#1
Of er is geen oplossing 🙆🏻♀️Medicatie heb je zo te horen je hele leven al gehad, het is tijd voor een andere aanpak..
Of er is geen oplossing 🙆🏻♀️Medicatie heb je zo te horen je hele leven al gehad, het is tijd voor een andere aanpak..
Ik heb ook liever een paar vrienden dan heel veel, maar er word steeds meer afstand gecreëerd helaas.De meeste mensen hebben slechts 1 tot 3 vrienden! Dus het is helemaal niet zo gek als je maar een paar mensen om je heen hebt met wie je je comfortabel voelt.
Ik werk eindelijk weer na 11 maanden, dat is een hele grote stap geweest aangezien eigen risico dragers en zelfs UWV je niet echt weer aan het werk proberen te krijgen. Hoe langer je thuis blijft hoe moeilijker het word. Ik kreeg zelfs last van paniekaanvallen als ik eraan dacht om weer te werken.Het kan ook wel echt even zoeken zijn om iets te vinden waar je gepassioneerd over bent. Misschien is het een goed idee om eens vrijwilligerswerk te gaan doen?
Ik ben helaas nog maar 19 bijna 20.Hallo mistakemaker.
Wat heftig dat je dit allemaal meemaakt.
Je drugsgebruik is zeer problematisch.
Hoe oud ben je?
Ben nu wel benieuwd naar wat je hebt verwijderd hihi, heb zelf dit bericht ook in langer dan 1 a 1,5 uur getypt en nog staat niet alle info erin.Ik heb nu al drie rants gedelete hahaha
Je verhaal raakt me, diep (ja ik ben ook zo vrij geweest even door je berichtgeschiedenis heen te gaan hier)
Maak alsjeblieft gebruik van professionele hulp. Voor de rest zijn wij en ik hier.
❤️
Dat is jong inderdaad, je hebt nog een heel leven voor je.Ik ben helaas nog maar 19 bijna 20.
Als ik eerlijk mag zijn hoeft het leven ook niet lang te duren voor mij persoonlijk.Dat is jong inderdaad, je hebt nog een heel leven voor je.
Het is goed dat je zegt dat je eerlijk bent, want alleen dan kun je geholpen worden.
Is er iemand aan wie je je problemen kunt vertellen?
En die psychiater, is die al ingeschakeld?
Blijf hier in ieder geval niet mee lopen.
Mijn advies: ga niet zitten wachten op behandelaars maar ga naar meetings. Praat met lotgenoten, ga de connectie voelen en jezelfAls ik eerlijk mag zijn hoeft het leven ook niet lang te duren voor mij persoonlijk.
Mijn vader was de enige die met me praatte, me hielp en motiveerde, dus die is er helaas niet meer.
Ik heb sinds mei’24 tot nu zoncdr psycholoog moeten zitten ivm wachtlijsten..
Ik heb nu 2 intakes gehad.
Volgende week word ik voor het eerst onderzocht door een psychiater.
Daarna zal het plan van aanpak komen en eventuele medicatiegebruik.
Zijn die wachttijden in de GGZ echt al zo lang geworden..? Wat erg en veel te laat voor heel veel mensen. Ik hoor steeds vaker van mensen die mentale problemen hebben. Weet niet of ze allemaal hulp zoeken, dat niet.Ook zijn de wachtlijsten in de GGZ echt shit. Dat is niet normaal, dat je zo'n zware periode hebt en dan gewoon een jaar moet wachten tot er überhaupt iemand naar je omkijkt.
Ik snap dat het soms zo voelt. Maar volgens mij is dat onderdeel van de depressie die je hebt. Het is ook allemaal niet makkelijk. Maar er zijn heel veel dingen die je nog kunt proberen om het beter te maken.Of er is geen oplossing 🙆🏻♀️
Ik heb het leven nooit echt gewild en ik ga er ook zeker niets mee doen
Of er is geen oplossing 🙆🏻♀️
Ik heb zelf nooit 113 gebeld maar daar hoor je ook nogal wisselende verhalen over..Je wilt niet leven?
Bel of chat met 113
Hier heb je volkomen gelijk in en ik realiseer me dit ook, vandaar dat, ondanks ik erg bang ben om de waarheid te vertellen aan de psychiater, ik toch ook over al het gebruik ga vertellen.Wel denk ik dat het tijd wordt om je te gaan realiseren dat het drugsgebruik uiteindelijk ook bijdraagt aan dit soort depressieve periodes. Zo wordt de ontsnapping aan heftige gevoelens uiteindelijk ook de oorzaak ervan.
Helaas heb ik heel mijn leven nooit echt vrienden gehad, altijd maar een paar. Ik durfde ook geen leuke dingen te doen in mijn eentje, totdat de 3mmc (nu mee gestopt) me heel sociaal maakte en ik uiteindelijk veel “vrienden” had en dat maakte mij gelukkig.Je hebt denk ik ook de pech dat je onderdeel bent van de corona generatie. Juist op de leeftijd dat je allerlei nieuwe contacten zou moeten maken, zat jij thuis achter een scherm in je eentje. Ik kan me zo voorstellen dat dat nog steeds impact heeft op je sociaal netwerk en op je welzijn.
Ik ben oprecht trots op je en blij om dit te horen. Ik maak me ook continu zorgen over de toekomst, want die zie ik niet voor me. 😬Voor mij was dat bijna te laat. Ik zat vast in een baan die erg ongezond voor me was en ik had een slecht toekomstperspectief. Ook ik gebruikte veel 4-MMC en 3-MMC, had een heel laag zelfbeeld, en veel tegenslagen, waardoor ik nergens zin in had. Wat ik toen heb gedaan is nadenken over wie ik zou willen zijn over vijf jaar. Ik heb goed nagedacht over wat ik zou willen en kunnen. Ik had mezelf een jaar de tijd gegeven om daar even goed over na te denken. Vier jaar later zette ik voor mezelf de deadline: dat wil ik bereiken. En dat is allemaal gelukt! Met vlag en wimpel zelfs.
Antidepressiva doet ook helaas niks voor mij. Deze stappen ben ik ook al mee begonnen. Ik zit nu sinds mei in een depressie en ben weer begonnen met alle punten hierboven.Maar er zijn echt concrete stappen die je kunt zetten om je beter te voelen. Die stappen lossen niet meteen al je problemen op. Maar als je je best doet dan beloof ik je dat je je binnen een half jaar al een stuk beter kan voelen!
Dingen waar je misschien geen zin in hebt, maar die je wel echt moet gaan doen om jezelf beter te voelen:
Maar dit zijn wel echt dingen die werken (beter zelfs nog dan antidepressiva).
- Lichaamsbeweging (sport / wandelen / dansen)
- Gezond eten (en dat zelf klaarmaken)
- Ontspannen (met een nieuwe hobby, zoals muziek maken of schilderen)
Helaas waar ik woon zou de wachttijd 6 maanden zijn. Natuurlijk veel te laat voor iemand die er diep in zit. Maar ik kan het ze helaas niet kwalijk nemen, ik woon ook maar op een rustige plek waar iedereen naar dezelfde GGZ word gestuurd.Zijn die wachttijden in de GGZ echt al zo lang geworden..? Wat erg en veel te laat voor heel veel mensen. Ik hoor steeds vaker van mensen die mentale problemen hebben. Weet niet of ze allemaal hulp zoeken, dat niet.
De meeste mensen hebben slechts 1 tot 3 vrienden! Dus het is helemaal niet zo gek als je maar een paar mensen om je heen hebt met wie je je comfortabel voelt.Helaas heb ik heel mijn leven nooit echt vrienden gehad, altijd maar een paar. Ik durfde ook geen leuke dingen te doen in mijn eentje, totdat de 3mmc (nu mee gestopt) me heel sociaal maakte en ik uiteindelijk veel “vrienden” had en dat maakte mij gelukkig.
Maar zelfs toen had ik voor mezelf besloten dat na de ziektewet ik hier niet mee door kon gaan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."