Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDillema met 3mmc

Dillema met 3mmc

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Wanneer word je 18?
Klik om te vergroten...
december
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Peterbeertje ga maar eens wat vragen stellen in het subforum Verslaving. Luister naar de mensen die jou voor zijn gegaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zet je schaamte opzij en ga naar de huisarts. Er zijn gewoon geen alternatieven.

Ga je blijven gebruiken?
Is geen optie.
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heey daar ben ik weer ik heb dus echt een dillema en heb echt hulp nodig daarbij.



Het ding is dus dat ik wel wil stoppen met 3mmc want het is super slecht, ik val niet normaal veel af, ik slaap echt slecht of teveel, ik viel laatst bijna flauw door te weinig eten en slapen etc.

Alleen ik wil dus ook weer niet stoppen omdat ik het wel leuk vindt om te doen op feestje bijv. Noem maar op

En ben best eigenwijs dus hulp is best moeilijk want doe eigenlijk altijd wat ik zelf wil zelfs al helpen mensen me en zeggen ze dat ik het niet moet doen enz.

Ik weet het makkelijkste om eraf te komen is als je het zelf ook wilt alleen ben gewoon eigenwijs en vindt het echt heel moeilijk.

hoop dat iemand mij kan helpen :)
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had hetzelfde 5 jaar geleden, dit gaat je niet alleen lukken.
Maak een afspraak bij je huisarts en vertel eerlijk over je gebruik en dat het niet lukt om te stoppen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Peterbeertje zei:
Heey daar ben ik weer ik heb dus echt een dillema en heb echt hulp nodig daarbij.



Het ding is dus dat ik wel wil stoppen met 3mmc want het is super slecht, ik val niet normaal veel af, ik slaap echt slecht of teveel, ik viel laatst bijna flauw door te weinig eten en slapen etc.

Alleen ik wil dus ook weer niet stoppen omdat ik het wel leuk vindt om te doen op feestje bijv. Noem maar op

En ben best eigenwijs dus hulp is best moeilijk want doe eigenlijk altijd wat ik zelf wil zelfs al helpen mensen me en zeggen ze dat ik het niet moet doen enz.

Ik weet het makkelijkste om eraf te komen is als je het zelf ook wilt alleen ben gewoon eigenwijs en vindt het echt heel moeilijk.

hoop dat iemand mij kan helpen :)
Klik om te vergroten...
Dan ga je toch gewoon nog even door met gebruiken tot je rock bottom bereikt en wel hulp accepteert?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Peterbeertje zei:
Heey daar ben ik weer ik heb dus echt een dillema en heb echt hulp nodig daarbij.



Het ding is dus dat ik wel wil stoppen met 3mmc want het is super slecht, ik val niet normaal veel af, ik slaap echt slecht of teveel, ik viel laatst bijna flauw door te weinig eten en slapen etc.

Alleen ik wil dus ook weer niet stoppen omdat ik het wel leuk vindt om te doen op feestje bijv. Noem maar op

En ben best eigenwijs dus hulp is best moeilijk want doe eigenlijk altijd wat ik zelf wil zelfs al helpen mensen me en zeggen ze dat ik het niet moet doen enz.

Ik weet het makkelijkste om eraf te komen is als je het zelf ook wilt alleen ben gewoon eigenwijs en vindt het echt heel moeilijk.

hoop dat iemand mij kan helpen :)
Klik om te vergroten...
Lekker door gebruiken tot je zo wanhopig bent dat je bereid bent om alles te doen om beter te worden van de ziekte die jou in zijn greep heeft.

Voordeel hiervan is dat, mits je echt alles met overgave aanpakt, je alles op kunt ruimen waar je je hele leven al mee worstelt (zelfs dingen waarvan je dat niet eens weet).

Je kunt natuurlijk even bij de huisarts langs om het er over te hebben. Baat het niet dan schaadt het niet. Plus mocht het nog verder uit de hand lopen dat is hij/zij een beetje voorbereid.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Je kunt natuurlijk even bij de huisarts langs om het er over te hebben. Baat het niet dan schaadt het niet. Plus mocht het nog verder uit de hand lopen dat is hij/zij een beetje voorbereid.
Klik om te vergroten...
Ik heb expres niet de vervolging van 'informatie met wellicht een doorverwijzing naar bijv. tactus.' erbij gezet.
Intentie was dat dan misschien het zaadje voor herstel geplant is. Gaat wss nog een flinke tijd overheen maar een vroege kennismaking met de kritische vragen zoals 'wat wil je nou eigenlijk' en het eerste contact met professionele hulp kan nooit kwaad.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Peterbeertje zei:
Maar waar heb ik gezegd dat ik nu geen hulp accepteert. Ik accepteert wel hulp en ben blij met de hulp en wil ook hulp maar makkelijk gezegd kan ik mezelf moeilijk tegen houden om het zo te zeggen dan
Klik om te vergroten...
Wat ga je dan wel doen?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peterbeertje zei:
hoop dat iemand mij kan helpen :)
Klik om te vergroten...
De huisarts kun je inschakelen om de juiste hulp te krijgen als je niet te eigenwijs bent.
Het is geen schande dat het alleen niet lukt

Tja, en anders blijf je lekker eigenwijs, raak je alles kwijt wat je nog hebt en wat je nu nog koestert.
En zeg je achteraf dat je toch beter naar andere mensen had moeten luisteren om je heen die het allemaal goed met je voor hadden.

Het is allang niet meer leuk, je hebt een probleem.
Maar je verschuilt je achter je eigenwijsheid.

Laat maar weten hoe het gaat en wat je vandaag gaat doen om niet te leven als gisteren.
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
StraatPiraat zei:
Ik had hetzelfde 5 jaar geleden, dit gaat je niet alleen lukken.
Maak een afspraak bij je huisarts en vertel eerlijk over je gebruik en dat het niet lukt om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Het ding is dus dat ik niet naar de huisarts kan ivm dat me ouders het echt niet mogen weten en ben minderjarig dus de huisarts gaat hetniet voor zichzelf houden
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Peterbeertje zei:
en ben minderjarig dus de huisarts gaat hetniet voor zichzelf houde
Klik om te vergroten...
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik 16 was en dat bleef zeker tussen mij en de arts.
Het kan gewoon, moet je alleen een excuus hebben naar je ouders toe mocht het er van komen.
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraatPiraat zei:
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik 16 was en dat bleef zeker tussen mij en de arts.
Het kan gewoon, moet je alleen een excuus hebben naar je ouders toe mocht het er van komen.
Klik om te vergroten...
jaa idk heb al eerder gehad dat ik iets privés zei en vervolgens mijn ouders het alsnog wisten door de huisarts ookal zei ik dat me ouders niet mochten weten vandaar dat ik niet naar de huisarts ga anders was ik allang gegaan
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Peterbeertje zei:
jaa idk heb al eerder gehad dat ik iets privés zei en vervolgens mijn ouders het alsnog wisten door de huisarts ookal zei ik dat me ouders niet mochten weten vandaar dat ik niet naar de huisarts ga anders was ik allang gegaan
Klik om te vergroten...
ik hoop dat je snel in gaat zien dat je echt volledig weg moet blijven van de 3m en je bereid bent stappen te gaan zetten. uiteindelijk is het beter als je het je ouders nu verteld. scheelt hoofdpijn en maakt de weg naaar hulp toegankelijker.
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Zet je schaamte opzij en ga naar de huisarts. Er zijn gewoon geen alternatieven.

Ga je blijven gebruiken?
Is geen optie.
Klik om te vergroten...
Heb geen schaamte alleen mijn ouders zijn nou lief gezegd niet helemaal 100 dus ja Ze kunnen het echt niet weten als de huisarts niks zou vertellen was ik al lang gegaan
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
De huisarts kun je inschakelen om de juiste hulp te krijgen als je niet te eigenwijs bent.
Het is geen schande dat het alleen niet lukt

Tja, en anders blijf je lekker eigenwijs, raak je alles kwijt wat je nog hebt en wat je nu nog koestert.
En zeg je achteraf dat je toch beter naar andere mensen had moeten luisteren om je heen die het allemaal goed met je voor hadden.

Het is allang niet meer leuk, je hebt een probleem.
Maar je verschuilt je achter je eigenwijsheid.

Laat maar weten hoe het gaat en wat je vandaag gaat doen om niet te leven als gisteren.
Klik om te vergroten...
Probeer online te krijgen ivm dat mijn huisarts alles door verteld
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Dan ga je toch gewoon nog even door met gebruiken tot je rock bottom bereikt en wel hulp accepteert?
Klik om te vergroten...
Maar waar heb ik gezegd dat ik nu geen hulp accepteert. Ik accepteert wel hulp en ben blij met de hulp en wil ook hulp maar makkelijk gezegd kan ik mezelf moeilijk tegen houden om het zo te zeggen dan
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
StraatPiraat zei:
ik hoop dat je snel in gaat zien dat je echt volledig weg moet blijven van de 3m en je bereid bent stappen te gaan zetten. uiteindelijk is het beter als je het je ouders nu verteld. scheelt hoofdpijn en maakt de weg naaar hulp toegankelijker.
Klik om te vergroten...
Ik waardeer je hulp echt heel erg hoor alleen kan het niet uitleggen maar me ouders moeten er echt niet achterkomen denk dat ik dan gewoon onder de grond lig
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is het echt erger dat je ouders er mogelijk achter komen, dan dat je nu je leven op het spel zet? Ik denk dat je eerder onder de grond ligt als je doorgaat…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Peterbeertje zei:
Maar waar heb ik gezegd dat ik nu geen hulp accepteert. Ik accepteert wel hulp en ben blij met de hulp en wil ook hulp maar makkelijk gezegd kan ik mezelf moeilijk tegen houden om het zo te zeggen dan
Klik om te vergroten...
Je zegt van wel maar je doet het niet 😊

Hier kom je alleen en stiekem echt niet uit.

Ga naar je huisarts joh. Het is allemaal lang niet zo erg als je denkt. Trust me, I've been there.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."