Alle combinaties met alcohol zijn erg gevaarlijk. Niet alleen lichamelijk tast het je lichaam aan, maar ook geestelijk en rationeel gaat het behoorlijk achteruit.
Met je eens.
De hersenen krijgen ook een gigantische dreun. Met pech ook wel snel blijvende schade geloof ik.
Maar bij alcohol gaat dat mis. Na 2 of 3 drankjes ben ik niet meer rationeel in staat om te stoppen met drinken en wordt er een zucht naar meer alcohol aangewakkerd, die ik dan niet kan of wil stoppen.
Dat herken ik ook wel.
Maar met momenten. Of als ik in een slechte bui ben of juist in een gezellige bui.
Wat bij mij helpt is de fles uit het zicht zetten. Dan weet ik dat als het glas op is het glas op is en klaar.
Ik heb een tijd lang een "drankenkast" gehad in de mancave. Maar dat was me te gevaarlijk, want dan kijken de doppen je aan zo van "draai maar los"
Ikzelf heb nauwelijks in 10 jaar tijd nooit nadelen van de combinatie ervaren met betrekking alcohol en benzo's
Terwijl jij ook sterk drinkt toch?
Het heeft ook wel met mate te maken. Als je een hele fles alcohol drinkt van 30/40% en ook nog een benzo neemt, ja dan kom je zeker weten in de problemen.
Denk ook dat dit per persoon verschillend is en afhankelijkheid van alcohol en of benzo's ook een verschil maakt.
Vooral dat denk ik.
Met of zonder benzo.
Teveel sterke drank is nooit goed.
Denk dat je daar altijd een dreun van krijgt.
Alleen is die zonder benzo nog misschien wel op te vangen (kijk naar het 54 procent voorbeeld van ozne beste
@Hippie Langwaus deze week.
Had hij er een benzo bij genomen was hij misschien niet meer op kunnen staan na de val, maar had hij in coma gelegen.
Maar één ding heb ik geleerd.
Als of wat als hebben we niks aan.
Bij de een gebeurd dit, bij de ander gebeurd dat.
Denk ook dat het verschil kan liggen in hoe je je voelt, drink je 1 avond of heb je al meer gedronken. Idem voor benzo gebruik.
Zeker met die lange halfwaarde tabletten