De eerste keer -in Rotterdam- dat ik het rookte voelde ik me 'opgetild' worden als in zo'n paal met een ring van stoelen erom die ze helemaal naar de top hijsen en dan loslaten in een attractiepark.
Dat gevoel zou ik bij mijn eerste metamphetamine IV, meer dan 20 jaar later, ook weer krijgen.
De tweede keer was in een sessie in Madrid met een zigeuner (een jaar of vijf later), ook als speedball met heroïne.
Mijn metgezel ging er vandoor met mijn PIN-pas en ik was vier maanden dakloos.
We spraken over voetbal en hij zei dat 'River of Dreams' van Billy Joel een geweldig nummer was.
De derde keer had ik een discussie met een 'crack' gebruikende date (van een trio, onze gastheer rustte even uit).
Hij zei dat crack en base hetzelfde waren, hoewel hier een drugsforummer gepost heeft dat we in Nederland alleen maar base hebben.
Hoewel we eerder die date safe seks hadden gehad vloog mijn condoom eraf en
Spoiler: Expliete homoseks
mijn blote pener in zijn achterwerk
(heeft verder geen gevolgen gehad, gelukkig).
Was toen wel al aan het zweven op NEP.
Zou er mee uitkijken.