Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBinge met korte pauzes. (Vraag)

Binge met korte pauzes. (Vraag)

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
Henk van BovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb een week vakantie, dus wil ik graag elke avond 3-mmc gebruiken. ik heb dit vaker gebruikt, maar niet voor langere periodes.
Ik vroeg me af of het heel veel kwaad kan om 5 dagen s'avonds te gebruiken (vanaf 8 uur s'avonds tot 1 uur s'avonds. en dan naar bed.
Ik doe dit nu 2 dagen en het bevalt prima. ik ga rond 1 uur naar bed en val rond 2/half 3 in slaap (knap he). Ik slaap dan opzich goed tot een uur of 12 smiddags. dus ik slaap wel een uur of 7-8. daarna ga heb ik een gewone dag. Eten gaat prima en gewoon lekker gamen. Daarna s'avonds pas weer gebruiken.

Is dit te doen voor 5 dagen?(ik stop expres 2 dagen voor het einde van mijn vakantie, zodat ik goed uitgerust en uitgenugerd ben :)
Ik heb mijn gebruik goed onder controle, ik raak niet verslaafd (voor de gene die naar mijn profiel kijken: Niet meer, ik heb het nu maandenlang onder controle.)

Alvast bedankt voor de info!
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dit kan kwaad.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zoveel vragen als ik dit lees 😅 maar iig:
1. waarom zou je dit willen? Heb je door hoe schadelijk dit kan zijn, zoveel dagen achtereen?
2. Ik heb je profiel niet bekeken, maar ben je eerder verslaafd geweest? Dan zou ik dit helemáál afraden.
3. Ga je dit alleen doen of met anderen?

Anoniempje1235 zei:
ik ga rond 1 uur naar bed en val rond 2/half 3 in slaap (knap he)
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet knap, dat is geluk hebben. Al twijfel ik of je ook echt kwalitatief goede slaap hebt.
Anoniempje1235 zei:
ik stop expres 2 dagen voor het einde van mijn vakantie, zodat ik goed uitgerust en uitgenugerd ben :)
Klik om te vergroten...
Na 5 dagen gebruik ben je niet in 2 dagen uitgerust, denk ik.
Anoniempje1235 zei:
Ik heb mijn gebruik goed onder controle
Klik om te vergroten...
Dat betwijfel ik. Misschien heb je nu dat gevoel maar probeer na die 5 dagen maar eens te stoppen..

nee zonder gekheid. Goed dat je ernaar vraagt hier. Die vragen stel je ook niet zomaar dus ik denk dat je ergens wel weet dat het niet handig is. Ik heb zelf wel eens in een vriendenweekend 3 dagen achter elkaar gebruikt (ook dom, weet ik) en het duurde echt weken voordat ik me mentaal weer oké voelde en mijn energie en concentratie weer normaal waren.

hopelijk kunnen anderen wat meer onderbouwd aangeven waarom het echt héél onhandig is om 5 dagen achter elkaar te gebruiken.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anoniempje1235 zei:
Hallo, ik ben 16 jaar en gebruik zo'n 2 maanden elk weekend 3-mmc.
Nou is dat sinds het laatste weekend dagelijks geworden (helaas)
Als ik even niet gebruik krijg ik flinke cravings (vooral kou en trillen), dus ik wil ermee stoppen.
Kan dit zomaar, of kan ik beter elke dag minder pakken.
PS: Professionele hulp word m trouwens niet :{
Klik om te vergroten...
Sorry, ik citeer toch even je eerdere bericht. Het is van feb 23, dat zie ik, dus al even geleden, maar toch..

reken maar dat je cravings weer terugkomen na 5 dagen gebruik. En je bent nog hartstikke jong en je hersenen zijn volop in ontwikkeling.

Ik kan het echt alleen maar afraden..
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anoniempje1235 zei:
Ik heb mijn gebruik goed onder controle, ik raak niet verslaafd
Klik om te vergroten...
Ik wil @Pompoen bedanken voor haar geduld en inhoudelijke reactie.

3-mmc zorgt onder andere voor flinke vernauwing van je bloedvaten, vooral bij stapelen en dan wordt het gevaarlijk.

Of 5 dagen achter elkaar veel kwaad kan?
3-mmc is een stof waar heel weinig over bekend is, dus je bent je eigen proefkonijn.
Bovendien is het zeer verslavend, ook voor jou.

Geen idee of ik je kan weerhouden van een heel onverstandig plan.
Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en je moet er nog een lang leven mee doen.
Het is aan jou.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anoniempje1235 zei:
Hallo, ik heb een week vakantie, dus wil ik graag elke avond 3-mmc gebruiken. ik heb dit vaker gebruikt, maar niet voor langere periodes.
Ik vroeg me af of het heel veel kwaad kan om 5 dagen s'avonds te gebruiken (vanaf 8 uur s'avonds tot 1 uur s'avonds. en dan naar bed.
Ik doe dit nu 2 dagen en het bevalt prima. ik ga rond 1 uur naar bed en val rond 2/half 3 in slaap (knap he). Ik slaap dan opzich goed tot een uur of 12 smiddags. dus ik slaap wel een uur of 7-8. daarna ga heb ik een gewone dag. Eten gaat prima en gewoon lekker gamen. Daarna s'avonds pas weer gebruiken.

Is dit te doen voor 5 dagen?(ik stop expres 2 dagen voor het einde van mijn vakantie, zodat ik goed uitgerust en uitgenugerd ben :)
Ik heb mijn gebruik goed onder controle, ik raak niet verslaafd (voor de gene die naar mijn profiel kijken: Niet meer, ik heb het nu maandenlang onder controle.)

Alvast bedankt voor de info!
Klik om te vergroten...
“Ik was verslaafd” bestaat niet. Als je gaat gebruiken ga je onherroepelijk voor de bijl. De enige vraag is wanneer.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoonte kan er al snel in sluipen.
Hoe sterk ben je dan om je grens vast te houden
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#8
En @Anoniempje1235 ? Hoe was afgelopen week? Elke dag van de vakantie gebruikt? En hoe gaat het nu?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
“Ik was verslaafd” bestaat niet. Als je gaat gebruiken ga je onherroepelijk voor de bijl. De enige vraag is wanneer.
Klik om te vergroten...
Kun je dit even toelichten?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Kun je dit even toelichten?
Klik om te vergroten...
Eens verslaafd altijd verslaafd. Of bedoelde je dat niet?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Eens verslaafd altijd verslaafd. Of bedoelde je dat niet?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij dit bedoelt: Dat als je denkt dat je niet verslaafd kan raken het uiteindelijk toch gebeurt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Ik denk dat hij dit bedoelt: Dat als je denkt dat je niet verslaafd kan raken het uiteindelijk toch gebeurt.
Klik om te vergroten...
Dat sowieso. En als de knop om is kan ‘ie niet meer terug.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Dat sowieso. En als de knop om is kan ‘ie niet meer terug.
Klik om te vergroten...
Jep dat zie je vooral duidelijk bij alcohol verslaving. Mocht je er ooit aan verslaafd aan zijn geweest ben je dat je hele leven.

Je hebt ook niet drinkende alcoholisten maar dat kost immens veel energie en de kans op terugval is heel groot. Want ach een pilsje na 10 jaar niet drinken dat moet kunnen toch? En dan komt die verslaving sneller om de hoek zetten dan dat je er op kan anticiperen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Eens verslaafd altijd verslaafd. Of bedoelde je dat niet?
Klik om te vergroten...
Jawel.

Maar ben het niet eens met die stelling😄
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Jawel.

Maar ben het niet eens met die stelling😄
Klik om te vergroten...
Kun je dat even toelichten? 😎
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Kun je dat even toelichten? 😎
Klik om te vergroten...
Tuurlijk.

Ik ben verslaafd geweest.
Eerst aan 4mmc. En dan echt in extreme dosissen/bingesessie's. Later aan 3mmc. Zelfde verhaal.
Daar tussenin ook teveel coke en speed gebruikt.

Alles samen over een periode van 3jaar. Dus niet niks.

Momenteel heb ik de laatste 760dagen 2x gebruikt.
1x een paar maand nadat ik gestopt ben, en 1x een jaar later.
(Ook dat is ondertussen bijna 10maand geleden)


- Ik denk eigenlijk nooit meer aan drugs.
- Ik mis het niet.
- Ik verlang er niet naar.
- Ik zou voor geen geld ter wereld mijn clean zijn nog opgeven.

Hoezo zou de stelling "eens verslaafd, altijd verslaafd" van toepassing kunnen zijn?

Ik ben vast niet de enige die dit ervaart vermoed ik.

Natuurlijk zal het voor het merendeel waarschijnlijk niet zo lopen als voor mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Tuurlijk.

Ik ben verslaafd geweest.
Eerst aan 4mmc. En dan echt in extreme dosissen/bingesessie's. Later aan 3mmc. Zelfde verhaal.
Daar tussenin ook teveel coke en speed gebruikt.

Alles samen over een periode van 3jaar. Dus niet niks.

Momenteel heb ik de laatste 760dagen 2x gebruikt.
1x een paar maand nadat ik gestopt ben, en 1x een jaar later.
(Ook dat is ondertussen bijna 10maand geleden)


- Ik denk eigenlijk nooit meer aan drugs.
- Ik mis het niet.
- Ik verlang er niet naar.
- Ik zou voor geen geld ter wereld mijn clean zijn nog opgeven.

Hoezo zou de stelling "eens verslaafd, altijd verslaafd" van toepassing kunnen zijn?

Ik ben vast niet de enige die dit ervaart vermoed ik.

Natuurlijk zal het voor het merendeel waarschijnlijk niet zo lopen als voor mij.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, een beter leven zo.

Maar, als je weer begint met één van je probleemmiddelen, denk je dat je ‘t dan in de hand zou kunnen houden? Er is toch een reden dat je jouw clean-zijn niet opgeeft?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Klinkt goed, een beter leven zo.

Maar, als je weer begint met één van je probleemmiddelen, denk je dat je ‘t dan in de hand zou kunnen houden? Er is toch een reden dat je jouw clean-zijn niet opgeeft?
Klik om te vergroten...
Ik begin er bewust niet meer aan omdat ik niet weet of het beschaafd zou kunnen blijven.
Maar vooral voor andere redenen begin ik er niet meer aan.
- Mijn gezondheid is (voelt) veel beter.
- Het zou mijn sporten beïnvloeden.
- Ik spendeer mijn geld aan andere dingen nu.
Het zou me mentaal terug katapulteren naar een staat die ik niet meer wil beleven.
.
Namelijk de " aah, ik neem drugs, so what" staat😄

Nope. Clean zijn gaat mij heel goed af 🤗
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is te doen, maar erg ongezond en vergrote kans op verslaving. Waarom?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Ik begin er bewust niet meer aan omdat ik niet weet of het beschaafd zou kunnen blijven.
Klik om te vergroten...
Dat is eigenlijk waar ik op doelde. Als je weer begint neemt de verslaving weer de leiding.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."