Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies mbt vervanging xtc door feliz x - (3mmc 2C-D)

Advies mbt vervanging xtc door feliz x - (3mmc 2C-D)

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mrtabliumLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Ik ben benieuwd of iemand mij advies kan geven omtrent het volgende.

Ik gebruik xtc minimaal 1 tot 2 x per maand thuis met mijn vriendin of op een housefeest. Nu wil ik iets anders proberen en niet icm met andere drugs.

Bij de smartshop heb ik een flesje feliz x gekocht. De verkoper zei dat dit beter dan xtc was omdat je langer in het gevoel blijft hangen en dat je na afloop geen kater hebt. In het flesje zit 3mmc icm 2c-d

Het flesje bevat volgens mij 10 mml

Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan wil ik toch graag weten van anderen wat zij ervan vinden.

Drink je de gehele inhoud op of doe je eerst de helft ? De helft gaat mijn voorkeur uit aangezien ik het nog nooit heb gebruikt. Daar in tegen slik ik al vaker xtc dus ik kan wel wat hebben dus vandaar mijn vraag.

Is het sws een beetje met xtc te vergelijken ?

En is de duur ook langer dan xtc ?

Stel dat je 1 flesje op mag drinken..mag je na de uitwerking opnieuw meer bij nemen of is dat met dit soort drugs af te raden ?

Alvast bedankt voor de reacties.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
3-cmc en 2c-d zijn research chemicals of designerdrugs. 2 soorten die voorganger zijn van de betere middelen zoals 4-mmc/3-mmc en 2c-b.

Ik betwijfel dat deze stofjes, zelfs in combinatie, in de buurt komen van een volwaardig xtc gevoel. Xtc/mdma heeft een eigen werking op zich die door weinig middelen na te bootsen is behalve de Research chemical 6-apb.

Je hebt ook geen idee hoeveel mg/ml van de beide stofjes bevat enkel dat het flesje totaal 10ml vloeistof bevat dus deze zijn zeker heel moeilijk te doseren. Dergelijke flesjes of mengsels worden dan ook meestal afgeraden. We kunnen onmogelijk meegeven hoeveel je hiervan kan gebruiken.

Als je echt een xtc effect opzoekt lees je even in over 6-apb gebruik en doseringen. Google zal je heel wat informatie opleveren.

Mag ik je pauzes tussen je xtc gebruik ook wat langer aanraden. De 3 maanden regel, 3 maanden tussen gebruik, is een stuk gezonder voor jouw hersenen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb geen ervaring met de combinatie 3-mmc en 2-cd. Wel met o.a. 3-mmc met 2-cb of 3-cmc met 2-cb of 5-mapb met 2-cb.

2-cb versterkt voor mij de effecten van serotonerge middelen intens. Maar echt serieus intens. Het houdt inderdaad ook iets langer aan ivm xtc.

Verder heeft @PsyTekz al vrij nuttige dingen gezegd. Met dit soort mengseltjes heb je geen benul van de dosering die je tot je neemt. Tenzij het er duidelijk op vermeld staat. En dan alsnog moet je maar aannemen dat dat klopt.
Je kan dan ook niet sturen in de hoeveelheid 2-cb of 3mmc. Mijn ervaring is in dit soort combos dat je het met de 2cb redelijk voorzichtig aan moet doen. Anders krijgen de visuals al snel de overhand. Terwijl het versterken van het euforische van 3mmc ook al op lagere dosering gebeurt. Voor mij was 10mg 2cb vaak al meer dan genoeg.

En ook de pauzes tussen het gebruik van seroslurpers is belangrijk als je het gebruik leuk wilt houden op de lange termijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sluit me volledig bij bovenstaande reacties aan. Pleur die zooi weg, je hebt geen idee wat en hoe veel je neemt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Ik sluit me volledig bij bovenstaande reacties aan. Pleur die zooi weg, je hebt geen idee wat en hoe veel je neemt.
Klik om te vergroten...
Precies, kende een smartshop die zelfs RC's verkapt verkocht dingen als 4-fma , o-pce dan in capsules e.d maar je weet nooit wat er precies in zit.
Sluit me ook aan bij bovenstaande reacties.
m
mrtabliumLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor jullie reacties. Wat ik ook wel apart vond was dat deze flesjes niet op de website vermeld stonden. Deze flesjes werden in de smartshop onder de la vandaan gehaald. Ik zag ook op google dat de naam feliz x bij nog wat andere smartshops in de historie van google voorbij kwam en bij het klikken erop dat ik een lege pagina te zien kreeg.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zonder ingrediënten weten wij het ook niet. Zou aanraden breng wat langs het testcentrum. Normaal testen ze geen liquid maar je kan het vragen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
mrtablium zei:
Dank voor jullie reacties. Wat ik ook wel apart vond was dat deze flesjes niet op de website vermeld stonden. Deze flesjes werden in de smartshop onder de la vandaan gehaald. Ik zag ook op google dat de naam feliz x bij nog wat andere smartshops in de historie van google voorbij kwam en bij het klikken erop dat ik een lege pagina te zien kreeg.
Klik om te vergroten...
3-mmc is verboden dus vandaar dat het niet op de site staat deze smartshop is illegaal bezig.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
mrtablium zei:
Dank voor jullie reacties. Wat ik ook wel apart vond was dat deze flesjes niet op de website vermeld stonden. Deze flesjes werden in de smartshop onder de la vandaan gehaald. Ik zag ook op google dat de naam feliz x bij nog wat andere smartshops in de historie van google voorbij kwam en bij het klikken erop dat ik een lege pagina te zien kreeg.
Klik om te vergroten...

Dat komt omdat de smartshop dit soort flesjes helemaal niet mogen verkopen. Bij genoeg smartshops bevindt er zich nog een assortiment "onder de toonbank". Dat ligt daar niet voor niets, want het mag niet. 3MMC is redelijk recent op de opiumlijst gezet. Genoeg smartshops verkopen ook RC's die niet verboden zijn in de opiumwet. Als je RC's kan kopen in een smartshop weet je eigenlijk dat het een shady boel is wat voor hun lekkere bijverdiensten zijn.

Vind het persoonlijk best een kwalijke zaak dat iemand uit een smartshop dit gewoon zomaar verkoop met zo'n uitleg erbij. Kan er misschien ook aan liggen dat de smartshop waar ik kom juist een hele nette is met betrokken persooneel die ook de tijd neemt om iets uit te leggen (bijv. over truffels) en soms zelfs weigert bepaalde dingen aan klanten te verkopen als ze het idee hebben dat er niet goed me omgegaan zal worden. Een goede smartshop geeft advies over wat zij verkopen en zullen dit soort middelen niet aanprijzen aan iemand.

Coffeeshops en Smartshops blijven een shady wereld en er zitten er bij de smartshops ook genoeg tussen die verboden middelen (of "legale" RC's) verkopen met een mooi praatje.


Zou je trouwens ook sterk willen aanraden te stoppen met 1-2 keer per maand xtc nemen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Ik betwijfel dat deze stofjes, zelfs in combinatie, in de buurt komen van een volwaardig xtc gevoel.
Klik om te vergroten...
Het zal zeker anders zijn, maar ik denk juist fijner dan XTC. Psychedelica + serotonine releasers zijn veel sterker dan serotonine releasers alleen.

3-FEA + 2C-C was VEEL leuker dan XTC. En 3-FEA staat nou niet bekend als in de buurt komend van MDMA op zichzelf.

Maar mijn vraag is meer: wtf doet die smartshop. 3-MMC is illegaal en hij loopt erg veel risico als die cocktail idd 3-MMC bevat.
m
mrtabliumLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stonologie zei:
Het zal zeker anders zijn, maar ik denk juist fijner dan XTC. Psychedelica + serotonine releasers zijn veel sterker dan serotonine releasers alleen.

3-FEA + 2C-C was VEEL leuker dan XTC. En 3-FEA staat nou niet bekend als in de buurt komend van MDMA op zichzelf.

Maar mijn vraag is meer: wtf doet die smartshop. 3-MMC is illegaal en hij loopt erg veel risico als die cocktail idd 3-MMC bevat.
Klik om te vergroten...

Het was ook mijn eerste keer dat ik naar een smartshop ben gegaan. Ik had al zo een vermoeden. Stom van me dat ik niet verder had gevraagd over de stoffen etc.

Het enigste wat ik kon vinden mbt de naam op internet was deze pagina :

drugsinc.eu

Feliz x bestaat uit: 3MMC en 2C-D. Wat doet het met je?

Feliz X het is een combinatie van twee stimulerende middelen: 3-MMC (3-methylmethacathione) en 2 C-D (2,5-dimethoxy-4-methylfenethylamine) met 5 ml actieve ingrediënten per 10 ml product. 3-MMC is een stimulerend middel dat behoort tot de cathinon-klasse en een stimulerend en entactogeen effect...
drugsinc.eu drugsinc.eu
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Het zal zeker anders zijn, maar ik denk juist fijner dan XTC. Psychedelica + serotonine releasers zijn veel sterker dan serotonine releasers alleen.

3-FEA + 2C-C was VEEL leuker dan XTC. En 3-FEA staat nou niet bekend als in de buurt komend van MDMA op zichzelf
Klik om te vergroten...

De effecten komen inderdaad wel sterker over maar de rush lijkt me toch net iets anders of het uniek gevoel met mdma. Ofwel ben ik een fijnproever op dat gebied. Het mixen van research chemical kon mij nooit dicht bij het gevoel van een klassiek middel brengen zonder meer kater of nadelig (na-)effecten.
b
baryonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedenavond,

Ik heb nu 3x 3cmc en 2cb fly gecombineerd. Ik vind deze combi echt wel lekker. Toevallig gister nog gedaan. MDMA (XTC) Is al een langere tijd geleden voor mij omdat ik een druGsverbod heb jammer genoeg dus vandaar deze combi ivm urine controle,s. Dus bij deze 3cmc slaat niet uit op urine test,s ook niet na veel gebruik of dagen achter elkaar ( heb 3cmc laatst 1 week elke dag gedaan en zo,n 1,5 tot 2 G per dag gemiddeld en ben er nu wel even klaar mee omdat ik behoorlijk vergeetachtig bent op korte termijn gebruik )

Gister kwam het gevoel voor mijn beleving dicht bij MDMA en heb samen met mn vrouwtje een super nacht beleefd. Dit was voor mij totaal 25 mg 2cb fly en ongeveer 1,5 gram 3cmc.

Vorig weekend was deze combi wat te heftig... 🤯 dit kwam omdat ik 45 mg 2cb fly had gepakt en een dikke 2 gram 3cmc. Ik sliep de ochtend er na nog niet, om 11,00 uur ben ik pas lichtjes in slaap gevallen. Om 14,00 werd ik wakker en was ik zwaar verrot en voor mijn gevoel nog steeds aan het trippen (niet meer visueel) Dit gevoel heeft de hele dag aangehouden.

Met de combi 3mmc en 2cD heb ik geen ervarinng.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
baryon zei:
heb 3cmc laatst 1 week elke dag gedaan en zo,n 1,5 tot 2 G per dag gemiddeld
Klik om te vergroten...
baryon zei:
25 mg 2cb fly en ongeveer 1,5 gram 3cmc
Klik om te vergroten...
baryon zei:
45 mg 2cb fly had gepakt en een dikke 2 gram 3cmc
Klik om te vergroten...

Topicstarter vraagt om info over een bepaald mengsel. Niemand heeft iets aan het delen van jou over de maat doseringen. Beter doe je wat rustig aan. Een week 3-cmc bingen of 1 a 2 gram op een avond. Totaal niet gezond.
b
baryonLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Topicstarter vraagt om info over een bepaald mengsel. Niemand heeft iets aan het delen van jou over de maat doseringen. Beter doe je wat rustig aan. Een week 3-cmc bingen of 1 a 2 gram op een avond. Totaal niet gezond.
Klik om te vergroten...
Ik geef alleen een voorbeeld en idd het aantal mg er bij aan. Dus niemand heeft er iets aan om de hoeveelheid mg en mijn beleving hier mee was? Nou dan kan er ongeveer zon 75% van alle berichten op het forum over bepaalde middelen gezien worden als nutteloos (waar ik wel heel veel informatie vanaf haal dus vind ik het juist wel nuttig dat mensen het aantal mg en hun ervaring delen). Sorry maar ik dacht een goede vergelijking te tonen.

En ja ik weet dat het niet goed is geweest 1 week lang 3cmc... ik ben er ook totaal niet trots op dat het zover gegaan is maar het heeft zo zijn beloop gehad door omstandigheden.

Ik dacht laat ik hier een keer op reageren na een aantal maanden al lid te zijn en allen maar te lezen maar dat is ook gelijk de laatste keer geweest als het toch nutteloss is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
baryon zei:
Dus niemand heeft er iets aan om de hoeveelheid mg en mijn beleving hier mee was?
Klik om te vergroten...
baryon zei:
nutteloos
Klik om te vergroten...

Je ziet mij nergens zeggen dat je reactie nutteloos is. De hoge doseringen die je deelt zijn gewoon niet relevant in dit topic en kunnen voor beginnelingen als normale doseringen aanzien worden.
b
baryonLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekz zei:
Je ziet mij nergens zeggen dat je reactie nutteloos is. De hoge doseringen die je deelt zijn gewoon niet relevant in dit topic en kunnen voor beginnelingen als normale doseringen aanzien worden.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in. Ik had daar iets strikter in moeten zijn en te vermelden dat ik een ervaren gebruiker ben en deze hoge doseringen absoluut niet voor beginnelingen zijn!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
baryon zei:
Daar heb je gelijk in. Ik had daar iets strikter in moeten zijn en te vermelden dat ik een ervaren gebruiker ben en deze hoge doseringen absoluut niet voor beginnelingen zijn!
Klik om te vergroten...
Dit soort doseringen zijn ook niet voor gevorderden. Dit soort dosering zijn voor mensen die levensmoe zijn.
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Het zal zeker anders zijn, maar ik denk juist fijner dan XTC. Psychedelica + serotonine releasers zijn veel sterker dan serotonine releasers alleen.

3-FEA + 2C-C was VEEL leuker dan XTC. En 3-FEA staat nou niet bekend als in de buurt komend van MDMA op zichzelf.

Maar mijn vraag is meer: wtf doet die smartshop. 3-MMC is illegaal en hij loopt erg veel risico als die cocktail idd 3-MMC bevat.
Klik om te vergroten...
Hé interessant.... In welke doseringen/verhouding combineer je 3-FEA / 2C-C? In welk opzicht is het leuker dan MDMA? Ik ben erg gesteld op het entactogene van sero releasers incl. 3-FEA, maar zou een meer trippy randje niet vervelend vinden. Is dat inderdaad het resultaat in combi?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nickjeee zei:
Hé interessant.... In welke doseringen/verhouding combineer je 3-FEA / 2C-C? In welk opzicht is het leuker dan MDMA? Ik ben erg gesteld op het entactogene van sero releasers incl. 3-FEA, maar zou een meer trippy randje niet vervelend vinden. Is dat inderdaad het resultaat in combi?
Klik om te vergroten...
Ja het is natuurlijk meer trippy.. maar 2C-C (of andere psychedelica) versterken de effecte van een lichte entacogen x100. Waardoor juist het liefdevolle empatische veel sterker is dan bij MDMA. Met minder dip. En ook nog eens een extra psychedelisch randje. Ik doe het nooit meer zonder, wat een zonde van je serotonine receptoren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."