Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke pillen breker heb jij?

Welke pillen breker heb jij?

22 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Auw?
Klik om te vergroten...
Nee gaat hem om de techniek he. Duurde mij ook jaaaaaren voor ik het kon hoor 🙃
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soms wil je een RC benzo, of een paar paracetamol of vitaminetablet, door 2 of 4 delen.

Een pillen snijder zou dan de uitkomst zijn. Maar bij die wat ik heb brokkelt vaak de pil door midden. Ook die met breuklijn.
Pellets zijn helemaal niet te doen.

Doe ik wat verkeerd of heb ik een prulletje?
Ding wordt amper gebruikt dus de mesjes kunnen niet op zijn.

Ik heb deze:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik altijd gewoon een (heel scherp) mes wat ik met de punt ervoor zet en dan als hefboom gebruik om de pil te delen. Bij 'lastige' pellets of indien niet nuchter en het precies moet crush ik ze tussen twee lepels en deel dan de poeder in de gewenste verdeling..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doe het altijd met een mesje. Pillen brekers zijn voor de meeste pilletjes gewoon flut.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Doe het altijd met een mesje. Pillen brekers zijn voor de meeste pilletjes gewoon flut.
Klik om te vergroten...

Same here. Heb ook wel zo'n pillenbreker maar werkt echt ruk. Doe het altijd gewoon met een schilmesje.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok antwoord lijkt al duidelijk.
Schilmesje dan wel scherpmesje dus.

Ik moet voor die kleine van ons ook magnesium pillen snijden ivm tekort. Een grote is hem teveel. Apotheek zei toen: "gewoon in zo'n breker doen, werkt perfect" . Nou zowel met RC's als met die dikke magnesiumpil lukte het me niet. Ik dacht al dat het aan mij lag.

Dank mensen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger toen ik medicatie had gebruikte ik 1000040295.jpg
Tegenwoordig een aardappelschilmesje
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Me vingers
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Me vingers
Klik om te vergroten...
Auw?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Tegenwoordig een aardappelschilmesje
Klik om te vergroten...

Hoe doen jullie dit dan (ook benieuwd naar @Spyro / @MyLittlePonyPack ivm zelfde methode)?

Als ik een tablet heb en ik zet het mes erop dat breekt het nooit mooi door midden, maar is 1 kant altijd kruimelachtig.
Niet dat dat nu een wereldramp is, want het effect zal hetzelfde zijn.

Maar ik begrijp niet goed hoe mensen hier met een aardappelschilmes een tabletje netjes door twee kunnen delen.
Dus deel U kennis en techniek :grin:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Hoe doen jullie dit dan (ook benieuwd naar @Spyro / @MyLittlePonyPack ivm zelfde methode)?

Als ik een tablet heb en ik zet het mes erop dat breekt het nooit mooi door midden, maar is 1 kant altijd kruimelachtig.
Niet dat dat nu een wereldramp is, want het effect zal hetzelfde zijn.

Maar ik begrijp niet goed hoe mensen hier met een aardappelschilmes een tabletje netjes door twee kunnen delen.
Dus deel U kennis en techniek :grin:
Klik om te vergroten...
Ligt ook aan de tabletjes. Met kleine pilletjes is dit wel lastig ja. Zoals Pyrazolam etc is het bijna niet te doen.

Je kunt ze ook gewoon verpulveren en dan de helft ervan innemen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon met je tanden als een echte junk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Guapo Temudgin zei:
Gewoon met je tanden als een echte junk.
Klik om te vergroten...

Staan jouw tanden diagonaal? :wink:
Als ik zo;n klein pilletje tussen mijn voortanden moet zetten heb ik de pil al afgeslikt haha.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb een soort gelijkaardig model. Je moet niet in 1x doordrukken. Het is beter om een paar keer zacht te duwen dat er sneetjes in komen ipv dat het openbarst.

Zelfde concept van een steak te snijden.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Maar ik begrijp niet goed hoe mensen hier met een aardappelschilmes een tabletje netjes door twee kunnen delen.
Dus deel U kennis en techniek :grin:
Klik om te vergroten...
Niet het mesje er horizontaal opzetten maar in een hoek en dan een klein beetje druk geven en niet de tablet willen doorsnijden.
Lukt vaak maar niet altijd.
Als het niet lukt heb ik een dilemma; neem ik het kleinste of het grootste halfje, maar dat zullen mensen wel kennen. :smirk:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Relmuis zei:
Niet het mesje er horizontaal opzetten maar in een hoek en dan een klein beetje druk geven en niet de tablet willen doorsnijden.
Lukt vaak maar niet altijd.
Als het niet lukt heb ik een dilemma; neem ik het kleinste of het grootste halfje, maar dat zullen mensen wel kennen. :smirk:
Klik om te vergroten...


Zal het zo eens een volgende keer proberen.
Nu zet ik hem er inderdaad horizontaal op en duw dan.
En dan ook nog uitkijken dat die kleine dingen niet weg vliegen :wink:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Staan jouw tanden diagonaal? :wink:
Als ik zo;n klein pilletje tussen mijn voortanden moet zetten heb ik de pil al afgeslikt haha.
Klik om te vergroten...
Welke tanden? :tearsofjoy:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Soms wil je een RC benzo, of een paar paracetamol of vitaminetablet, door 2 of 4 delen.

Een pillen snijder zou dan de uitkomst zijn. Maar bij die wat ik heb brokkelt vaak de pil door midden. Ook die met breuklijn.
Pellets zijn helemaal niet te doen.

Doe ik wat verkeerd of heb ik een prulletje?
Ding wordt amper gebruikt dus de mesjes kunnen niet op zijn.

Ik heb deze:
Klik om te vergroten...
1726417704871.png
Wel mee oppassen. Ze zijn vlijmscherp. Ik plakte meestal een stukje gaffa-tape over een scherpe kant om m'n vingers een beetje te beschermen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Heb een soort gelijkaardig model. Je moet niet in 1x doordrukken. Het is beter om een paar keer zacht te duwen dat er sneetjes in komen ipv dat het openbarst.

Zelfde concept van een steak te snijden.
Klik om te vergroten...

Steakmes iemand?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hamer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."