lord of the Rings) en C.S.Lewis (Narnia)?
Zou het kunnen dat ditIndianenSiberianenverhaal net zo fictief is als Frodo Baggins of de hartverwarmende Lucy Penvensie?
Ik twijfel een beetje over wat je ziet als geldig bewijs, maar ja, wat je noemt wordt in de wetenschappelijke literatuur beschrevenIk denk weleens dat inboorlingen aan antropologen opzettelijk rare verhalen vertellen omdat ze hun vragen zo raar vinden.
Of heb jij hier nog meer bewijs van Neo-Shulginist?
Was het verhaal niet ook dat de rijke stamlieden in Siberië de armere hun urine lieten drinken nadat ze vliegenzwam hadden gegeten?
Was het toeval dat Aldous Huxley van dezelfde generatie schrijvers was als J.R.R. Tolkien (Lord of the Rings) en C.S.Lewis (Narnia)?
Zou het kunnen dat ditIndianenSiberianenverhaal net zo fictief is als Frodo Baggins of de hartverwarmende Lucy Penvensie?
Ik twijfel een beetje over wat je ziet als geldig bewijs, maar ja, wat je noemt wordt in de wetenschappelijke literatuur beschreven
Zie bijvoorbeeld:
Saar, M. (1991). Ethnomyocological data from Siberia and North-East Asia on the effect of amanita muscaria. Journal of Ethnopharmacology, 31(2), 157-173. https://doi.org/10.1016/0378-8741(91)90002-u
Kijk het probleem met Eleusis is voornamelijk dat het vermoedelijk een elitair bolwerk was van mensen die de drank kykeon aanboden als hoogtepunt van een soort bedevaart. De mensen waren daar zeer gebaad bij het geheim houden van het recept. Immers, als mensen zouden leren hoe je het kon maken, dan hadden ze niet naar Eleusis hoeven reizen.Ellenlange vertogen over druggebruik bij de Mysteriën van Eleusis... waar is het buitengewone bewijs dat bij een zo buitengewone stelling hoort?*
Dit verhaal gaat wel over de panteramaniet; nog wat gevaarlijker dan de vliegenzwam. Wel dezelfde familie en min of meer dezelfde werkzame stoffen (alleen dus veel meer iboteenzuur wat het gevaarlijker maakt).
Paul Stamets Describes Bad Trip on Incredibly Dangerous Mushroom
Ho, vergissing, ik heb alleen DOC en DOB geprobeerd. Allemaal erg leuk, ik weet niet vveel meer alleen dat het ontzettend stimulerend is en heel fel en overweldigend kan zijn. En het duurde verdomde lang. Ik ga eens in mijn notities lezen wat ik voor dosering had. Volgen mij was DOB beduidend sterker.
Je lult. Dit kan niet waar zijn. Echt? Alpha-methyltryptamine? Daar heb ik ooit een tablet van 30 mg van genomen, gebeurde niet zo veel.
https://drugsforum.nl/threads/doc-en-amt-advies-en-ervaringen.69089/
In een ander topic zei ik dit:
Daarna niet besproken in het topic, maar ik heb daarna nog wel verschillende ervaringen opgedaan met DOC en DOB, maar met aMT niet meer. Maar holy shit waarom is dat zo gevaarlijk dan? Heeft dat te maken met het proces van enzymen monoamineoxidasesterase (MAO)?
Zal eens opzoeken wat ik nog kan vinden want wat ik weet allee nog dat DOC en DOB ontzetted lang en stimulerend waren, maar wel interessant. Weet ook de dosering niet meer. Hier ga ik op terug komen.
Alpha-methyltryltamine is een MAOI op zichzelf.Ho, vergissing, ik heb alleen DOC en DOB geprobeerd. Allemaal erg leuk, ik weet niet vveel meer alleen dat het ontzettend stimulerend is en heel fel en overweldigend kan zijn. En het duurde verdomde lang. Ik ga eens in mijn notities lezen wat ik voor dosering had. Volgen mij was DOB beduidend sterker.
Je lult. Dit kan niet waar zijn. Echt? Alpha-methyltryptamine? Daar heb ik ooit een tablet van 30 mg van genomen, gebeurde niet zo veel.
https://drugsforum.nl/threads/doc-en-amt-advies-en-ervaringen.69089/
In een ander topic zei ik dit:
Daarna niet besproken in het topic, maar ik heb daarna nog wel verschillende ervaringen opgedaan met DOC en DOB, maar met aMT niet meer. Maar holy shit waarom is dat zo gevaarlijk dan? Heeft dat te maken met het proces van enzymen monoamineoxidasesterase (MAO)?
Zal eens opzoeken wat ik nog kan vinden want wat ik weet allee nog dat DOC en DOB ontzetted lang en stimulerend waren, maar wel interessant. Weet ook de dosering niet meer. Hier ga ik op terug komen.


Ik heb het wel eens gedaan. Was suuper chill om thuis muziek te luisteren. Gewoon een beetje liggen en in totale accepterende bliss in de. muziek te verdwijnen 6 uur lang.Ik weet niet of het zeldzaam is in NL, ik ben het i.i.g. nog nooit tegen gekomen op de markt, maar ik zou nog wel eens MDA willen proberen.
Is het dan ook echt waar dat je een beetje een trip effect hebt? het lijkt me juist zo chill dat het niet energiek is, ben niet echt een fan van energieke drugs in een thuis setting. Ik moet echt nog eens kijken of ik het kan verkrijgen hahaIk heb het wel eens gedaan. Was suuper chill om thuis muziek te luisteren. Gewoon een beetje liggen en in totale accepterende bliss in de. muziek te verdwijnen 6 uur lang.
Het is lang niet zo energiek als MDMA, maar dat maakt het thuis wel fijn.
Ik herinner me deze aflevering van drugslab.Is het dan ook echt waar dat je een beetje een trip effect hebt? het lijkt me juist zo chill dat het niet energiek is, ben niet echt een fan van energieke drugs in een thuis setting. Ik moet echt nog eens kijken of ik het kan verkrijgen haha
Hier lijkt het gewoon op MDMA maar het werkt langer, als je de comments leest lees je wel dingen terug van tippy effecten maar met hogere doseringen.Ik herinner me deze aflevering van drugslab.
Hier gebruikt hij mda.
Geen idee of dit echt is maar hij ziet er wel begaaid uit.
Kan het zijn dat 5-apb de analoog is van mda?
Nee het psychedelische valt echt wel mee. Ik heb hoogstens een schaduw licht zien deinen, maar dan moest ik wel echt opletten.Is het dan ook echt waar dat je een beetje een trip effect hebt? het lijkt me juist zo chill dat het niet energiek is, ben niet echt een fan van energieke drugs in een thuis setting. Ik moet echt nog eens kijken of ik het kan verkrijgen haha
Heb zelf nog maar 1x XTC/MDMA gedaan dus nooit meegemaakt, wel veel verhalen gehoord indd, maar dan hadden die mensen ook echt wel veels te veel op in een avondNee het psychedelische valt echt wel mee. Ik heb hoogstens een schaduw licht zien deinen, maar dan moest ik wel echt opletten.
MDMA is zelf ook wel psychedelisch. Hele volksstammen zien statafels in het niks oplossen. Bij MDA heb ik zoiets niet gehad.
MDAi is anders ook best rustig en ontspannend.Nee het psychedelische valt echt wel mee. Ik heb hoogstens een schaduw licht zien deinen, maar dan moest ik wel echt opletten.
MDMA is zelf ook wel psychedelisch. Hele volksstammen zien statafels in het niks oplossen. Bij MDA heb ik zoiets niet gehad.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."