Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDillema met 3mmc

Dillema met 3mmc

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
in 2018 was ik 17, had al veel gedaan blowen hele dag door keta xtc 2cb etc allemaal geprobeerd.
het was veel drinken en af en toe wat geks tot ik 3mmc probeerde. daarna was het ieder weekend raak.

soms ook doordeweeks, ik kon me al snel echt niet inhouden. was het weekend voorbij zat ik dinsdag of woensdagavond alweer eraan. wilde gewoon nog eventjes door, een paar lijntjes vanavond dan ga ik om 11 uur naar bed kan ik gewoon 7 uur slapen.... s morgens geen oog dicht gedaan dus maar ziekmelden.
Dit herhaalde zich heel vaak.
ipv ziekmelden ben ik maar bij gaan halen en gewoon gaan werken.
was leuk ging als een tierelier.

ik heb met halve maatregelen een hbo studie verkloot, een mbo studie verkloot, een goeie baan verkloot, mijn gezondheid verkloot0 mijn ouders veel stress opgeleverd noem maar op maar het ergste van allemaal is dat stukje waar jij nu staat.

toen ik 19 was en ik maar de doek in de ring wierp en stopte met mijn hbo opleiding omdat het allemaal niet lekker liep, toen ben ik niet meteen gestopt met gebruiken.
ik heb jarenlang eigenwijs met halve maatregelen geprobeerd verder te leven en mn carriere te starten terwijl ik nog 3mmc gebruikte.
daar heb ik zo onwijs veel spijt van gehad.
Ik had er meteen korte metten mee moeten maken.
ik bleeff maar bouwen op die rotte fundering.
steeds ging het nét ik kwam er nét mee weg het is nét houdbaar soort van.

ik had er allemaal geen zin meer in. 3mmc was mijn drijfveer en als iets moest dan snoof ik mij er wel doorheen want dan had ik er zin in.
eindstand kwam ik mn bed dagen niet uit en als ik er eindelijk uit kwam haalde ik 5 dagen door tot ik weer instorte.

alles zo ontregeld, mn hoofd is altijd nog gewoon in de war met ritme en structuur en ik moet mn motivatie echt van mn schoenzolen scrapen en in de soep gooien wil ik wat voor mekaar krijgen.

net zon zooitje ongeregeld als deze lap tekst.
punt is dat ik echt een moord zou doen om op dat kruispnt te staan waar OP nu staat.
biij zn schouders te pakken en flink te schudden totdat ie beseft dat deze keuze hier je hele leven gaat bepalen.
als je nu gewoon kapt met die zooi, dan is t even strijden en daarna hoef je noooit meer om te kijken.
als je doorgaat daarentegen maak je het zo onwijs moeilijk voor jezelf, dit blijft altijd doorslepen.

dit lost zichzelf niet op.
dit wordt niet beter tenzij jij hier keuzes gaat maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Peterbeertje zei:
Heb geen schaamte alleen mijn ouders zijn nou lief gezegd niet helemaal 100 dus ja Ze kunnen het echt niet weten als de huisarts niks zou vertellen was ik al lang gegaan
Klik om te vergroten...
Kun je iets meer vertellen wat er precies aan de hand is met je ouders? Het klinkt alsof daar ook een flinke bron van spanning zit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peterbeertje zei:
Het ding is dus dat ik niet naar de huisarts kan ivm dat me ouders het echt niet mogen weten en ben minderjarig dus de huisarts gaat hetniet voor zichzelf houden
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat de huisarts je vertrouwelijkheid heeft doorbroken. Maar volgens mij gelden er iets andere regels als je onder de 16 bent. Aangezien je nu 17 jaar oud bent denk ik dat de context anders is. Zo niet, dan kan je een klacht indienen bij het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Die kan dan een tuchtzaak aanspannen tegen de huisarts. Want die heeft medisch beroepsgeheim, en het schenden daarvan kan zelfs leiden tot het intrekken van de bevoegdheid van de arts om patiënten te behandelen. De straffen voor huisartsen zijn dus zwaar als ze zich niet aan het medisch beroepsgeheim houden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Peterbeertje zei:
Heb geen schaamte alleen mijn ouders zijn nou lief gezegd niet helemaal 100 dus ja Ze kunnen het echt niet weten als de huisarts niks zou vertellen was ik al lang gegaan
Klik om te vergroten...
Als ouder zou ik teleurgesteld maar ook opgelucht zijn mocht mijn kind durven vertellen wat er gaande is.

Samen kunnen jullie hier aan werken. Succes.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed voorstelbaar is dat sommige ouders inderdaad niet 100% zijn. Ik heb dat meegemaakt bij ouders van kennissen. Dus ik begrijp de zorg van TS ergens wel. Hoewel het, als het puntje bij paaltje komt, alsnog kan meevallen.
​
De veiligheid van informatie gaat mij aan het hart. Daarom heb ik even nader gekeken:
  • zie https://www.patientenfederatie.nl/e...rs-en-patientenrechten/jongeren-vanaf-16-jaar : dit betekent dat de huisarts niet zo maar informatie aan de ouders mag verstrekken. Niet uit eigen beweging en niet op vraag van de ouders.

  • Maar iemand tot 18 is wel gratis meeverzekerd bij de ouders. Heel slimme ouders checken zo nu en dan hun eigen zorgkosten en dan ook die van de kinderen. Dan kunnen die ouders wel zien dat er een consult is geweest waarvan de kosten meetellen als zorgkosten maar NIET in het eigen risico.
    De meeste mensen kijken nooit naar hun zorgkosten. Ik mijn eigen zorgkosten overzicht* zie ik die consulten. Als ouder zou ik ook die van mijn kind zien. Hier zit wellicht een gaatje in de informatie-veiligheid,maar nogmaals de meeste mensen kijken niet. Grote kans dat ouders van TS dus ook nooit kijken, tenzij ze ziekelijk argwanend zijn.

* net nog even gechecked. Wel bizar dat in de DiGID koppelcode de letters MMC voorkwamen.​
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
BelowTheFlow zei:
Wel bizar dat in de DiGID koppelcode de letters MMC voorkwamen.
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Peterbeertje zei:
Ik waardeer je hulp echt heel erg hoor alleen kan het niet uitleggen maar me ouders moeten er echt niet achterkomen denk dat ik dan gewoon onder de grond lig
Klik om te vergroten...
Wanneer word je 18?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Wanneer word je 18?
Klik om te vergroten...

Nooit, als ie zo blijft verder doen. :pensive:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Peterbeertje ga maar eens wat vragen stellen in het subforum Verslaving. Luister naar de mensen die jou voor zijn gegaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zet je schaamte opzij en ga naar de huisarts. Er zijn gewoon geen alternatieven.

Ga je blijven gebruiken?
Is geen optie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."