Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokken en bewusteloos

Schokken en bewusteloos

58 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zelf ook niks meegekregen van die 2 aanvallen, ik ben me daar niet bewust van geweest. Ik was me er wel bewust van dat ik begon te stotteren als ik wou praten en dat ik dan dicht klapte. Maar als ik dan wou praten en ik begon te sttoteren dan kreeg ik daarna die aanval volgens mensen om me heen.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, ik heb 31 december op 1 januari snachts gefeest, verder niks aan de hand. Toen zijn we 1 op 2 januari ook nog doorgegaan. Savonds kreeg ik 3 januari snachts een discussie of ruzie met iemand maar toen merkte ik al dat ik dicht klapte en niet meer kon praten en als ik wou praten stotterde ik. Ik ben toen naar bed gegaan. Ik had 2 januari tussen 6 en 8 uur de laatste benzofury gepakt dus hoe kan het dan zijn dat ik 2 of 3 uur snachts die aanval krijg dat ik begin te stotteren en niet meer kan praten. Een dag later rond 1 uur smiddags kreeg ik ineens een aanval dat ik op de grond lag te schokken, ik trilde alleen maar, ik werd een beetje paars en mijn ogen draaide helemaal weg. Ik heb 15 minuten zo op de grond gelegen (volgens mensen om me heen) en rond etenstijd kreeg ik nog zo'n aanval. Terwijl ik de dag ervoor voor het laatst de drugs had genomen. Iemand die weet wat dit kan zijn of die hetzelfde meegemaakt heeft?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uptempo-Hennie zei:
Hoi, ik heb 31 december op 1 januari snachts gefeest, verder niks aan de hand. Toen zijn we 1 op 2 januari ook nog doorgegaan. Savonds kreeg ik 3 januari snachts een discussie of ruzie met iemand maar toen merkte ik al dat ik dicht klapte en niet meer kon praten en als ik wou praten stotterde ik. Ik ben toen naar bed gegaan. Ik had 2 januari tussen 6 en 8 uur de laatste benzofury gepakt dus hoe kan het dan zijn dat ik 2 of 3 uur snachts die aanval krijg dat ik begin te stotteren en niet meer kan praten. Een dag later rond 1 uur smiddags kreeg ik ineens een aanval dat ik op de grond lag te schokken, ik trilde alleen maar, ik werd een beetje paars en mijn ogen draaide helemaal weg. Ik heb 15 minuten zo op de grond gelegen (volgens mensen om me heen) en rond etenstijd kreeg ik nog zo'n aanval. Terwijl ik de dag ervoor voor het laatst de drugs had genomen. Iemand die weet wat dit kan zijn of die hetzelfde meegemaakt heeft?
Klik om te vergroten...
Onmiddelijk stoppen !
Je leven is in gevaar!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat zei de dokter ervan?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Wat zei de dokter ervan?
Klik om te vergroten...
Als je blauw aanloopt gaat het giga fout ,dat is een zuurstoftekort.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je 3 dagen lang benzofury (6-apb) gebruikt?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uptempo-Hennie zei:
Ik heb zelf ook niks meegekregen van die 2 aanvallen, ik ben me daar niet bewust van geweest. Ik was me er wel bewust van dat ik begon te stotteren als ik wou praten en dat ik dan dicht klapte. Maar als ik dan wou praten en ik begon te sttoteren dan kreeg ik daarna die aanval volgens mensen om me heen.
Klik om te vergroten...
Je snapt denk ik wel dat er iets serieus mis is hè.
Klinkt levensgevaarlijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uptempo-Hennie zei:
Hoi, ik heb 31 december op 1 januari snachts gefeest, verder niks aan de hand. Toen zijn we 1 op 2 januari ook nog doorgegaan. Savonds kreeg ik 3 januari snachts een discussie of ruzie met iemand maar toen merkte ik al dat ik dicht klapte en niet meer kon praten en als ik wou praten stotterde ik. Ik ben toen naar bed gegaan. Ik had 2 januari tussen 6 en 8 uur de laatste benzofury gepakt dus hoe kan het dan zijn dat ik 2 of 3 uur snachts die aanval krijg dat ik begin te stotteren en niet meer kan praten. Een dag later rond 1 uur smiddags kreeg ik ineens een aanval dat ik op de grond lag te schokken, ik trilde alleen maar, ik werd een beetje paars en mijn ogen draaide helemaal weg. Ik heb 15 minuten zo op de grond gelegen (volgens mensen om me heen) en rond etenstijd kreeg ik nog zo'n aanval. Terwijl ik de dag ervoor voor het laatst de drugs had genomen. Iemand die weet wat dit kan zijn of die hetzelfde meegemaakt heeft?
Klik om te vergroten...
Het schokken en trillen terwijl je op de grond lag was waarschijnlijk een epileptische aanval. Dat kan gebeuren als je overprikkeld bent, maar het is wel een ernstig incident dat medische aandacht nodig heeft. Hebben je vrienden geen ambulance gebeld toen je 15 minuten buiten bewustzijn was..?

Ik kan met klem aanraden om ALTIJD als iemand buiten bewustzijn is 112 te bellen. Bewusteloosheid is altijd een levensbedreigende aandoening, bijvoorbeeld doordat iemand kan stikken in braaksel, maar ook omdat een hartstilstand en bewusteloosheid vaak met elkaar verbonden zijn. In het ergste geval is de ambulance niet nodig en heb je voor niks paniek gezaaid. Maar liever dat dan een keer te weinig gebeld.

Het stotteren wat je ervaarde is waarschijnlijk een voorteken geweest van de epileptische aanval. Dat je niet meer kon praten is opnieuw een ernstig symptoom, wat ook op een hersenbloeding of beroerte kan duiden. Nu haal ik uit je verhaal niet direct dat je een hersenbloeding hebt gehad. Maar als iemand ineens niet meer kan praten dan kan dat duiden op een ernstige afwijking in de hersenen, en dat heeft medische aandacht nodig. Soms valt het dan mee. En als het niet meevalt dan telt elke minuut.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
hersenbloeding kan duiden.
Klik om te vergroten...
Gaat ook vaak gepaard door uitval van ledematen ,het paars aanlopen is ook een serieus probleem
Vroeger gaven wij als hero junks elkaar wel een the kiss of death ,ken je die?
Reanimeren dus bij een od cq ademstilstand,
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
Vroeger gaven wij als hero junks elkaar wel een the kiss of death ,ken je die?
Reanimeren dus bij een od cq ademstilstand,
Klik om te vergroten...
Ik heb vaak reanimatiecursussen gevolgd, maar ik hoop dat ik het nooit hoef te doen. Dat is echt fucking heftig. Allereerst is bij een ademhalingstop en hartstilstand de overlevingskans slechts 50%. Vervolgens moet je letterlijk iemands ribben breken om het hart voldoende in te drukken. Dat is ook nog eens zwaar werk waar je minimaal twee mensen voor nodig hebt omdat die elkaar moeten afwisselen.

Vanwege de heftigheid van de operatie is het belangrijk om eerst even goed te checken of er daadwerkelijk sprake is van een hartstilstand. Soms zijn mensen bewusteloos en ademen ze heel oppervlakkig, maar tikt hun hart nog. In zo'n geval is wel medische aandacht nodig (opnieuw: ALTIJD 112 bellen als iemand bewusteloos is), maar hoef je niet te reanimeren.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja er is een ambulance geweest die heeft me meegenomen en uiteindelijk was er niks te zien dus toen ben ik weer naar huis gegaan, maar ik zou het wel fijn vinden of mensen dit ook eens meegemaakt hebben of om te weten wat het is. Ik weet wel dat ik veelste weinig gedronken heb, misschien 4 glazen in die 3 dagen tijd maar ik dacht daar achteraf pas aan. Het is allemaal begonnen toen ik die ruzie kreeg met een vriend de 3de nacht en toen begon ik te stotteren of ik kon niet meer praten en de 4de dag kreeg ik die 2 aanvallen op de grond maar de drugs was toen allang uitgewerkt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Uptempo-Hennie zei:
maar ik zou het wel fijn vinden of mensen dit ook eens meegemaakt hebben of om te weten wat het is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dus dat het een epileptische aanval is geweest. Stimulerende middelen zoals speed, 6-APB, MDMA, cocaïne, of whatever verhogen de kans op een epileptische aanval. Dat is met name het geval als je een hoge dosis neemt, en/of als je lang wakker blijft. Dat je meerdere dagen wakker was, en steeds stimulerende drugs hebt bijgepakt, dat was dus een opstapeling van risicofactoren. Een epileptische aanval ontstaat uiteindelijk door een overprikkeld brein. Wat dat betreft zou de ruzie een extra stressor geweest kunnen zijn die je over het randje heeft getild.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uptempo-Hennie zei:
Ik had 2 januari tussen 6 en 8 uur de laatste benzofury gepakt dus hoe kan het dan zijn dat ik 2 of 3 uur snachts die aanval krijg dat ik begin te stotteren en niet meer kan praten.
Klik om te vergroten...
Overigens blijven speed en 6-APB heel lang in je systeem zitten. Je zegt dat de drugs al waren uitgewerkt, maar amfetamine blijft 2,5 dag in je bloed zitten. De uitwerktijd van 6-APB is niet precies bekend omdat het een research chemical is, maar aangezien de subjectieve effecten al 8 tot 12 uur duren, kun je verwachten dat 6-APB ongeveer even lang in je systeem blijft als amfetamine. De drugs activeren je centraal zenuwstelsel zowel direct als indirect. Gebruik van speed verhoogt bijvoorbeeld de afgifte van het stresshormoon cortisol, wat ook weer het zenuwstelsel activeert. Daarnaast speelt slaaptekort dus een rol. Vandaar dat je vele uren later nog steeds drugsgerelateerde epileptische aanvallen kunt krijgen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor meer informatie over epilepsie en (stimulerende) drugs:

Epilepsie

Wat is epilepsie? Bij een epilepsieaanval beginnen hersencellen heel snel allerlei seintjes af te geven. Denk aan een groot kruispunt, waarbij alle
www.hersenstichting.nl www.hersenstichting.nl

en
www.umcutrecht.nl

Meer kans op epileptische aanval in de kroeg?

In de rubriek Feit of Fabel onderzoeken we steeds een aanname uit het dagelijks leven op het gebied van zorg of gezondheid. Deze keer: je hebt meer kans op een epileptische aanval tijdens het uitgaan.
www.umcutrecht.nl www.umcutrecht.nl
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#15
XMR zei:
Heb je 3 dagen lang benzofury (6-apb) gebruikt?
Klik om te vergroten...
Ik ben begonnen rond 9 uur savonds (31 december) en gestopt op 2 januari rond 8 uur savonds en de nacht van 3 januari heb ik dat gekregen en de middag van 3 januari kreeg ik die aanvallen.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maarja ik gebruik al 2 jaar benzofury, nooit geen problemen mee gehad, ook altijd verantwoord gebruikt maar nu is het ipv 1 of 2 nachten doorhalen 3 geworden en ik heb ook veelste weinig gedronken dus was het nu precies is geweest dat kom ik nooit te weten denk ik... ik dacht misschien heeft iemand een gelijk soort meegemaakt
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uptempo-Hennie zei:
Ik ben begonnen rond 9 uur savonds (31 december) en gestopt op 2 januari rond 8 uur savonds en de nacht van 3 januari heb ik dat gekregen en de middag van 3 januari kreeg ik die aanvallen.
Klik om te vergroten...
Je slaaptekort heb ook bijgedragen aan de schade die je bij jezelf heb aangericht ,een lichaam en geest moet na 36 uur max rusten anders gaan er gekke dingen gebeuren ,in jou geval levensbedreigende situaties.
Een psychose had een voorteken kunnen kunnen zijn maar waarschijnlijk was jou lichaam totaal gesloopt en het ook aan het opgeven was.
Ik hoop dat het goed met je komt en dit ziet als een harde les want dat is het ook!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Uptempo-Hennie zei:
Maarja
Klik om te vergroten...

Uptempo-Hennie zei:
ik dacht
Klik om te vergroten...

Uptempo-Hennie zei:
nooit geen problemen mee gehad
Klik om te vergroten...

Uptempo-Hennie zei:
nu is het ipv 1 of 2 nachten doorhalen 3 geworden
Klik om te vergroten...
En toen was je blij dat je nog leefde en hopelijk leef je nog lang, gezond en gelukkig….

Besef hoeveel geluk je hebt gehad 🍀
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik besef ook dat ik veel geluk heb gehad maar ik wou toch weten of mensen hetzelfde hebben meegemaakt als mij zodat ik dan weet wat het probleem is geweest. Het zal ook wel uitputting zijn geweest. 3 nachten wakker. Veelste weinig gedronken, niks gegeten. En dat allemaal bij elkaar denk ik
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn drugs waarvan het bekend is dat ze vaak na het gebruiken nog potentieel gevaarlijk kunnen zijn ,denk daarbij aan cocaïne dus ik raad het ten zeerste af om dit spul nog te pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."