Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste slaapmiddel tegen plafonddienst

Beste slaapmiddel tegen plafonddienst

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PassiegebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb veel geprobeerd qua slaapmiddelen, dan heb ik het vooral over rc’s.
Mijn ervaring is dat het slappe aftreksels zijn van de orginele stof.
Quetiapine is het enige waar ik na 1 pil 25mg kortwerkend gegarandeerd van in slaap val.
Alleen dit is alleen op recept te krijgen en dat heb ik helaas niet…(een vriend van me wel)

Heeft iemand andere goede middelen die je zeker weten in slaap brengen en waar prima aan te komen is?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is niet zo dar RC Benzos slappe aftreksels zijn, zijn allemaal afkomstig van farmaceutische industrie, van veel is patenten verlopen en evenzoveel hebben om bepaalde redenen de markt niet gehaald. Daarnaast zijn er RC benzo's die vele malen potenter zijn dan er nu via de apotheek verkrijgbaar zijn.

Seroquel is overigens gewoon via de huisarts op recept te verkrijgen. Schrijven ze nog makkelijker uit als paracetamol bij wijze van spreken. Vaak ook voor slaapproblemen en heeft de voorkeur boven benzo's.
P
PassiegebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Durf met zekerheid te zeggen dat ik de benzo rc lijst helemaal heb afgestreept als ik door internet scoll..
Benzos doen het gewoon niet voor me, je bent als het ware wel sloom en vaag.
Maar in het moment heb je het nieteens door.
Ook door de extreem lange tijd voordat het uit je bloed is kan ik dit nietmeer nemen door aankomende drugstesten..

Zoek iets wat je neemt, en na een half uur/uur lekker ligt te snurken ongeachte de middelen die je hiervoor hebt genuttigd.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Passiegebruiker zei:
Ik heb veel geprobeerd qua slaapmiddelen, dan heb ik het vooral over rc’s.
Mijn ervaring is dat het slappe aftreksels zijn van de orginele stof.
Quetiapine is het enige waar ik na 1 pil 25mg kortwerkend gegarandeerd van in slaap val.
Alleen dit is alleen op recept te krijgen en dat heb ik helaas niet…(een vriend van me wel)

Heeft iemand andere goede middelen die je zeker weten in slaap brengen en waar prima aan te komen is?
Klik om te vergroten...
Hey passiegebruiker! Een benzo erin knallen, om door de plafonddienst te komen, is toch niet echt een hele goede oplossing.
Als ik mag vragen, heb je altijd last van slapeloosheid of alleen als je drugs hebt gebruikt? En wat gebruik je zoal? 😊
P
PassiegebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Echt alleen als ik drugs gebruik, wat ik het meest gebruik is 3mmc.
Ben ook niet vies van andere middeltjes zoals coke of mdma.

Kan soms nog goed strak naar bed gaan maar dan doorhalen elke keer is erg slecht.
Wil graag er vanaf zijn en simpelweg wegvallen na een uurtje.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap de logica dan niet met geen benzo ivm met drugstesten en ik zoek alleen iets voor wanneer ik drugs heb gebruikt....maar wat ik eerder zei seroquel is dan een goeie, kan gewoon via de HA
P
PassiegebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, bepaalde benzos zijn tot 6 weken terug te zien. Voor mijn situatie is dit niet ideaal.
Los daarvan gezien werken benzos niet met mijn lichaam.
Zoek naar iets zoals quetiapine maar dan redelijk verkrijgbaar als alternatief…
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen drugs gebruiken. Slaap je nog beter
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dooker zei:
ga jij maar naar de huisarts en zeg hem of haar dat je plafonddienst hebt vanwege je speed of xtc gebruik en kijken of ze het dan nog voorschrijven
Klik om te vergroten...
Dat is niet wat ik zeg. Je geeft aan dat iemand naar jouw mening een heel bezwaarlijk advies geeft aangaande het middel icm slaapproblematiek omdat het een anti psychoticum is waarna je verder gaat over het ontwikkelen van een diversiteit aan aandoening wat volgens jou door dergelijke middelen wordt veroorzaakt. Wat ik dus onzin vindt en daarop aangeef dat huisartsen het voorschrijven voor juist slaapproblematiek en dat zelfs meer de voorkeur heeft dan benzo's. Net als dat bijvoorbeeld ook mirtazapine in lage doseringen ook wordt voorgeschreven voor slaapproblematiek.

Overigens zeg ik niet dat ik het ermee eens ben dat het gebeurt want quetiapine is gewoon rotzooi. Mirtazapine kan ik dan meer begrijpen omdat het de hormooncyslus in balans kan brengen en serotonine wordt omgezet in melatonine wat daadwerkelijk leidt tot een betere natuurlijke slaap. Quetiapine verminderd de dopamine overdracht wat onnatuurlijker is in het geval van slaap.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Je zou doxylamine (Schlafsterne) of diphenhydramine (Nustasium) kunnen proberen, over de toonbank verkrijgbaar voor slaap in respectievelijk Duitsland en België, makkelijk te bestellen ook. Het zijn allebei slaapverwekkende antihistaminica die ongeveer op dezelfde wijze werken als een lage dosis quetiapine.
Klik om te vergroten...

Had diphenhydramine in Florida gekocht voor de Hat Man, maar heb het genomen als jeuk-onderdrukker en het is het beste slaapmiddel dat ik tot nu toe gebruikt heb.

Ga vrijdag voor Pride naar Antwerpen. Misschien dat ik daar wat kan kopen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Had diphenhydramine in Florida gekocht
Klik om te vergroten...
Ja, het is in de VS en Canada ook over de toonbank verkrijgbaar onder de naam Benadryl.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Passiegebruiker zei:
Ik heb veel geprobeerd qua slaapmiddelen, dan heb ik het vooral over rc’s.
Mijn ervaring is dat het slappe aftreksels zijn van de orginele stof.
Quetiapine is het enige waar ik na 1 pil 25mg kortwerkend gegarandeerd van in slaap val.
Alleen dit is alleen op recept te krijgen en dat heb ik helaas niet…(een vriend van me wel)

Heeft iemand andere goede middelen die je zeker weten in slaap brengen en waar prima aan te komen is?
Klik om te vergroten...
Dit is geen benzo maar een antipsychoticum, ik vind het bezwaarlijk dat je dit soort middelen oppert want interacties kunnen op termijn erg schadelijke gevolgen hebben. Lees je eerst eens in voordat je iets aanraadt. Er is momenteel al een stijging gaande in het ontwikkelen van neuropsychologische aandoening die niet te genezen zijn onder steeds jongere mensen omdat ze dit soort shit doen.. denk in termen van Parkinson en manisch depressie.. als je daar eenmaal aankomt is het moeilijk te herstellen of zelfs onomkeerbaar omdat je met vrij onschuldige voedingsstoffen al een enorm probleem kan veroorzaken in je brein.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dooker zei:
Dit is geen benzo maar een antipsychoticum, ik vind het bezwaarlijk dat je dit soort middelen oppert want interacties kunnen op termijn erg schadelijke gevolgen hebben. Lees je eerst eens in voordat je iets aanraadt. Er is momenteel al een stijging gaande in het ontwikkelen van neuropsychologische aandoening die niet te genezen zijn onder steeds jongere mensen omdat ze dit soort shit doen.. denk in termen van Parkinson en manisch depressie.. als je daar eenmaal aankomt is het moeilijk te herstellen of zelfs onomkeerbaar omdat je met vrij onschuldige voedingsstoffen al een enorm probleem kan veroorzaken in je brein.
Klik om te vergroten...
Quetiapine wordt gewoon offlabel voorgeschreven door huisartsen voor slaapproblematiek.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Quetiapine wordt gewoon offlabel voorgeschreven door huisartsen voor slaapproblematiek.
Klik om te vergroten...
ja dat zou best kunnen, al gaan die huisartsen ervan uit dat je slaapproblematiek niet voortkomt uit gebruik van recreatieve drugs
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Quetiapine wordt gewoon offlabel voorgeschreven door huisartsen voor slaapproblematiek.
Klik om te vergroten...
ga jij maar naar de huisarts en zeg hem of haar dat je plafonddienst hebt vanwege je speed of xtc gebruik en kijken of ze het dan nog voorschrijven
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Dat is niet wat ik zeg. Je geeft aan dat iemand naar jouw mening een heel bezwaarlijk advies geeft aangaande het middel icm slaapproblematiek omdat het een anti psychoticum is waarna je verder gaat over het ontwikkelen van een diversiteit aan aandoening wat volgens jou door dergelijke middelen wordt veroorzaakt. Wat ik dus onzin vindt en daarop aangeef dat huisartsen het voorschrijven voor juist slaapproblematiek en dat zelfs meer de voorkeur heeft dan benzo's. Net als dat bijvoorbeeld ook mirtazapine in lage doseringen ook wordt voorgeschreven voor slaapproblematiek.

Overigens zeg ik niet dat ik het ermee eens ben dat het gebeurt want quetiapine is gewoon rotzooi. Mirtazapine kan ik dan meer begrijpen omdat het de hormooncyslus in balans kan brengen en serotonine wordt omgezet in melatonine wat daadwerkelijk leidt tot een betere natuurlijke slaap. Quetiapine verminderd de dopamine overdracht wat onnatuurlijker is in het geval van slaap.
Klik om te vergroten...
is goed man
t
theacidwizardLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben in Amerika geweest heb daar 2 potten slaappillen gekocht voor na de acid. Lang niet zo sterk als Xanax maar geen slapeloze nachten meer voor mij na een trip.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
theacidwizard zei:
2 potten slaappillen
Klik om te vergroten...
Welke werkzame stof en dosering ?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik gebruik al 15 jaar seroquel om te slapen en dat werkt al 15 jaar goed zonder enige vorm van gewenning. Ik hoor van vele medepatienten dat ze dat spul haten maar ik haat abilify en invega ook. Elk middel heeft op iedereen een andere uitwerking. Zonder seroquel zou ik er al lang niet meer geweest zijn.

Het wordt off label voorgeschreven als slaapmiddel en bij een deel patienten heeft dat succes zoals bij mij. Ik ondervind daar ook geen enkele bijwerkingen van zolang de dosis niet te hoog is, ik hou het op 400mg per dag. 200 's ochtends seroquel xr en 200 's avonds gewone seroquel.

IVM benzo's om te slapen is een slecht idee. Dat komt omdat benzo's onderhevig zijn aan snelle gewenning. Je hebt snel (na een week al) een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen. Het gevaar bestaat dan dat je de dosis zo ver gaat verhogen dat je gevaarlijke nevenwerkingen krijgt en zowel geestelijke als lichamelijke afhankelijkheid.
t
theacidwizardLid
01-01-2024, 00:00
#20
BelowTheFlow zei:
Welke werkzame stof en dosering ?
Klik om te vergroten...
Potje wat ik nu gebruik is 50mg diphenhydramine.
Andere potje is nog dicht en dat is 5mg melatonine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."