Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname in een kliniek

Opname in een kliniek

64 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verschillende organisaties, verschillende manieren. Ik heb altijd gelukkig eigen kamer-sanitair gehad, vind ik zelf ook wel erg belangrijk eigen ruimte te hebben. Zelf niet op een deel kamer gezeten, zou ik zelf ook niet willen.
De eerste dagen mag je vaak niet zonder "begeleiding" naar buiten en dat vind ik altijd het zwaarst. Ik snap dat mensen in bescherming genomen moeten worden, maar vind het ongepast bij mij. Voor mij heeft het héél veel moeite gekost om alsnog met samenwerking eerder de vrijheid te mogen ervaren, maar heb dus wel 3 dagen erover gedaan. Gelukkig ook n keer met één gesprek gehad. Was allebei zelfde organisatie, maar andere kliniek. Het belangrijkste is de samenwerking en je eigen motivatie. Weet wel, dat er altijd ruimte is voor persoonlijke aanpak, als de arts daar ook voordelen in ziet.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Ik weet in het Oosten des lands nog een goeie optie.


Voor de zekerheid toch maar detoxen dan, zeker als je al langere tijd dagelijks drinkt. Hoe vaak nam je Benzo’s?
Klik om te vergroten...
Nou vertel haha.

Ja toch wel bijna elke dag. denk 4/5 van de 7 dagen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon lekker op je af laten komen. De eerste week ben je behoorlijk wappie van het afkicken en zal je niet al te veel van het geheel mee krijgen. Maar dan zal je al snel opknappen en ook gaan opvallen waar je nou eigenlijk zit.

Dan moet je aan jezelf blijven denken. Al vallen ze allemaal terug en gaat het met iedereen fout, denk alleen aan jezelf. Na een week of drie zal je het al snel saai gaan vinden en het kompleet zat zijn en denken dat je alweer gezond en genezen bent. En wil je heel graag weg.

Dan begint het pas echt.

Maar maak je geen zorgen, de eerste week is waar dan ook een aparte ervaring en overal hetzelfde, je bent dan te wappie om het echt goed te kunnen volgen. (ook door misschien wat medicatie die je suffer maakt)
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor jullie reacties! Heb me helemaal suf gebeld, helaas bij veel klinieken lange wachttijd en heb er geen een gevonden waarbij je bij de detox een eigen kamer krijgt. Ook niet via de afkickkliniekwijzer, die man zei me 'als je echt wil afkicken, dan boeien die andere mensen op de kamer je niets.' Nouja, daar was ik het absoluut niet mee eens lol.
Dus ik ga het eerst maar zelf proberen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het alleen doen is een van de slechste keuzes voor een verslaafde.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Het alleen doen is een van de slechste keuzes voor een verslaafde.
Klik om te vergroten...
100% waar. Verbinding is het tegengestelde van verslaving.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
superlucy zei:
Bedankt voor jullie reacties! Heb me helemaal suf gebeld, helaas bij veel klinieken lange wachttijd en heb er geen een gevonden waarbij je bij de detox een eigen kamer krijgt. Ook niet via de afkickkliniekwijzer, die man zei me 'als je echt wil afkicken, dan boeien die andere mensen op de kamer je niets.' Nouja, daar was ik het absoluut niet mee eens lol.
Dus ik ga het eerst maar zelf proberen.
Klik om te vergroten...
Probeer dan ten minste ambulante begeleiding te krijgen. Waar moet je van detoxen eigenlijk?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit nu in een kliniek omdat ik mezelf helemaal de tering in heb geholpen met bromazolam. De eerste drie nachten heb ik gejankt omdat ik dacht dat het het einde van de wereld was (deels de taper) en daarna is het de beste beslissing ooit geweest. Het heeft me echt gered. Elk ziekenhuis is anders hoewel dit ziekenhuis erom bekend staat erg goede zorg te verlenen. Volledige vrijheid, wel volledige controle en alles volgens schema. Hoe meer je laat zien van je eigen goede gedrag, hoe meer vrijheden je krijgt. Althans hier.

Dit heeft mijn leven gered
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Probeer dan ten minste ambulante begeleiding te krijgen. Waar moet je van detoxen eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk, ik ben niet gek haha. Ik sta allang op de wachtlijst, maar er is pas plek in september/oktober.
En de andere kliniek in mijn buurt behandeld alleen mensen die al 9 weken clean zijn.
(ik woon niet in Rotterdam maar ergens anders waar er niet veel opties zijn)

Dus nu ga ik maar weer naar mijn dokter.

Nou ik heb nooit hele grote hoeveelheden gebruikt, denk aan 3/4 glazen alcohol per dag (laatste weken soms een fles per dag) en 2 benzo's (bijv 2 bromazolam) ongeveer. Maar ook niet elke dag die benzo's, alleen wel vaker een dag wel dan niet. En dan nog phenibut 1/2 x per week. Dus het zit op het randje denk ik? qua afkickverschijnselen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Het alleen doen is een van de slechste keuzes voor een verslaafde.
Klik om te vergroten...
Welnee, je doet het eindelijk helemaal zelf. En die anderen kunnen je mee in hun val meenemen.

Ik vind het maar een slecht idee, contact te blijven houden met andere verslaafden. Ze vallen toch terug, ik weet niet of je daar bij wil zijn.
Krijg je iemand te spreken die zwaar onder invloed is en totaal in paniek.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
superlucy zei:
Nou vertel haha.
Klik om te vergroten...
verslavingszorgachterhoek.nl

Verslavingszorg Achterhoek | Samen voor herstel | VZA-GGZ

Verslavingszorg Achterhoek biedt professionele en persoonlijke hulp bij verslavingen zoals alcohol, drugs, gokken. Samen werken we aan herstel
verslavingszorgachterhoek.nl verslavingszorgachterhoek.nl
superlucy zei:
Ja toch wel bijna elke dag. denk 4/5 van de 7 dagen.
Klik om te vergroten...
Dan zul jemoeten afbouwen. Detox opname is daar te kort voor maar kan prima ambulant. Bij voorkeur voordat je überhaupt opgenomen wordt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Welnee, je doet het eindelijk helemaal zelf. En die anderen kunnen je mee in hun val meenemen.

Ik vind het maar een slecht idee, contact te blijven houden met andere verslaafden. Ze vallen toch terug, ik weet niet of je daar bij wil zijn.
Krijg je iemand te spreken die zwaar onder invloed is en totaal in paniek.
Klik om te vergroten...
Jammer dat jij het zo inziet, maar jouw keus!
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
Jammer dat jij het zo inziet, maar jouw keus!
Klik om te vergroten...

Dat is de realiteit, je kan gaan struisvogelen, maar je weet best wat voor een gigantisch percentage gewoon weer terugvalt. En liegt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
superlucy zei:
Ik woon niet in de achterhoek helaas :(

Ja daar raak ik dus mee in de knel, tenzij mijn dokter mij hierbij kan ondersteunen.
Klik om te vergroten...
Hm jammer, de behandeling daar vond ik heel erg goed.

Ik heb voordat ik naar Triora ging met hun verslavingsarts de Benzo’s (deels) afgebouwd, en een deel tijdens mijn opname. Geen aanrader. Beter eerst helemaal van die troep af dan is de opname fijner. Los daarvan, de beste man wist precies hoe af te bouwen. Zou ik zeker aanraden boven een huisarts ofzo.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
reDStone zei:
Dat is de realiteit, je kan gaan struisvogelen, maar je weet best wat voor een gigantisch percentage gewoon weer terugvalt. En liegt.
Klik om te vergroten...
Ik struisvogel niet, wij denken er gewoon anders over.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Koffieb00n zei:
Ik struisvogel niet, wij denken er gewoon anders over.
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb geen zin in iemand die, onder invloed is tijdens mijn herstel. Je kan denken, we gaan er voor het gaat lukken, maar de cijfers zeggen iets heel anders. Het lukt vaak niet en dat kan ook niet want je hebt meerdere pogingen nodig.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Prima kerel, je hoeft me niet te overtuigen ofzo. Bewandel je weg, zoals jij het wilt.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieb00n zei:
Prima kerel, je hoeft me niet te overtuigen ofzo. Bewandel je weg, zoals jij het wilt.
Klik om te vergroten...

We zijn niet pad-afhankelijk. Er zijn verschillende wegen die naar rome leiden en een paar naar valhalla.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Hm jammer, de behandeling daar vond ik heel erg goed.

Ik heb voordat ik naar Triora ging met hun verslavingsarts de Benzo’s (deels) afgebouwd, en een deel tijdens mijn opname. Geen aanrader. Beter eerst helemaal van die troep af dan is de opname fijner. Los daarvan, de beste man wist precies hoe af te bouwen. Zou ik zeker aanraden boven een huisarts ofzo.
Klik om te vergroten...
Aah ja Triora heb ik ook gebeld, maar ze zeiden dat ik te ver weg woonde, dat dat niet handig zou zijn voor de behandeling ofzo.
Snapte het ook niet helemaal. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken :)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn vader is na 15 jaar ook weer begonnen met drinken ( dus ook 15 jaar gestopt geweest)
Hij heeft nooit geen hulp daarvoor gehad.
Hij was vroeger gok verslaafde daar is hij nu zeker 25 jaar mee gestopt en nooit meer mee begonnen.. Zonder hulp.
Hij is gestopt met roken zonder hulp.

Mijn tante is nu 5 maanden gestopt met drinken (van 10 halve liters per dag naar niks)
Ook zonder hulp.

Mijn oom was gokverslaafde en verslaafd aande coke//alcohol
Hij heeft wel hulp gehad naar Zuid-Afrika geweest en gaat regelmatig naar NA//AA
Hij is zker 6 jaar clean ik spreek hem nu niet meer dus hoe het nu met hem gaat weet ik niet.

Goeie vriend van mij heeft ook hulp gehad en ook naar de kliniek geweest voor o.a Benzo verslaving, (poly gebruiker) hij was 2 jaar clean.

Hulp is natuurlijk (in mijn mening) ook niet zo vanzelfsprekend ik reken hulpverlening even niet mee. Want uiteindelijk moet je het zelf doen.. Met je gezonde sociale omgeving//netwerk als je die al hebt...
Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend dat er een goeie sociale omgeving is.

En natuurlijk lijden er meer wegen naar herstel en is er denk ik niet 1 oplossing maar gelukkig meerdere 😍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."