Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil mijn tolerantie resetten maar......

Ik wil mijn tolerantie resetten maar......

50 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
GebruikerVanUppers zei:
Mijn plan: benzo 3 dagen gevolgd door alcohol 3 dagen dan 1 dag kratom(2x) gevolgd door 1 dag ketamine. En dan de cycle herhalen ziet dat er goed uit ?
Klik om te vergroten...
Ik zou naar een verslavingszorg gaan.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden

Ik wil mijn receptoren die gestimuleerd worden door lisdexamfetamine/amfetamine en armodafinil rust geven omdat ik een hele hoge tolerantie heb opgebouwd alleen helemaal niets gebruiken voor 2 maanden zie ik niet zitten. Dus ik dacht ok dan kan ik benzo's nemen? Doe je dat 2 maanden achter elkaar ben je daar weer afhankelijk van. Dus ik dacht oke als ik dan bijvoorbeeld 3 dagen een benzo neem en dan overschakel naar en ander middel ( geen idee welke) die dan een paar dagen neem zo op die manier bijvoorbeeld tussen 3 verschillend werkende middelen switch zodat ik op die manier niet afhankelijk kan worden van een van die middelen zo'n idee zou in praktijk moeten kunnen?
I know gewoon 2 maanden niets gebruiken ik hoor jullie al en jullie hebben 100% gelijk,.... maar nope ik wil wat in mijn systeem hebben gedurende die 2 maanden :)

Welke middelen waarvan je merkbaar onder invloed bent, die geen cross-tolerance met elkaar hebben kan ik gedurende 2 maanden met elkaar afwisselen waarmee ik daarna zonder problemen mee moet kunnen stoppen die de tolerantie reset van amfetamine (Dopamine/nordraline receptoren) niet in de weg zit?


Met Zeer Vriendelijke Groet

GebruikerVanUppers
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welke middelen vind je leuk om te gebruiken behalve uppers/stimulantia?
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Welke middelen vind je leuk om te gebruiken behalve uppers/stimulantia?
Klik om te vergroten...
alles spreekt mij wel aan om 2 maanden op en af te gebruiken zodat ik weer meer kan genieten van mijn uppers behalve middelen waar je visueel hard van gaat trippen vind ik niet fijn
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zou wiet, alcohol, ketamine en opiaten kunnen afwisselen… Die hebben geen kruistolerantie met elkaar of met amfetamine. Het zijn wel middelen waar je verslaafd aan kan raken, maar dat is niet te voorkomen.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#6
oh shit vergeten....
OtherShore zei:
Je zou wiet, alcohol, ketamine en opiaten kunnen afwisselen… Die hebben geen kruistolerantie met elkaar of met amfetamine. Het zijn wel middelen waar je verslaafd aan kan raken, maar dat is niet te voorkomen.
Klik om te vergroten...
oh shit sorry en geen wiet :). ketamine lijkt me een prima optie een opitaat zoals kratom zat ik aan te denken de witte variant voornamelijk. 2 keer p/w kratom 2 maal daags zou geen problemen moeten veroorzaken maar dat weet ik niet zeker. Internet zegt max 2 keer per maand..... -.- .

Alcohol heeft toch invloed op je dopamine receptoren dus dat zou toch enige invloed moeten hebben op de effectiviteit van de detox of is dat niet het geval? Als dat echt niet het geval is dan is het appeltje eitje eigenlijk
Dus dan is het benzo - kratom ( hoe vaak maximaal per week?) - af en toe keta en regelmatig wat alcohol. Ja dan zie ik mijzelf de 2 maanden stim vrij wel met gemak doorkomen.

Ik zal er niet verslaafd aan worden ik houd alleen van stims maak je geen zorgen. Het moet alleen niet zo zijn dat het onvermijdelijk is dat je er afhankelijk van word. Ik ken mezelf ik houd alleen van uppers en niets anders.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
GebruikerVanUppers zei:
Dus dan is het benzo - kratom ( hoe vaak maximaal per week?) - af en toe keta en regelmatig wat alcohol. Ja dan zie ik mijzelf de 2 maanden
Klik om te vergroten...
Misschien een alternatief voor benzo? De effecten daarvan zijn niet erg merkbaar over het algemeen en heeft een hoog risico om meerdere dagen te gebruiken. Ik moet al afkicken na het 2 dagen achterelkaar nemen van bepaalde benzo's. Ik zou de benzo dan eerder 1x per week nemen. Misschien meer kratom en minder benzo?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
GebruikerVanUppers zei:
Alcohol heeft toch invloed op je dopamine receptoren dus dat zou toch enige invloed moeten hebben op de effectiviteit van de detox of is dat niet het geval? Als dat echt niet het geval is dan is het appeltje eitje eigenlijk
Dus dan is het benzo - kratom ( hoe vaak maximaal per week?) - af en toe keta en regelmatig wat alcohol. Ja dan zie ik mijzelf de 2 maanden stim vrij wel met gemak doorkomen.
Klik om te vergroten...
Benzos en alcohol werken op dezelfde GABA receptoren, dus dat gaat ‘m niet worden, en benzos zou ik niet vaker dan twee keer per week gebruiken omdat je daar heel snel afhankelijk van wordt.

Alle verslavende drugs werken trouwens op dopamine, dus daar ontkom je niet aan. Dan moet je voor abstinentie kiezen.

Mijn suggestie (dit is een heel slecht plan):
2 keer per week benzos
2 keer kratom
2 keer keta
1 dagje rust

Probleem is wel dat je van benzos en kratom niet heel erg van de kaart zult worden.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#9
Plex zei:
Misschien een alternatief voor benzo? De effecten daarvan zijn niet erg merkbaar over het algemeen en heeft een hoog risico om meerdere dagen te gebruiken. Ik moet al afkicken na het 2 dagen achterelkaar nemen van bepaalde benzo's. Ik zou de benzo dan eerder 1x per week nemen. Misschien meer kratom en minder benzo?
Klik om te vergroten...
Ja je hebt gelijk. Ik denk zelf 2 dagen per week benzo's met een aantal dagen ertussen dat moet denk ik geen kwaad kunnen. Mee eens denk dat ik 1x kratom extra in de mix ga gooien.

OtherShore zei:
Benzos en alcohol werken op dezelfde GABA receptoren, dus dat gaat ‘m niet worden, en benzos zou ik niet vaker dan twee keer per week gebruiken omdat je daar heel snel afhankelijk van wordt.

Alle verslavende drugs werken trouwens op dopamine, dus daar ontkom je niet aan. Dan moet je voor abstinentie kiezen.

Mijn suggestie (dit is een heel slecht plan):
2 keer per week benzos
2 keer kratom
2 keer keta
1 dagje rust

Probleem is wel dat je van benzos en kratom niet heel erg van de kaart zult worden.
Klik om te vergroten...
Goed punt wist ik niet van alcohol en benzo's.

Ketamine is iets wat ik nog nooit gebruikt heb en ben eigenlijk een beetje scared haha fck wil niet in een k-hole belanden haha. ketamine zet ik voor nu als reserve indien nodig.

Hoe mijn cycle er op dit moment uitziet: 1 dag benzo (bromazolam) / 1 dag Kratom witte variant 2x5gram / 1 dag 2x 0.5liter 10% bier of 1 fles wijn. en dan moet er nog iets nu tussen want dan komt de benzo weer wat GABA na de alcohol beinvloed hmm..... iemand nog 1 suggestie?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Ik zou naar een verslavingszorg gaan.
Klik om te vergroten...
Dit. Steeds maar onder invloed willen zijn is niet gezond.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
GebruikerVanUppers zei:
Mijn plan: benzo 3 dagen gevolgd door alcohol 3 dagen dan 1 dag kratom(2x) gevolgd door 1 dag ketamine. En dan de cycle herhalen ziet dat er goed uit ?
Klik om te vergroten...
Nee. Benzo’s en Alcohol werken beide op GABA.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik moet zeggen dat ik ook in het verleden een aardig tijdje heb gedaan wat jij van plan bent: elke dag gebruiken maar niet een specifiek middel zodat je niet aan iets verslaafd raakt. Ik deed zelf ongeveer 2/3x per week benzo's, 1/2x per week stimulanten, 4x per week disso's, 1x per week trippen etc. Dit klinkt wel mooi maar het gevaar is dan misschien niet verslaafd raken aan een bepaald middel maar wel het verslaafd raken aan het "onder invloed zijn". Pas hier asjeblieft mee op. Waarom eigelijk bromazolam? Dat is meer een slaappil dan echt onder invloed zijn, voor mij temminste.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
@GebruikerVanUppers , jouw eerste vraag vandaag was naar een RC die zoveel mogelijk op speed lijkt, maar geen speed is. Je wil namelijk geen grote doppen ivm. jouw vriendin die drugs niet ziet zitten. Een vriendin die je niet kwijt wil ....
De vraag naar suggesties voor middelen heb je in breder wordende zin diverse keren herhaald.

Dus wat is het nou ?

Bovendien: vrijwel dagelijks onder invloed is echt geen goed plan !
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sorry alvast, niet het antwoord wat je zoekt, maar ik zou gaan zoeken naar manieren (mbv hulpverlening) hoe je oké met jezelf kan zijn zonder drugs. Volgens mij is dat de allerbeste drug. Niet continu bezig hoeven zijn wat en hoeveel je gebruikt en wie daar dan wat van zou merken. Je benoemt dat je niet verslaafd bent en prima kan stoppen, maar toch non stop onder invloed wil zijn 🙄. Hoe zie je dat dan voor je? De rest van je leven continu afwisselend drugs gebruiken? Lijkt me niet heel gezond voor je hart, hersenen en gemoedstoestand. En wat vind je vriendin van dit plan?
Plex zei:
maar het gevaar is dan misschien niet verslaafd raken aan een bepaald middel maar wel het verslaafd raken aan het "onder invloed zijn".
Klik om te vergroten...
Dit lijkt al aan de orde eigenlijk..
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Nee. Benzo’s en Alcohol werken beide op GABA.
Klik om te vergroten...
Excuus je hebt gelijk. Ik kies dan Benzo over alcohol want alcohol heeft invloed op je dopamine.
Plex zei:
Ik moet zeggen dat ik ook in het verleden een aardig tijdje heb gedaan wat jij van plan bent: elke dag gebruiken maar niet een specifiek middel zodat je niet aan iets verslaafd raakt. Ik deed zelf ongeveer 2/3x per week benzo's, 1/2x per week stimulanten, 4x per week disso's, 1x per week trippen etc. Dit klinkt wel mooi maar het gevaar is dan misschien niet verslaafd raken aan een bepaald middel maar wel het verslaafd raken aan het "onder invloed zijn". Pas hier asjeblieft mee op. Waarom eigelijk bromazolam? Dat is meer een slaappil dan echt onder invloed zijn, voor mij temminste.
Klik om te vergroten...
Ik blowde dagelijks sinds mijn 14de tot 17de en vanaf mijn 18de tot nu 10 jaar dagelijks armodafinil / lisdexamphetamine / en recentelijk ( 2 jaar geleden ) speed. Ben meerdere dagen al onder invloed in mijn gehele leven geweest nu op mijn 28e dan dat ik nuchter was dus ben niets anders gewent :)

Waarom bromazolam? Nou ben zelf niet helemaal thuis in benzo's zoals je van mijn naam kunt afleiden..... Zover ik weet is het een vrij sterke benzo die lang werkt dus dat leek/lijkt mij een goede optie, maar i could be wrong. Weet jij of iemand anders een andere benzo ( research chemical benzo want is makkelijk aan te komen) die betere opties zijn?
BelowTheFlow zei:
@GebruikerVanUppers , jouw eerste vraag vandaag was naar een RC die zoveel mogelijk op speed lijkt, maar geen speed is. Je wil namelijk geen grote doppen ivm. jouw vriendin die drugs niet ziet zitten. Een vriendin die je niet kwijt wil ....
De vraag naar suggesties voor middelen heb je in breder wordende zin diverse keren herhaald.

Dus wat is het nou ?

Bovendien: vrijwel dagelijks onder invloed is echt geen goed plan !
Klik om te vergroten...
Ben al vrijwel dagelijks onder invloed de afgelopen 15 jaar wiet/lisdex/armodafinil/klein percentage speed
Mijn vriendin vind het niet erg als ik wat gebruik zolang ik niet helemaal strak sta. Had het beter kunnen verwoorden: Een stim die meer op adderall ook een amfetamine. Je kan dit lezen wat ik als eerst had gepost kan je m'n verhaal een beetje beter begrijpen: https://drugsforum.nl/threads/hulp-nodig-van-rc-research-chemical-gebruikers.76946/

Mijn plan nu is om mijn dopamine en nodraline receptoren te ressetten met het gebruik van 1 dag Benzo 1dag Kratom en nog 1 middel die ik nog niet weet. Dit is allemaal oke. Je gaat niet van de middellen helemaal strak staan/ helemaal naar de klote mits je het verantwoord gebruikt. De benzo dag op dit moment het plan 1x 3mg of misschien beter 2x 1,5mg bromazolam en kratom witte variant 2x5gram. Dit is prima ben dan niet zwaar onder invloed, zal 0 effect hebben op mijn relatie want ben niet helemaal high, of ga hierdoor naar de klote verneuk me leven nee dit is prima. Moet gewoon voor haar niet aan de harddrugs of drugs nemen waarvan je ziet dat je strak staat betkende dat je zwaar onder invloed bent. Lisdex os armodafinil kan je veel van nemen en voor mij zijn die middelen prima lekker uppers maar strak staan zal je nooit en dat is maar goed ook want 1. wil mijn vriendin niet kwijt en 2. deze middelen zijn veeeeeel beter geschikt voor langetermijn gebruik dan dagelijks speed.
Pompoen zei:
Sorry alvast, niet het antwoord wat je zoekt, maar ik zou gaan zoeken naar manieren (mbv hulpverlening) hoe je oké met jezelf kan zijn zonder drugs. Volgens mij is dat de allerbeste drug. Niet continu bezig hoeven zijn wat en hoeveel je gebruikt en wie daar dan wat van zou merken. Je benoemt dat je niet verslaafd bent en prima kan stoppen, maar toch non stop onder invloed wil zijn 🙄. Hoe zie je dat dan voor je? De rest van je leven continu afwisselend drugs gebruiken? Lijkt me niet heel gezond voor je hart, hersenen en gemoedstoestand. En wat vind je vriendin van dit plan?

Dit lijkt al aan de orde eigenlijk..
Klik om te vergroten...
De afgelopen 10 jaar heb ik of armodafinil of lisdex gebruikt dat vind mijn vriendin absoluut geen probleem alleen ik heb nu zo'n hoge tolerantie dat verder gebruiken in de doseringen die ik nu doe gewoon niet doorgezet moet worden. Dus 2 maandjes 1 dag benzo 1 dag kratom en moet nog op 1 ander middel komen dan 1 dag pauze en dat voor 2 maandjes en dan weer terug naar mijn ADD medicatie / armodafinil. Mijn vriendin vind dat prima van benzo voel je beetje melow je gaat niet daardoor naar de klote als 2x1gram speed op een dag wat ik tijdje heb gedaan. 2x5gram kratom is ook heel schappelijk ga je niet naar de klote van, werkt alleen een klein beetje oppeppend ja kan ook 2x10gram nemen dan sedeer je jezelf waar ik niet van houd. Dus naar mijn idee ga ik er nog soort van verantwoord mee om. Dat gezegd hebben het beste is om ff te kappen met alles voor 2 maanden maar wat ik al eerder heb gezegd.... ben 28 en ben meerdere dagen onder invloed geweest in mijn gehele leven dan nuchter geweest te zijn. I houd er gewoon van om iets in mijn systeem te hebben, punt.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
GebruikerVanUppers zei:
Mijn plan: benzo 3 dagen gevolgd door alcohol 3 dagen dan 1 dag kratom(2x) gevolgd door 1 dag ketamine. En dan de cycle herhalen ziet dat er goed uit ?
Klik om te vergroten...
Dat ziet er inderdaad goed uit als je van het uitzicht van een ravijn houdt.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
Dat ziet er inderdaad goed uit als je van het uitzicht van een ravijn houdt.
Klik om te vergroten...
hehe je hebt 100% gelijk weet niets van benzo's of kratom of alcohol zoals je van mijn naam kunt vernemen gebruik dat eigenlijk allemaal nooit.

Op dit moment: 1 dag benzo 1 dag kratom 1dag(weet ik nog niet) dan 1 dag pauze en dat dan herhalen


Iemand nog een suggestie voor een middel die geen cross-tolerance heeft met benzo's of kratom?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
GebruikerVanUppers zei:
Mijn plan nu is om mijn dopamine en nodraline receptoren te ressetten
Klik om te vergroten...
GebruikerVanUppers zei:
Ik kies dan Benzo over alcohol want alcohol heeft invloed op je dopamine.
Klik om te vergroten...
Benzos hebben ook invloed op dopamine. Zoals ik al zei: alle (verslavende) drugs werken op dopamine. Dat maakt ze zo verslavend. Dus je dopamine resetten door drugs te gebruiken is één grote onzin. Dat kan niet. Dan moet je juist geen drugs gebruiken.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Benzos hebben ook invloed op dopamine. Zoals ik al zei: alle (verslavende) drugs werken op dopamine. Dat maakt ze zo verslavend. Dus je dopamine resetten door drugs te gebruiken is één grote onzin. Dat kan niet. Dan moet je juist geen drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt dat het allemaal invloed heeft op de receptoren maar, wat ik nu denk, is dat het dermate minder stimulerend werkt op de receptoren gezien de werking van benzo's waardoor, ookal ze beïnvloed worden, in zo verre anders en minder beïnvloed worden dat na 2 maanden mijn stim tolerantie voldoende afgenomen moet zijn maar dit is allemaal gokken daarom ben ik blij om dit uit te proberen zodat ik iedereen van mijn ervaring kan laten informeren. Ik zal mijn resultaten als de ''detox'' afgelopen is zo uitgebreid mogelijk uitleggen: Na de 2 maanden zal ik de hoeveelheden van mijn uppers nemen waarmee ik begonnen ben in het verleden toen de effecten tip top waren.

Wie weet wat deze manier van ''detoxen'' wel niet allemaal met zich mee brengt. Er zitten veel haken en ogen aan dit experiment en dit is niet de manier om het te doen maar (mogelijk...)een manier.
Mijn hoop is dat als iemand hetzelfde idee heeft mijn ervaring kan gebruiken om meer geïnformeerd te worden over:

-Heeft het gewerkt?
-Hoeveel %/mg/x minder heb je na dit experiment nodig van lisdex (amfetamine) / armodafinil dan ervoor
-Kan je het gebruik van je uppers na deze vorm van ''detox'' vergelijken met de effectiviteit van toen je er net mee begon was? ( Zo niet, in hoeverre komt het in de buurt)


Ben ook heel benieuwd en zal dat blijven documenteren hier:
-Hoe lang duurt het voordat je weer het gevoel krijgt langzaam te moeten opbouwen, na de succesvolle afbouw , zodat je het gewenste effect krijgt omdat tolerantie weer op begint te spelen?
Gebeurd dit na al 2 maanden? kort gebruik dus (Ja dat is kort voor lisdex en armodafinil) , zo ja dan zal ik niet meer gaan bijnemen maar gelijk voor een dan wat kortere periode, als het effectief blijkt te zijn, deze detox doen van dan van laten we zeggen 2 weken en hier ook documenteren of dat voldoende blijkt.


Kortom ik zal letterlijk alles betreffend de effectiviteit van deze ''detox'' hier delen behalve de effecten die ik ervaar van de middelen die ik tot mij ga nemen aangezien dat geen toegevoegde waarde heeft voor het uiteindelijk doel: Een informatieve documentatie over een zeer controversiële, niet als te slimme maar mogelijk effectieve ''detox'' voor receptoren die verantwoordelijk zijn voor de effectiviteit van amfetamine / armodafinil.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn plan: benzo 3 dagen gevolgd door alcohol 3 dagen dan 1 dag kratom(2x) gevolgd door 1 dag ketamine. En dan de cycle herhalen ziet dat er goed uit ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."