Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste slaapmiddel tegen plafonddienst

Beste slaapmiddel tegen plafonddienst

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik al 15 jaar seroquel om te slapen en dat werkt al 15 jaar goed zonder enige vorm van gewenning. Ik hoor van vele medepatienten dat ze dat spul haten maar ik haat abilify en invega ook. Elk middel heeft op iedereen een andere uitwerking. Zonder seroquel zou ik er al lang niet meer geweest zijn.

Het wordt off label voorgeschreven als slaapmiddel en bij een deel patienten heeft dat succes zoals bij mij. Ik ondervind daar ook geen enkele bijwerkingen van zolang de dosis niet te hoog is, ik hou het op 400mg per dag. 200 's ochtends seroquel xr en 200 's avonds gewone seroquel.

IVM benzo's om te slapen is een slecht idee. Dat komt omdat benzo's onderhevig zijn aan snelle gewenning. Je hebt snel (na een week al) een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen. Het gevaar bestaat dan dat je de dosis zo ver gaat verhogen dat je gevaarlijke nevenwerkingen krijgt en zowel geestelijke als lichamelijke afhankelijkheid.
t
theacidwizardLid
01-01-2024, 00:00
#2
BelowTheFlow zei:
Welke werkzame stof en dosering ?
Klik om te vergroten...
Potje wat ik nu gebruik is 50mg diphenhydramine.
Andere potje is nog dicht en dat is 5mg melatonine.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
theacidwizard zei:
Potje wat ik nu gebruik is 50mg diphenhydramine.
Andere potje is nog dicht en dat is 5mg melatonine.
Klik om te vergroten...

Diphenhydramine berkopen ze ook zonder recept in België.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diphenhydramine werkt voor mij niet fijn.
Wel (bijna chronisch) doxylamani succiaat, 7,5 mg
Alles werkt voor iedereen anders !
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
-Rataplan- zei:
Ik gebruik al 15 jaar seroquel om te slapen en dat werkt al 15 jaar goed zonder enige vorm van gewenning. Ik hoor van vele medepatienten dat ze dat spul haten maar ik haat abilify en invega ook. Elk middel heeft op iedereen een andere uitwerking. Zonder seroquel zou ik er al lang niet meer geweest zijn.

Het wordt off label voorgeschreven als slaapmiddel en bij een deel patienten heeft dat succes zoals bij mij. Ik ondervind daar ook geen enkele bijwerkingen van zolang de dosis niet te hoog is, ik hou het op 400mg per dag. 200 's ochtends seroquel xr en 200 's avonds gewone seroquel.

IVM benzo's om te slapen is een slecht idee. Dat komt omdat benzo's onderhevig zijn aan snelle gewenning. Je hebt snel (na een week al) een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen. Het gevaar bestaat dan dat je de dosis zo ver gaat verhogen dat je gevaarlijke nevenwerkingen krijgt en zowel geestelijke als lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...
seroquel/quetiapine wordt in lage dosering als slaapmiddel gebruikt omdat het dan nog geen anti-psychotische werking heeft tot max 100mg daar zit jij overheen dus wordt het niet puur als slaapmiddel gebruikt vanwege de dubbele werking

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."